تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815668616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روي خط حادثه
دستگيري جاعل حرفه اي كارت پايان خدمت و گذرنامه
سرپرست دادسراي فرودگاه از دستگيري جاعل حرفه اي 25 ساله كه اقدام به جعل كارت هاي پايان خدمت و گذرنامه مي كرد، خبر داد. قاضي اسديان در گفت و گو با فارس افزود: اين جاعل حرفه اي براي صدور هر كارت پايان خدمت و گذر نامه جعلي از متقاضيان مبالغي بين 5 تا 15 ميليون تومان را اخذ مي كرد. وي ادامه داد: اين فرد مشتريان خود را از بين افرادي كه خواستار خروج از كشور بودند، انتخاب مي كرد كه بعد از دستگيري يكي از افرادي كه وي براي او گذرنامه جعل كرده بود در فرودگاه، پليس اتباع خارجي مراتب را به دادسراي فرودگاه اعلام كرد و تلاش براي دستگيري اين فرد آغاز شد. سرپرست دادسراي فرودگاه ادامه داد: اين فرد روز گذشته از سوي ماموران پليس شناسايي و دستگير شد. قاضي اسديان گفت: تحقيقات براي اين پرونده در حال انجام است.

راز جنايت 10 ساله فاش شد
با ادعاي فردي مبني بر به قتل رسيدن دختري توسط مادرش كه خود به دست داماد خانواده به قتل رسيده، پرونده يك جنايت پس از ده سال از وقوع حادثه به جريان افتاد. سال گذشته با صدور مجازات قانوني براي يك متهم به قتل كه مرتكب جنايت عليه مادر همسر خود شده بود، پرونده در حال طي مراحل قانوني بود كه با گذشت يك سال از اين موضوع، حدود چهار روز پيش زني با مراجعه به شعبه اول بازپرسي (ويژه قتل) دادسراي امور جنايي تهران گفت: 10 سال قبل زني كه به عنوان مقتول در اين پرونده است، به همراه همسر خود با ادعاي برقراري ارتباط ناشروع دخترشان با پسري، دختر بيچاره را به قتل رساندند و جسد او را در حوالي جاده ساوه رها كردند. به دنبال اظهارات اين زن، قاضي محمد حسين شاملو دستور بررسي موضوع را صادر كرد كه به دنبال بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد جسدي مجهول الهويه با مشخصات داده شده، در محل مذكور يافت شده است. بازپرس ويژه قتل تهران در اين زمينه به ايسنا، گفت: به دليل آنكه قتل در زماني واقع شده كه دادسرا تشكيل نشده بود، پرونده اين جنايت جهت رسيدگي به دادگاهي ارجاع شد كه پرونده كشف جسد در آن جريان داشت. تحقيقات جهت بازداشت پدر مقتول و كشف زواياي پنهان اين جنايت، ادامه دارد.

تبرئه زن متهم به قتل با ادعاي جلوگيري از تعرض
با پذيرش دفاع مشروع زن متهم به قتل مردي با ادعاي جلوگيري از تعرض از سوي قضات شعبه 40 ديوان عالي كشور، متهم از اين اتهام تبرئه شد. حيدري نماينده دادستان در جلسه رسيدگي 27 تيرماه سال گذشته در تشريح مفاد كيفرخواست صادره از دادسراي جنايي تهران اظهار كرده بود كه در اين پرونده «صدف» 36 ساله فاقد سابقه كيفري، آزاد به لحاظ توديع وثيقه متهم به مباشرت در قتل عمدي «شاهرخ » 27ساله به وسيله وارد كردن ضربات متعدد چاقو است. وي گفت: با توجه به شكايت اولياي دم، اقرار صريح و مقرون به واقع متهم مبني بر ايراد ضربات متعدد عمدي به مقتول به قصد انگيزه دفاع از شرافت و حيثيت، نظريه پزشكي قانوني مبني بر علت تامه فوت، قاضي حسيني كوه كمره اي، متهم به قتل را فراخواند و اتهام قتل عمدي «شاهرخ» را به وي تفهيم كرد كه «صدف » 36ساله اتهام قتل عمدي را نپذيرفت و گفت: من از خودم دفاع كردم و اين اتفاق سهوي بوده است. مشخصات كسي را كه قصد تعرض به من داشت به ماموران دادند و گفتند كه او مرده. من زدن ضربات را قبول دارم. وي گفت: گزارش هاي مراجع انتظامي، بزهكاري متهم محرز است، كيفر قانوني متهمه را از محضر دادگاه تقاضا دارم. قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران (حسيني كوه كمره اي، رحيمي، تردست، سيدي و سالاري) پس از انجام شور اين زن متهم به قتل را با پذيرش دفاع مشروع از اين اتهام تبرئه كردند و اين حكم در شعبه 40 ديوان عالي كشور نيز به تاييد رسيده و به زودي اين زن متهم به قتل از زندان آزاد خواهد شد.

اعتراف 2 سارق حرفه اي به هزار فقره سرقت
2 سارق حرفه اي كه از يك سال پيش تحت تعقيب ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داشتند در يك اقدام ضربتي دستگير و به بيش از هزار فقره سرقت انژكتور خودرو اعتراف كردند.از نيمه دوم سال 86 شكايت هاي متعددي از سوي صاحبان خودروها با دستور قضايي از سوي بازپرس شعبه 14 دادسراي ناحيه 4 به اداره پليس آگاهي تهران ارجاع شد. ماموران در بررسي دريافتند دو سارق حرفه اي پس از شناسايي خودروهايي كه در مناطق خلوت متوقف شده اند با تخريب دريچه موتور (كاپوت) مبادرت به سرقت سيستم سوخت رساني انژكتور كرده اند. پس از پيگيري هاي گسترده از سوي كارآگاهان اداره 20 پليس آگاهي تهران بزرگ سرانجام رديابي دو نفر از متهمان سابقه دار به نام هاي علي و مهدي در اين سرقت ها شناسايي و در مرحله بعدي در يك اقدام ضربتي و هماهنگ هر دو متهم دستگير و مقادير قابل توجهي انژكتور انواع خودرو از آنها كشف و ضبط شد. متهمان تحت بازجويي هاي متعدد قرار گرفته و تاكنون به هزار فقره سرقت از خودروهاي شهروندان اعتراف كرده اند. با توجه به دستور قضايي مبني بر شناسايي مالباختگان تاكنون تعدادي از افرادي كه سيستم سوخت رساني خودرو آنها به سرقت رفته بود شناسايي شده اند و در اين ارتباط شهرونداني كه از نيمه اول سال گذشته لغايت ماه جاري (مرداد سال 87) انژكتور خودرو آنها به سرقت رفته است با دردست داشتن كلاسه پرونده به اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي (آگاهي مركز) مراجعه كنند.

ارثيه خونين
بازپرس ويژه قتل براي جواني كه متهم است بر سر ارث و ميراث به زندگي خواهر خود پايان داده است، قرار مجرميت صادر كرد. ساعت 23 چهارم تيرماه سال جاري، قاضي محمدحسين شاملو بازپرس كشيك قتل پايتخت از طريق گزارش افسر نگهبان كلانتري 108 نواب، از مرگ زني 30 ساله به نام «زهرا» مطلع شد كه با آغاز تحقيقات خود دريافت اين دختر بر اثر ضربات متعدد مشت و لگد جان باخته است. در پي صدور دستورات قضايي مبني بر شناسايي و بازداشت عامل يا عاملان قتل زن جوان، ماموران دريافتند كه مقتول به دست دو برادر خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از انتقال به بيمارستان فوت كرده است. در پي بازداشت يكي از متهمان، فرداي روز حادثه وي در دادسراي امور جنايي تهران حضور يافت و در مقابل بازپرس جنايي ادعا كرد كه از مدت ها قبل بر سر ارث و ميراث با خواهرشان درگير بوده اند تا اينكه شب حادثه اختلافشان بالا گرفته و با برادر ديگربه جان او افتاده اند. وي با بيان اين كه برادر متواري اش مرتكب قتل شده، اظهار كرد كه قصد كشتن خواهرشان را نداشته اند. بررسي ها در اين زمينه ادامه داشت تا اين كه متهم بازداشت شده نهايتا پس از يك هفته بازجويي فني و پليسي لب به اعتراف گشود و جنايت را گردن گرفت. به گزارش ايسنا، صبح ديروز با اخذ آخرين دفاعيات متهم توسط بازپرس شعبه اول بازپرسي (ويژه قتل) دادسراي امور جنايي تهران، براي وي قرار مجرميت صادر و پرونده به داديار اظهار نظر جنايي سپرده شد.

مادر سنگدل پسر 10 ساله را خفه كرد
مادري كه متهم است پسر 10 ساله خود را خفه كرده، با بيان آخرين دفاعياتش مجرم شناخته شد. روز اول آبان سال گذشته در پي گزارش به قتل رسيدن كودكي 10 ساله به نام مجتبي در منزلي مسكوني واقع در حوزه استحفاظي كلانتري 160 خزانه، تحقيقات قضايي قاضي محمد شهرياري بازپرس كشيك قتل پايتخت پيرامون ابعاد مختلف اين جنايت آغاز شد كه نهايتا پس از بازداشت پدر، مادر و برادر بزرگ تر مقتول، روز بعد از حادثه مادر مقتول در مقابل بازپرس شعبه هفتم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران به ارتكاب قتل فرزندش اعتراف كرد. اين متهم به نام "ماه جبين" 50 ساله با تشريح جزئيات جنايت صورت گرفته، اظهار كرد: زماني كه مجتبي از مدرسه به خانه آمد، متوجه لباس هاي خاكي او شدم اما پس از پرس و جو از دليل خاكي شدن لباسش، او گفت كه به مدرسه نرفته است. وي افزود: من وقتي متوجه شدم صبح به خاطر بازي كردن به مدرسه نرفته است، ناگهان عصباني شدم و با روسري زردرنگ خود اقدام به خفه كردن او كردم. سپس براي آنكه كسي متوجه موضوع نشود به مدرسه رفته و ادعا كردم فرزندم نيست. به گزارش ايسنا، با اخذ آخرين دفاعيات متهم، قاضي شهرياري وي را مجرم تشخيص داد و با صدور قرار مجرميت براي او، پرونده اش را جهت صدور كيفرخواست به داديار اظهارنظر دادسراي ناحيه 27 تهران ارجاع داد.

كلاهبرداري با وعده تحويل تاكسي
سه متهم كلاهبردار كه با راه اندازي آژانس تاكسي تلفني و تحت پوشش آن، با وعده ارائه تسهيلات و تحويل تاكسي شهري بيسيم از شهروندان اروميه كلاهبرداري مي كردند، به دام پليس افتادند. با دريافت اطلاعات درباره فعاليت اين باند، اكيپي از كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پس از جمع بندي اطلاعات اوليه و اخذ دستورات لازم قضايي و شناسايي تعدادي از مالباختگان و كشف دلايل و مدارك جرم، يكي از متهمان به هويت «ف-ج» را شناسايي و پس از چند روز انجام تعقيب و مراقبت وي را دستگير كردند، ضمن اين كه در يك عمليات جداگانه ديگر، دو همدست متهم به نام هاي «محمود - الف» و «فرنوش -ط» نيز در محل مخفيگاه خود به دام افتادند. متهمان در حين بازجويي سعي داشتند، ذهن كارآگاهان را نسبت به اصل كلاهبرداري منحرف كنند، اما ارائه مدارك كافي باعث شد، متهمان به ده ها مورد كلاهبرداري اعتراف كنند. شگرد آن ها به اين صورت بوده كه مبلغ 2/5 تا پنج ميليون تومان جهت ثبت نام اوليه از شاكيان دريافت و سپس به بهانه هاي مختلف از تحويل خودرو امتناع مي كردند و با اين شيوه در حدود 100 ميليون تومان از افراد مختلف كلاهبرداري كردند كه پس از انجام اعترافات، متهمان هر كدام با صدور قرار جداگانه روانه زندان شدند.

جنازه دختري در اتاق خواب
مرگ مشكوك دختري در شرق پايتخت، بازپرس و پليس جنايي را با فرضيه خودكشي رو به رو كرد.زنگ تلفن همراه بازپرس كشيك جنايي تهران، دوشنبه شب به صدا درآمد و خبر رسيد دختر20 ساله اي در يك ساختمان مسكوني شرق شهر به طرز مرموزي جان سپرده است.سپس اين مقام قضايي و افسران دايره 10 اداره آگاهي مركز به خانه مورد نظر رفتند و با جنازه «نگار» در اتاق خواب رو به رو شدند. شواهد نشان مي دهد او از افسردگي، رنج مي برد و با مصرف قرص برنج به زندگي خود پايان داد. به گزارش ايسكانيوز، ديروز اين پرونده براي رسيدگي قضايي و صدور جواز دفن به «رضا جعفري» معاون سرپرست دادسراي ناحيه 27 سپرده و بررسي هاي كارشناسان پزشكي قانوني به منظور تشخيص علت اصلي مرگ «نگار» آغاز شد.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن