تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816825866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت جهادكشاورزي اعلام كرد:افزايش 10 درصدي توليد سبزي و صيفي در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزارت جهادكشاورزي اعلام كرد:افزايش 10 درصدي توليد سبزي و صيفي در سال جاري
مديركل دفترسبزي صيفي وزارت جهاد كشاورزي از افرايش 10 درصدي توليد سبزي و صيفي در سالجاري خبر داد و گفت: در سال جاري خودكفايي در توليد بذر ميني سيب زميني محقق مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدي بحريني در نشستي با خبرنگاران گفت: در حال حاضر سطح زيركشت محصولات سبزي و صيفي، بالغ بر 6.16 درصد از كل محصولات زراعي را به خود اختصاص داده، ضمن اينكه ميزان توليد اين محصولات معادل 28.9 درصد كل توليد محصولات زراعي است.

مديركل دفترسبزي صيفي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به سطح زيركشت محصولات سبزي و توسعه معادل 820 هزارهكتار بيان كرد: پيش بيني مي شود درسال جاري بالغ بر22 ميليون و 700 هزار تن محصول سبزي و صيفي در كشور برداشت و توليد شود، كه اين ميزان با وجود اثرات ناشي از بروزخشكسالي و سرمازدگي، نسبت به سال گذشته بالغ بر10 درصد افزايش خواهد يافت.

وي با اشاره به افزايش 18 درصدي توليد سيب زميني در سال جاري نسبت به سال گذشته اعلام كرد: در سال زراعي جاري پيش بيني ركورد توليد سيب زميني كشوربا توليد بيش از5 ميليون تن اعلام شده است.

بحريني با بيان اينكه كليه عرصه هاي توليد محصولات سبزي و صيفي 5 تا 10 درصد افزايش يافته افزود: حذف تعرفه صادرات سيب زميني از اقدامات مناسب دولت در سال جاري بوده، به نحويكه هم اكنون عرصه براي صادرات اين محصول فراهم شده است.

وي اظهارداشت: قيمت تضيمني خريد سيب زميني به ازاي هركيلو 91 تومان بود كه مجدد با انجام اقدامات كارشناسي و پيشنهاد وزارت جهاد كشاورزي و تصويب درهيئت دولت اين رقم به 135 تومان افزايش يافته است.

مديركل دفترسبزي صيفي وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد: توليد بذر ميني تيوبر به صورت جدي از حدود سه سال گذشته در قالب شركتهاي خصوصي آغاز شده و امسال روند توليد مثبت ارزيابي مي شود.

اصلاح 270 هزارهكتار باغات ميوه

در ادامه محمدرضا محمدزاده مديركل دفترميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به افزايش 200 درصدي صادرات در سال گذشته، گفت: ارزش صادراتي ميوه هاي گرمسيري از يك ميليارد دلار سال گذشته به دو ميليارد دلار در حال حاضر بالغ شده است.

وي با بيان اينكه بيش از 200 هزار هكتار توسعه باغات مطابق رقم برنامه چهارم محقق شده است، افزود: سياست وزارت جهاد كشاورزي در سالجاري اصلاح و نوسازي باغات، حذف باغات درجه سه و جايگزيني اين ميزان با ارقام تجاري بازار پسند است.

محمدزاده ميزان توليدات ميوه هاي گرمسيري را در سال گذشته معادل 16 ميليون و 200 هزار هكتار خواند و تصريح كرد: در حال حاضر بالغ بر حدود 270 هزار هكتار از باغات اصلاح و نوسازي شده اند، ضمن اينكه 40 هزار هكتاراز باغات درجه سه حذف شده اند و ارقام تجاري بازار پسند جايگزين آن شده است.

اجراي طرح بازسازي گلخانه ها

همچنين بهروزغيبي مديركل دفتر گل و گياهان زينتي و دارويي عنوان كرد: در برنامه اي 7 ساله توسعه 45 هزار هكتار كشت گلخانه اي در دستور كار وزارت جهاد كشاورزي قرار دارد، ضمن اينكه توسعه 100 هزار هكتارگياهان داروئي مقاوم به خشكي در برنامه اي 7 ساله دنبال مي شود.

غيبي با بيان اينكه كشتهاي زيرپلاستيكي محصولات گلخانه اي ازامكانات گلخانه هاي فني برخوردار نيستند، ولي از امكانات دولتي نظير سوخت بهره مند مي شوند، ازاصلاح و بازسازي گلخانه ها در سال جاري خبر داد و گفت: طرح بازسازي گلخانه ها در سطح كشوردر حال اجرا است كه براي تحقق اين طرح مكاتبات لازم با بانكها به عمل آمده كه در صورت موافقت، اين طرح در استانهاي مركزي و تهران عملياتي مي شود.

افزايش 50 درصدي توسعه باغات زيتون

در ادامه جهانگيرعرب نماينده مجري طرح زيتون وزارت جهاد كشاورزي افزود: در سالجاري توسعه باغات زيتون به عنوان توسعه باغات در مناطق ديم دنبال مي شود، به نحويكه 50 درصد توسعه باغات نسبت به سال گذشته افزايش مي يابد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن