تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815255647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش خطر سكته مغزي در سالمندان با مصرف اسيدهاي چرب امگا- سه/سريلانكا رتبه اول كمترين آمار مرگ و مير را از آن خود كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش خطر سكته مغزي در سالمندان با مصرف اسيدهاي چرب امگا- سه/سريلانكا رتبه اول كمترين آمار مرگ و مير را از آن خود كرد
محققان فنلاندي كشف كردند خطر بروز سكته و جراحات مغزي در افرادي كه حداقل سه بار در هفته از ماهيهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا- 3 مصرف مي كنند 26 درصد كمتر است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتدپرس ، دانشمندان دانشگاه كوئوپيو در فنلاند در تحقيقات خود نشان دادند خطر بروزحراجات و سكته مغزي در سالمنداني كه به طور مرتب حداقل سه بار در هفته از ماهي تن و يا ديگر ماهيهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا- 3 با عنوان دي اِچ اِي و اي پي اِي مصرف مي كنند 26 درصد كمتر از كساني است كه به طور منظم از اين ماده غذايي مصرف نمي كنند.

خوردن ماهي تن و انواع ديگر ماهيها مي تواند خطر كاهش قدرت شناختي و سكته مغزي را در سالمندان با حالت خوب سلامت پايين بياورد.

اين محققان با بررسي سه هزار و 660 سالمند با سن بالاي 65 سال كه به آنها دستگاههاي نشان دهنده حضور سكته و يا زخمهاي كوچك مغزي كه مي توانند منجر به كاهش توانايي شناختي و يا بروز جنون پيري شوند وصل شده بود به اين نتايج دست يافتند.

اين آزمايشات پنج سال بعد روي دو هزار و 313 شركت كننده تكرار شد و همزمان بعضي از عادات غذايي آنها نيز مورد ارزيابي قرار گرفت.

در اين آزمايشات مشخص شد كه حتي مصرف اين ماهيها يك بار در هفته نيز مي تواند اين خطر را 13 درصد كاهش دهد. در حقيقت مصرف مرتب ماهي موجب مي شود كه كمترين تغييرات در ماده سفيد مغز روي دهد.

****سريلانكا رتبه اول كمترين آمار مرگ و مير را از آنِ خود كرد

بنابر اعلام سازمان بهداشت و سلامت جهاني سريلانكا به عنوان مقام اول در داشتن كمترين آمار مرگ و مير متعلق به زنان را از آنِ خود كرد.

بر اساس اين آمار، در سال 2007 ميلادي سريلانكا از هر هزار نفر مرگ انسان، تنها 95 نفر از آنان زن بوده اند.

همچنين اين كشور جايگاه دومي را در كسب كمترين آمار مرگ و مير متعلق به مردان را بدست آورده است كه طبق اعلام سازمان بهداشت و سلامت جهاني از هر 1000مرگ و مير بوقوع پيوسته، تنها 234 نفر مرد بوده اند.

بر اساس اين آمار بعد از اين كشور، كشور بنگلادش از هر 1000مرگ و مير بوقوع پيوسته 258 نفر از اين آمار متعلق به زنان و 256 نفر از آنان متعلق به مردان مي باشد.

طبق اعلام سازمان بهداشت و سلامت جهاني كشورهاي آفريقايي بالاترين آمار مرگ و مير را به دليل رعايت نكردن اصول بهداشتي و ازدياد بيماري ايدز به خود اختصاص داده اند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن