تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816406682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم بازديد خبرنگاران از پشت‌صحنه «مختارنامه»؛ مديران سيمافيلم جزئيات تحولات ساختاري «سيمافيلم» را تشريح كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مراسم بازديد خبرنگاران از پشت‌صحنه «مختارنامه»؛ مديران سيمافيلم جزئيات تحولات ساختاري «سيمافيلم» را تشريح كردند
خبرگزاري فارس: مديران مركز سيمافيلم در تشريح تحولات ساختاري «سيمافيلم»‌،جزئيات واگذاري توليد سريال‌هاي تلويزيوني اين مركز به شبكه‌هاي سيما را برشمردند.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، در مراسم بازديد خبرنگاران از پروژه «مختار‌نامه» به كارگرداني «داوود ميرباقري» كه در لوكيشن شهر مكه سريال «مختارنامه» واقع در احمد آباد مستوفي صورت گرفت، «حسن اسلامي‌مهر» رئيس مركز سيمافيلم و «علي‌اصغر فهيمي‌فر» مشاور فرهنگي هنري اين مركز، به تشريح جزئيات واگذاري سريال‌سازي به شبكه‌هاي سيما پرداختند.
بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين مراسم «حسن اسلامي‌مهر» ضمن تبريك روز خبرنگار و اعياد شعبانيه، گفت: بر اساس تصميم‌گيري‌هاي جديد، قرار شده بخشي از مسئوليت‌هاي سيما فيلم بين شبكه‌هاي سراسري توزيع شود و سريال‌ها با توجه به تعريف تخصصي شبكه‌ها توزيع شوند.
وي افزود: طي گفت‌وگو با مسئولان رسانه قرار شده با همان اهتمام قبلي سيما فيلم، كار در شبكه‌ها پيگيري شود. ضمن اينكه همه به جد علاقمند پيگيري بودند و در ساليان آتي توليدات خوبي داشتند. مثلا براي اولين بار تصميم گرفتيم كه درباره مشروطه كار جدي صورت بگيرد و تحقيقات خوبي هم در اين ميان آغاز شد.
«اسلامي‌مهر» در تشريح فعاليت‌هاي تازه «سيمافيلم» در سريال‌سازي گفت: در حوزه دفاع مقدس توليد پروژه‌هاي مهمي را تدارك ديده‌ايم. اشغال خرمشهر يكي از اين پروژه‌ها است. يك سال خرمشهر در اشغال بود و مردم اطلاع كمي از آن دوران دارند كه ما قصد داريم اين اطلاعات را افزايش دهيم.
وي ادامه داد: درباره آزادگان نيز با توجه به نقش بنياديني كه داشته و دارند، آقاي گوهري مشغول بازنويسي مرحله دوم يك طرح بزرگ هستند و در حدود 42 كار در مرحله پيش‌توليد، توليد، بازنويسي نهايي و تحقيقات در سيمافيلم سامان داده شده است.
اسلامي‌مهر در ادامه گفت: بخش بزرگي از تاريخ ايران در مشروطه در سريال «صاعقه خاموش» رونمايي خواهد شد. خود ما كه اهل ساخت سريال‌هايي با مضمون تاريخ معاصر بوديم، اين‌گونه به تاريخ مشروطه ورود نداشتيم و اتفاق بزرگي با ساخت اين سريال خواهد افتاد. در كنار آن 28 مرداد و ملي شدن صنعت نفت است كه اول قرار بود به كارگرداني «مجتبي راعي» ساخته شود. او دو نسخه فيلمنامه را هم نوشت و در نگارش نسخه سوم آقاي «منصور براهيمي» نيز به كار اضافه شد.
اسلامي‌مهر ادامه داد: با توجه به علاقه‌مندي سيمافيلم و مسئولان رسانه قرار شد كار به توليد برسد كه اين كار بزرگي براي سيما خواهد بود.
وي همچنين درباره ضرورت ثبت دكورهاي سريال‌هاي عظيمي مانند مختار گفت: به شدت اين مطلب را در پروژه مختار رعايت كرده‌ايم و با چند گروه قرارداد بسته شده است تا اين كار به عنوان مرجع دانشگاهي ثبت شود. قبل از اين هم دوستان با همين نظر گام برداشته‌اند و كمك كرده‌ايم كه اين اتفاق بيفتد. زمين لوكيشن اين سريال (مختارنامه) در حال خريداري است و ما به اين سمت پيش مي‌رويم كه دكورها باقي بمانند و براي بازديد مردم هم آماده شوند.
رئيس مركز سيمافيلم افزود: آن چيزي كه اين دوره به سيمافيلم واگذار شده ايجاد مركز تخصصي براي تله‌فيلم است. رسانه به 250 تا 300 تله فيلم در طول سال نياز دارد. از باب اقتصادي نيز چرخه توليد اين 200 تله‌فيلم بازار توليد سينما را گرم نگه داشته و جريان توليد را حفظ كرده، اما اين كار نياز به بازنگري داشت و قرار شد سيمافيلم بخش توليد تله‌فيلم‌ها را برعهده بگيرد.
وي افزود: در حال حاضر مشغول ساماندهي گروه‌هاي مختلف در حوزه كودك، دفاع مقدس، اجتماعي، جوانان، تاريخ ايران و اسلام و ... هستيم و اميدوارم بتوانيم در اين زمينه محل خدمتي به كشورمان باشيم.
در بخش ديگري از اين مراسم علي‌اصغر فهيمي‌فر مشاور فرهنگي رئيس مركز سيمافيلم به ارايه گزارشي از عملكرد سيمافيلم پرداخت و گفت: اين گزارش حسن ختامي در جريان سريال‌سازي در سيمافيلم است. بر اساس مطالعات انجام گرفته به اين نتيجه رسيده‌اند كه سريال‌سازي را كه قبل از انقلاب بخشي از آن معطوف به شركتي در بيرون از سازمان بود، جمع كرده و مجددا در شبكه‌ها متمركز كنند.
وي افزود: پيش از انقلاب موسسه‌اي كنار راديو وتلويزيون با نام «تل‌فيلم» فعاليت مي‌كرد كه پروژه‌هاي سنگيني مانند سريال «دليران تنگستان» را توليد ‌كرد، در امتداد اين سياست مديريتي، در سال 73 «سيمافيلم» جايگزين «تل‌فيلم» شد و شروع به توليد آثاري در حوزه سريال كرد.
وي ادامه داد: اين مؤسسه كه بعدها به مركز تبديل شد از آن زمان تا به حال فراز و فرودهاي بسياري داشته و در اين اواخر مديريت كلان برنامه‌سازي در سازمان پس از مطالعات ساختاري به اين نتيجه رسيدند كه با نوعي تحول در ساختار مديريتي برنامه‌سازي كارهايي را كه قبلا سيمافيلم انجام مي‌داد، معطوف به شبكه‌ها شود و ما در حال حاضر، در حال واگذاري سريال‌هايي هستيم كه قرار بود در مركز سيمافيلم توليد شود.
فهيمي‌فر تصريح كرد: پروسه‌هاي توليد برنامه‌هاي تلويزيوني بنا به گونه قالب و ژانر تلويزيوني فرآيند توليد متفاوتي دارند. در رأس اين برنامه، برنامه‌سازي كارهاي الف ويژه قرار دارد كه مستلزم طي دوره قابل توجهي است كه سالهاي سال احتياج به مطالعه دارد.
وي اظهار داشت: در اين 2 سال، ساخت 50 سريال در مركز سيمافيلم شروع شده كه همه در يك مرحله نيستند. 4 كار در حال توليد، تعدادي در مرحله پيش‌توليد، برخي بازنويسي، برخي در حال نگارش اوليه و برخي هم در حال تحقيقات هستند. 7 الي 8 مورد سريال الف ويژه و بسيار سنگين نيز داريم كه قرار است ساخت آنها به شبكه‌ها منتقل شود.
وي در ادامه به توليد 3 سريال كارآگاه علوي، جستجو‌گران و نردبامي بر آسمان اشاره كرد و گفت: سريال‌هاي چهارسوق خاطره، جرايم الكترونيك و سرود امروز نيز در مرحله پيش‌توليد قرار دارند و سريال پروين اعتصامي، دستان سبز، ياران مثبت، قضات، قفسي براي پرواز، شبهاي رمضان، قصه‌هاي كوچه و خط ممتد نيز مراحل نگارش فيلمنامه را سپري مي‌كنند.
فهيمي‌فر عنوان داشت: سريال صاعقه خاموش كه با موضوع ملي كردن صنعت نفت ساخته مي‌شود نيز به همراه سريال‌هاي اقبال لاهوري، ذكرياي رازي، خواجه‌نصيرالدين طوسي، فارابي، و كوچه اقاقيا در مرحله بازنويسي هستند و نگارش سريال‌هايي چون شيخ فضل‌الله‌نوري، ابوذر غفاري، فضيل‌ابن اياز، پهلوانان، ميرعماد، زندگي دكتر صنعتي، با بهمن آغاز شد، جلال‌آل‌احمد، مسافران انقلاب و سعدي نيز آغاز شده است.
وي ادامه داد: در اين 2 سالي كه از عمر مديريت جديد سيمافيلم مي‌گذرد با استفاده از تجاربي كه قبلا در روند برنامه‌سازي طي شده بود يك حركت بسيار سريع انجام داديم و فكر كرديم زود بايد يك سري متون قابل توجه را براي توليد تهيه كنيم.
فهيمي فر گفت: كارهايي كه بنيادش در مركز سيمافيلم گذاشته شده با مجموعه كارهايي كه در كليه شبكه‌هاي سيما توليد مي‌شود، برابري مي‌كند و در حال حاضر با توجه به صحبت‌ها و مشورت‌هايي كه در سطوح طراحي ساختار براي معاونت سيما انجام شده به اين نتيجه رسيده‌اند كه سريال‌هاي سنگين را به جاي اينكه مانند سابق در بيرون از شبكه‌ها توليد كنند، معطوف به شبكه‌ها كنند.
وي در پايان سخنان خود گفت: كارهايي كه در اين 5 الي 6 ماه در سيمافيلم كليد خورده همچنان تحت مديريت اين مركز ساخته خواهد شد و آنهايي كه در مرحله پيش‌توليد هستند به شبكه‌ها واگذار مي‌شوند.
انتهاي پيام/ا
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن