تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802422347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
گلايه هاي قهرمان مسابقات كيك بوكسينگ حرفه اي روسيه؛ گناه ما اين است كه فوتباليست نشديم!

* هاشم رسايي فر
چندي پيش مسابقات حرفه اي رشته رزمي كيك بوكسينگ با حضور برترينهاي اين رشته در روسيه برگزار شد.
در اين رقابتها كه پس از مسابقات جهاني معتبر ترين رويداد كيك بوكسينگ در دنيا به شمار مي آيد تيمي پنج نفره متشكل از قهرمانان كشورمان شركت داشتند كه از اين ميان جواد قديري رزمي كار خراساني تيم ملي توانست براي دومين بارعنوان قهرماني اين رقابتها را از آن خود سازد. به همين دليل و نيز آگاهي از چند و چون اين مسابقات با وي به گفتگو نشستيم كه در ادامه از نظرتان مي گذرد.
* وضعيت اين مسابقات چگونه بود؟
** اين مسابقات در سطح حرفه اي برگزار شد و بيشتر قهرمانان دنيا در رشته كيك بوكسينگ شركت داشتند و در 10 وزن با هم به رقابت پرداختند.
*چگونه شد كه شما در اين رقابتها حاضر شديد؟
** چند سالي است عضو ثابت تيم ملي هستم وتاكنون در مسابقات مختلفي نيز شركت كرده ام. زماني هم كه قرار شد تيم ملي در مسابقات حرفه اي روسيه شركت كند مسابقاتي انتخابي برگزار شد كه من توانستم بهترين نتيجه را بگيرم و به همراه تيم ملي كه در 5 وزن شركت كرده بود به روسيه بروم.
*تا قبل از حضور در اين رقابتها تصور مي كردي عنوان قهرماني را به دست آوري؟
**شرايطم براي شركت در اين مسابقات بسيار خوب بود و مي خواستم هر طور كه شده در اين رقابتها شركت كنم، اما با توجه به حضور ورزشكاراني از كشورهاي صاحب اين رشته همچون روسيه، بلاروس و ارمنستان شرايط براي قهرمان شدن قدري دشوار بود، اما چون يك بار تجربه قهرماني در چنين مسابقاتي را در سال 2006تركيه داشتم و در آنجا صاحب كمربند طلايي نيز شده بودم اطمينان خاصي داشتم كه موفق مي شوم، هرچند كه با نرسيدن يكي از دوستان به سر وزن مجبور شدم درمسابقات روسيه به جاي اينكه در وزن 75كيلو مبارزه كنم در وزن 80كيلو بازي كردم كه به لطف خدا موفق شدم.
*حريفان اصلي شما چه كساني بودند؟

**حريفان اصلي من ورزشكاراني از كشورهاي روسيه، ارمنستان و بلاروس بودند كه البته حريف قدر بلاروسي را در 5 راند بردم،حريف روسي را هم با اينكه در كشور خودش مبارزه مي كرد توانستم با امتياز نزديك شكست دهم. ورزشكار ارمنستاني هم پس از سه راند مبارزه از ادامه كار انصراف داد.
*حضور در مسابقات حرفه اي كيك بوكسينگ با رقابتهاي انفرادي آن چه تفاوتي دارد؟
** بدون ترديد شرايط حضور در مسابقات حرفه اي به مراتب دشوارتر از رقابتهاي آماتور است. در رقابتهاي آماتور اجازه داده مي شود ورزشكار از برخي محافظها استفاده كند، ضمن اينكه زمان مسابقات حرفه اي با آماتور تفاوت دارد و در كل شرايط در حرفه اي با آماتور خيلي دشوارتر است. براي من هم كه اولين تجربه ام در يك مسابقه حرفه اي بود خيلي جالب بود كه بتوانم تواناييهاي خودم را در يك ميدان سخت محك بزنم.
*با اينكه اولين تجربه ات در يك رقابت حرفه اي بود ترس از آسيب ديدگي و مشكلات بعد از آن را نداشتي؟
**همان طور كه گفتم علاقه داشتم در يك ميدان سخت محك بخورم و توانايي خودم را بسنجم چندان هم برايم مهم نبود چه اتفاقي مي افتد، براي من كه در استان به گلادياتور معروفم همراه داشتن 4 تا 5 آسيب ديدگي آن هم از نوع سخت امري عادي است. با همه اين احوال قبل از حضور در اين مسابقات خيلي از دوستانم به من توصيه مي كردند به روسيه نروم و مي خواستند مرا منصرف كنند.
* تصور نمي كني رشته هاي سنگيني مثل كيك بوكسينگ تأثير چنداني حداقل در روحيه يك ورزشكار نداشته باشد؟
**خيلي از آنهايي كه از بيرون به رشته هاي رزمي و بخصوص رشته هايي كه برخورد در آنها بيشتر است نگاه مي كنند تصور مي كنند ورزشكاران اين رشته ها همگي داراي روحيات خشن هستند و هميشه دوست دارند با همه در بيفتند، اما بر عكس آنچه كه من در طول 15سال فعاليتم در رشته هاي مختلف رزمي به دست آوردم چيزي جز آرامش روحي و تخليه تواناييهاي دروني يك جوان آن هم به صورت درست و به دور از خشونت نبوده است. مطمئن باشيد آنهايي كه رشته هاي رزمي را براي به رخ كشيدن زور بازويشان انتخاب مي كنند ورزشكار نيستند. به طور مثال خودم وقتي در تمرينات شركت مي كنم بعد از آن ضمن اينكه احساس راحتي مي كنم فكر مي كنم بايد بيشتر از هميشه رعايت بقيه افراد را بكنم نه اينكه بخواهم موجب ناراحتي كسي باشم.
*با توجه به اينكه تجربه حضور در مسابقات مختلف را داري سطح رشته اي كه در آن فعال هستي را در ميان ساير كشورهاي دنيا چگونه مي بيني؟
** كيك بوكسينگ در كشور ما جايگاه خاصي دارد با اينكه اين رشته يك رشته نوپاست و 40 سال بيشتر از فعاليت آن در دنيا نمي گذرد، اما به سرعت در كشورهاي مختلف پيشرفت كرده و به دنبال آن نيز كشور ما يكي از معدود كشورهايي است كه توانسته جايگاه مناسبي براي خودش در بين مدعيان اين رشته در دنيا دست و پا كند. براي مثال در هر مسابقه اي كه قهرمانان ايراني شركت مي كنند ضمن اينكه اعتبار خاصي به آن مسابقات مي دهند عناوين خوبي نيز به دست مي آورند.
* شرايط ورزشكاران اين رشته در خراسان چگونه است؟
** با اينكه در برخي موارد كم و كاستيهايي وجود دارد و ورزشكاران ما بايد دغدغه كارشان را داشته باشند، اما با تمام اين مشكلات بايد بگوييم اين رشته در استان ما از جايگاه خاصي برخوردار است و توانسته جوانان زيادي را به سوي خود جلب كند كه بيشتر آنها در تيمهاي ملي رده هاي مختلف عضويت دارند و صاحب عناوين خوب كشوري و بين المللي هستند. در همين مسابقات حرفه اي روسيه من به همراه خانم رضايي يكي از ورزشكاران خوب استانمان شركت داشتم، با اينكه اين خانم اولين زن ايراني بود كه اين مسابقات را تجربه مي كرد توانست عنوان قهرماني را از آن خودش كند تا از مجموع سه مدال طلايي كه از مسابقات روسيه نصيب ورزشكاران كشورمان شد 2 مدال آن را خراسانيها به دست آورند كه به اعتقاد من يك موفقيت بزرگ است، از اين رو مي توان به توانايي ورزشكاران خراساني و فاصله آنها با بقيه استانها پي برد.
*برنامه ات براي آينده چيست؟
**با توجه به اينكه مسابقات آسيايي را در پيش داريم سخت در تلاشم تا بتوانم در اين مسابقات با قدرت ظاهر شوم، به همين خاطر تمريناتم را بيشتر كرده ام و با جديت بيشتري تمرين مي كنم.
*سخن آخر ؟
**اين حرفي كه مي زنم شايد درد دل خيلي از ورزشكاران باشد. من زماني با حسين بادامكي بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس هم كلاس بودم، استعداد ورزشي هر دوي ما خوب بود من اگر از حسين بهتر نبودم بدتر هم نبودم، اما او به سمت و سوي فوتبال كشيده شد و من نيز به رشته هاي رزمي روي آوردم، اما در حال حاضر وضعيت معيشتي او را اگر با من مقايسه كنيد از زمين تا آسمان تفاوت دارد. از ورزش فقط آسيب ديدگيها و سختيهايش نصيب من شد در كنار اينكه هيچ درآمدي از آن ندارم فقط خرج آن كردم، اما خدا را شكر آقاي بادامكي نه تنها زندگي خودش، بلكه زندگي فرزندانش در آينده از فوتبال تأمين خواهد بود. چرا بايد در كشور ما اين گونه باشد، به ورزشكاري كه با خون دل و با زحمات طا قت فرسا توانسته حتي در ميادين بين المللي براي كشورش افتخارآفريني كند هيچ توجهي نمي شود، اما در مقابل به يك فوتباليست كه به اندازه نصف رشته هاي انفرادي هم زحمت نكشيده اين گونه پر و بال داده مي شود، بعضي وقتها با خودم فكر مي كنم گناه ما اين است كه فوتباليست نشديم!

شنبه بازار

* امين ديده بان
1) قطار ليگ هشتم هم از راه رسيد و همان گونه كه در همين ستون يك ماه قبل گفته بوديم، كارت خبرنگاران صادر نشد! بنا به ضرب المثل معروف، سال به سال دريغ از پارسال! سال گذشته لااقل كارت خبرنگاران نيم ساعت قبل از بازي اول حاضر شد، ولي امسال...! پس با اجازه يك نمره منفي ديگه در كارنامه دوستان اداره كل ثبت مي كنيم، هر چند اين عزيزان و دلبندان گويا با اين مطالب قلقلكشان هم نمي آيد، چه برسد به اينكه ككشان بگزد!
2) يك دلال اين روزها بدجوري دور و بر ابومسلم و پيام پرسه مي زند! او ابتدا سراغ مشكي ها رفت و حالا با سبزها دمخور شده است. آقايان حواسشان باشد كه طرف خام شان نكند!
ضمناً به مسؤولان اين دو تيم يادآوري مي كنيم شغل اصلي طرف را هم بررسي كنند تا آن وقت لباس... به آنها غالب نكنه!...
3) روز بازي پيام و برق شيراز در اولين هفته ليگ هشتم در مشهد و در ورزشگاه ثامن، اتفاقهاي جالبي روي داد كه بد نديدم شما هم از آنها مطلع شويد:
1/3) اين پياميها واقعاً بي نظيرند! در همه ورزشگاه ها ديده ايم كه عكس بازيكنان و مربيان تيم را نصب مي كنند، ولي تاكنون نديده بوديم عكس مدير عامل و رئيس هيأت مديره را هم كنار آنها بزنند! خوب بي انصافها، عكسهاي تداركات، بوقچي و ... را هم مي زديد ديگر! كي به كي است!
2/3) بر خلاف همه بازيهاي ورزشگاه ثامن، دور تا دور ورزشگاه هيچ گونه تبليغاتي ديده نمي شد كه نشان از ضعف مسؤولان ورزش استان بويژه فوتبال دارد.
3/3) صندليها و كلا جايگاه خبرنگاران آن قدر كثيف بود كه گفتن ندارد. گويا به مناسبت روز خبرنگار هيأت فوتبال هديه داده است و طبق معمول هم كه در جايگاه خبرنگاران همه حضور دارند، الا خبرنگاران!
4/3) خدا آخر و عاقبت اين پياميها را باز هم ختم به خير كند، شنيديم دكتر اين تيم قبلاً در پزشكي قانوني كار مي كرده است، آن هم در يك شهر مرزي!
5/3) اين آقاي ح.پ هم ما را كشت از بس سفارش كرد و زنگ زد و پيغام و پسغام فرستاد.
آقايان پيامي! بنده خدا يك سال پيش براي شما فيلمبرداري كرده، مونتاژ كرده، تدوين كرده و ... كلي كار ديگه هم كرده، قرار بوده دو ميليون تومان ناقابل بهش بدين، خدا را خوش مياد اين جوون رو اين همه اذيت كنيد!
6/3) بعد از بازي در حالي كه تماشاگران پيام با اتوبوسهاي در نظر گرفته شده باشگاه به سوي منازلشان روانه شدند، بازيكنان اين تيم همچنان منتظر اتوبوس بودند!
4) هفته گذشته يك نفر در استخر كوهسنگي غرق شد. خبر ناگواري است، اما ناگواري آن وقتي بيشتر نمود مي يابد كه بدانيد هيچ كس در آنجا حضور نداشته است! نه تيوپ نجاتي، نه... و هنگامي كه يك نفر پيدا مي شود و به آب مي زند جان سه نفر را نجات مي دهد، جوان چهارمي به زير آب مي رود و اگر يك چراغ قوه آنجا مي بود، شايد.... اين اتفاق ساعت يك نيمه شب جمعه شب اتفاق افتاده است!
5) سرانجام بعد از 4 هفته متوالي قلقلك مسؤولان اداره كل تربيت بدني، هفته گذشته نمابري به دستمان رسيد كه اسامي سالنهاي واگذار شده را اعلام كرده بود، آن هم بدون مشخص كردن قيمت واگذاري! نمي دانيم واقعاً اعلام مبالغ اجاره واگذاري اماكن ورزشي اين اندازه «محرمانه» و سري است!
آره، همينطوريه افشين خان! مي خواي ما همه ريز جزئيات سالنها را اعلام كنيم؟ حتي مشخص كنيم آنهايي كه برنده شدند، چه كساني هستند، با چه كساني نسبت دارند و ... از همه مهمتر چطوري برنده شده اند؟!
6) تلفن روابط عمومي اداره كل را بارها و بارها به صدا درآورديم، اما جوابي نشنيديم. از تلفن همراه مدير محترم پاسخي نشنيديم، سرانجام يك نفر پيدا شد و تلفن روابط عمومي را برداشت: الو... بفرماييد: نتايج تيمهاي شركت كننده خراسان رضوي در دومين دوره المپياد ايرانيان را مي خواستم.
جواب: ما كه اصلاً در جريان نيستيم (با لهجه شيرين شمالي) از آقاي پورتقي بپرسيد!
الو آقاي پورتقي، بله بفرماييد، تكرار سؤال قبلي، جواب: نوجوانان ششم و جوانان هفتم شده اند.
اميدها هم سوم هستند! ببخشيد: ما اين عناوين را داريم، به تفكيك رشته ها مي خواستيم، ضمن اينكه در نوجوانان هفتم شده ايم و در جوانان ششم، شما بر عكس گفتيد! اطلاعات مربوط به اميد ها هم مربوط به 4 روز قبل است، الان دوم هستيم (وقت صحبت)
جواب: فردا تماس بگيريد تا به طور كامل در خدمت شما باشيم.
- فردا - ما فقط در رده اميدها، آن هم صاحبان گردن آويز طلا را فقط توانسته ايم به دست بياوريم.
* نوجوانان و جوانان چي؟
- به هر هيأتي كه زنگ زده ايم، هنوز به ما پاسخي نداده اند
لطفا پيدا كنيد پرتقال فروش را!
7) حسن كامراني فر كمك داور جوان و با آتيه مشهدي، به عنوان يكي از دو داور كشورمان راهي المپيك شد آن هم بدون هيچ بدرقه رسمي! اگر بدانيم كه در مسابقات فوتبال المپيك تنها 32 كمك داور سوت مي زنند كه تنها 6 نفر آنها آسيايي هستند، آن وقت بيشتر به اهميت كار اين داور جوان پي مي بريم! اميدواريم از هم اكنون مسؤولان ورزش استان بويژه فوتبال گوش به زنگ باشند تا در هنگام ورودش، مراسم درخور نام و كارش برگزار نمايند.
8) كمك مربي پيام، سرمربي ابومسلم مي شود! آن هم در حالي كه فصل گذشته از همين تيم اخراج شده است. آن هم توسط همين فردي كه امروز او را آورده است!
در اين رابطه، دو نقل قول متضاد مطرح است؛ يكي اينكه گويا آقاي كمك مربي، زير سرش بلند شده و در جايي مدعي شده سال گذشته زحمات او بوده كه پيام را ليگ برتري كرده و اين حرف به گوش آقاخداداد رسيده و ... او هم اينطوري عذرش را خواسته است و بلافاصله هم يكي از دوستانش را بر مسند كمك مربي رفته، گذاشته است تا راه برگشتي نباشد.
و روايت ديگر اينكه، خداداد با اين كارش، جا پاي خودش را در ابومسلم محكم كرده است تا اگر در پيام به مشكلي برخورد، بلافاصله كنار يار غارش برود!
9) تماشاي ليگ آن هم بدون اكبر ميثاقيان، باور كنيد اصلاً جذابيت ندارد! ديدن صحنه هاي اكشن، تراژدي، درام، كمدي و ... همه و همه در يك كاراكتر واقعاً بي نظير است!
اما از شوخي گذشته، بركناري اكبر اوتي از جانب كساني كه ادعاي فرهنگي بودن دارند، به اين روش اصلاً اخلاقي نبود!
10) اجازه بدهيد از حراست اداره كل به خاطر رفتار مناسب در اولين ميزباني ورزشگاه ثامن تشكر كنيم.
اميدواريم اين رفتار تا آخر فصل ادامه داشته باشد.

كوتاه از ورزش خراسان

* سرويس ورزش

نايب قهرماني دو و ميداني كاران دانشگاه امام رضا(ع) در المپياد دانشجويان كشور

تيم دو و ميداني دانشگاه امام رضا(ع) توانست با كسب پنج مدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز مقام دوم مسابقات دو و ميداني نهمين المپياد ورزشي دانشجويان كشور را از آن خود كند. در اين مسابقات دانشگاه تهران مقام اول، دانشگاه تربيت معلم تهران مقام سوم، دانشگاه شهيد بهشتي مقام چهارم و دانشگاه فردوسي مقام پنجم را كسب كردند.
اعضاي تيم دو و ميداني دانشگاه امام رضا(ع) عبارتند از: علي سعادتمند، عليرضا حبيبي، امير ماهي جاغرق، حميد مزارزئي، محمد گروهي، جلال تخت كشها، جلال منصوري، مرتضي آهن چي، محمد نصيري و رضا امين زاده(مربي)

درخشش كاراته كاي آستان قدس رضوي در مسابقات سبكهاي آزاد
مصطفي حاصل طلب كاراته كاي سبك كيوكوشين اوباما مقام سوم مسابقات قهرمان قهرمانان سبكهاي آزاد را از آن خود كرد. به گزارش روابط عمومي تربيت بدني آستان قدس رضوي، اين مسابقات در پارك سلمانيه با ميزباني شهرداري منطقه 17 تهران بين منتخبان سبكهاي آزاد كشور برگزار شد كه در پايان دو كاراته كا از تهران اول و دوم شدند.
و مصطفي حاصل طلب از خراسان رضوي مقام سوم را به دست آورد.

معرفي نفرات برتر مسابقات كونگ فو فول كنتاكت
اولين دوره مسابقات استاني كونگ فو فول كنتاكت آقايان با شركت 70 نفر در مجموعه ورزشي كوثر برگزار شد و در پايان و در رده سني نونهالان اميد قرباني، حميد عابدي نيا، امير حسين چوبداري، پوريا خزائي، رضا قنبري، عليرضا صابر، احمد رضا طالحي، محمد رضا دشتبان، جواد بوژ مهراني و علي رمضاني و در رده سني نوجوانان محمد قديمي، عباس واحد ثاني، علي رستم دخت، مرتضي جوادي، اميد سيفي، سعيد قهرمان و رضا سعيدي منش و در رده سني جوانان صادق رستم دخت، حامد قنبري، عبدا... حيدري، علي عليرضائي عناوين اول وزنهاي مختلف را به دست آوردند.

قهرماني تيم طناب كشي زندان مشهد
تيم طناب كشي كاركنان زندان مشهد به سرپرستي زهرا حيدري قهرمان مسابقات طناب كشي بانوان يادواره اعياد شعبانيه در اين شهرستان شد.
در اين مسابقات كه در سالن مهران مشهد برگزار شد، تيمهاي باشگاه السيد به سرپرستي نسترن ذبيحي و باشگاه گلستان به سرپرستي صديقه جمال آبادي به ترتيب دوم و سوم شدند.
نايب رئيس بانوان هيأت ورزشهاي همگاني خراسان رضوي در اين خصوص گفت: در اين مسابقه يك روزه 350 نفر در قالب 27 تيم حضور داشتند. صديقه جمال آبادي افزود: هر تيم متشكل از هشت نفر و در مجموع تيمي 540 كيلوگرم با يكديگر رقابت كردند.
وي همچنين گفت: اين نخستين باري بود كه مسابقات طناب كشي در بين باشگاهها و كاركنان خانم ادارات مشهد برگزار مي شود.

نتايج ورزشكاران خراسان رضوي
در المپياد ايرانيان
* جودو
تيم جودو استان با حضور در مسابقات المپياد ايرانيان با كسب يك مدال طلا و سه برنز بعد از كرمانشاه با يك طلا و يك نقره به مقام دوم تيمي اين رقابتها دست يافت.
اين مسابقات به مدت دو روز در يزد برگزار شد كه در رده انفرادي نيز در وزن 73 كيلو محمد گروهي مقام سوم، در 81 كيلو حميد قاسمي نژاد اول، در 90 كيلو علي فاخته مقام سوم و در 100 كيلو محمد روحاني به مقام سوم دست يافتند.
* شنا
تيم شناي بانوان خراسان با حضور در دومين دوره مسابقات شناي المپياد ورزشي ايرانيان در رده سني اميد توانست بر سكوي قهرماني بايستد.
اين مسابقات در شيراز و به مدت يك هفته برگزار شد و بانوان خراساني در اين رقابتها با كسب هفت مدال طلا، دو نقره و دو برنز بر سكوي قهرماني ايستادند.
بانوان افتخار آفرين خراساني خانمها: بهناز خجسته پور، راضيه رضايي دشتي ، شيما عظيمي خراساني و آذر ميلانيان با مربيگري خانم عاطفه عرفانيان و سرمربي و سرپرستي خانم زهرا موسوي در اين مسابقات حضور داشتند.
* كشتي
تيم كشتي آزاد خراسان رضوي مقام دوم كسب مدال در المپياد ايرانيان را از آن خود كرد. به گزارش روابط عمومي هيأت كشتي استان، در اين رقابتها كه در سالن ابن سينا همدان برگزار شد، رضا رجب زاده و اسماعيل نجاتيان در وزنهاي 66 و 84 صاحب گردن آويز طلاي اين مسابقات شدند و سهيل منتظري در وزن 55 كيلو مدال برنز اين مسابقات را كسب كرد.
* دارت
بنا به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي، در دومين دوره مسابقات دارت المپياد ايرانيان ويژه بانوان كه در شهر گرمسار برگزار شد، تيم خراسان رضوي مقتدرانه قهرمان شد و 6 مدال طلا در رده تيمي و يك نقره و يك برنز در رده انفرادي كسب كرد.
لازم به ذكر است، اين مسابقات بين 28 تيم برگزار شد و تيمهاي تهران و شيراز بر سكوي دوم و سوم ايستادند.
* گلف
بنا به گزارش روابط عمومي اداره كل، تيم گلف بانوان خراسان رضوي در دومين المپياد ايرانيان رده سني اميد در تهران موفق به كسب مقام سوم اين مسابقات شد.
تيم پنج نفره استان، پنج مدال برنز براي استان به ارمغان آورد.لازم به يادآوري است، تيمهاي تهران و خرم آباد مقامهاي اول و دوم و اصفهان با داشتن يك ملي پوش بعد از خراسان رضوي به مقام چهارم رسيد.
* هاكي
تيم هاكي بانوان خراسان رضوي در دومين دوره المپياد ايرانيان كه بين 18 تيم در استان كهكيلويه و بوير احمد انجام شد، موفق به كسب عنوان قهرماني شد.
تيمهاي مازندران دوم، كهكيلويه سوم و استان كرمان چهارم شدند.
* سنگنوردي
در دومين دوره مسابقات سنگنوردي المپياد ايرانيان، تيم جوانان خراسان رضوي به مقام قهرماني در رشته سرطناب دست يافت.دومين دوره مسابقات سنگنوردي المپياد ايرانيان كه با حضور 27 تيم در سالن 6 هزار نفري امام خميني(ره) مجموعه ورزشي انقلاب زنجان برگزار شد، ورزشكاران رده سني جوانان در رشته سرطناب(سختي مسير) با هم به رقابت پرداختند.
در نتايج انفرادي اين مسابقات، خسرو هاشم زاده از خراسان رضوي مدال طلا را به گردن آويخت و عليرضا اميريان از خوزستان به همراه ادريس انتظاري از خراسان رضوي به طور مشترك نايب قهرمان شدند.
در نتايج تيمي اين رقابتها نيز تيم سنگنوردي جوانان خراسان رضوي عنوان قهرماني را از آن خود كرد و تيمهاي كرمانشاه و كرمان بر سكوي دوم و سوم ايستادند.

عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد مشهد : وظيفه دانشگاه توسعه ورزش همگاني است
عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد گفت: ابعاد اساسي و مهم ورزش را بايد به ابعاد جسماني، روحاني و رواني تقسيم كرد.دكتر محمد رضا رمضان پور افزود: دانشگاهها به جز واحدهاي اجباري يك و دو كه با امكانات مختلفي در دانشگاهها برگزار مي شود، بحث فوق برنامه تربيت بدني را نيز دارند كه در واقع مركز خاصي در هر دانشگاه مسؤوليت اجرايي اين كار را به عهده مي گيرد.
دانشگاه بايد بتواند امكانات ورزشي را فراهم كند تا دانشجويان بتوانند در يك مهارت خاص در رده قهرماني پيش روند. رمضان پور در خصوص استقبال دانشجويان از ورزش دانشگاهها گفت: امكانات در حدي نيست كه همه دانشجويان و يا درصدي از دانشجويان كه علاقه مند به ورزش هستند، بتوانند از اين امكانات استفاده كنند.
وي رسالت اصلي ورزش را بعد جسماني، روحاني و رواني بيان كرد و افزود: وظيفه اصلي دانشگاهها فرهنگ سازي ورزش است. وظيفه دانشگاهها بيشتر توسعه ورزش همگاني است كه لازمه آن اين است كه در واحدهاي تربيت بدني يك و دو مربيان اطلاعات كامل به دانشجويان ارائه دهند و در كنار آن بروشورها معرفي شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با اشاره به ابعاد مختلف ورزش اعلام داشت: بحث رواني - اخلاقي ورزش خيلي مهم است و ما نبايد فقط به بعد جسماني توجه كنيم؛ مي توانيم ابعاد رواني، روحاني را در ورزش توسعه دهيم كه لازمه اين مسأله وجود مربيان با فرهنگ و با تجربه است. ورزش بايد دوام داشته باشد و داراي تجهيزات و امكانات مناسب باشد.رمضان پور تصريح كرد: دانشگاهها در خصوص بعد قهرماني خيلي پيگيري نكنند و بيشتر سعي در تبليغ كلي و عمومي ورزش براي دانشجويان را داشته باشند.
بعضي دانشگاهها سعي دارند قهرمانان را جذب كنند، اگر در نهايت دانشجويان قهرمان به دانشگاه آمدند چه بهتر كه بتوان از آنان در رده قهرماني دانشگاه ها استفاده كرد و يا قهرمانان سابق را هدايت كرد.

دبير كميته مچ اندازي خراسان رضوي: اگر امكانات باشد، در جهان هم حرفي براي گفتن داريم

دبير انجمن مچ اندازي خراسان رضوي گفت: اگر امكانات باشد، در جهان هم حرفي براي گفتن خواهيم داشت.
علي حاجي زاده افزود: ورزش مچ اندازي ورزشي نوپاست و ما در شروع هيچ امكاناتي براي كار نداشتيم، اما با مديريت رئيس هيأت با كمبودها ساختيم.
وي ادامه داد: مچ اندازي يك ورزش همگاني است و به دليل اينكه ما در دنيا در ورزشهاي قدرتي از بهترينها هستيم، اگر امكانات كافي براي اين ورزش به وجود آيد، قهرمانان ما در جهان خواهند درخشيد.
دبير انجمن مچ اندازي خراسان رضوي تصريح كرد: به دليل محدوديتهاي مالي در خراسان رضوي نتوانسته ايم تاكنون كلاسهاي آموزشي براي مربيان و داوران استان برپا كنيم.
حاجي زاده خاطرنشان ساخت: ما بدون امكانات و با تلاش ورزشكارانمان توانسته ايم تاكنون مقامهاي خوبي در مسابقات كشوري به دست آوريم و اگر امكانات داشته باشيم، قول مي دهم كه در جهان هم بدرخشيم.
وي تأكيد كرد: در ورزش مچ اندازي سه فاكتور سرعت، قدرت و تكنيك بسيار اهميت دارد كه ما در ايران و به خصوص خراسان رضوي فاكتور قدرت را داريم، اما بايد بر روي تاكتيك و سرعت ورزشكاران كار كنيم.

افزايش سرانه فضاي ورزشي در خراسان رضوي
مدير كل اداره تربيت بدني خراسان رضوي گفت: در جريان اجراي مصوبات دور نخست سفر استاني، سرانه ورزشي در استان 18 سانتيمتر افزايش يافت.
افشين داوري افزود: سرانه ورزشي استان مطلوب نيست، اما تلاشهايي كه طي چند سال اخير در حوزه ورزش اين خطه با حمايت دولت انجام شده، قابل توجه است.وي اظهار داشت: طي اين سالها با حمايتهاي جدي مجموعه دولتي، بخش خصوصي به اين حوزه وارد شده و تاكنون اقدامهاي عمراني خوبي در توسعه فضاهاي ورزشي در سطح خراسان رضوي انجام داده است.وي گفت: تمامي مصوبات سفر نخست هيأت دولت به استان تا پايان سال 1386 اجرايي شد و به اتمام رسيد.وي افزود: در ابتداي سفر نخست دولت سرانه ورزشي هر خراساني 28 سانتيمتر بود، اما بعد از اجراي اين مصوبات در سال 1386 اين ميزان به 46 سانتيمتر رسيد.مدير كل اداره تربيت بدني خراسان رضوي ابراز اميدواري كرد، سرانه فضاي ورزشي استان طي دو، سه سال آينده به يك متر برسد.

با هدف بررسي مشكلات ورزش خراسان رضوي؛ علي آبادي به مشهد مي آيد

رئيس سازمان تربيت بدني و معاون رئيس جمهور قبل از ماه مبارك رمضان به مشهد سفر مي كند.
دكتر سيد امير حسين قاضي زاده، نماينده مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر افزود: پيرو صحبتي كه با مهندس علي آبادي درباره مسائل مختلف ورزش و نياز به توسعه فضاها و امكانات ورزشي استان داشتيم، رئيس سازمان تربيت بدني قول داد با عزيمت به مشهد مشكلات ورزش خراسان رضوي بخصوص مشهد و كلات را مورد بررسي قرار دهد.
نماينده مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي درخصوص توسعه و نهادينه كردن كشتي با چوخه به عنوان عمومي ترين و سنتي ترين ورزش خراسان نيز گفت: اين ورزش كه عمري به درازاي تاريخ خراسان و ريشه در اعتقادات ملي و مذهبي مردم دارد، با توجه به ظرفيتهاي بسيار بالا، تاكنون بايد مورد توجه و حمايت مسؤولان قرار مي گرفت و اين مهم تنها با ساماندهي و ايجاد تشكيلات خاص زير نظر يكي از فدراسيونهاي فعال و تخصيص اعتبارات ويژه و همچنين احداث فضاهاي مورد نياز شكل عملي به خود مي گيرد. قاضي زاده تصريح كرد: در اين ارتباط نيز با رئيس سازمان تربيت بدني گفتگو خواهم كرد.وي در پايان گفت: براي حفظ و ارتقاي جايگاه تيمهاي فوتبال پيام و ابومسلم خراسان و همچنين ورزش كشتي تلاش مي كنم.

ريز و درشت از فوتبال خراسان

* صالح

(( ستاره سرخ )) قهرمان دسته دوم اميدهاي مشهد
مسابقات فوتبال دسته دوم اميدهاي مشهد كه در زمينهاي كارگران، مقاومت، شهداي طرق و تختي برگزار مي شد، پس از 66 بازي پايان يافت.
در پايان تيمهاي ستاره سرخ، ذوالفقار، غدير كوثر مقامهاي اول تا سوم اين دوره از بازيها را كسب نمودند.

پرسپوليس جوان قهرمان نونهالان دسته دوم
در مسابقات نونهالان دسته دوم كه با حضور 16 تيم در دو گروه 8 تيمي در زمينهاي تختي و كارگران انجام شد پس از 53 بازي، تيمهاي پرسپوليس جوان، پژند، سايپا و كارگران توانستند مقامهاي اول تا چهارم اين دوره از بازيها را كسب كنند.

در روز شكست پاسارگاد ؛ صنعت خراسان قهرمان سوپر ليگ استان شد

در آخرين هفته از مسابقات سوپر ليگ استان خراسان رضوي، تيم فوتبال پاسارگاد با قبول شكست 4 بر دو مقابل پاس خراسان از كسب عنوان قهرماني در اين رقابتها بازماند و تيم صنعت خراسان با 12 امتياز قهرمان مسابقات سوپر ليگ استان شد و به عنوان اولين تيم راهي مسابقات ليگ مناطق كشور شد. ضمن اينكه با اعلام هيأت فوتبال استان نماينده خراسان رضوي در مسابقات جام حذفي كشور برخلاف هميشه تيم دوم سوپر ليگ استان نخواهد بود و بنا به تشخيص هيأت يك تيم براي اين مسابقات معرفي خواهد شد. در همين رابطه شنيديم با شكايت مدرسه عالي و حرفه اي كار قهرمان به اما و اگر كشيده است.

مشهد قهرمان مسابقات فوتسال منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامي شد

تيم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد، قهرمان دهمين دوره مسابقات فوتسال كاركنان و استادان منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامي شد.
اين رقابتها كه با حضور 11 تيم فوتسال از دانشگاههاي آزاد اسلامي كاشمر، مشهد، قوچان، تربت جام، بيرجند، تربت حيدريه، نيشابور، بجنورد، گناباد، قاين و سبزوار در سالن ورزشي واحد كاشمر و در دو گروه به صورت دوره اي برگزار شد، پس از انجام 25 ديدار تيمهاي مشهد، كاشمر، قوچان و تربت جام با صعود از گروه خود به مرحله نيمه نهايي راه يافتند كه پس از انجام دو ديدار تيمهاي مشهد و قوچان با غلبه بر حريفان خود به مرحله فينال اين رقابتها راه يافتند.در بازي فينال هم تيم مشهد با نتيجه 6 بر يك قوچان را شكست داد و قهرمان اين مسابقات شد و تيم قوچان نيز به مقام دوم اين رقابتها دست يافت.در ديدار رده بندي نيز تيم كاشمر با نتيجه يك بر صفر تربت جام را شكست داد و مقام سوم اين رقابتها را به خود اختصاص داد.همچنين جام اخلاق اين مسابقات به تيم تربت جام اهدا شد.

معلومات: اميدوارم با دست پر از المپيك برگردم

علي معلومات، جودوكار اهل شهرستان چناران اولين ورزشكار اين شهر محسوب مي شود كه به رقابتهاي المپيك راه يافته است.
وي ورزش را با كشتي باچوخه آغاز كرد و در سال 79 پس از آشنايي با حسن رجبي مربي خود، براي اولين بار در مسابقات استاني جودو براي چناران مقام سوم را كسب كرد و آغاز كار او در جودو به همان مسابقات بازمي گردد.
علي معلومات گفت: در رشته هاي جودو و كوراش براي تيم ملي مسابقات زيادي انجام دادم و برنز آسيا را در رشته كوراش دارم و در مسابقات بين المللي جودو هم مدالهاي مختلفي گرفته ام.
وي با اشاره به مسابقات ورودي المپيك افزود: در مسابقات جهاني برزيل در مسابقه اول شكست خوردم و فكر نمي كردم بتوانم سهميه المپيك را كسب كنم، اما با تلاش بسيار در مسابقات آسيايي اول شدم و همين مسأله باعث كسب سهميه المپيك شد.
وي عامل موفقيت خود در مسابقات آسيايي را خواست خدا و تمرينات فشرده خود عنوان كرد و ادامه داد: هدف اصلي رسيدنم به المپيك بود كه تمام تلاشم را براي آن انجام دادم تا بتوانم سهميه المپيك را كسب كنم و در حال حاضر هم اميدوارم دست پر از المپيك بازگردم.
معلومات افزود: در مسابقات آسيايي در دور اول به استراحت خوردم، اما در مراحل بعدي حريفان كره شمالي، ازبكستان و قزاقستاني خود را شكست دادم و مقام اول را به دست آوردم.
وي در خصوص اردوي اخير تيم ملي در كشور آلمان و وضعيت تيم ملي جودو ايران، اظهار داشت: اين سومين اردوي ما در اروپا بود و تمرينات بسيار خوبي انجام داديم، به طوري كه هشت روز و هر روز دو مرحله تمرين داشتيم.
وي افزود: با توجه به روحيه و رفاقتي كه بين جودوكاران تيم ملي وجود دارد فكر مي كنم، دو يا سه مدال در المپيك كسب كنيم.
معلومات در پاسخ به اين سؤال كه چه درخواستي از مسؤولان ورزش كشور داريد، عنوان كرد: من به خاطر جودو از خيلي چيزها گذشته ام و حقوقي كه دريافت مي كنم صرف هزينه رفت و برگشت به اردوها و مسابقات مي شود و در ليگ جودو مبلغ قراردادها هم بسيار كم است. كساني كه مانند من به ورزش قهرماني مي پردازند، نمي توانند شغل ديگري براي گذران زندگي خود داشته باشند، بنابراين نيازمند توجه مسؤولان هستند.
وي گفت: اگر همان مقدار كه روي فوتبال سرمايه گذاري مي شود در رشته هاي انفرادي هم سرمايه گذاري شود، نتايج بهتري كسب خواهيم كرد و درخواست من از مسؤولان اين است كه بين ورزشها تبعيض قائل نشوند.
وي اظهار داشت: حريفان اصلي ام در المپيك حريفان ژاپني و كره اي هستند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن