تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816718657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلبالو


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آلبالو
خانم‌هايي كه مي‌خواهند داراي رنگ درخشاني شوند و زيبايي چهره آنها مورد توجه قرار گيرد براي صاف شدن خون خود بايد آلبالو بخورند.
ميوه‌اي كه براي بيماران قلبي و روماتيسمي فوق‌العاده مفيد است و زيبايي و طراوت خانم‌ها را تضمين مي‌كند.
كشت آلبالو در كشورهايي كه توليدكننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ايتاليا و آمريكا جزو اولين كشورهاي توليدكننده آلبالو هستند و بيش از 200 هزار تن هر ساله ميوه آلبالو دارند، بعد از ايتاليا در اروپا كشور آلمان است كه محصول سالانه آن به 150 هزار تن مي‌رسد.
درخت آلبالو اصلا در ايران بوده است و از ايران به كشورهاي ديگر رفته و كشت شده است. منطقه‌اي كه در قديم درختان آلبالوي فراوان داشته در منطقه وسيعي از آناتولي تركيه تا درياي خزر بوده است.
در حال حاضر در مناطق مختلف ايران درخت آلبالو و ميوه آن وجود دارد و بعضي سال‌ها محصول فراواني دارد كه از آن به عنوان ميوه استفاده مي‌شود يا آن را خشك مي‌كنند و يا از آن شربت و مربا و يا آلبالوپلو و يا خورش آلبالو درست مي‌كنند.
ارزش غذايي آلبالو زياد نيست و صد گرم آلبالو فقط 70 كالري دارد. آلبالو داراي ويتامين آ، ب و ث است.املاح معدني آلبالو عبارت است از آهن، كلسيم، فسفر، كلر، گوگرد، منيزيم، سديم، پتاسيم، مس، روي، منگنز و كوبالت.
قند آلبالو از نوع لولوز است و براي اشخاصي كه ديابت دارند جذب آن آسان است.
آلبالويي براي خوردن خوب است كه رسيده و تازه باشد علامت رسيدگي آن رنگ آن است كه كاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالويي كه رنگ آن كاملا قرمز نشده است و داراي گوشتي سفت است دوري كنيد زيرا مصرف آن سوء‌هضم مي‌آورد و كار روده‌ها را مختل مي‌كند.آلبالو وقتي تيره‌رنگ است و داراي لكه‌‌هاي قهوه‌اي است كهنه شده و رو به فساد گذاشته است. گاهي ميوه‌فروشان براي اينكه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب مي‌زنند اين كار زود آلبالو را خراب مي‌كند و آماده مي‌سازد كه زودتر فاسد شود.
چه وقت و چگونه بايد مصرف كرد
وقتي آلبالو خورديد روي آن آب نخوريد، مايعات به طور كلي روي ميوه‌ها آن را «باد كرده» مي‌كند و اين وضع براي دستگاه هاضمه خطرات جدي در بر دارد.
در فاصله غذاهاي اصلي مي‌توانيد آلبالو را بخوريد زيرا خيلي زود هضم مي‌شود يك مرتبه مقدار زيادي آلبالو نخوريد بلكه به مقدار كم بخوريد و در موقع خوردن هم خوب آن را بجويد.
آلبالو براي چه اشخاصي خوب نيست
كساني كه ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دير هضم مي‌شود.
كساني كه از معده يا روده‌ها عليل هستند مي‌توانند آلبالوي پخته را به صورت كمپوت يا مربا مصرف كنند، البته در اين موارد آلبالو چون پخته مي‌شود، قسمتي از مواد حياتي خصوصا ويتامين‌هاي خود را از دست مي‌دهد ولي به آساني هضم مي‌شود. با وجود اين بعضي از كساني كه از جهت معده و يا روده‌ها عليل هستند، مي‌توانند هضم آلبالو را تحمل كنند به شرطي كه صبح ناشتا به مقدار كم آن هم كاملا رسيده باشد، مصرف كنند.
كساني كه ديابت دارند مي‌توانند به حد اعتدال آلبالو بخورند زيرا قند آلبالو از نوع لولوز است و اين قند را بيماران ديابتيك مي‌توانند جذب كنند.
اشخاصي كه چاق هستند نبايد آلبالو را به عنوان دسر يا غذاي اضافي علاوه بر غذاهاي مخصوص رژيم خود مصرف كنند ولي به عنوان يك غذاي اصلي مي‌توانند آلبالو مصرف نمايند زيرا آلبالو داراي كالري كمي است و شيپور اشتهاي كاذب را خفه مي‌كند!
چه كساني بايد آلبالو بخورند؟
كساني كه بيماري كليه دارند، اشخاصي كه رماتيسم دارند اگر آلبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگيري خواهد شد.
كساني كه بيماري قلبي دارند چون آلبالو ادرارآور است پتاسيم آن از باقيمانده نمك در عروق جلوگيري مي‌كند و به صورت ادرار آن را خارج مي‌كند و در نتيجه به قلب كمك مي‌كند. خانم‌هايي كه مي‌خواهند داراي رنگ درخشاني شوند و زيبايي چهره آنها مورد توجه قرار گيرد براي صاف شدن خون خود بايد آلبالو بخورند.
مصارف ديگر آلبالو
جوشانده دم آلبالو بي‌اندازه ادرارآور است و كساني كه به حبس‌البول يا اختلال كليه و يا مثانه مبتلا هستند بايد آن را مصرف كنند. براي تهيه اين جوشانده بايد 30 گرم دم آلبالو را كه خشك كرده‌ايد در يك ليتر آب 10 دقيقه بجوشانيد و بعد آن را مصرف كنيد. در طب جديد هم جوشانده دم آلبالو در مواردي كه بخواهند خروج ادرار را زيادتر كنند، مصرف مي‌شود.
مغز هسته آلبالو را مي‌كوبند و از آن روغن مايعي مي‌‌گيرند كه قرن‌هاست با موفقيت رماتيسم را شفا مي‌بخشد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن