تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803768330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ عليرضا حيدري : فضا براي كار كردن قهرمانان مهيا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ عليرضا حيدري : فضا براي كار كردن قهرمانان مهيا نيست
ورزش. كشتي آزاد . عليرضا حيدري . مصاحبه
عليرضا حيدري دارنده ‪ ۶‬مدال طلا ، نقره و برنز كشتي آزاد جهان و المپيك در نشست خبري خود در گروه ورزشي ايرنا اعلام كرد : از سوي مسوولان ورزش اول كشور ، فضاي مناسب براي فعاليت مفيد قهرمانان كشتي ايران فراهم نشده است.

حيدري روز چهارشنبه با حضور در گروه ورزشي ايرنا دلايل كناره‌گيري خود را از دنياي قهرماني به صورت واضح و شفاف بيان كرد و اينكه برخي‌ها دوست نداشتند كه او را بار ديگر به عنوان يك كشتي گير و قهرمان در تركيب تيم ملي كشتي آزاد ايران ببينند.

او گفت، حتي حاضر نيست كه در حال حاضر و شايد تا مدتها به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران بار ديگر در خدمت كشتي باشد اما بالاخره روزي خواهد رسيد كه گوشه‌اي از كار ورزش اول مملكت را بگيرد.

مشروح گفت وگوي عليرضا حيدري با گروه ورزشي ايرنا رابا هم مي‌خواهيم:

** پس از پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني جهان از سمت سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد ايران استعفا داديد و قصد شركت در بازيهاي المپيك را داشتيد ، اما در رقابتهاي بين‌المللي جام تختي در كرمانشاه ناغافل و اعتراض گونه از كشتي خداحافظي كرديد ، دليل اين كار چه بود.؟

* احساس كردم با بودن برخي‌ها بر مصدر كار ديگر نمي‌توانم به كشتي چه به عنوان كشتي گير و چه به عنوان عضو كادر فني در خدمت كشتي باشم. صحبت‌هاي گوناگوني راجع به من در همه جا مي‌شد كه با هم منافات داشت.

همان برخي‌ها به من كه مي‌رسيدند ، از من مي‌خواستند كه كشتي بگيرم اما پشت سرم و براي ديگران از من چيز ديگري مي‌گفتند. نگاه خيلي‌ها براي من سنگين بود و واقعيت اين بود كه من نبايد در المپيك كشتي بگيرم.

احساس كردم اگر در المپيك من و يا تيم به موفقيت نرسد ، تمام مسووليت ها و كاسه و كوزه‌ها سر من خواهد شكست و هيچ تقصيري متوجه ديگران نخواهد بود در مسابقه‌هاي جهاني ‪ ۲۰۰۷‬باكوي جمهوري آذربايجان كه سرمربي تيم ملي بودم به همين نتيجه رسيدم و وقتي سياسي كاري برخي افراد را ديدم ، زودتر از همه استعفا دادم.

وقتي تيم در باكو نتيجه نگرفت ، مرا جلو انداخته و سپر بلا كردند در حاليكه ديگران بيشتر از من در اين نتيجه نگرفتن مقصر بودند اما من احترام بزرگترها را نگه داشته و گفتم من مقصر هستم.

بعد از پيكارهاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۷‬در باكوي جمهوري آذربايجان به اين نتيجه رسيدم كه روند موفقيت تيم ملي ايران جوري نيست كه به موفقيتي چشمگير در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن منجر شود و به همين خاطر بهتر ديدم كه استعفا دهم. هدفم از بازگشت به كشتي اين بود كه به كشتي گيران روحيه بدهم و استرس و نگراني آنها را براي شركت در المپيك برطرف كنم اما ديدم نمي توانم در خدمت تيم ملي ايران باشم.

از سويي ضرب خوردگي در مسابقه‌هاي بين‌المللي جام علي علي اف در ماخاچكالاي جمهوري داغستان روسيه باعث شد كه براي هميشه كشتي گرفتن را كنار بگذارم. بين جام علي اف تا جام تختي تنها ‪ ۲۰‬روز فاصله بود و من در اين فاصله كوتاه به هيچ وجه نمي‌توانستم كه خود را آماده كنم.

** تجربه سرمربيگري در تيم ملي كشتي آزاد ايران در مسابقه‌هاي جهاني سال پيش را چگونه ديديد.؟

* بايد اعتراف كنم ، بزرگترين اشتباه دوران ورزشي خود را زماني مرتكب شدم كه مسوليت تيم ملي كشتي آزاد ايران را در مسابقه‌هاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۷‬در باكوي جمهوري آذربايجان قبول كردم. البته اين مسووليت با اصرار از سوي بعضي از افراد بر من تحميل شد.

من نمي‌خواستم مهره بازي بعضي افراد باشم كه با آوردن من ، فرد ديگري را از دايره بيرون كنند. بر اين باور بودم كه كساني در اين تفكر هستند كه با ادامه كار من در تيم ملي ايران ، منصور برزگر را از كادر فني حذف كنند و در واقع با دست من ، اين مربي بزرگ را كنار بگذارند كه خوشبختانه اين اتفاق نيفتاد و برزگر به طريق ديگري حذف شد.

بعد از اينكه تصميم گرفتم دوباره به دنياي قهرماني كشتي بازگردم ، از همان اوايل كار شاهد موضع‌گيري هاي منفي از سوي بعضي افراد بودم. افرادي كه پيش رو از من تعريف مي‌كردند اما پشت سرم حرف‌هاي مغرضانه زده و با دادن اطلاعات ريز برنامه‌هاي تمرينات من به ساير مدعيان ، روند آماده‌سازي مرا مختل مي‌كردند.

پس از تصميم براي حضور در بازيهاي المپيك در صدد بودم در رقابتهاي بين المللي جام كي يف در اوكراين كشتي بگيرم اما مسوولان فدراسيون كشتي گفتند افكار عمومي در حال حاضر پذيراي حضور تو نيست.

در مرحله دوم تصميم داشتم همراه تيم نفت در رقابتهاي بين‌المللي جام مدويد حضور پيدا كنم ولي باز هم با كارشكني‌هايي كه از سوي بعضي افراد صورت گرفت ، حضور من و حتي تيم نفت در اين جام منتفي شد و كار به جايي رسيد كه يكي از مسوولان فدراسيون كشتي به من گفت تو قصد نداري كشتي بگيري.

اگر داري بيا و در جام علي اف شركت كن كه من هم پذيرفتم.

در جام علي اف در اولين كشتي خود از ناحيه كتف دچار مصدوميت شدم و همان جا پيش خودم عهد كردم كه از دنياي قهرماني خداحافظي كنم اما پس از اينكه از تشك مبارزه خارج شدم ، تمام نگاهها به سمت من تغيير كرد.

اين شيوه برخورد باعث شد تا دوباره تصميم به كشتي گرفتن بگيرم ، پس از عزيمت از روسيه به پزشك مراجعه كردم و پزشك معالج به من توصيه كرد كه نبايد تا ‪ ۲‬ماه روي تشك بروي كه من با اين وجود در فاصله ‪ ۲۰‬روز به جام تختي در كرمانشاه خود را براي حضور در اين مسابقات آماده كردم.

با تمام سختي‌هاي پيش رو دوباره در اردوي تيم ملي حضور پيدا كردم و تمام ناملايمت‌هاي ايجاد شده از سوي بعضي از افراد را تحمل كردم چرا كه مي خواستم بار ديگر حقانيت خود را بر همگان به اثبات برسانم.

حضور من در كشتي به گونه‌اي شده بود كه انگار مي‌خواهم جاي كسي را گرفته و يا حق كسي را تضيع كنم در حاليكه اگر چنين قصدي داشتم به راحتي مي توانستم به اهداف خودم دست پيدا كنم.

تمام اين فشارهاي عصبي باعث شد كه در رقابتهاي جام بين‌المللي تختي در كرمانشاه براي هميشه از دنياي قهرماني خداحافظي كنم و ميدان را به جوانترها بدهم.

چيزي نمانده است كه من به آن دست پيدا نكرده باشم ، امروز زمان آن رسيده است كه جوان‌هاي پشت سر من نيز با حضور در المپيك و كسب افتخار ، آينده خودشان را تامين كنند.

** فضاي فعلي حاكم بر كشتي را اكنون چگونه مي‌بينيد.؟

* فضاي حاكم بر كشتي طوري نيست كه قهرمانان اين رشته ورزشي بتوانند بدون استرس و دغدغه ، دانش و اطلاعات خود را در اختيار ساير كشتي گيران قرار دهند.

اگر قهرمانان برجسته و صاحب عنوان نتوانند در فضايي مناسب تجارب و دانش خود را به پشتوانه‌ها و جوانترها منتقل كنند ، ديري نخواهد پائيد كه كشتي از قهرمانان طراز اول خود خالي خواهد شد.

براي آموزش صحيح كشتي بايد در رده‌هاي پايه از بهترين مربيان استفاده شود و نبايد فراموش كرد كه مربيان چند شغله نيز نخواهند توانست در تيم‌هاي ملي كارايي لازم را داشته باشند.

مربي بايد از نظر مالي تامين شود تا براي كار كردن در تيم‌هاي ملي مشكل و دغدغه مالي نداشته باشد و تمام وقت خودش را صرف تعليم و آموزش كشتي گيران كند.

يك مربي در شكل‌گيري سيستم مبارزات كشتي گيران ، نقش بسزايي را ايفا و به نوعي سبك و سياق خاصي را براي آنها طراحي مي‌كند. بطور مثال پس از انتخاب جان اسميت قهرمان پرآوازه كشتي آمريكا به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي آزاد آمريكا ، ما شاهد ترويج سبك مبارزات وي در بين كشتي گيران آمريكايي بوديم.

اما با كمي تعمق بر نحوه مبارزات كشتي گيران ملي پوش خود به اين نتيجه مي رسيم كه هر يك از كشتي گيران طراز اول ما با سبك خاصي مبارزه مي‌كنند و در واقع سرمربيان و كادر فني نقشي در طراحي سيتسم مبارزاتي آنها ندارند.

** دليل موفقيت كشتي روسيه در همه رده‌هاي سني از نظر شما چيست.؟
* روسها به هيچ عنوان رقابتهاي ليگ برگزار نمي‌كنند اما با برگزاري جامهاي مهم بين‌المللي در كشور خود شرايطي ايجاد مي‌كنند تا كشتي گيران با شركت در مسابقات جايزه بزرگ كه از سوي اسپانسرها حمايت مي‌شوند ، هم به منابع مالي قابل توجه دست پيدا كنند و هم در طول سال در چند تورنمنت معتبر شركت كرده و با قهرمانان برجسته جهان روبه رو شوند.

ضمن آنكه روسها توجه زيادي به كشتي پايه دارند و كشتي گيران نونهال و نوجوان خود را از همان دوران شروع كشتي تحت آموزش صحيح و حمايت و نظارت قرار مي‌دهند.

** عملكرد تيم كشتي آزاد جوانان ايران در مسابقه‌هاي كشتي قهرماني جوانان زير ‪ ۲۰‬سال جهان در استانبول تركيه چگونه بود.؟
مجيد خدايي براي كار كردن در تيم كشتي آزاد جوانان ايران فقط ‪ ۲‬ماه فرصت داشت كه در اين مدت كوتاه نمي‌توانست معجزه كند.

تيم كشتي آزاد جوانان با سرمربيگري محسن فرح وشي چند ماه قبل در رقابتهاي بين‌المللي جوانان در تركيه نتايج بسيار ضعيفي گرفته بود اما جوانان ما در رقابتهاي قهرماني جوانان جهان به مقام نايب قهرماني دست پيدا كردند كه اين مهم نشان مي‌دهد خدايي با اين تيم نتيجه بدي نگرفته است.

به نظر من ، مربيان بزرگ و باتجربه‌اي مثل منصور برزگر بايد آموزش كشتي را در تيم‌هاي پايه به عهده بگيرند تا نوجوانان و جوانان با آموزش صحيح به رده بزرگسالان منتقل شوند.

در تيم‌هاي ملي رده سني بزرگسالان ديگر نمي‌توان به كشتي گيران ، فن آموزش داد بلكه بايد توجه اصلي بيشتر روي بالا بردن قدرت بدني و ميزان آمادگي جسماني و روحي رواني آنها معطوف شود.

** وضعيت وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم مسابقه‌هاي كشتي آزاد بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن را چگونه مي‌بينيد.؟

* به نظر من در اين وزن تنها ‪ ۲‬تا ‪ ۳‬كشتي گير خوب در المپيك پكن هستند و شيرواني مراداف نماينده روسها از نظر كلاس كشتي نسبت به حاجي مراد گاتسالوف در شرايط بهتري قرار دارد.

شرايط وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن سخت تر از امروز بود و در آن موقع پنج يا شش كشتي گير خوب در اين وزن بودند. به نظر من سعيد ابراهيمي مي‌تواند در المپيك پكن موفق شود و مدال بگيرد.

** در مورد محمدرضا يزداني خرم توضيح دهيد.؟
او يكي از موفق‌ترين مديران ورزشي در چند سال گذشته بوده است اما بايد پذيرفت كه تاكنون بزرگان جامعه كشتي با وي تعامل لازم را نداشته‌اند و شفاتر بايد گفت كه جامعه كشتي رئيس فعلي فدراسيون كشتي را نپذيرفته و در خود حل نكرده كه دلايلش كاملا مشخص است.

اين يك واقعيت است كه تا به حال مديريت يزداني خرم در كشتي همانند واليبال جواب نداده و اگر در آينده نزديك همكاري جامعه كشتي و بزرگان اين رشته با وي روند طبيعي به خود نگيرد ، مديريت حاكم بر كشتي روزهاي خوبي پيش رو نخواهد داشت.

از طرف ديگر اگر اين مديريت نتواند توقعات و خواسته‌هاي كشتي ايران را
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 481]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن