تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820839640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنف فالگيران هم براي انتخاب رشته كنكور سراسري وارد عمل شد آينده كنكوري ها در فنجان هاي قهوه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: صنف فالگيران هم براي انتخاب رشته كنكور سراسري وارد عمل شد آينده كنكوري ها در فنجان هاي قهوه
باوجود اينكه ساعت 12 ديشب مهلت انتخاب رشته كنكور سراسري 87 به پايان رسيد اما در كارزار بازار داغ انتخاب رشته فالگيران و كف بين ها هم در كنار ديگر اصناف بيكار ننشستند و تا آخرين لحظه اقدام به انتخاب رشته از روي فنجان قهوه كردند.شنيده ها حاكي از آن است عده اي از فالگيران در اين آشفته بازار انتخاب رشته با اخذ 100 تا 200 هزار تومان آينده داوطلبان كنكور سراسري را در فنجان هاي قهوه رقم مي زنند... گفت كه در اواسط دوران تحصيلت با جواني آشنا خواهي شد كه به احتمال زياد بخت زندگي ات است و مجبوري به خاطر ازدواج با او كه مايل است براي ادامه تحصيل به خارج برود رشته ادبيات فارسي را كه دوست داري انتخاب كني، رها كرده و... ، ورود به دانشگاه و حساسيت و اهميت اين موضوع موجب شده تا عده اي از داوطلبان و خانواده آنان براي استفاده از تمامي فرصت ها، انتخاب رشته خود را با مشاوره صنف فالگيران، رمالان، كف بينان از طريق فال قهوه و فال شمع و كف بيني، فال ورق و غيره انجام دهند. هر ساله با نزديك شدن زمان اعلام نتايج كنكور سراسري و زمان انتخاب رشته مراكز و موسسات انتخاب رشته به شكل قارچ يك شبه در گروه ها، تيم ها و نام هاي مختلف پديد مي آيند و با پايان يافتن فرصت انتخاب رشته، يك شبه نيز ناپديد مي شوند. اين مراكز و موسسات كه سازمان سنجش آموزش كشور صلاحيت هيچ يك را تاييد نمي كند، تنها هدفشان سو» استفاده از داوطلبان كنكور و ثروت اندوزي است. به طوري كه سال گذشته به گفته رئيس سازمان سنجش كشور بيش از 5 هزار نفر از داوطلبان كنكور به علت انتخاب رشته اشتباه اين موسسات دچار مشكل شدند.
فال گيران آستين ها را بالا زدند
اما آنچه كه در انتخاب رشته سال جاري جالب و قابل تامل است ظهور گروه جديدي از فعالين انتخاب رشته است به طوري كه شنيده شده صنف (فال گيران-رمالان-دعانويسان) براي انتخاب رشته داوطلبان كنكور سراسري اعلام آمادگي خود را با دعا نويسي و فال گيري براي داوطلبان آغاز كردهاند. شنيده ها حاكي از آن است، عده اي از فال گيران در اين آشفته بازار انتخاب رشته با اخذ 100 تا 200 هزار تومان آينده داوطلبان را با فنجان هاي قهوه رقم مي زنند. اين افراد شياد كه شمه اقتصادي قوي دارند با درك حساسيت موضوع از داوطلبان و خانواده آنان سو» استفاده مي كنند.
توجه به خرافه گرايي يعني گسترش فال بيني
بر اساس اين گزارش، يكي از اساتيد دانشگاه تهران معتقد است: پديده فال و فال بيني در جامعه اي كه مردم آن به سمت خرافه گرايي پيش مي روند، رواج مي يابد. امان الله قرائي مقدم اضافه مي كند: تحصيلات والدين، محل زندگي و چگونگي سطح تربيت خانوادگي در گرايش و يا عدم گرايش به اين مساله موثر است. اين عضو هيات علمي دانشگاه تهران اضافه مي كند: هر چه ميزان آگاهي و سطح فكري خانواده بالا باشد خرافه گرايي و فالگيري براي تمام امور و حتي مسائل كنكور كمتر خواهد بود. وي در گفت و گو با برنا تصريح مي كند كه هر چه انسان نااميدتر و مايوس تر باشد گرايش بيشتري به خرافه گرايي خواهد داشت. قرائي مقدم معتقد است، هيچ كاري در دنيا بدون علت و معلول نيست كسي كه درس نخواند چگونه انتظار دارد به وسيله فال، جادو، جادوگري قبول شود.
مرز ميان تصميم و ترديد
ترديد و دو دلي يكي از عوامل اصلي روي آوردن افراد به فال و فال بيني است چرا كه گاهي انسان ها دوست دارند اين ترديدها را با گرفتن يك فال از بين ببرند هر چند كه در عمق وجودشان اعتقادي به اين حرف ها ندارند ولي به دنبال كسي مي گردند كه راهي به آنان نشان دهد تا بهترين تصميم را بگيرند. س. آذر مي گويد: با وجود اينكه امتياز كمي در كنكور كسب كردم و مطمئن هستم در دانشگاه قبول نمي شوم اما تعدادي از همكلاسهايم كه براي انتخاب رشته به دعا نويس مراجعه كرده اند به من هم توصيه مي كنند تا قبل از انتخاب رشته پيش دعانويسي كه آنها مراجعه كردهاند بروم.او معتقد است يك بار امتحان كردن شانس با دعا و رمالي در كنكور جذابيت هايي كه دارد آزمودن آن بد نيست. آذر مي گويد كه از بين چهار نفر از دوستانش كه به منظور اطلاع از آينده انتخاب رشته شان و كسب تضمين قبولي در كنكور به يكي از اين دعا نويسان مراجعه كرده اند سه نفر آنها به طور كامل نظرات اين شخص را در انتخاب رشته لحاظ كرده اند.
قال قهوه هم رشته را گفت هم بخت زندگي را
شيما. ض از ديگر داوطلباني است كه رتبه اي پنج رقمي دارد، مي گويد: قبل از انتخاب رشته، فال قهوه گرفتم و دوست داشتم از آخر و عاقبت اين انتخاب سردر بياورم. به طوري كه از مدت ها قبل دوست داشتم رشته ادبيات فارسي را انتخاب كنم اما اين فالگير گفت كه در اواسط مدت تحصيلت با جواني آشنا خواهي شد كه به احتمال زياد بخت زندگي ات است و مجبوري به خاطر ازدواج با او كه مايل است براي ادامه تحصيل به خارج برود، رشته ادبيات فارسي را كه دوست داري انتخاب كني رها كرده و قيد درس و دانشگاه را بزني چون آنجا فرصتي براي ادامه تحصيل با اين رشته نيست. اين داوطلب كنكور اضافه مي كند: با توجه به پيش بيني اين فالگير سعي مي كنم رشته هاي علوم پايه را انتخاب كنم تا در صورتي كه با چنين جواني آشنا شدم و خواستم با او ازدواج كنم و به خارج بروم حداقل بتوانم آنجا رشته تحصيلي ام را ادامه بدهم. يكي از آسيب شناسان اجتماعي مي گويد: هميشه يك سري از مسائل بوده كه بشر از آن اطلاع نداشته است و اين بي اطلاعي باعث شده كه به سمت علومي مثل جادوگري و جادو گرايش پيدا كند تا به وسيله آن پديده هاي طبيعي را توجيه كند. وي اضافه مي كند: گرايش به توجيه پديده ها از طريق علوم غريب كم كم با گسترش علم و دانش كاهش پيدا كرد ولي از آن زمان تا كنون منحل نشده است به همين علت انسان ها زماني كه در موضوعات مهم دچار سردرگمي مي شوند اگر راه علمي براي آن نيابند براي خارح شدن از ابهام به علومي مانند جادوگري، جادو، فال روي مي آورند. وي معتقد است: انتخاب رشته از طريق صنف فال گيران معمولا بين داوطلباني انجام مي شود كه شاگرد درس خواني نبوده اند و در صدر هستند تا از طريق شانس و اقبال فرصت ورود به دانشگاه را ايجاد كنند چرا كه با مرور دروس صحيح و درست دبيرستاني لزومي به مراجعه به اين صنف نيست. ضمن آنكه اكثر كساني كه به اين فالگيران به منظور انتخاب رشته مراجعه مي كنند دختران هستند. و در اين ميدان آگاهي از سرنوشت انتخاب رشته دختران گوي رقابت را از پسران ربوده اند كه اتفاق جالبي طي سال هاي اخير قلمداد نمي شود.فال و فال بيني پديده جهاني است كه در اكثر كشورها رواج دارد و معمولا كساني كه به نوعي قصد فرار از واقعيت ها را دارند به فال بيني روي مي آورند. پس بهتر است داوطلبان كنكور به جاي دست به دامان شدن فالگيران با برنامه ريزي صحيح در طول سال اقدام به درس خواندن كرده و از سپردن سرنوشت خود به دست رمالان، فالگيران، مراكز و موسسات كنكور اجتناب كرده و با تكيه بر معلومات خود حركت كنند.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن