تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816683304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - احمدي‌نژاد: شكايت از رسانه‌ها را پس بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: سياست - احمدي‌نژاد: شكايت از رسانه‌ها را پس بگيريد


سياست - احمدي‌نژاد: شكايت از رسانه‌ها را پس بگيريد

فرشاد قربانپور: محمود احمدي‌نژاد به مناسبت روز خبرنگار با حدود 600 خبرنگاري كه از سوي رسانه‌هاي مختلف به وزارت ارشاد معرفي شده بودند ديدار كرده و براي آنان به سخنراني پرداخت. اين ديدار كه خبرگزاري فارس آن را صميمانه خوانده است در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. به گزارش فارس، از جمله افرادي كه در اين نشست به بيان نظرات خود پرداختند مي‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمين محمود دعايي مديرمسوول روزنامه اطلاعات، حميدرضا مقدم‌فر مديرعامل خبرگزاري فارس، نماينده خبرگزاري ايسنا، نماينده خبرگزاري مهر، خبرنگار واحد مركزي خبر و يكي از خبرنگاران مطبوعات اشاره كرد. در اين مراسم همچنين جوانفكر مشاور مطبوعاتي، كلهر مشاور رسانه‌اي، زريبافان، شمقدري مشاور هنري، سعيدلو معاون اجرايي، الهام سخنگوي دولت، زاهدي وزير علوم، صفارهرندي وزير ارشاد و قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه حضور يافته بودند. ايرنا گزارش داده است احمدي‌نژاد در اين نشست طي اظهاراتي گفت: «ما يك موي امثال شهيد صارمي و خبرنگاران فعال اين مرز و بوم را كه در راه اطلاع‌رساني فعال هستند با هزاران هزار لشكر پيام‌رسان در جبهه شيطاني عوض نمي‌كنيم.»

ماموريت ما نشان دادن تصوير زيباست
اما در عين حال در ادامه تاكيد كرد: «امروز ماموريت ما اين است كه ايران را با همان چهره زيبا و توانمند به جهانيان معرفي كنيم.» احمدي‌نژاد سپس افزود: «با وجود اينكه بنابر اظهارات بسياري از فعالان عرصه رسانه‌اي كشور، بيشترين هجمه‌ها و ميزان نقادي در دولت نهم صورت گرفته، اما كمترين ميزان شكايت عليه اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتي از سوي دولت انجام شده است.» وي با بيان اينكه امسال روز خبرنگار مصادف با ولادت با سعادت امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: «از تمامي دستگاه‌هاي دولتي كه احيانا از برخي رسانه‌ها شكايت كرده‌اند مي‌خواهم نسبت به بازپس‌گيري شكايت خود با توجه به اين تقارن مبارك اقدام كنند.» احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود گفت: «ما به مانند يك خانواده بزرگ هستيم كه ممكن است در داخل مشكلاتي داشته باشيم ولي در عرصه خارجي بايد عين واقعيت‌ها را براي توسعه و رونق كشور بيان كنيد.» رئيس‌جمهور در حالي به بيان ارزش زياد خبرنگاران ايراني و همچنين پس گرفتن شكايت دستگاه‌ها از رسانه‌ها مي‌پردازد كه در طول 36 ماه گذشته بسياري از فعالان عرصه رسانه و نيز نشريات با مشكلاتي مواجه شدند. توقيف حدود 20 نشريه در طول 36 ماه گذشته و بازداشت تعدادي روزنامه‌نگار از جمله اقداماتي بود كه در زمان دولت نهم رخ داده است. توقيف اغلب نشريات در طول 36 ماه گذشته نيز از سوي هيات نظارت بر مطبوعات صورت گرفته است كه از آن جمله مي‌توان به توقيف 9 نشريه در يك شب و آنهم در شب عيد امسال اشاره كرد. رسانه‌هاي ديگري از جمله فارس، تهران امروز، همشهري عصر، سايت بازتاب و... همگي با اتهاماتي كه زير سوال بردن اقدامات دولت را مدنظر داشتند توقيف شدند. همچنين در زمان همين دولت بود كه فيلترينگ رسانه‌ها بيش از پيش افزايش داده شد تا جايي كه به گفته اكبر اعلمي نماينده مجلس هفتم، هزاران سايت با فيلتر مواجه شده‌اند. ساماندهي سايت‌ها و وبلاگ‌ها نيز در همين دوره و توسط وزارت ارشاد دولت نهم صورت گرفت كه در راستاي افزايش كنترل دولت بر فضاي سايبر رخ داده بود. اين در حالي است كه در دوران انتخابات رياست جمهوري نيز تعدادي از اعضاي تحريريه روزنامه همشهري (ارگان شهرداري تهران) به اتهام عدم‌حمايت از كانديدايي غير از شهردار تهران با تهديد مواجه شدند.
دلسوزي براي دولت بي‌رسانه
در حالي‌كه در اين نشست به هيچ خبرنگار و روزنامه‌نگار منتقد دولت اجازه سخن گفتن داده نشد، اما تقي دژاكام از اعضاي تحريريه كيهان كه از منحل كردن انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران استقبال مي‌كند و براي ثبت مجدد آن تلاش مي‌كند، تحت عنوان نماينده خبرنگاران و مطبوعاتي‌ها در اين نشست اجازه سخن يافته و گفت: «روزنامه‌هاي حامي دولت برخلاف دولت‌هاي قبل از انگشتان دست كمتر هستند.» به گزارش فارس، تقي دژاكام افزود: «دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات با تحكيم پايه‌هاي خود توسط مطبوعات و احزاب، توانستند به حيات خودشان ادامه دهند، اما امروز در بين 46 روزنامه، تعدادي كمتر از انگشتان يك دست از رئيس‌جمهور و دولت حمايت مي‌كنند.» دژاكام از رئيس‌جمهور گلايه كرد و گفت: «سوال من اين است كه چرا رئيس‌جمهور با مواردي كه برخي مطبوعات فقط به دنبال لجن‌مال كردن دستاوردها و خدمات هستند، برخورد نمي‌كند و من از اين سعه‌صدر بيش از اندازه انتقاد دارم.» اين در حالي است كه روزنام تهران امروز، روزنامه دوراول شرق، ايلنا و... صرفا به همين اتهامات توقيف شدند. از سوي ديگر تغيير مديران و اعضاي خبرگزاري ايسنا، ايلنا، ايرنا، روزنامه ايران و... نيز به دليل عدم‌حمايت آنان از دولت نهم صورت گرفت.
خبرنگار خودي و غيرخودي
علي‌اكبر جوانفكر نيز به مناسبت روز خبرنگار در دانشكده خبر گفت: «قبل از روي كارآمدن دولت نهم آسيبي كه به عرصه رسانه وارد شد اين بود كه خبرنگاران را به دو دسته حامي و منتقد دولت تقسيم كردند كه اين دون شأن يك خبرنگار است. ما در اين دولت اين توهين به خبرنگاران را قبول نداريم.» اما مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور مدتي پيش‌تر در گفت‌وگويي اعلام كرده بود: «به رسانه‌هاي منتقد دولت آگهي نمي‌دهيم.» اشاره او در آن مصاحبه تاكيدي بلاواسطه بود بر وجود خبرنگار خودي و غيرخودي و اين كه خبرنگاران حامي دولت از خدمات ويژه بهره‌مند خواهند شد. جوانفكر در ادامه اظهار داشت: «امروز خلأ داشتن خبرنگاران برجسته و شناخته‌شده در كشور احساس مي‌شود.» در حالي كه جوانفكر معتقد به حضور خبرنگاران برجسته و شناخته‌شده بيشتري است، احمدي‌نژاد در جشنواره مطبوعات سال گذشته جايزه بهترين روزنامه‌نگار منتقد را به حسين شريعتمداري، مديرمسوول كيهان اهدا كرد.
خبرنگار عبدصالح است
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، در نشست رئيس‌جمهور و خبرنگاران كه محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور يافته بود، گفت: «راوي و خبرنگار عبدصالح خداوند هستند و در اين هيچ‌گونه شك و شبهه‌اي وجود ندارد.» صفارهرندي با بيان اينكه بايد سلامت اخبار را در دستور كار قرار دهيم، گفت: «بنده به عنوان يك عضو خانواده رسانه معتقدم كه تمام كوشش‌ها تاكنون در همين مسير بوده است و بايد تلاش كنيم كه هرچه بيشتر به انعكاس واقعي اخبار نزديك شويم.» اين در حالي است كه هشتم تيرماه امسال وزير ارشاد در حاشيه هيات دولت در مورد دولت و رسانه‌هاي منتقد گفت: «سعه‌صدر دولت نبايد باعث شود ديگر دستگاه‌ها مثل مدعي‌العموم در برابر مواردي كه خلاف امنيت ملي و مصالح كشور است، سكوت كنند، آنها نبايد اجازه دهند هتاكي‌ها و بي‌حرمتي‌ها سكه رايج شود.» در ادامه اين نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: «رئيس‌جمهور بر اساس اصل مهرورزي و با توجه به علاقه‌اي كه به خبرنگاران دارد، با وجود كسالتي كه داشتند در اين جلسه حضور يافتند.» در اين نشست همچنين كتاب «آيين‌مهرورزي» براي يادگاري به خبرنگاران اهدا شد. با وجودي كه به هيچ خبرنگار منتقد دولت اجازه سخن گفتن در اين مراسم داده نشد، كاظم روحاني‌نژاد خبرنگار واحد مركزي خبر، به عنوان مجري اين نشست نظرات و ديدگاه‌هاي خود را با رئيس‌جمهور در ميان گذاشته و حجت‌الاسلام‌والمسلمين دعايي نيز به بيان نظرات خود پرداخت. وي به خاطره‌اي از تحريف سخنانش توسط يكي از رسانه‌ها اشاره كرد و با تاكيد بر تلاش وزارت ارشاد در جهت سالم‌سازي فضاي رسانه‌ها افزود: از ابتدا هم گفتم و اكنون هم معتقدم آقاي صفارهرندي شايسته‌ترين فرد براي وزارت ارشاد هستند، چون ما ايشان را از جنس خودمان و يكي از دلسوختگان عرصه خبر مي‌دانيم كه با سعه‌صدر و تحمل كارها را پيگيري مي‌كنند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن