تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خداوند به قلم سوگند مي خورد (1)مدير ارتباطات بعثه مقام رهبري در گفتگو با حيات:خبرنگاران سربازان خط مقدم فرهنگي در نظام اسلامي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: خداوند به قلم سوگند مي خورد (1)مدير ارتباطات بعثه مقام رهبري در گفتگو با حيات:خبرنگاران سربازان خط مقدم فرهنگي در نظام اسلامي هستند
تهران - حيات

مدير ارتباطات بعثه مقام معظم رهبري گفت: روز خبرنگار فرصتي است براي تجليل و تبريك به اصحاب قلم و فكر و انديشه و بايد اميدوار بود كه ادامه دهندگان راه شهيد صارمي شهداي دفاع مقدس وعرصه اطلاع رساني بتوانند با تهيه و انتشار اخبار دقيق جامع و شفاف و با صداقت و امانتداري رسالت سنگين خود را به نحو مطلوب انجام دهند.
غلامحسين اسلامي فرد در گفتگو با خبرنگار حيات با اشاره به اين مطلب افزود: مكتب اسلام براي قلم قداست قائل شده است، از اين‌رو خبرنگاران مسلمان و با ايمان مي‌بايد همواره اين تقدس را مدنظر داشته باشند و مرزبانان حريم آزادي، استقلال و حافظ ارزش هاي اسلامي باشند.
وي ادامه داد: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران امانتداران و نمايندگان افكار عمومي به شمار مي آيند ازاين رو بايد با نقد و بررسي منصفانه و عالمانه مسايل موجود كشور و عملكرد مسوولان، مراقبان سلامت جامعه باشند.

وي با تاكيد بر اينكه وظيفه‌ روزنامه‌نگاران متعهد است كه در انجام رسالت مهم خود حب و بغض و بازي هاي جناحي را از آن جايي كه به فضاي نقد و اصلاح جامعه لطمه وارد مي كند، از فضاي حرفه اي خود مبرا كند گفت: خبرنگاران با اطلاعات سر و كار دارند و وظيفه آنان بسيار جدي تر از آن است كه خود را با شايعات و اخبار غير واقعي سرگرم كنند.
اسلامي فرد تصريح كرد: خبرنگار متعهد خود را در خدمت مردم مي داند نه در خدمت صاحبان ثروت و قدرت و از وظايف بسيار مهم و خطير رسانه هاي گروهي و خبرنگاران، نظارت در امور مختلف جامعه اسلامي است.
اين مدير جانباز افزود: آنان مي بايست با حقيقت جويي و برجسته كردن تبعات ناخوشايند بدي ها و ناهنجاري ها و نمايان ساختن محسنات خوبي ها، منصفانه، عملكرد مسوولان را نقد كنند و در يك بستر اخلاقي به آحاد جامعه اسلامي اعم از مردم يا مسوولين اگاهي بخشي و اطلاع رساني داشته باشند.
مسوول اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري ادامه داد: اين مساله از مصاديق بارز اهتمام به امور و مصالح مسلمين است، حضرت امام خميني (رحمه‌ الله عليه) مي فرمايند:« ما بايد اهتمام به امور مسلمين داشته باشيم و اهتمام به امور مسلمين... (شامل) امور سياسي و اجتماعي و ساير گرفتاري هاي مسلمين است كه هر كس به آنها اهتمام نكند مسلمان نيست».
وي با اشاره به فرمايش ديگري از بيانات حضرت امام (ره) در خصوص وظيفه مطبوعات گفت: بر اساس رهنمود حضرت امام ( ره ) : « مطبوعات بايد به صورتي شايسته از انحرافات جلوگيري كنند و اگر كسي انحرافي ديد با آرامش در رفع آن بكوشد» .
اسلامي فرد تصريح كرد: خبرنگاران به عنوان چشم بيدار و ذهن هوشيار جامعه در صورتي كه وام دار صاحبان ثروت و قدرت نباشند و خود را نماينده مردم بدانند مي توانند در برابر جامعه آينه اي بدون مواج بگذارند تا در آن بتوان خوبي ها و فضيلت ها را ديد و شرارت ها را بازشناخت، خبرنگار متعهد خبرنگاري است كه بتواند با پرهيز از تخريب و بي تفاوتي نيروي انديشه با ارائه مطالب پر محتوا و صحيح با قلم خود در جامعه اميد آفريني كند همچنان كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي اميد آفريني را از جمله وظايف اصحاب رسانه مي دانند. وي افزود: مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي كنگره شهداي عرصه خبر در سال 82 فرمودند:«كساني كه در عرصه خبر رساني و فعاليت هاي فكري با مردم در ارتباطند وظايف بسيار مهمي در ايجاد اميد و تقويت عزم و اراده عمومي دارند».
مسوول اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري اضافه كرد: در نظام اسلامي خبرنگاران، سربازان خط مقدم فرهنگي هستند و هم اكنون كه رسانه هاي وابسته به قدرتهاي بزرگ براي تغيير هويت ملت هاي مسلمان در تلاش جدي و برنامه ريزي هاي مداوم هستند. خبرنگاران در جمهوري اسلامي بايد براي تحقق اهداف متعالي نظام تلاش كنند و با دفاع از حقانيت انقلاب اسلامي و مسلمانان حافظ خون شهيدان گرانقدر و ارزشهاي انقلاب اسلامي باشند.
پايان پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن