تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820125108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قصد رژيم صهيونيستي براي توسعه شهركهاي صهيونيست نشين در شرق بيت المقدس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: قصد رژيم صهيونيستي براي توسعه شهركهاي صهيونيست نشين در شرق بيت المقدس
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/05/17
رژيم صهيو نيستي امروز پنج شنبه مجوز احداث چهارصد واحد مسكوني جديد را در شرق بيت المقدس واقع در كرانه باختري رود اردن صادر كرد و طرح احداث دستكم چهار صد و شانزده واحد مسكوني جديد را در دو شهرك صهيو نيست نشين ديگر به مناقصه گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيت المقدس ؛ وزارت امور داخلي اسرائيل اعلام كرد كميته عمران و شهرك سازي اسراييل موافقت خود را با احداث چهار صد خانه جديد در شهرك يهودي نشين نيفيه يعقوب واقع در شرق بيت المقدس اعلام كرده است . در پي موافقت اين كميته روند ساخت و ساز اين واحدهاي مسكوني اغاز مي شود .
شهردار بيت المقدس در تاريخ دهم مارس گذشته اعلام كرده بود تل اويو قصد دارد
چهارصد واحد مسكوني جديد براي براي اسكان يهوديان در شرق بيت المقدس احداث
كند.
وزارت امور داخلي اسرائيل همچنين تاكيد كرد دولت طرح احداث دويست و هشتاد و شش
واحد مسكوني جديد در شهرك يهودي نشين بيتار ايليت واقع در جنوب كرانه باختري رود اردن و نيز طرح احداث صد و سي واحد مسكوني ديگر در شهرك يهودي نشين هار حوما در منطقه جبل ابو غنيم واقع در شرق بيت المقدس را به مناقصه گذاشته است .
تصميم تل اويو براي به مناقصه گذاشتن احداث واحدهاي مسكوني جديد در جبل ابوغنيم
پس از ان صورت گرفت كه كميته عمران و شهرك سازي اسرائيل در اوايل ژوئيه گذشته از تصميم اين كميته براي احداث نهصد و بيست واحد مسكوني جديد در كرانه باختري رود اردن با وجود مخالفتهاي شديد مسئولان تشكيلات خودگردان فلسطين به رهبري محمود عباس و نيز اعتراضهاي جامعه جهاني خبر داده بود .
گفتني است در طرح صلح پيشنهادي نقشه راه كه در سال دو هزارو سه از جانب كميته بين المللي چهار جانبه صلح خاورميانه متشكل از امريكا ، روسيه ، اتحاديه اروپا و سازمان ملل
متحد ارايه شد ، و مقامات اسرائل و فلسطين در كنفرانس اناپوليس در تاريخ بيست و هفتم نوامبر گذشته در امريكا بر اجراي مفاد ان توافق كردند ، بر توقف كامل روند توسعه شهرك سازي اسرائيل در سرزمينهاي فلسطين به ويژه در شرق بيت المقدس و نيز توقف حملات موشكي مبارزان فلسطيني از نوار غزه به اسرائيل تاكيد شده است .
گفتني است از زماني كه اسرائيل مناطق شرق بيت المقدس را در سال هزارو نهصد و شصت و هفت به اشغال خود دراورد و اين مناطق را به اراضي اشغالي فلسطين ملحق كرد ، دستكم دويست هزار يهودي را در دوازده منطقه يهودي نشين جديد شرق بيت المقدس اسكان داده است .
فلسطينيها كه مي خواهند شرق بيت المقدس به عنوان پايتخت كشور مستقل فلسطين در اينده باشد ، بر اين مسئله تاكيد دارند كه احداث شهركهاي يهودي نشين در شرق بيت المقدس
يكي از چالشها و موانع اصلي در روند پيشبرد صلح در منطقه خاورميانه بشمار مي رود .
106/148/0003/01013/10101
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن