تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821397927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازيهاي المپيك وانتقادات از چين


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بازيهاي المپيك وانتقادات از چين
تهران / واحد مركزي خبر / ورزشي 1387/05/18
00:34:40.24
در حالي كه كمتر از بيست ساعت به گشايش رسمي بازيهاي المپيك سال 2008 پكن باقي مانده است مقامات چين نتوانسته اند سياست را ازاين بازيها جدا كنند.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي ازجمله منتقدان چين نسبت به وضع حقوق بشر در اين كشور جرج بوش رئيس جمهور امريكااست اودر سر راه خود به پكن درتايلند در مورد وضع حقوق بشر در چين ابراز نگراني كرد وگفت مردم چين سزاوار ازادي هستندكه حقوق طبيعي انسان است .
بوش گفت امريكا مخالف بازداشت فعالان سياسي ومذهبي است رئيس جمهور امريكا گفت به هرحال زمان تغييرات در چين فرا خواهد رسيد بوش خاطرنشان كردعبادت خداوند هيچ گونه تهديدي براي اينده چين نيست. متعاقب سخنان بوش بيش از چهل ورزشكار نامه سرگشاد ه اي براي دولت چين ارسال كرد ند واز دولت خواستند تا در تبت ضمن رعايت ازادي مذهب به حقوق بشر احترام گذارد.
جرج بوش نخستين رئيس جمهور امريكا است كه در مراسم گشايش بازيهاي المپيك در خارج از امريكا شركت مي كند.
خبرنگار اين شبكه در گزارشي از پكن گفت مشعل المپيك امروز از ديوار چين عبور داده شد اما هوا ي پكن به هنگام عبور مشعل به انداره اي الوده بود كه قدرت ديد را تاچند متر كاهش مي داد .
اين خبرنگار گفت چين درحالي كه خواهان ان است تا خودرا يك ميزبان خوب نشان دهد انتقادات موجب رنجش دولتمردان اين كشور شده است چين بيش از يك دهه است كه خود را براي برگزاري الميپك اماده مي كند ولي انتقادات ان هم دراستانه بازيها از وضع حقوق بشر در اين كشور براي مقامات چين درد سر افرين شده است اما مقاما چين در واكنش به انتقادات گفته اند انها مخالف با هرگونه مداخله در امور داخلي اين كشور هستندومسلما روي سخن مقامات چين به جرج بوش رئيس جمهور امريكا است كه مهمان مقامات اين كشور است.
00:35:29.12
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن