تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821071686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا پايان سال جاري بيش از يك هزار پروژه عمراني نيمه تمام در هرمزگان به بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تا پايان سال جاري بيش از يك هزار پروژه عمراني نيمه تمام در هرمزگان به بهره‌برداري مي‌رسد
خبرگزاري فارس: معاون امور عمراني استاندار هرمزگان گفت: 40 درصد از پروژه‌هاي نيمه‌تمام در هفته دولت، 50 درصد در دهه فجر و 10 درصد از آن تا پايان سال جاري به بهره برداري مي‌رسد.


احمد صادقي در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس افزود: با اين حساب، بيش از يك هزار پروژه نيمه تمام عمراني تا پايان سال جاري در هرمزگان به بهره‌برداري مي‌رسد كه از اين تعداد پروژه‌هاي نيمه تمام 660 پروژه عمليات اجرايي آن از آغاز به كار دولت نهم شروع شده و بيش از 340 پروژه نيز مربوط به دولت‌هاي گذشته است كه با تخصيص اعتبارات مناسب، مديريت و نظارت دولت نهم تا پايان سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي از جمله علل عدم تكميل طرح‌هاي عمراني در دولت‌هاي گذشته را كمبود اعتبارات لازم براي توسعه و گسترش فعاليت‌هاي عمراني عنوان كرد و افزود: دولت نهم براي تحقق شعارهاي مهرورزي، عدالت محوري و توسعه همه جانبه كشور، گسترش فعاليت‌هاي عمراني را سرلوحه كار خود قرار داده است.
صادقي با بيان اينكه دولت نهم در راستاي عدالت محوري و تمركززدايي بيشتر اعتبارات خود را به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته كشور اختصاص داده است، افزود: از سال 85 تاكنون يك هزار و 757 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 4 هزار و 800 ميليارد ريال در مناطق محروم روستايي هرمزگان به بهره‌برداري رسيده است.
وي با اشاره به اينكه بيشتر پروژه‌هاي افتتاحي مربوط به منطقه محروم بشاگرد، جاسك و ميناب بوده است، افزود: طي دو سال گذشته نيز 3 هزار و 413 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 18 هزار و 237 ميليارد ريال در هرمزگان به بهره‌برداري رسيده است.
صادقي با اشاره به رشد 205 درصدي پروژه‌هاي افتتاحي در هفته دولت سال جاري اضافه كرد: 736 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 5 هزار ميليارد ريال در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي افتتاح 65 پروژه بخش حمل و نقل با اعتباري بالغ بر يك هزار و 403 ميليارد ريال، 180 پروژه مسكن عمران شهري، روستايي و عشايري با اعتباري بالغ بر يك هزار و 444 ميليارد ريال، 19 پروژه مربوط به فصل انرژي با اعتباري بالغ بر 738 ميليارد ريال، 16 پروژه صنعت و معدن با اعتباري بالغ بر 344 ميليارد ريال و 127 پروژه فصل آموزشي با اعتباري بالغ بر 208 ميليارد ريال را از جمله پروژه‌هاي افتتاحي در هفته دولت سال جاري عنوان كرد.
صادقي افتتاح قطعات سوم، چهارم و پنجم بزرگراه بندرعباس ـ سيرجان با اعتباري بالغ بر 4 هزار ميليارد ريال، قطعات اول، دوم و سوم بزرگراه بندرعباس ـ خمير با اعتباري بالغ بر 3 هزار و 800 ميليارد ريال و افتتاح 30 پروژه راه روستايي با اعتباري بالغ بر 196 ميليارد ريال را از مهم‌ترين پروژه‌هاي افتتاحي فصل حمل و نقل برشمرد.
وي همچنين در فصل مسكن عمران شهري، روستايي و عشايري به افتتاح 35 پروژه در زمينه آب و فاضلاب شهري و روستايي با اعتباري بالغ بر 837 ميليارد ريال، افتتاح 41 پروژه عمران شهري با اعتباري بالغ بر 210 ميليارد ريال و 28 پروژه بخش مسكن و شهرسازي با اعتباري بالغ بر 99 ميليارد ريال اشاره كرد.
صادقي از مهم‌ترين پروژه‌هاي فصل انرژي، صنعت و معدن و آموزش را به ترتيب احداث پست‌هاي 230، 132 و 63 كيلوولت و خطوط 132 و 62 كيلوولت، احداث كارخانه 200 هزار تن فولاد و افتتاح 114 مدرسه و شش سالن ورزشي عنوان كرد.
معاون امور عمراني استاندار هرمزگان با بيان اينكه 134 پروژه در فصل ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعتباري بالغ بر 135 ميليارد ريال افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، افزود: اين پروژه‌ها شامل تاسيس سوئيچ موبايل، سايت BTS تلفن همراه و سايت WLL روستايي و طرح توسعه سوئيچ روستاها است.
وي اضافه كرد: همچنين در راستاي توسعه مصنوعات پلاستيكي، صنايع دستي و بسته بندي پوشاك و بخش‌هاي پرورش دام و طيور و حمل و نقل دريايي 30 پروژه بازرگاني و تعاون با اعتباري بالغ بر 169 ميليارد ريال نيز در اين هفته به بهره‌برداري مي رسد.
صادقي در خاتمه بهره برداري از 63 پروژه كشاورزي و منابع طبيعي با اعتباري بالغ بر 119 ميليارد ريال را يكي ديگر از پروژه‌هاي افتتاحي هفته دولت عنوان كرد و افزود: اين پروژه‌ها شامل احداث سدهاي خاكي و ملاتي، توسعه جنگل‌هاي حرا، احداث مجتمع‌هاي گلخانه‌اي، مجتمع پرورش دام و طيور و تجهيز و نوسازي اراضي است.
انتهاي پيام/م
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن