تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816140850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده كل سپاه خبر دادامكان بستن نامحدود تنگه هرمز براي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فرمانده كل سپاه خبر دادامكان بستن نامحدود تنگه هرمز براي ايران
سپاه اخيرا سلاحي را آزمايش كرده كه با اطمينان مي گوئيم كه هيچ ناو دشمن و شناور دشمن در شعاع بيش از 300 كيلومتر اطراف مرزها از اين سلاح در امان نيست و بدون ترديد به قعرهاي آبهاي منطقه فرستاد مي‌شود. اين سلاح كاملاً بومي است و اين فناوري در اختيار هيچ كشوري نيست.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به توان موشكي سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز اين توان را دارد تا در نخستين دقايق حمله احتمالي دشمن بيشترين حجم موشكي را به سوي آنها شليك و اهداف آنان را مورد هدف و انهدام قرار دهد.

به گزارش رجانيوز به نقل از روابط عمومي سپاه پاسدران انقلاب اسلامي، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه در نشست خبري خود كه به مناسبت فرارسيدن روز پاسدار برگزار شد، با تبريك ايام شعبانيه به اصحاب رسانه و تبريك روز خبرنگار گفت: سپاه در عمر 30 ساله خود همواره بازوي فرهنگي، نظامي، سياسي انقلاب و در كنار ولايت فقيه به دنبال تحقق اهداف انقلاب بوده است و امروز نيز سپاه افتخار مي‌كند كه انقلاب به رشد و بالندگي رسيده و از عزت و اقتدار بالايي برخوردار است.

وي يادآور شد: وضعيت امروز سپاه با گذشته متفاوت است و اكنون اين نيرو داراي كوله باري از تجربيات سياسي، دفاعي اجتماعي و فرهنگي و برخوردار از نيروهاي مومن، انقلابي و مجرب است كه بسيار تعيين كننده است.

سرلشكر جعفري تاكيد كرد: امروز سپاه مجهز به سلاحهايي پيشرفته و انبوه ساخت داخل است كه با اوائل انقلاب قابل مقايسه نيست. همچنين سپاه به صورت تشكيلاتي متصل به درياي عظيم مردمي در قالب بسيج است كه آماده دفاع از صحنه هاي انقلاب هستند.

وي همچنين اعلام كرد: سپاه اخيرا سلاحي را آزمايش كرده كه با اطمينان مي گوئيم كه هيچ ناو دشمن و شناور دشمن در شعاع بيش از 300 كيلومتر اطراف مرزها از اين سلاح در امان نيست و بدون ترديد به قعرهاي آبهاي منطقه فرستاد مي‌شود.

فرمانده كل سپاه افزود: اين سلاح كاملاً بومي است و اين فناوري در اختيار هيچ كشوري نيست و اثر بسيار تعيين كننده‌اي دارد.

جعفري در تشريح تفاوت اين سلاح با موشك زير سطحي حوت گفت: حوت موشكي شناخته شده است اما اين سلاح‌ جديد كاملاً بومي و حاصل تبديل و تغيير برخي سلاحهاست. اكنون اين سلاح تست موفق خود را پشت سر گذاشته و در حال توليد انبوه است.

وي در ادامه اين نشست خبري، با بيان اينكه امروز نيز سپاه، همچون هميشه پاسدار ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است، افزود: علاوه بر اين توانمندي‌ها، همان‌طور كه در مانور اخير پيامبر اعظم (ص) نيز شاهد بوديم، سپاه آن چنان اقتداري داشت كه به دل‌هاي همه مستضعفان آرامش داد و دل‌هاي دشمنان اسلام و عدالت را به لرزه درآورد.

فرمانده كل سپاه تصريح كرد: رزمايش اخير پيامبر اعظم (ص) پيام دوستي و برادري براي كشورهاي منطقه و هشداري براي محورهاي واقعي شرارت و ناامني در جهان بود و خوشبختانه اين آمادگي نتيجه خود را داد و براي همه دشمنان اسلام و انقلاب برجسته نشان داده شد.

جعفري با بيان اين كه رويكرد جديدي كه سپاه در آمادگي‌هاي خود دارد، كسب آمادگي‌هاي همه‌جانبه براي دفاع از انقلاب اسلامي در مقابل همه طيف‌هاي تهديد اعم از داخلي و خارجي بر ضد انقلاب است، تصريح كرد: طبق قانون اساسي سپاه بايد مدافع ارزش‌هاي انقلاب باشد. امروز تهديد عليه انقلاب ابعاد مختلفي دارد و سپاه وظيفه دفاع از انقلاب در مقابل اين تهديدات را دارد كه اين امر در همه ابعاد يك تكليف براي سپاه است.

وي با تشكر از پاسداران، بسيجيان و مردم مدافع انقلاب اظهار كرد: آنچه امروز به جمهوري اسلامي عزت داده است، همين ارزش‌هايي است كه امام خميني(ره) بنيان نهادند و دفاع از اين ارزش‌ها به از خودگذشتگي و فداكاري و جانبازي نياز و تحمل سختي‌ها از سوي حماسه سازان جاي تقدير و قدرداني دارد.

خبرنگاري درباره امكان بستن تنگه هرمز توسط ايران سوال كرد كه جعفري گفت: طول ساحلي كه ما در محدوده تنگه هرمز در اختيار داريم و وضعيت خاص آن و ارتفاعات موجود در طول اين ساحل، امكاني خدادادي است كه به ما براي بستن تنگه هرمز به مدت نامحدود و بسيار راحت كمك مي كند.

وي افزود: همچنين با توجه به فاصله و مسير شناورهايي كه در اين تنگه تردد مي كنند، در بعد انواع سلاحهاي ماست و به راحتي و به هر ميزان كه نياز است، از آن استفاده مي‌كنيم.

سرلشكر جعفري درباره تحولات اخير در ساختار سپاه نيز گفت: سپاه يك سازمان گسترده و بزرگي است و از آنجايي كه ساختار و سازمان يك ابزار براي اهداف سازمان‌هاست، چاره‌اي نيست جز اينكه ابزار با توجه به تحولات پيشرفت ها و زمان، بايد متحول و پويا باشد.

جعفري با بيان اينكه ساختار سپاه كه از ماموريتهاي متنوعي برخوردار است بايد انعطاف زيادي داشته باشد، گفت: بايد با تحولات، قدرت سپاه نيز افزايش يافته و انعطاف سازماني ايجاد شود كه با استقبال درون سپاه هم همراه شده است.

فرمانده كل سپاه در خصوص اطلاع اين نيرو از تحركات اطلاعاتي دشمنان نيز گفت: آنها براي كسب اطلاع از آمادگي ما تلاش مي‌كنند. البته سپاه نيز بايد اسرار اطلاعاتي از آنها داشته باشد تا ماموريتهاي خود را انجام دهد و جنگ اطلاعاتي بين ما و دشمن در حال انجام است.

وي همچنين در تشريح مسئوليتهاي محوله به سپاه نيز گفت: تغييراتي در خط حد و طرحهاي عملياتي سپاه و ارتش داده شده است كه اين اقدامات نشان از پويايي و آمادگي نيروهاي مسلح دارد. با توجه به اينكه توان نيروي دريايي سپاه كه عمدتا موشك و انبوه قايق‌هاي تندرو است، در خليج فارس اين آمادگي بيشتر به كار گرفته خواهد شد.

جعفري درباره ادعاهاي رسانه‌هاي غربي در خصوص عمل نكردن يك موشك در رزمايش اخير سپاه گفت: به همان ميزاني كه قرار بود، موشك‌ها با چند لحظه فاصله شليك شد.

دشمنان چون حرفي ندارند، چاره‌اي جز گفتن اين شايعات ندارند و در آزمايش همان شب نيز تمام موشك ها شليك شد.

فرمانده كل سپاه اضافه كرد: اصلاحاتي در موشك شهاب 3 نيز انجام شد كه دقت اين موشك بالا برود ولي در مورد افزايش برد موشك هايمان، فعلا ضرورتي ندارد.

به گفته جعفري، سپاه از گذشته به دنبال توليد انبوه موشك‌هاست و در اولويت نيز، توسعه موشكي گذاشته است و چند سالي است كه تمركز تلاشها بر اين محور است. همچنين به خاطر پراكندگي، تعداد بالا و استفاده از اصول پدافند غير عامل، موشك‌هايمان از آمادگي بالايي برخوردار است.

وي درباره ساختار جديد سپاه، آنرا بومي دانست و گفت: وضعيت هر كشور بايد متكي به شرايط خودش باشد. اتكاي تشكيلات سپاه به نيروي مردمي، سازمان خاصي را طلب مي‌كند. امروز هم سپاه براي دفاع از انقلاب، از نيروهاي بسيجي استفاده مي‌كند كه اين استفاده، نوعي سازماندهي خاص را طلب مي‌كند.

فرمانده كل سپاه درباره عدم اجازه آمريكا به رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران گفت: اگر اين واقعيت داشته باشد، جاي اميدواري است كه آمريكا منطقي فكر كند و به واقعيت هايي دست پيدا كند. وقتي در چنين شرايطي رژيم صهيونيستي به دنبال ضربه زدن به ما هستند، قطعا استفاده از فضاي عراق توسط اين رژيم به منزله همكاري آمريكا با اسرائيل است و طبيعي است كه امريكا اجازه ندهند، چون با مجوز دادن آمريكا براي حمله ايران، نيروهاي آمريكا در عراق به خطر مي‌افتند.

جعفري در پاسخ به سوال فارس درباره چرايي دشمني آمريكا با سپاه، گفت: ماموريت مستقيم سپاه دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن است. تمام مشكلات دشمنان به خاطر ادامه پيگيري انقلاب و ظلم ستيزي آن است و چون مواضع انقلاب را در سپاه متبلور مي‌دانند و به تعبير رهبر انقلاب، سپاه همچون درب قلعه انقلاب است و مي‌توانند با انقلاب كه سراسر اعتقاد مردم است، مخالفت كنند، با تشكيلاتي كه قانونا مدافع انقلاب است و توانمندي خوبي دارد مخالفت مي‌كنند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص تلاش دشمن براي غافلگيري و تاكتيك "بزن و در رو" گفت: اگر تهديد دشمن به گونه اي باشد كه بخواهيم از توان موشكي استفاده كنيم، زمان جنگ مشخص مي‌شود. دشمن به فكر كوتاه كردن زمان حمله و جنگ و ما نيز به دنبال طولاني تر كردن اين پاسخ براي استفاده از توان موشكي و غير موشكي هستيم كه تا جاي ممكن ادامه مي يابد. تلاش مي‌كنيم در صورت اقدام آنها از بيشترين توانمندي موشكي و غير موشكي بهره ببريم.

جعفري افزود: اينكه دشمنان توان موشكي ما را محدود مي‌دانند عمليات رواني است؛ آنها مي دانند كه زمان زيادي است كه در توليد موشك خودكفا هستيم و با توجه به ذخايره كشور فناوري و نيروي انساني، محدوديتي نداريم و براي پاسخ به دشمن از انبوه آن استفاده مي‌كنم.

وي در ادامه با رد محدود شدن فعاليت اقشار در ساماندهي جديد سپاه گفت: نگاه جديد سپاه به اقشار متخصصين بويژه بسيج دانشجويي باعث انجام فعاليتهاي دانشجويي با آزادي بيشتري مي‌شود و تمام اقشار بسيج از جمله بسيج دانشگاه ها، در اين ساختار ضمن حفظ ارتباط سازماني خود با سپاه، آزادي عمل و فعاليت بيشتري دارند. وي در خصوص چشم انداز سپاه آينده نيز خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه از عمر خدمتي سپاه 30 سال از آن مي‌گذرد، اما به خاطر مراقبتهاي كه سپاه از خودش كرده، تلاش داشته سازمان دائما متحول باشد چراكه نمي‌شود انقلاب پيش‌رونده باشد اما شرايط مدافع انقلاب مطابق تحول بنا نشود.

جعفري افزود: از طرف ديگر نيروهاي قديمي سپاه نيز علاوه بر آنها كه شهيد شده اند، بازنشسته هستند و سپاه در حال جوان شدن است و همراه با تجربيات گذشته در سپاه، نيروي جوان امكان بسيار خوبي به سپاه آينده مي‌دهد. طرح تحول و تعالي هم عمدتا نگاه آينده دارد و اميدواريم سپاه آينده هم بستري فراهم كند كه آينده سپاه بهتر از گذشته باشد.

فرمانده كل سپاه درباره تحولات نيروي دريايي و هوايي سپاه نيز گفت: فعلا اصلاحاتي شده و طرح جامع نيروي هوايي و دريايي در حال ارائه به ستادكل نيروهاي مسلح است كه متناسب با شرايط تهديد، اصلاحاتي در حال انجام است اما اين اصلاحات، محدودتر از نيروي زميني و بسيج است.

وي همچنين وحدت سپاه با ارتش و نيروي انتظامي را مطلوب خواند.

سرلشكر جعفري در خصوص توانمندي سپاه در جنگ الكترونيك نيز گفت: اين توان در حد بالايي است اما شيوه‌هاي بكارگيري اين توان با فناوري تلفيق مي‌شود تا سپاه وضعيت خوبي در اين بخش داشته باشد.

جعفري همچنين تضعيف توان بسيج در طرح تحول سپاه را رد كرد و گفت: يكي از اركان قدرت سپاه، بسيج است.

وي در پايان، در پاسخ به سوالي پيرامون عملكرد دولت گفت: دولت فعلي بسيجي و انقلاب در راستاي انقلاب است و نسبت به ارزشها بسيار مدافع و جدي است. مي دانيم كه تحقق عدالت سخت و پيچيده و اصلاح ساختارها و تحولات بسيار دشوار است كه با همكاري مجلس انشاء الله محقق شود. ماخود را موظف به حمايت مي‌بينيم و توان عظيم سپاه در امر سازندگي و مناطق محروم نيز مشغول كمك به دولت فعالي و گذشته است.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن