تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815366718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابومرزوق درگفت‌وگو با ايسنا: تا سرزمين‌مان تحت اشغال است، مقاومت از اصول ثابت ماست اسراييل همچنان در مساله توافقنامه‌ي تبادل اسرا سنگ‌اندازي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ابومرزوق درگفت‌وگو با ايسنا: تا سرزمين‌مان تحت اشغال است، مقاومت از اصول ثابت ماست اسراييل همچنان در مساله توافقنامه‌ي تبادل اسرا سنگ‌اندازي مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

يكي از رهبران فلسطيني با تاكيد بر اينكه حماس نگراني از پيشرفت مذاكرات رژيم صهيونيستي و سوريه ندارد گفت: مقاومت از برنامه‌هاي حماس بوده و هست.

دكتر موسي ابومرزوق، معاون خالد مشعل، رييس دفتر سياسي حماس در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درخصوص مساله تبادل اسرا با بيان اينكه در مساله اسرا مطلب جديدي وجود ندارد، تصريح كرد: اسراييل همچنان در مساله توافقنامه‌ي تبادل اسرا سنگ‌اندازي مي‌كند و به درخواست گروه‌هاي مقاومت مبني بر آزادي اسراي فلسطيني پاسخي نداده است. ما از طرف خودمان بر موضع خود پاييند هستيم و معتقديم كه اسراي فلسطيني بايد در مقابل گلعاد شليط، سرباز اسراييلي آزاد شوند.

وي هم‌چنين درباره انجام عمليات‌هاي شهادت‌طلبانه در فلسطين اظهار كرد: عمليات‌هاي‌ مقاومت و فرهنگ مقاومت نزد ملت فلسطين از مسايل ريشه‌دار به شمار مي‌روند؛ هم‌چنين آتش‌بس در نوار غزه هم تاكتيكي است كه بر اساس شرايط ميداني و واقعيت محاصره در نوار غزه ايجاد شده و استراتژي ثابتي نزد ما در جنبش حماس به شمار نمي‌رود. تا زماني‌كه سرزمين‌ما تحت اشغال است مقاومت از اصول ثابت ما به شمار مي‌رود و از اين جا است كه عمليات‌هاي مقاومت در كرانه‌ي باختري هم انجام مي‌شود. همانطور كه چند روز پيش شاهد شهادت شهاب‌الدين النتشه، فرمانده گردان القسام از شهر الخليل بوديم.

ابومرزوق با اشاره به مذاكرات مربوط به آشتي بين فتح و حماس گفت: ما از طرف خودمان از همان ابتدا خواهان گفت‌وگو بوديم؛ اما اين طرف مقابل بود كه شرط مي‌گذارد و بر ادامه وضعيت اختلاف ميان فلسطيني‌ها اصرار دارد. ما همواره به تمامي درخواست‌هايي كه براي انجام گفت‌وگوي داخلي فلسطين مي‌شود پاسخ گفته و مي‌گوييم. الان هم تلاش‌هايي از سوي مصر براي بازگشت مساله گفتمان ملي فلسطين و آشتي داخلي با وجود دشواري اوضاع انجام مي‌شود.

وي درخصوص برنامه‌هاي حماس بعد از مساله آتش‌بش با رژيم صيهونيستي بيان كرد: از برنامه‌هاي حماس مقاومت بوده و هست. مساله آتش‌بس هم بسته به شرايط و اوضاع نوار غزه در چارچوبي تاكتيكي قرار دارد.

معاون رييس دفتر سياسي حماس با اشاره به مذاكرات انجام شده حماس در يمن و اينكه سفر به اين كشور بنا بر دعوت رييس جمهور يمن بوده كه طي آن مساله گفت‌وگوي ميان فلسطيني‌ها مورد بررسي قرار گرفت، در پاسخ به اين سوال كه آيا حماس از پيشرفت مذاكرات ميان رژيم صهيونيستي و سوريه نگران است؟ گفت: طبيعتا ما نگران نيستيم. اراضي سوريه مورد اشغال قرار گرفته و اين حق اين كشور است كه اين اراضي را به هر شيوه‌اي پس بگيرد.

وي اضافه كرد: مشكل از ناحيه اسراييل است كه مخالف با به رسميت شناختن حقوق و بازگرداندن جولان است. علاوه بر آن ما اطمينان داريم كه سوريه هرگز در خصوص حقوق كشورهاي عربي و يا فلسطين دچار افراط و تفريط نشده و نخواهد شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن