تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820494040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين نشست خبري سخنگوي جديد وزارت امور خارجه تكذيب ميانجي گري تركيه، سوريه وسوئيس


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اولين نشست خبري سخنگوي جديد وزارت امور خارجه تكذيب ميانجي گري تركيه، سوريه وسوئيس
با تغيير سخنگوي وزارت امور خارجه و خداحافظي حسيني از اين سمت روز گذشته و در آستانه روز خبرنگار حسن قشقاوي سخنگوي جديد دستگاه ديپلماسي كشورمان براي اولين بار طي نشستي در جمع خبرنگاران حوزه سياست خارجي رسانه هاي مختلف داخلي و خارجي حاضر شده و به سوالات خبرنگاران در خصوص مسائل مهم روز ايران و جهان پاسخ داد. قشقاوي با اشاره به تحولات هفته اخير در عرصه سياست خارجي كشور برگزاري نشست وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در تهران را موفقيتي قابل توجه براي دستگاه ديپلماسي كشور ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين اجلاس با اعتراف رسانه هاي گروهي و ميهمانان آن از جمله جلساتي بوده كه در نوع خود بي نظير است.قشقاوي با يادآوري اين مطلب كه در اين اجلاس حدود 70 وزير و 20 قائم مقام، معاون وزير و ديپلمات عالي رتبه حضور داشتند سطح مشاركت در اجلاس اخير تهران را بي سابقه دانست.قشقاوي برگزاري موفق اين نشست را نمايانگر توان بالاي ساماندهي اين قبيل جلسات از سوي وزارت خارجه عنوان كرد.سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به سفر منوچهر متكي به جده، هدف اين سفر را شركت در كميته سازمان كنفرانس اسلامي با موضوع تحولات سودان عنوان نمود و ادامه داد جمهوري اسلامي ايران در اين نشست حمايت خود را از دولت و ملت سودان اعلام خواهد كرد.
ابعاد سفر بشار اسد
قشقاوي سفر اخير بشار اسد به تهران را نيز مورد اشاره قرار داد و با بي مورد خواندن گمانه زني هاي مرتبط با محتواي اين سفر گفت: همانطور كه شخص رئيس جمهور سوريه نيز اشاره كرد برغم گمانه زني هاي رسانه اي اين سفر در چارچوب تبادل نظر بين رهبران ايران و سوريه در سطوح عالي انجام گرفت.سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به روابط استراتژيك تهران -دمشق در خصوص رايزني هسته اي ايران و سوريه نيز توضيح داد: اين سفر فرصت ارزشمندي بود كه در حاشيه ملاقات هاي رسمي و ديدارهايي كه با مقامات ايراني انجام شد در كنار مسائل متنوع آخرين تحولات موضوع هسته اي نيز براي بشار اسد تشريح گردد چرا كه لازم بود ايشان به عنوان يكي از حاميان فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران در جريان آخرين تحولات اين مسئله قرار بگيرند.قشقاوي در خصوص مصادق آخرين تحولات مسئله هسته اي ايران كه به اطلاع بشار اسد رسيده يادآور شد: بدون شك شما با آخرين تحولات جاري در اين چارچوب آشنا هستيد; مسئله مربوط به ارائه بسته هاي پيشنهادي، مداليته و نان پيپر از جمله موضوعاتي است كه در اين زمينه مطرح مي شود.وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در جريان اين سفر ايران در خصوص مذاكرات سوريه با رژيم صهيونيستي توصيه اي را به مقامات اين كشور داشته؟ گفت: همانطور كه گفتم ما بحث روابط دو جانبه مان را با سوريه را در دستور كار داشتيم و همانطور كه در مواضع اعلامي ما نيز آشكار است معتقديم وجب به وجب اراضي اشغالي بايد بدون قيد و شرط از سوي رژيم صهيونيستي رها شده و در اين زمينه قائل به هيچ گونه پيش شرطي نيستيم.
آمريكا درخواستي نداشته است
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور خبر منتشر شده از سوي نشريه آمريكايي واشنگتن پست مبني بر گشايش دفتر حفظ منافع آمريكا در تهران را گماني زني رسانه اي دانست و گفت: در اين خصوص مقامات عاليرتبه ايراني اظهاراتي را داشتهاند و بنده بر اساس گمانه زني يك روزنامه موضع جديدي براي ارائه ندارم.وي دريافت هر گونه درخواست رسمي از سوي واشنگتن را در اين چارچوب را رد كرد.
پيگيري شديد پرونده تاجيك
وي در خصوص آخرين تحولات پرونده نصرت الله تاجيك ديپلمات ايراني در بند نيروهاي انگليسي اظهار داشت: ما به شدت در اين زمينه فعال هستيم و بخش هاي مختلف وزارت خارجه از جمله بخش حقوقي آن اقدامات بسياري را در جهت حل مشكل وي انجام داده كه اميدواريم در اين زمينه به نتايج قابل قبول برسيم.قشقاوي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران مبني براينكه ارزيابي شما از طرح همزمان تحريم هاي جديد عليه ايران و موضوع گشايش دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران از سوي واشنگتن افزود: اين مسئله را بايد از طرف آمريكايي سئوال كنيد اما آنچه به ما مربوط مي شود اينكه تحريم ها هيچ تاثيري را در روند احقاق حقوق ما نخواهد داشت.
ايران، بدهكار پاسخ به بسته؟
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوالي ديگر مبني بر اينكه آيا در حال حاضر ايران بدهكار پاسخ به بسته پيشنهادي 1+5 است؟ يادآور شد: فكر مي كنيم بهتر است در اين شرايط بر روي فرمول برد -برد به جاي الگوهاي بدهكاري يا طلبكاري متمركز شويم چرا كه در اين صورت و با پيگيري نگاه مثبت مي توان به نتايج سازنده دست يافت.
تكذيب ميانجي گري هسته اي تركيه و سوئيس
قشقاوي همچنين اخبار منتشر شده در خصوص ميانجيگري تركيه و سوئيس در پرونده هسته اي ايران را تاييد نكرد و گفت: به هر صورت ظاهرا امروز مرسوم شده كه با هر سفري كه به كشورهاي ديگر انجام مي شود بحث ميانجيگري نيز مطرح مي گردد اما ما همكاري هاي بسياري با تركيه داريم و اين مطالب صحيح نيست.
وزارت كشور گزارش نداد
قشقاوي در خصوص سربازان ايراني كه همچنان به عنوان گروگان در اختيار گروه هاي تروريستي شرق كشور قرار دارند نيز گفت: در اين باره گزارشي را از وزارت كشور درخواست كرده ايم كه هنوز به دست مان نرسيده است.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن