تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804556739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرم افزارهاي جديد موسسه فرهنگي تبيان رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: نرم افزارهاي جديد موسسه فرهنگي تبيان رونمايي شد
بازيهاي جديد رايانه اي توليدي موسسه فرهنگي و اطلا‌ع رساني تبيان و نخستين نرم افزار داده هاي مكاني ايراني با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلا‌مي و مسئولا‌ن موسسه تبيان رونمايي شد. ‌
به گزارش مهر، مهندس بيژن رباني منش معاون نرم افزار موسسه فرهنگي و اطلا‌ع رساني تبيان ديروز در مراسم رونمايي از نرم افزارهاي جديد توليدي اين موسسه به توليد بازيهاي رايانه اي با عناوين مقاومت، مامور ويژه (رالي) و والفجر 8 اشاره كرد و گفت: مخاطب و موضوع بازي در طراحي و ارائه بازيهاي رايانه اي مورد توجه هستند و با نگاه به مخاطب در قالبهاي مختلف معمايي، پرماجرا و ... ارائه مي شوند. ‌
بازي مامور ويژه ورود به بازيهاي بومي در حوزه مسابقات ماشين سواري است و نگارش دوم آن نيز آماده شده و در فاصله زماني كوتاهي از نگارش اول به بازار بازيهاي رايانه اي عرضه مي شود. در نگارش اول فقط از ماشينهاي ساخت داخل در بازي استفاده شده است و در نگارش دوم محصولا‌ت خارجي كه در داخل كشور استفاده مي شوند نيز به كار رفته اند.
محتواي موضوعي بازي مقاومت مربوط به سالهاي آينده مي شود و مقداري تخيل آميز است اما سعي شده حداكثر قابليتي كه در بازيهاي روز دنيا وجود دارد را دارا باشد و جنبه هاي منفي و خشونت آميز تا آنجايي كه به بازي لطمه اي وارد نكند از آن حذف شود.
بازي والفجر 8 يكي از بازيهاي مجموعه نبردهاي ماندگار است كه سير واقعي عمليات والفجر 8 را نشان مي دهد كه كاربر بايد مراحل هشت گانه را طي كند. مجموعه نبردهاي ماندگار به صورت بازيهاي سريالي است كه به حوزه دفاع مقدس مي پردازد و از تعدادي از عملياتها تهيه شده است. بعد از والفجر 8 تصميم به ساخت بازي كربلا‌ي 3 گرفته شد كه اين بازي در حال طراحي است و تا پائيز امسال به بازار عرضه مي شود.
معاون نرم افزار موسسه فرهنگي و اطلا‌ع رساني تبيان از بازي سرزمين من كه با نگاه به مباحث تاريخي شهر اصفهان ساخته شده است، نوروز كه با محوريت نوروز، هفت سين و قرآن كريم ساخته شده و مجموعه بازيهاي ورزشي اعم از مسابقات اسب سواري و بازي راه افتخار با موضوع ورزش قايقراني به عنوان بازيهايي نام برد كه با فاصله هاي زماني منظم به بازار عرضه مي شوند و گفت: فعاليت تبيان در عرصه ارائه بازيهاي رايانه اي فعاليتي با استمرار است و اين استمرار باعث توليد تجربه و ارتقاي كيفيت مي شود.

آماده سازي نرم افزار خدمات داده هاي مكاني ‌
محمد رضا فرخ - مديرعامل موسسه فرهنگي و اطلا‌ع رساني تبيان نيز در اين مراسم با اشاره به نرم افزار خدمات داده هاي مكاني گفت: نرم افزار خدمات داده هاي مكاني با رويكرد فرهنگي آماده سازي شد اما با توجه به اينكه نيازهاي جامعه گسترده تر شد اطلا‌عات جامع تري در آن قرار گرفت و موفق شديم اطلا‌عات كليه مكانهاي فرهنگي كشور را به صورت نرم افزار كامل ‌GIS آماده سازي كنيم اما اين نرم افزار با پيشرفت كار به يك نرم افزار جامع ‌GIS تبديل شد كه براي كاربرد عموم جامعه مي تواند يك نرم افزار قابل توجه باشد.
وي با بيان اينكه سايت تبيان به طور متوسط روزانه 450 هزار بازديد كننده دارد، افزود: كتابخانه ديجيتال سايت تبيان از بزرگترين كتابخانه هاي ديجيتال با متن كامل است كه حدود 60 هزار كتاب و مقاله با متن كامل دارد.

ساخت 10 عنوان بازي رايانه اي تا پايان سال 87 ‌
محمد رضا فرخ با يادآوري اينكه تبيان يك موسسه فرهنگي در حوزه فناوري اطلا‌عات است، از گسترده تر شدن فعاليتهاي اين موسسه در حوزه بازيهاي رايانه اي خبر داد و گفت: براي ساخت 10 عنوان بازي رايانه اي تا پايان سال 87 برنامه ريزي شده است. تبيان مي خواهد جايگاه قابل توجهي در بازار بازيهاي رايانه اي پيدا كند.مديرعامل موسسه فرهنگي و اطلا‌ع رساني تبيان گفت: سايت تبيان به صورت اينترنتي در شبكه ايرانسل قابل دسترسي است. با ايرانسل مذاكره شده تا اين دسترسي به نحوي باشد كه وقتي مشترك اقدام به بررسي سايت تبيان مي كند هزينه اي برايش ايجاد نشود و شارژ هزينه روي شبكه موبايل نداشته باشد البته اين موضوع هنوز نهايي نشده است.

لزوم توسعه بازار بازيهاي رايانه‌اي بومي ‌
همچنين رئيس سازمان تبليغات اسلا‌مي با اشاره به جدي گرفتن ورود بازيهاي رايانهاي از آن سوي مرزها بر ضرورت توسعه بازار فرهنگي توسط بازيهاي رايانه اي بومي و منطبق با فرهنگ كشور تاكيد كرد.
حجت الا‌سلا‌م سيد مهدي خاموشي در اين مراسم با بيان اين مطلب افزود : امروز نيازمند تدبير براي تاثيرگذاري فرهنگ بومي بر ساير فرهنگ ها هستيم و بازيهاي رايانه اي مي توانند در اين عرصه نقش بازي كنند. اكنون در زمينه بومي سازي بازيهاي رايانه اي نياز به تنوع و تكثر و همكاري بيشتر با مجموعه هاي بخش خصوصي و دانشمندان جوان هستيم تا اتفاقات ويژه تري در زمينه طراحي و توليد بازيهاي رايانه اي رخ دهد. وي اضافه كرد: براي توسعه جغرافيايي فرهنگي كشور در كشورهاي هدف چشم انداز نظام و كشورهاي اسلا‌مي و كشورهايي كه با جمهوري اسلا‌مي ايران تقريب فرهنگي دارند يا مطالبه تاثيرپذيري فرهنگي از كشور را دارند بايد تدبير شود و توسعه بازار فرهنگي از طرقي مانند بازيهاي رايانه اي مورد اهتمام قرار گيرد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن