تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815213176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هاي نشست صبحانه اتاق ايران باوزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حاشيه هاي نشست صبحانه اتاق ايران باوزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): برخي از اعضاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و اعضاي هيات رييسه اتاق ايران روز دوشنبه در نشست صبحانه‌ كاري پذيراي وزير پيشنهادي وزارت امور اقتصادي و دارايي بودند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، در اين نشست نمايندگان بخش خصوصي نگراني‌ها، سئوالات و درخواست‌هاي خود را در محيطي صميمي با وزير پينشهادي مطرح كردند.
"محمد نهاونديان" رييس اتاق بازرگاني ايران در اين نشست حضور وزير پيشنهادي وزارت امور اقتصادي و دارايي در جمع فعالان اقتصادي را خير مقدم گفت و اظهار داشت: اميدوارم كه اين نشست گام مثبتي در برقرار شدن اين سنت مبارك است كه مسئولان عالي در حوزه اقتصادي پيش از قبول مسئوليت، برنامه‌هاي خود را با فعالان و مديران بخش خصوصي در ميان بگذارند.
وي افزود: بدون ترديد آنچه در اين نشست گفته شود به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي منعكس خواهد شد.
"سيدشمس الدين حسيني" وزير پيشنهادي از سوي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور براي تصدي پست وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز با اظهار خشنودي از حضور در پارلمان بخش خصوصي گفت: اگر راي اعتماد از مجلس بگيرم ، به طور قطع زمينه گفت و گو و تعامل با بخش خصوصي را در آينده گسترش خواهم داد.
در ادامه اين نشست اعضاي بخش خصوصي نيز پرسش هاي خود را درباره مهار تورم، وجوه حاصل از فروش نفت، لزوم امنيت سرمايه ‌گذاري، مشكلات نظام بانكي، كاهش نرخ ارز، عوامل موثر در تورم، تسهيلات توليد، شرايط تحريم، طرح تحول اقتصادي و بيماري اقتصاد را مطرح كردند و خواستار اعلام برنامه‌هاي كوتاه مدت وزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي براي حل مشكلات مذكور شدند.
"ابويي" عضو كميسيون بازار سرمايه اتاق بازرگاني ايران نيز خطاب به دكتر حسيني گفت: 30 سال است هر روز تحول اقتصادي داريم و متاسفانه به جاي اينكه دانشگاه را به جامعه بياوريم ،برعكس عمل كرده‌ايم .
"مسعود دانشمند" عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران نيز از وزير پيشنهادي وزارت اقتصاد خواست نظرش را درباره وجوه حاصل از فروش نفت بيان كند.
صادقي رييس كميسيون صنعت اتاق ايران نيز گفت: نسبت‌ دادن تمام بدهي‌هاي معوقه بانك‌ها از سوي مسئولان نظام بانكي به فعالان بخش خصوصي بي انصافي است .
وي افزود: چگونه است در حالي كه وزارت اقتصاد اعلام مي‌كند كمتر از 25 درصد منابع بانكي در اختيار توليد است ،يك مقام بانكي چنين ادعايي مطرح مي‌كند، لذا معتقدم كه اين صحبت ها بي‌اعتمادي در بين بخش خصوصي را دامن مي‌زند. وزير جديد اقتصاد بهتر است بيان كند كه براي رفع اين بي‌اعتمادي چه برنامه‌اي دارد؟
شمس الدين حسيني وزير پيشنهادي براي وزارت اموراقتصاد و دارايي در ادامه در پاسخ به پرسش هاي نمايندگان بخش خصوصي گفت: درباره منابع حاصل از فروش نفت نيز معتقدم كه اين منابع ثروت است و بايد طبق نظريه توسعه‌ پايدار مبني بر اينكه ثروت زماني كارآمد است كه به ثروت با ارزش ديگري تبديل شود .بنابراين اگر نفت به سرمايه‌ مولد و زيرساخت تبديل شود ،ثروت خواهد بود كه برنامه‌ كوتاه مدت ارائه شده نيز بر همين اساس است.
وي در خصوص عوامل موثر در نرخ تورم افزود: درباره نرخ ارز به طور قطع بازار ارز نبايد دچارالتهاب شود ، البته درباره ساير عوامل موثر در تورم در فرصتي مناسب صحبت خواهم كرد و رابطه پايه پولي انباشت ارزي و سياست ارزي و نيز ساير موارد را بيان مي‌كنم.
حسيني ادامه داد: در طرح تحول اقتصادي درباره مباحث سياست‌هاي ارزي با جزئيات كامل بحث و بررسي انجام شده است.
وي در ادامه از نمايندگان بخش خصوصي خواست كه اگر دولت به سراغ شما مي‌آيد تشر نزنيد .بنابراين بهتر است روش‌ها را تغيير داده و براي پيشرفت كارها كمي هم با دولت همراهي كنيد.
اقتصام ** 1574** 1557
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن