تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817313488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهديد و فشار امريكا درباره انتخابات شوراي استانها عراق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تهديد و فشار امريكا درباره انتخابات شوراي استانها عراق
بغداد / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/5/14

برخي اعضاي پارلمان عراق از تهديد امريكا درباره تصويب قانون انتخابات شوراي استانها در موضوع كركوك انتقاد كردند .
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد ، همزمان با تلاش گروههاي سياسي عراق براي يافتن راه حلي مناسب براي تصويب قانون شوراهاي استاني اين كشور به ويژه موضوع انتخابات كركوك ، يك نماينده فراكسيون جريان گفتگوي ملي اهل سنت عراق از اعمال فشار سفير امريكا به گروههاي سياسي عراق خبر داد .
محمد تميم گفت رايان كروكر سفير امريكا در جلسه روز گذشته فراكسيونهاي مختلف پارلمان عراق از گروههاي سياسي خواست يا به پيشنهادات نماينده سازمان ملل درباره انتخابات عمل و يا با تغييرات جزيي در اين قانون ان را تصويب كنند در غير اين صورت گروههاي سياسي عراق قانون انتخابات را لغو شده بدانند .
وي افزود اين موضع كروكر موجب شد تا جلسه روز گذشته را كه براي يافتن راه حلي مناسب براي انتخابات كركوك برگزار شده بود ترك كنيم .
عدنان الجبوري نماينده جبهه توافق اهل سنت پارلمان هم در گفتگو با راديو سوا با انتقاد از عملكرد سفير امريكا در برخورد با مسايل داخلي عراق گفت كروكر در اين نشست به طور يك جانبه از كردها حمايت كرد و گروههاي سياسي را به موافقت با ديدگاه نماينده سازمان ملل درباره انتخابات كركوك
فرا خواند و در نهايت به برگزار نشدن كامل انتخابات تهديد كرد.
در همين حال عزالدين الدوله ديگر نماينده مستقل اهل سنت در پارلمان از ديدگاه نماينده سازمان ملل براي حل بحران انتخابات كركوك انتقاد كرد و ان را فاقد ضمانت اجرايي براي اعراب ، تركمن ها و اقليت هاي ديني اين استان دانست .
وي افزود : دي ميستورا نماينده سازمان ملل در عراق در گزارش هفت بندي خود تنها از نظر سياسي به ديگر گروههاي موجود در كركوك اكتفا كرده امري كه منجر به اعتراض شديد اعراب و تركمن هاي كركوك شده است .
يونادم كنا رئيس حزب رافدين اقليت هاي مسيحي عراق در پارلمان نيز اعلام كرد : اختلافات سياسي در باره انتخابات كركوك به علت نبود اطمينان بين گروههاي عراقي همچنان پابرجاست .
وي افزود تركمن ها و اعراب كركوك از گروههاي سياسي مي خواهند تا ضمانت هايي را براي اينده سياسي كركوك در صورت شكست طرحهاي كنوني در نظر بگيرند .
يونادم كنا افزود : ما مي خواهيم اينده سياسي و اداري كركوك بين اقوام اين استان بطور مساوي تقسيم شود اما كردها به شدت با ان مخالفت كرده اند .
اين عضو مسيحي پارلمان عراق افزود اكنون موضوع كركوك عامل اصلي تصويب نشدن قانون انتخابات شوراهاي استاني است و در صورت حل نشدن ان در اينده ، زمينه برگزاري انتخابات شوراهاي استاني در ديگر مناطق عراق فراهم نخواهد نشد .
در همين حال دو جريان شيعه جريان صدر و حزب عمل اسلامي از عملكرد كردها در برخورد با موضوع كركوك به شدت انتقاد كردند .
صلاح العبيدي سخنگوي جريان صدر گفت : روش كردها در زير فشار قرار دادن فراكسيونهاي ديگر پارلمان براي تجديد نظر در قانون انتخابات شوراهاي استاني به طور كامل تحريك برانگيز است و اين عملكرد انها نه فقط اوضاع كشور را حل نخواهد كرد بلكه در بحران سياسي بيشتر در عراق نقش مهمي خواهد داشت .
سخنگوي جريان صدر افزود : موضع جريان صدر در قبال انتخابات كركوك هيچ تغييري نخواهد كرد و اين جريان بر دادن ضمانت هاي اجرائي كامل به همه اقوام و اديان موجود در تعيين اينده كركوك بر پايه توافق ملي تاكيد مي كند .
ابراهيم المطيري دبير كل حزب عمل اسلامي وابسته به ايت الله مدرسي هم اعلام كرد اين حزب از عملكرد كردها در برپايي تظاهرات در برخي شهرهاي كردستان ضد تصويب غيرعلني قانون انتخابات در پارلمان به شدت انتقاد مي كند .
دبير كل حزب عمل اسلامي گفت : تاكنون مشكلات سياسي عراق بر اساس توافقات سياسي حل شده است پس چرا اكنون كردها براي تحميل اراي خود به برپايي تظاهرات متوسل مي شوند . وي كردها را به تلاش براي ايجاد كشوري مستقل گسترده تر از مرزهاي كنوني متهم كرد .
هادي عامري عضو برجسته مجلس اعلاي اسلامي و يكي از شركت كنندگان در گفتگوهاي چند جانبه براي حل مشكل كركوك نيز با اشاره به پيچيدگي موضوع انتخابات كركوك گفت اين مذاكرات به سختي پيش مي رود .
وي افزود : مشكل اصلي اين مذاكرات اين است كه برخي گروهها درخواست هاي خود را در قبال انتخابات كركوك كاهش نمي دهند .
در همين حال و با وجود تاكيد محمود عثمان عضو برجسته فهرست كردها درباره اينكه گروههاي سياسي براي لغو يكي از بندهاي ماده بيست و چهار قانون انتخابات كه در ان بر برگزاري انتخابات در كركوك بر پايه تقسيم استان به چهار حوزه تاكيد شده است موافقت و با تعويق انتخابات در كركوك تا شش ماه اينده به توافق رسيده اند اما فواد معصوم رئيس فراكسيون كردها در پارلمان همچنان برنبود هرگونه توافق كلي و ادامه اختلافات سياسي بين گروههاي عراقي تاكيد دارد.
فواد معصوم افزود : گروههاي سياسي همچنان بر چگونگي ايجاد تغييرات در ماده بيست و چهار انتخابات كركوك اختلاف نظر دارند و اين اختلاف موجب شد تا جلسه روز گذشته پارلمان به تعويق بيفتد .
خالد شواني ديگر عضو فراكسيون كردها نيز گفت : رئيس پارلمان در نظر داشت روز گذشته جلسه را برگزار و همانند جلسه سابق قانون انتخابات را بدون هرگونه توافق هاي قبلي تصويب كند اما كردها تا قبل از هرگونه راه حلي مناسب براي انتخابات كركوك بر پايه اعتماد به قانون اساسي ، در جلسات پارلمان شركت نخواهند كرد .
مسعود بارزاني رئيس كردستان عراق هم كه يك هفته با هدف مشاركت در مذاكرات گروههاي سياسي در بغداد به سر مي برد روز گذشته در تماس تلفني با جورج بوش اعلام كرد : كردها فقط با برگزاري انتخابات شوراهاي استاني بر پايه قانون اساسي اين كشور تاكيد مي كنند .
124
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن