تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817555091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل آريا- جنگ داخلي اصولگرايان به نفع كيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تحليل آريا- جنگ داخلي اصولگرايان به نفع كيست؟
خبرگزاري آريا- سايت الف وابسته به احمد توكلي منتقد اصلي راي اعتماد كردان حملات تندي را به كردان و لاريجاني آغاز كرده است.

به گزارش سرويس تحليل آريا؛ احمد توكلي؛ زاكاني؛ نادران و افراد نزديك به جمعيت ايثارگران در مجلس شوراي اسلامي موج تبليغاتي عليه كردان را ادامه داده و اعتراضات آنها دامن لاريجاني و احمدي نژادرا هم گرفته است.

بنا بر اين گزارش سايت الف وابسته به دكتر احمد توكلي در خبري نوشته است:

دانشگاه آكسفورد، اعطاي مدرك دكتري به آقاي علي كردان از ايران را رسما تكذيب كرد.

اداره تاييد مدارك دانشگاه آكسفورد و نيز دانشكده حقوق اين دانشگاه با ارسال جداگانه پاسخ كتبي به استعلام الف درباره مدرك دكتري آقاي علي كردان، اعلام كردند كه هيچ سابقه‏اي از اعطاي مدرك دكتري به فردي به نام علي كردان در اين دانشگاه وجود ندارد.

از سوي ديگر ، سايت الف در تحليلي با قرار دادن دو عكس كه پاسخگويي احمدي نژاد در دوران رياست حداد عادل و شادي در دوران لاريجاني را القاء مي كرد؛ نوشت: "دو ماه پيش در چنين روزهايي در مجلس و محافل سياسي ناگهان شاهد رشد زمزمه هايي درباره مماشات مجلس هفتم و دولت بوديم. طراحان اين زمزمه ها، آقاي دكتر حداد عادل را به ضعف و مماشات در برابر قانون گريزي‏هاي دولت متهم مي‏كردند و اين تصور را ايجاد كردند كه با انتخاب آقاي دكتر لاريجاني بجاي آقاي دكتر حداد، استقلال و صلابت در برابر دولت به مجلس هشتم باز خواهد گشت.

طراحان اين زمزمه‏ها، جوي در مجلس هشتم درست كردند كه در نتيجه آن و رايزني‏ها و "تعاملات پشت پرده"، نه فقط آقاي دكتر حدادعادل رياست مجلس را به آقاي دكتر لاريجاني واگذار كرد، بلكه تقريباً همه اصولگرايان تحولخواه (اصولگراياني كه به برخي روش ها و رفتارهاي دولت محترم انتقاد دارند) را از هيات رييسه و رياست كميسيونهاي مجلس حذف كردند و نهايتاً «اصولگرايان سنتي» تقريباً اختيار كامل هيات رييسه و كميسيونهاي مجلس هشتم را در اختيار گرفتند.

روز گذشته و به هنگام بررسي سوابق و راي‏گيري براي وزراي معرفي شده، آقاي دكتر لاريجاني در حمايت از وزير پيشنهادي دولت، نص صريح قانون را زير پا گذاشت و به مخالفان نامزد وزارت كشور اجازه نداد دلايل و شواهد خود درباره فرد معرفي شده را در جلسه غير علني در اختيار نمايندگان قرار دهند."

اظهار اين كه "تعاملات پشت پرده"احمدي نژاد و لاريجاني باعث حذف حداد عادل و تحول خواهان پيرو توكلي از هيات رييسه و رياست كميسيون ها شده است؛ تند ترين اتهام" مبني بر تباني" است كه تاكنون نسبت به رياست مجلس و رييس جمهور بيان شده است.

در تحليل الف در همين حال آمده است: آقاي دكتر لاريجاني روز گذشته نه تنها حق مجلس در استماع نظرات مخالفان و تصميم گيري درست را ضايع كرد، بلكه به رييس جمهور محترم اجازه داد در اقدامي بي سابقه در تاريخ جمهوري اسلامي از رهبر انقلاب براي گرفتن راي مورد نظرش هزينه كند.

در همين حال اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور نزديك به جريان مذكور با صدور بيانيه اي بسيار تند راي اعتماد مجلس به نامزد معرفي شده براي وزارت كشور را لكه ننگي بر تاريخ مجلس هشتم ارزيابي كرد.

طبعا اين موضع گيري اتهاماتي شديد را علاوه بر مجلس اصولگرا، متوجه دولت اصولگراي دكتر احمدي نژاد كه عمل معرفي وزير پيشنهادي را داشته است؛ مي كند.

شايان ذكر است كه نقل قول دكتر احمدي نژاد از مقام معظم رهبري و شبهه حسين شريعتمداري بر صحت آن نهايتا موضع دفتر مقام معظم رهبري را در پي داشت كه بر اساس آن:

يك مقام آگاه و مسئول در دفتر مقام معظم رهبري اعلام كرد:

ديدارهاي آقاي رئيس جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدارهاي كاملاً خصوصي است و طبعاً مطالبي كه در آن جلسات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار مي گيرد، تابع حكم مربوط به جلسات خصوصي است و هيچ كس نمي تواند ادعاي نقل و يا تحريف مطالبي را داشته باشد كه علي القاعده دسترسي به آنها جز در شرايط خاص، امكان پذير نمي باشد و لذا اين دفتر اعلام مي كند نقل قول جناب آقاي رئيس جمهور از مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در رابطه با بعضي از اعضاي پيشنهادي مربوط به كابينه، با توجه به مجموعه مذاكراتي كه در اين مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نيست و مضمون آنچه ايشان ذكر كرده اند، همان "عدم مخالفت" است.
از همه ي دوستان و سروران خصوصاً فعالان در عرصه افكار عمومي و مطبوعات تقاضامنديم از هرگونه نقل قول و استناد به رهبر معظم انقلاب اسلامي قبل از تأييد رسمي و مجوز روابط عمومي اين دفتر، به طور جدي خودداري كنند.

***

لازم به ذكر است شمشير برهنه بعضي از اصولگرايان در مجلس بر روي رييس جمهور اصولگرا و رييس مجلس اصولگرا آنهم در آستانه انتخابات رياست جمهوري كه خبر ها از تجهيز منابع دوم خرداديان براي انتخابات رياست جمهوري حكايت دارد؛ معلوم نيست از چه تحليلي سرچشمه مي گيرد؟ صدور اتهامات سنگين عليه همديگر بيگمان شادي جريان دوم خرداد از جنگ ميان اصولگرايان را در پي خواهد داشت.

چنانچه در واكنش هاي منتشر شده به خبرهاي مذكور در سايت الف مي خوانيم: واقعا خنده دار است كه اقتدار گرايان بر سر قدرت به جان هم افتاده ... نفس اصول گرايي به شماره افتاده است.

لذا هر چند كه صراحت و حق گرايي و شجاعت در بيان نظرات از لوازم اصولگرايي است ولي درايت و كنترل بر رفتار و خودداري از احساس گرايي چشم بسته هم از لوازم ديگر آن بشمار مي رود.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن