تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821034713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل نامجو از صرف‌جويي 25 روزه آب‌وبرق و پايان موضوع بدهي‌ها تا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مجيد نامجو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سوال كه تحليل شما بعد از گذشت 25 روز از هدفمندي يارانه‌ها چيست؟ گفت: تحليل من اين است كه مردم مي‌دانند طرح هدفمندي چيست و چه منافعي براي آن‌ها دارد و كاملا با اين طرح هماهنگ هستند و دارند همراه آن حركت مي‌كنند.
وي افزود: من مي‌دانم مردم بخشي از اين اعتبارات را كه دولت براي جبران افزايش قيمت‌ آب و برق و براي هدفمند كردن يارانه‌ها در حساب آنها شارژ كرده است براي اينكه قبض‌هاي آب و برق خود را بپردازند نگه داشته اند.
وي در ادامه گفت: روندي هم كه وزارت نيرو داشته است هيچ تغييري نكرده است و ما طبق همان روندي كه داشتيم فقط اقدام به تغيير ساختار تعرفه‌ها و شفاف كردن آن و گذاشتن آيتم هايي كه دولت خواسته تا در قبض ها شفاف سازي شود كرده ايم.
نامجو خاطر نشان كرد: در حال حاضر شركت‌هاي زير مجموعه وزارت نيرو در حال صدور قبض‌ها هستند و قبض‌ها هم با همان روند براي مشتركان صادر خواهد شد.
وزير نيرو افزود: مهمترين موضوع اين است كه مردم در قبض‌هاي خود مي‌بينند كه ما دو جدول داريم كه يكي مربوط به قبل از هدفمندي يارانه‌ها كه تعرفه‌ها براساس قيمت قبلي محاسبه مي‌شود و يك جدول هم كه براساس قيمت جديد محاسبه مي‌شود بنابراين اينها از هم تفكيك و شفاف شده است.

*كاهش مصرف آب و برق؛ ديد مثبت مردم به هدفمندي

نامجو در پاسخ به اين سوال كه تصور مي‌كنيد با گذشت 25 روز از هدفمندي يارانه‌ها مردم با اين قانون كنار آمده‌اند و تحليل وزارت نيرو آيا بر اين استوار است كه مردم به اين قانون با ديد مثبت نگاه كرده‌اند و مصرف آب و برق كاهش داشته است گفت: تحليل بنده اين است كه كاملا اين طرح در ميان مردم جا افتاده است و رفتار مردم تغيير كرده است و در حال حاضر آمارهاي برق و آب را كنترل مي‌كنيم و مي‌بينيم كه مصرف آب و برق 5 تا 6 درصد كاهش داشته است.
وزير نيرو ادامه داد: اين كاهش مصرف، خبر خوبي است و نشان دهنده اين است كه مردم با طرح همراهي مي‌كنند اما تحليل‌ها و نمودارهاي ما نشان مي‌دهد كه 70 درصد مشتركان برق اگر 10 تا 15 درصد در مصرف خود صرفه‌جويي كنند اين‌ها ماهانه بيش از 4 هزار تومان افزايش قيمت برق نخواهد داشت.
وي اضافه كرد: اگر 85 درصد مشتركان آب نيز 10 تا 15 درصد صرفه‌جويي كنند ماهانه بيش از 3 هزار تومان افزايش قيمت نخواهد داشت.
نامجو گفت: اگرچه ما قبلا اين موارد را به مردم اعلام كرده‌ايم و مردم به صورت كلي در جريان هستند كه چه اتفاقي خواهد افتاد.

*قبض آب و برق ماهانه نشده است

وزير نيرو در پاسخ به اينكه آيا قبض آب و برق ماهانه شده است گفت: قبض آب و برق ماهانه نشده است و همان روش قبلي را ادامه مي‌دهيم البته برخي از صنايع انرژي بر از ساليان قبل قبض ماهانه براي آنها صادر شده اما قبض آب و برق خانگي طبق همان روش قبلي هر دو ماه يك بار صادر خواهد شد.
نامجو افزود: طراحي قبض آب و برق نهايي و تاييد شده است.

*ما فقير نيستيم

وزير نيرو در پاسخ به اين سوال كه شما فرموده بوديد كه اگر قيمت برق 45 تومان شود ما ديگر مشكلي از بابت بدهي پيمانكاران نداشته و در سال‌هاي آينده مشكلاتمان كاهش خواهد يافت گفت: قطعا اين گونه خواهد بود.
وي در پاسخ به اين سوال كه به هر حال بحث بدهي‌هاي پيمانكاران برق خود را بايد يك جايي به پايان برسانيد گفت: ما كه حاجي هستيم و فقير هم نيستيم به هر حال دارايي داريم و دولت هم اجازه داده كه نيروگاه‌هاي خود را بفروشيم.
وي ادامه داد: نزديك 5 هزار ميليارد تومان نيروگاه در اختيار توانير خارج از سيستم خصوصي‌سازي براي فروش گذاشتيم.
وي اضافه كرد: صنعت برق تمام تلاش خود را خواهد كرد كه همين امسال اين موضوع بدهي‌ها را به پايان برساند.

*تغيير قيمت آب و برق در سال آينده را نمي‌دانم

وزير نيرو در پاسخ به اين سؤال كه آيا قيمت آب و برق در سال آينده تغيير مي‌كند يا خير گفت: شما فكر مي‌كنيد من به عنوان وزير نيرو مي‌‌توانم اين را در حال حاضر به شما بگويم.
وي افزود: آنچه كه مشخص است اين است كه اين قيمت‌ها براي مرحله اول است. همانطور كه ما تصور مي‌كرديم مرحله اول از همان ابتداي امسال شروع ‌شود به سه ماهه سوم سال كشيده شد.

*سال آينده وضع بهتر خواهد شد

وي ادامه داد: اين موضوع بستگي به پارامترهاي بسيار زياد و تصميم دولت و شخص رئيس جمهور دارد اما اين نويد را من به مردم عزيز مي‌دهم كه قطعا سال آينده وضع بهتر خواهد شد.
نامجو در ادامه گفت: كاملا در حال حاضر آن نگراني‌هايي كه از بابت انجام طرح بود با همراهي بسيار خوب مردم برطرف شده و عزم دولت در حال حاضر جزم است كه با سرعت اين طرح هدفمندي را اجرا كند تا مردم هر چه سريعتر از منافع اين طرح بهره‌مند شوند.

*وضعيت خاموشي‌ها در سال آينده

نامجو در پاسخ به اين سوال كه خوشبختانه مصرف برق مردم در 25 روز گذشته به گفته خودتان 5 درصد كاهش داشته است آيا سال آينده ميزان خاموشي‌هاي برق ناشي از حوادث و خارج شدن نيروگاه‌ها از مدار كاهش خواهد داشت؟ گفت: به هر حال يكي از پارامترهاي مؤثر در جهت تأمين برق مردم در تابستان كاهش مصرف برق است و اين در حال اتفاق افتادن است.
وي ادامه داد: بنده به عنوان وزير نيرو از مردم تشكر مي‌كنم چرا كه يكي از انتظارات و آرزوهاي وزارت نيرو اين بوده است كه قيمت برق به گونه‌اي شود كه خود مردم بتوانند مصرف برق را مديريت كنند و اين خانواده‌ها در حال حاضر انرژي برق خود را دارند مديريت مي كنند و اين موارد به وزارت نيرو كمك مي‌كند تا ما انرژي بيشتري براي مديريت بهتر داشته باشيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن