تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803339767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پليس آگاهي استان خبرداد؛ دستگيري 8 كلاهبردار و 29 جاعل حرفه‌اي با ميلياردها تومان جرائم اقتصادي بي‌اطلاعي و طمع‌ورزي مال‌باختگان از مهمترين علت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس پليس آگاهي استان خبرداد؛ دستگيري 8 كلاهبردار و 29 جاعل حرفه‌اي با ميلياردها تومان جرائم اقتصادي بي‌اطلاعي و طمع‌ورزي مال‌باختگان از مهمترين علت‌ها


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: حوادث

سرهنگ مختاري‌فرد مي‌گويد با راه‌اندازي معاونت مبارزه با جرائم اقتصادي كه كمتر از يك‌ماه است كار خود را آغاز كرده، از اين پس به‌طور تخصصي وارد عمل مي‌شويم و با آموزش‌ها و كارشناساني كه به استخدام درمي‌آوريم و بهره‌گيري از اختياراتي كه در تمام زمينه‌ها و در تمامي ادارات به پشتيباني و دستور مراجع قضائي اخذ كرده‌ايم با شدت عملي بيش از گذشته با جاعلان و كلاه‌برداران مبارزه مي‌كنيم.

رئيس پليس آگاهي استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار حوادث خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار داشت: بي‌شك در دنياي امروزي تكنولوژي رايانه و ارتباطات، مجموعه وسيعي از اطلاعات كم‌نظير و متنوعي را در محيط‌هاي مجازي فراهم آورده است و بدين ترتيب بانك‌هاي اطلاعاتي زمينه دسترسي استفاده‌كنندگان را در كمترين زمان لازم ممكن مي‌سازند و همين امر موجبات ارتكاب جرائم جعل، كلاهبرداري و جرائم اقتصادي و غيره را فراهم آورده و باعث گرديده تا مجرمين فرصت‌طلب با سوء استفاده از اين تشكيلات جرائمي را مرتكب شوند كه بعضا اقتصاد و امنيت يك جامعه را به مخاطره مي‌اندازد.

وي ادامه داد: از سوي ديگر مي‌دانيم كه امروزه پي‌جويي چنين جرائمي صرفا به فضاي فيزيكي محدود نمي‌شود و دامنه علم پليس را به فضاهاي مجازي گسترش داده است، بنابراين مبارزه با اين جرائم مستلزم تدوين اقداماتي است كه در رسيدگي به پرونده‌هاي جرائمي نظير جعل، كلاهبرداري، اختلاس و جرايم اقتصادي رايانه‌اي مورد نياز است. بحث درباره هر يك از اين موارد به قدري پيچيده و گسترده است كه مي‌توان ساعت‌ها درباره آن صحبت كرد اما آنچه را كه پليس بايد بداند، مجموعه قواعدي است كه قابليت پي‌جويي جرائم فعلي و رويارويي با دنياي جديدي از نوآوري‌ها و خلاقيت‌هاي بالقوه را داشته باشد.

سرهنگ مختاري‌فرد خاطرنشان كرد: امروزه رابطه مردم و پليس با وقوع اينگونه جرايم به يك رابطه مستقيم تبديل شده است، يعني هرچه مردم با پليس ارتباط بيشتر و بهتري داشته باشند و دستورالعمل‌هاي آنها را به‌كار گيرند، ما كمتر شاهد وقوع چنين جرايمي خواهيم بود.

وي عنوان كرد: بسياري از روابط اجتماعي برپايه گردش و تبادل اسناد و مدارك كاغذي شكل مي‌گيرد و هرگونه خدشه و تزلزل در صحت و اصالت اين اسناد موجب بهم خوردن اين روابط مي‌شود. به همين دليل است كه دولت‌ها جعل را اقدامي عليه امنيت و آسايش عمومي به حساب مي‌آورند؛ هرچند كه ممكن است در آن منافع شخصي افراد به مخاطره بيافتد. در سال‌هاي اخير پليس آگاهي به موازات اقدامات ساير سازمان‌ها و مراجع مربوطه، با چاره‌انديشي، توانايي و امكانات خود را جهت مبارزه با اين جرايم و دستگيري مرتكبين متمركز ساخته و اقدامات موثري را به انجام رسانيده است. براي مثال يك پرونده جعل اسناد و مدارك دولتي داشتيم كه يك نفر در رابطه با آن دستگير شده است، ارزش ريالي جرايم اقتصادي اين پرونده 100 ميليون ريال بوده است. ارزش ريالي پرونده سند جعلي ديگر كشف شده در استان نيز 2 ميليارد و 600 ميليون ريال مي‌باشد. با كشف 60 هزار كارت اينترنتي جعلي سه نفر دستگير شدند كه ارزش ريالي جرائم اقتصادي اين پرونده درمجموع 4 ميليارد ريال برآورد شده است. ارزش ريالي جرائم اقتصادي 4 هزار و 600 سكه تقلبي كشف شده، 570 ميليون ريال بوده استكه در اين رابطه 2 نفر نيز دستگير شده‌اند. از اين جمله موارد متعدد كلاه‌برداري و كشف اسناد و مدارك جعلي دولتي و گواهينامه‌هاي جعلي بوده است كه مورد سوء استفاده و كلاه‌برداري قرار گرفته است. در مجموع در رابطه با جرايم مذكور تعداد 8 نفر كلاهبردار حرفه‌اي و 29 نفر جاعل حرفه‌اي دستگير شده‌ و اموال و اسناد زيادي از قبيل انواع مهر و كليشه و مدارك جعلي ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي، كارت‌هاي اينترنتي مجعول، مجسمه و سكه‌هاي طلا كشف و ضبط گرديده است. همچنين اموال و وجوه كلاهبرداري شده ديگر درمجموع به ارزش ريالي 5 ميليارد و 669 ميليون و 712 هزار تومان كشف گرديده است.

رئيس پليس آگاهي استان يادآور شد: در بررسي و تجزيه و تحليل كارشناسان پليس آگاهي استان خوزستان، دليل عمده وقوع اين جرايم از يك سو بي‌اطلاعي بزه‌ديدگان از قوانين و مقررات و بي‌توجهي، سادگي و طمع‌ورزي آنان و از سوي ديگر توسعه شهرنشيني، پيچيدگي روابط اجتماعي و سهولت ارتباطات ارزيابي شده است. بنابراين مهمترين راهكار كاربردي و كم‌هزينه‌اي كه در رابطه با پيشگيري از وقوع جرائم اقتصادي بايستي به شهروندان توصيه كنم، توجه آنها به هشدارهاي پليس است.

وي هشدار داد: صرفا به لحاظ درج آگهي‌هاي مختلف از سوي افراد حقيقي يا حقوقي در جرايد، به آنها اعتماد نكرده و قبل از انعقاد قرارداد يا پرداخت هرگونه وجه، از صلاحيت صاحبان آگهي و قانوني بودن فعاليت آنها اطمينان حاصل كنيد. در صورت برخورد با افرادي كه در ازاي دريافت پول به شما وعده تامين شغل، دادن كارت پايان خدمات يا معافيت، گذرنامه، ويزا، گواهينامه، حل مشكلات انتظامي و غيره مي‌دهند، هوشيار باشيد و در صورت اطمينان از نيت پليد طرف مقابل، مراتب را سريعا به مراكز 110 اطلاع دهيد. پرونده متهم كلاهبردار به‌نام جواد سياحي كه به‌عنوان مديرعامل شركت موعد سبز از تعداد بيش از 200 نفر از شهروندان ساكن در شهرستان‌هاي اهواز، دزفول و شوش به بهانه استخدام رسمي در صنايع فولاد خوزستان مبلغ 400 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود، از همين موارد سوء استفاده‌ها است كه خوشبختانه به همت مامورين آگاهي استان اين كلاهبردار دستگير شد.

سرهنگ مختاري‌فرد در ادامه خاطرنشان كرد: كلاهبرداران اصولا شيك‌پوش، حراف، ولخرج و خوش‌برخورد مي‌باشند تا شخص مقابل را اغفال و يا تطميع كنند، بنابراين مواظب اينگونه افراد باشيد. همچنين كلاهبرداران با نشان دادن اشياي عتيقه كه اغلب تقلبي است، خريداران را به انجام معامله ترغيب و سپس با ترتيب دادن معاملات صوري، آنها را به محل‌هاي خلوت كشانده و با ترفندهاي فريبكارانه نظير خوراندن داروي بيهوشي و يا ضرب و شتم، وجوه همراه آنها را به سرقت مي‌برند. مال‌باختگان در بيشتر موارد به دليل غيرقانوني بودن اين معاملات، از شكايت عليه سارقان به پليس خودداري مي‌كنند.

رئيس پليس آگاهي استان تاكيد كرد: با توجه به وقايع رخ داده، چنانچه در معرض اين پيشنهادات واقع شديد از ورود به اين‌گونه معاملات غيرقانوني كه در آن علاوه بر زيان‌هاي مالي، بيم خطرات ديگر نيز متصور است، به‌طور جدي خودداري كرده و مراتب را سريعا از طريق شماره تماس 110 به پليس اطلاع دهيد. دستگيري باند 7 نفره فروشندگان سكه‌هاي تقلبي به ارزش 237 ميليون تومان توسط پليس آگاهي به همين ترتيب صورت گرفت.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن