تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817150432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال المپيك زودتر شروع شد «مسى» به داد آرژانتين رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: فوتبال المپيك زودتر شروع شد «مسى» به داد آرژانتين رسيد
وصال روحانى
از آن جا كه مسابقات رشته فوتبال در المپيك ها بيشتر و طولانى تر از ساير رشته ها است، اين ديدارها مثل معمول ۲۴ ساعت زودتر از ساير ورزش ها و قبل از مراسم افتتاحيه كارش را شروع كرد و پنجشنبه در شروع بازى هاى اين رشته در چين ديدار هاى متعددى انجام شد.
در يكى از اين ديدارها ليونل مسى معروف، تيم ملى اميد آرژانتين را به پيروزى ۱-2 بر ساحل عاج رهنمون شد تا نشان بدهد نبرد و كوشش مسئولان فوتبال آرژانتين براى كسب مجوز حضور وى در پكن و راضى كردن سران بارسلونا تيم باشگاهى وى به اين امر ارزش اش را داشته است و مى طلبيده كه اين چنين در مورد آن كوشش شود. مسى چپ پا كه به سبب ۲۲ ساله بودن يار مجاز «اميدهاى » آرژانتين محسوب مى شود در برابر ساحل عاج گل اول كشورش را در اواخر نيمه اول شخصاً زد و گل دوم و پيروزى ساز آرژانتين را هم در دقيقه ۸۶ براى لاتادو اكوستا پايه گذارى كرد تا به گونه اى به داد كشورش برسد و تساوى آرژانتين را به پيروزى بدل كند. وقتى فيفا حكم داد كه تمامى بازيگران زير ۲۳ سال جهان در صورت انتخاب شدن براى تيم ملى كشورشان موظف به همراهى اين تيم ها در المپيك هستند و از اين طريق تلاش هاى بارسلونا براى حفظ وى بى نتيجه ماند، اين باشگاه كاتالونيايى با فرجام خواهى موفقيت آميز به«CAS» (دادگاه عالى ورزش جهان) لغو حكم فوق را گرفت ولى كميته بين المللى المپيك (IOC) و فيفا كوتاه نيامدند و بر حضور مسى در پكن پاى فشردند و بارسا سرانجام دو روز پيش تسيلم شد و موضوع را پيگيرى نكرد. مسى نيز همان طور كه پيشتر گفتيم با بلايى كه بر سر ساحل عاج (در اولين مرتبه راهيابى اين تيم به فوتبال المپيك) آورد، نشان داد كه مى تواند از چهره هاى اول اين بازى ها باشد و بخصوص هنر او روى گل اول آرژانتين و در تقابل اش با ونسان آنگبان، دروازه بان ساحل عاج تماشايى بود. خاوى ير ماسكرانو يكى از سه يار مجاز بزرگسال تيم اميد آرژانتين در پايان اين مسابقه گفت:« مسى ستاره اين پيكارها خواهد بود و اگر ساحل عاج را برديم، به خاطر وى بود. براى ما حضور او الزامى است، زيرا بازى ها روز به روز سخت تر خواهد شد. ما قبول داريم كه ادعاى بارسا براى حفظ مسى در هفته هاى پيش رو و استفاده از او در دور سوم مقدماتى مسابقات فوتبال جام قهرمانان باشگاه هاى اروپا قانونى بوده و خواست اين باشگاه را مى توان درك كرد ولى به هر حال آن موضوع و پرونده را بايد پايان يافته دانست و مسى تا پايان در خدمت ما خواهد بود.»
خود مسى از صحبت كردن مستقيم در اين خصوص سرباز زد و بيشتر به بازى با حريف آفريقايى پرداخت:«اين اولين گل من در فوتبال المپيك ها بود و به اين سبب اهميت زيادى دارد. همكارى من با خوان رومن ريكلمه (ديگر يار مجاز بزرگسال آرژانتين) در اين ديدار سازنده و مفيد بود ولى نبايد تصور كرد كه مشكلى نداريم و از حالا يك تيم رويايى شده ايم و فقط زمانى اين چنين توصيف خواهيم شد كه دست كم به فينال برسيم.»
سرجيو باتيستا، هافبك سابق تيم ملى بزرگسالان آرژانتين و مربى فعلى تيم ملى اميد اين كشور نيز از اينكه جنگ بزرگ بر سر به كارگيرى مسى در اين تيم و استفاده از وى در المپيك ثمر داده است، بسيار شادمان بود. وى گفت:« مسى در فرم عالى ظاهر شد و بازى اش سبب گشت سايرين نيز در تيم ما روحيه بگيرند. پس از آن همه تلاش ثمره حضور مسى در ميدان را گرفتيم. البته نامنصفانه خواهد بود، اگر به آثار مثبت حضور ريكلمه در پست هافبك وسط بازى ساز تيم اشاره نكنم. او مثل يك موتور در ميانه ميدان ما بود و كمك زيادى به مسى كرد.»
پيروزى برزيل بر يك حريف ۹نفره
اگر آرژانتين قهرمان دوره قبل كارش را در اين دوره با پيروزى شروع كرد، برزيل رقيب بزرگ آرژانتينى ها نيز كه به شدت مى كوشد اولين قهرمانى اش را در فوتبال المپيك ها بدست آورد، در برابر بلژيك، سخت ترين رقيبش در گروه سوم به برترى ۰-1 رسيد. تك گل برزيلى ها را هرنانس، هافبك سائوپولو در فاصله ۱۲ دقيقه به پايان وقت به ثمر رساند اما مسئله اين بود كه بلژيك بر اثر اخراج دو يارش طى ۲۰ دقيقه پايانى مسابقه، بازى را ۹ نفره به پايان رساند. اين اخراج ونسان كومپانى، مدافع معروف بلژيك در دقيقه ۷۰ بود كه خط دفاع تيمش را لرزاند و كار برزيل را براى رسيدن به گل موردنظرش آسان كرد.
در آخرين دقايق ماروان فلاينى، ديگر بازيكن بلژيك نيز كارت قرمز گرفت تا بازگشت و جبران مافات بلژيكى ها غيرممكن شود. در ديگر مسابقه گروه سوم نيوزيلند با چين ميزبان مسابقات ۱-1 مساوى كرد. تيم اقيانوسيه اى مى رفت كه اين بازى را ۰-1 ببرد، اما گل ديرهنگام دونگ فانگ ژو، بازيكن چينى منچستريونايتد تيم اميد چين را از شكست نجات داد. براى نيوزيلند اين يك نتيجه تقريباً نامنصفانه بود زيرا به رغم اخراج يك بازيكنش در اواخر نيمه اول با گلزنى در اوايل نيمه دوم از ميزبان پيش افتاده بود.
در ساير مسابقات روز نخست فوتبال المپيك، امريكا ۰-1 بر ژاپن پيروز شد. ايتاليا ۰-3 بر هندوراس غلبه كرد و كره جنوبى و كامرون به تساوى ۱-1 رسيدند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن