تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816606470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطعي‌هاي اينترنت تقصير كيست؟!!!!!!!!!!!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: قطعي‌هاي اينترنت تقصير كيست؟!


طي روزهاي گذشته شاهد كاهش كيفيت اينترنت و قطعي‌هايي در برقراري ارتباطات در برخي مناطق بوديم به نحوي كه قطعي‌هاي مكرر باعث بروز اختلال در فعاليت كاربران بوده است؛ شركت‌هاي اينترنتي اين مشكل را متوجه شركت ارتباطات زيرساخت مي‌دانند و شركت ارتباطات زيرساخت هم با ابراز بي‌اطلاعي اعلام مي‌كند كه اين موضوع به شبكه زيرساخت مربوط نيست.

به گزارش ايسنا، خدمات اينترنت دايل‌آپ طي هفته گذشته شاهد افت و خيزهاي شديد بود، به نحوي كه در پاره‌اي اوقات قطعي‌هاي پي در پي، حوصله كاربران را سرمي‌برد و در نهايت به قطع ارتباط تن مي‌دادند.

از سرعت پايين دسترسي به خاطر به اشتراك گذاشته شدن خطوط اينترنتي ميان چندين كاربر از سوي برخي شركت‌هاي اينترنتي كه بگذريم، قطعي‌هاي اينترنتي اين بار كار را به جايي رسانده كه به گفته برخي از ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي مشتريان آن‌ها كيفيت پايين را از چشم آن‌ها ديده و بعضا شركت‌ها كاهش شديدي را در تعداد كاربران داشته‌اند.

هرچند كه به گفته يكي از مديران شركت ISP اين اختلالات به تمامي بسترها و نقاط مختلف در اينترنت قابل بسط نيست و مي‌توان ارتباط اينترنتي شرکت‌هايي را حتي در شهر تهران عاري از هرگونه اختلال ديد و يا آنکه برخي از ISPها با بخش‌هايي از اينترنت دچار مشکلاتي هستند اما در ارتباط با قسمت‌هاي ديگر از اينترنت فاقد مشکل هستند.

كارشناسان حوزه اينترنت طبق بررسي‌ها و مشاهده‌هايشان عنوان كردند كه طبق نمودارهايي كه طي روزهاي گذشته براي ارائه دلايل قطعي‌هاي اينترنت به‌كار گرفته شد؛ قطعي‌هايي به مدت 15 الي 32 ثانيه در بازه‌هايي از هر 14 دقيقه تا 30 دقيقه يک بار در طول مدت اتصال به اينترنت رخ مي‌دهد.

ممکن است کاربر، اينترنت را با سرعت مناسب پايش کند، اما در آغاز بروز اختلال، تا 32 ثانيه هيچ ارسال يا دريافت بسته صورت نپذيرد ولي مجدد اين مشکل مرتفع مي‌شود و ارتباط به حالت عادي باز مي‌گردد اما چند دقيقه بعد، دوباره همين اتفاق تکرار مي‌شود.

ظاهرا اين اختلالات به شهر يا شرکتي مشخص در کشور مربوط نيست و چنين به نظر مي‌رسد که بسته به دروازه‌هاي خروجي کشور برروي اينترنت، شرايط متفاوت است.

شايد گفتن اين موضوع كه اين اختلالات به شهر يا شرکتي مشخص در کشور مربوط نيست، كاربران را متوجه شركت ارتباطات زيرساخت كه ارايه‌كننده خدمات اينترنت به شركت‌هاست مي‌كند ولي شركت ارتباطات زيرساخت پس از طرح موضوع اختلال و قطعي ارتباط اعلام كرد كه هيچ‌گونه اختلالي در شبكه اينترنت اين شركت ارتباطات وجود ندارد.

مدير كل مهندسي عمليات شبكه ديتا شركت ارتباطات زيرساخت كه فقط حوزه شبكه بين‌استاني و بين‌الملل را در اختيار شركت ارتباطات زيرساخت مي‌داند، تصريح كرد: طي هفته گذشته شركت ارتباطات زيرساخت هيچ‌گونه اختلالي در شبكه اينترنت بين‌الملل و بين استاني نداشته است و هرگونه اختلال احتمالي كه در شبكه‌هاي برخي از شركت‌هاي اينترنتي و يا شركت‌هاي مخابراتي استاني رخ مي‌دهد، ربطي به اين شركت ندارد.

حسن كريمي درباره برخي ادعاها مبني بر اين كه 56 درصد ريزش بسته‌هاي اينترنتي عامل اصلي اين قطعي‌هاي مكرر بوده است،گفت: تمامي ظرفيت‌هاي اينترنت مورد نياز كشورمان را ازطريق فيبر نوري تأمين مي‌كنيم و اصولاً شبكه‌اي كه بالاي پنج درصد ريزش بسته‌هاي اينترنتي داشته باشد، عملا از كار افتاده و ارتباط از بين مي‌رود آنگاه چگونه امكان دارد شبكه در حال كار 56 درصد ريزش بسته‌هاي اينترنتي داشته باشد.

حال اين سوال مطرح است كه وقتي شركت ارتباطات زيرساخت كشور و ارايه‌كنندگان خدمات اينترنتي اين مشكل را متوجه خود نمي‌دانند و در شرايطي كه قطعي‌ها بعضا كاربران را از فكر سرعت پايين اتصال درآورده و حاضر بودند با سرعتي به مراتب پايين‌تر از گذشته به اينترنت وصل شوند، چه كسي بايد پاسخگو باشد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن