تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820925416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامه خانواده كاظم اخوان به خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نامه خانواده كاظم اخوان به خبرنگاران
خانواده خبرنگار ربوده شده ايراني تاكيد كرد: سرنوشت كاظم اخوان در بين خبرنگاران يك استثناء است و دنيا تا امروز هرگز چنين تجربه‌اي را در مورد سرنوشت يك خبرنگار تجربه نكرده‌ است.

به گزارش رجانيوز به نقل از فارس، خانواده كاظم اخوان خبرنگار ربوده شده ايراني، به مناسبت روز خبرنگار در نامه اي سرگشاده خطاب به خبرنگاران نوشت: امروز قرار است انسان‌هايي را گرامي بداريم و به آنان تبريك بگوييم كه زودتر از ديگران اجازه نگاه كردن در جام جم را دارند، زودتر از ديگران خبري مي شنوند و زودتر از ديگران تصويري را مي بينند، خبري كه گاه ارسال آن جان آدم را به لب مي‌رساند و تصويري كه گاه ديدن آن كمر انسان را مي‌شكند و بر عكس.

اين نامه افزوده است: اين سهم چنين انسان‌هايي است، انسان‌هايي كه خود در مقام اختيار، آن را برگزيده‌اند و از مخاطرات و خطرات چنين انتخابي باخبر بوده‌اند، انسان‌هايي كه بر اساس رسالت خبررساني خود هر چند سخت، اما اخبار را درست و به موقع مي‌رسانند، انسان‌هايي كه در تقويم سالانه ما روزي برايشان ثبت شده به نام "روز خبرنگار" كلمه‌اي كه بايد آن را به رنگ سرخ نگاشت، چرا كه روز خبرنگار با رنگ خون آغاز شد.

خانواده كاظم اخوان تصريح كرد: خبرنگاران هميشه در خطرند و تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي خبرنگاران را نيز بدون توجه به مصونيت آنان هدف قرار مي‌دهد. انسان‌هايي كه از حوادث تلخ و ناگوار روزانه ديارمان سهمي از آنان است، سهمي از جام شوكران حقيقت؛ اما حقيقت اين است كه سال‌ها پيش همكاري از جنس آنان به نام كاظم اخوان وقتي در پي حقيقت بود به گروگان گرفته شد و عليرغم گذشت ربع قرن، حقيقت سرنوشت او همچنان در هاله‌اي از ابهام است.

در ادامه اين نامه با تصريح به اينكه روز خبرنگار بيست و شش سال پيش يعني در چهاردهم تير 1361 آغاز شد، آمده است: روز خبرنگار براي ما باز شدن يك زخم كهنه است و هيجان‌هاي شديد و نگراني عميقي را بر مي‌انگيزد، يك روز زمان زيادي نيست تا حتي مقدمه‌اي در مورد سختي‌هاي كار خبرنگاران بنويسيم، اگرچه سرنوشت كاظم يك استثنا است اما به اندازه كافي گوياي اين واقعيت است و دنيا تا امروز هرگز چنين تجربه‌اي را در مورد سرنوشت يك خبرنگار تجربه نكرده‌ است.

خانواده كاظم اخوان در ادامه نامه خود به خبرنگاران نوشت: سال 1361 رژيم صهيونيستي از زمين و دريا و هوا به لبنان حمله كرده بود و مردم مظلوم فلسطين و لبنان مورد آماج جنايات بي‌شمار قرار گرفتند و اخبار اين ظلم و ستم جنايت‌پيشگان تاريخ مي‌بايست به موقع و درست به اطلاع همه جهانيان مي‌رسيد، كاظم به عنوان يك خبرنگار با چنين هدفي داوطلبانه عازم لبنان شد اما اين به نفع رژيم اشغالگر قدس نبود لذا در يك اقدام هماهنگ عوامل آن رژيم، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي را به همراه كاردار سفارت ايران در بيروت (سيد محسن موسوي)، وابسته نظامي سفارت (احمد متوسليان) و راننده سفارت (تقي رستگار مقدم) در يك پست بازرسي نيروهاي وابسته به صهيونيست‌ها ربودند.

خانواده اين عكاس ربوده‌شده تصريح كرد: كاظم رفت تا مظلوميت انسان‌ها را برايمان ثبت كند اما نمي‌دانست كه تصوير خودش و همراهانش توسط خبرنگار سرنوشت دريافت و ثبت مي‌شود، روزي كه كاظم رفت نمي‌دانست كه حتي يك عكس نخواهد گرفت و خبري مخابره نخواهد كرد زيرا كه خودش و همراهانش خبرساز خواهند شد و امروز كه 17 مرداد 1387 مصادف با روز خبرنگار است 26 سال گذشته و 9530 روز است كه آنان خود خبر شده‌اند، خبرهايي كه گاه شنيدنش جان آدم‌ها را به لب مي‌رساند و نمي‌دانيم كه چند روز ديگر بايد بگذرد تا آن خبر و تصوير روح‌افزا بيايد و نگار خبرساز ما باز آيد.

اين خانواده خطاب به كاظم اخوان تاكيد كرد: درست است كه بيش از ربع قرن از تو هيچ خبري نداريم، اما ما هم ابزار خودمان را داريم؛ قلبمان مرگ تو را گواهي نمي‌دهد.

در پايان اين نامه آمده است: هر سال روز خبرنگار كه مي‌شود نيم صفحه همه روزنامه‌ها را نگاه مي‌كنيم تا شايد خبري، عكسي و تصويري از كاظم به چاپ رسيده باشد و از او يادي شده باشد؛ ما هرگز از پيگيري سرنوشت كاظم غافل نبوده‌ايم و امروز كاظم اخوان در ياد و خاطره مردم ماندگار شده است؛ خداوند را شاكريم كه به همت رئيس و دانشجويان دانشكده خبر، براي اولين بار مراسم بزرگداشت و تجليلي از كاظم اخوان امسال پس از بيست و شش سال در روز خبرنگار برگزار ‌شد.

گفتني است صبح امروز پنجشنبه همزمان با رونمايي از تنديس يادبود جاويدالاثر كاظم اخوان در دانشكده خبر، نام ساختمان اين دانشكده در خيابان شهيد بهشتي تهران به نام جاويدالاثر كاظم اخوان نامگذاري شد.

همچنين در اين مراسم كه با حضور علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور برگزار شد، مدرك كارشناسي افتخاري خبرنگاري به خانواده خبرنگار جاويدالاثر كاظم اخوان اهدا شد.

كاظم اخوان عكاس خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران بود كه در جريان ربوده شدن ديپلمات‌هاي ايراني در تير ماه سال 61 به اسارت عوامل وابسته به رژيم صهيونيستي در‌آمد و تا به امروز از وي خبر موثقي در دست نيست.
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن