تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816464765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي با 10 ابزار مهم گوگل


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: گوگل در تلاش است تا به هدف هاي خود در قبال اطلاع رساني به دنيا دست پيدا کند. در اين مطلب از ابزارهاي مفيد گوگل 10 نمونه ذکر مي شود.
گوگل قدرتمندترين موسسه در فضاهاي اينترنتي - اطلاعاتي است. گوگل آن قدر مهم است که ياهو پيشنهاد حضور آگهي هاي گوگل را در جستجوهاي خود ارائه کرد و گوگل همچنان با بودجه اي ميليارد دلاري و هزاران رايانه به کار خود ادامه مي دهد.
گرچه به نظر مي رسد که مهمترين کار گوگل جستجو است اما اين شرکت ابزارهاي ديگري را هم ارائه داده است. اگر در سايت گوگل جستجو کنيد متوجه مي شويد که اين شرکت پروژه هايي را شروع کرده که توسط ديگر شرکت ها طراحي و توليد مي شوند. از اين ابزارهاي مفيد 10 نمونه آنها ذکر مي شود:
1) نامه هاي الکترونيک گوگل- Gmail:
سال 2004 شرکت گوگل اعلام کرد که تنها وجود موتورهاي جستجو اين شرکت را راضي نمي کند و به همين خاطر مي خواهد نامه هاي الکترونيکي را هم با آدرس خود ايجاد کند و براي اين کار از چندين نفر براي تست صفحات نامه هاي الکترونيکي طراحي شده با نام جيميل استفاده کند.
گوگل سيستم نامه هاي الکترونيک خود را با نام جيميل راه اندازي کرد. در ابتدا اگر کسي مي خواست از سيستم نامه هاي الکترنيک جي ميل استفاده کند تنها بايد دعوت نامه را از سوي فردي که از اين سيستم استفاده مي کرد دريافت کند. اما سه سال بعد اين استفاده عمومي شد و اکنون هر کسي مي تواند به سيستم نامه هاي الکترونيک جيميل دسترسي داشته باشد.
گوگل در کاري ابتکاري نامه هايي را که فرد ارسال و يا دريافت کرده است را به عنوان محاوره مي شناسد. به اين معني که اگر فردي براي شما نامه اي ارسال کند و يا شما نامه اي را ارسال کنيد گوگل آن را در يک پوشه قرار مي دهد. اولين نامه در بالاي صفحه قرار مي گيرد و ديگر ارتباطات شما به رديف در پائين صفحه واقع مي شوند و به همين روش کمترين جا در صفحه نامه هاي الکترونيک شما قرار مي گيرد. به اين روش شخص قادر خواهد بود تا تمام نامه هاي ردو بدل کرده با يک فرد خاص را در يک پوشه داشته باشد و براي پدا کردن يک موضوع وقت کمتري از او گرفته شود.
2) گفت وگو از طريق گوگل (Gtalk):
دقيقا زماني که شما فکر مي کنيد که اينترنت ديگر هيچ سيستمي را براي گفت وگو کردن ارائه نداده متوجه مي شويد که هنوز هم محيط هايي براي يک گفت وگوي آسان وجود دارد. سال 2005 گوگل اعلام کرد که سيستم "گوگل تاک" را راه اندازي کرده است. استفاده کنندگان از اين سيستم مي توانند برنامه آن را به طور کامل روي رايانه هاي خود بريزند. در "جي تاک"شما مي توانيد فايل ها را با هر اندازه که باشند به صورت آنلاين به شخصي که در ليست گفت وگوي شما حضور دارد بدون هيچ اتلاف وقتي بفرستيد. تلف شدن وقت براي شما تنها زماني صورت مي گيرد که فايل اندازه بزرگي داشه و يا آن که سرعت اينترنت کند باشد و اين مشکل تنها به "آي اس پي" شما مربوط مي شود.
"گوگل تاک" همچنين سيستم صدا و تصوير هم راه اندازي کرده است. اين به معني آن است که شما مي توانيد از رايانه به رايانه ديگر افرادي که در سيستم گفت گوي شما قرار دارند تماس بگيريد. آن چه شما احتياج داريد تنها يک ميکروفن، دوربين و بلندگو است و بقيه ماجرا تنها به گوگل مربوط مي شود.
3) خريد اينترنتي گوگل (Google checkout):
افراد زيادي که در کشورهاي اروپايي و آمريکا زندگي مي کنند از اينترنت براي خريد اجناس مورد نيازشان استفاده مي کنند. يکي از ضررهاي اين کار آن است که شما مجبوريد اطلاعات شخصي خود را وارد اينترنت کنيد. اگر بخواهيد اجناس مختلفي را از سايت هاي متفاوت خريداري کنيد تمام اطلاعات خود را بايد به همان تعداد سايت وارد کنيد. سيستم گوگل راهي را براي اين مشکل طراحي کرده است.
براي حل اين مشکل شما کاري نداريد. ابتدا بايد يک حساب گوگل باز کنيد. سپس در اولين قدم اطلاعات شخصي از جمله شماره کارت اعتباري و مشخصات و آدرس خود را وارد مي کنيد و آن زمان خريد کردن شما آسان مي شود.
کاري که بايد انجام دهيد آن است که وارد سايت هايي شويد که "سمبل و لوگوي خريد اينترنتي گوگل داشته باشند. آن زمان است که مي توانيد مطمئن باشيد هر خريدي که مي کنيد اطلاعات حساب شما از گوگل برداشته مي شود و ديگر لازم نيست بار ديگر در محيطي ناامن همچون فروشگاهاي آنلاين آن را وارد کنيد. اين سيستم گوگل کاملا رايگان است.
4) تقويم گوگل (Google calendar):
سال 2006 گوگل اعلام کرد که تقويمي را طراحي کرده است. اگر شما عضو گوگل باشيد مي توانيد تقويم گوگل را هم داشته باشيد. اگر هم عضو نباشيد کار شما مشکل نيست به صورت رايگان عضو مي شويد و از اين وسيله استفاده مي کنيد.
ويژگي که تقويم گوگل دارد آن است که مي توانيد رويدادها را در آن ثبت کنيد و حتي ديگران را هم در آن دعوت به شرکت کنيد. اگر پوشه هاي برنامه هايتان را به اشتراک بگذاريد مي توانيد آن را با ديگر استفاده کنندگان مقايسه کنيد و اگر همه تقويم خود را به روز کنند هيچ اختلافي به وجود نمي آيد.
يک کاربر تنها مي تواند تمام حوادث و اتفاقات نوشته شده را در يک پنجره تنها ببيند. و از آنجا که ممکن است تعداد اتفاقات و نوشته ها زياد باشد گوگل آن را به شکلي طراحي کرده است که هر کدام يک رنگ داشته باشد.
دارندگان تقويم گوگل مي توانند آن را شخصي نگه دارند و يا آن که آن را با ديگران به اشتراک بگذارند. حتي اين امکان وجود دارد که يک نفر از چندين تقويم استفاده کند. اين حالت يک خصوصيت ويژه دارد و آن است که به طور مثال يک مدير برنامه تئاتر مي تواند برنامه هايش را براي عموم روي تقويم به نمايش بگذارد و از سوي ديگر نيز تقويمي را براي بازيگران بگذارد تا آنها را زمان تمرين ها مطلع کند.
5) اسناد گوگل-(Google docs):
اين ابزار گوگل براي طراحي کردن و ساخت توليداتي همچون بازي ها مناسب است. ابزار رايگان فوق، برنامه هاي پايه نرم افزاري را که براي بسياري از کارها مفيد است در اختيار قرار مي دهد. به اين معني که به جاي آنکه شما اطلاعات رايانه خود را روي درايو هاي آن ذخيره کنيد و مي توانيد اسناد گوگل را در سيستم فايل گوگل بگذاريد و از آنجايي که اين اطلاعات روي گوگل قرار گرفته اند شما از هر کجا به اينترنت متصل شويد مي توانيد به اين مدارک که شبيه به جايي همچون "word" قرار دارند دسترسي داشته باشيد و احتياجي به حافظه هاي جانبي نداريد.
خصوصيت ديگر اسناد گوگل؛ قابليت اشتراک گذاشتن محتويات و از جمله اسناد آن با ديگر کاربران است. چندين نفر مي توانند هم زمان روي يک سند که در اين پوشه گذاشته شده دسترسي و حتي ويراستاري داشته باشند.
گوگل حتي اسنادي که در حال ويراش هستند را از اولين شکل آن براي کاربر نگه مي دارد تا اگر هنگام به اشتراک گذاشتن يکي از کاربران به طور اتفاقي آن را پاک کردن فرد به طور کامل اسناد خود را از دست ندهد.
6) نقشه گوگل-(Google map):
گوگل ابزار نقشه خود را در سال 2005 براي کاربران ارائه کرد. نقشه گوگل کاربران را ممکن مي سازد تا بتوانند نقشه شهرها و کشورهاي مختلف را ببينند و حتي مسير نقطه اي به نقطه ديگر را در بياورند. با استفاده از اين ابزار افراد مي توانند نقشه خيابان ها و حتي مشاهده ماهواره اي داشته باشند.
نکته جالب اين است که ماهواره ها حتي مي توانند نقطه هاي کور ترافيکي را هم در نقشه هاي گوگل پوشش دهند و کاربران را مجذوب خود کنند.
در سال 2008 گوگل امکاناتي را ايجاد کرد که هر کس مي تواند مشخصات راهي را که مي خواهد با پاي پياده طي کند را نيز به راحتي در بياورد. سابق اين نقشه؛ تنها امکانات را براي جاده ها و بزرگراه ها و براي خودروها امکان پذير مي ساخت اما از اين پس کاربران خواهند توانست نزديک ترين راه پياده به مقصد خود را نيز به راحتي از نقشه گوگل پيدا کنند.
7) نقشه زميني گوگل-(Google earth map):
گوگل هميشه در تلاش است تا راه هاي جديدي را براي ارائه اطلاعات به کاربران عرضه کند که يکي از آنها اطلاعات "جيوتگ (geotag)" است. "جيوتگ" همان راهي است که اطلاعات را به مکان هاي واقعي در دنيا مربوط مي کند. گوگل براي کاربران خود راهي را انديشيده است که جهاني ديجيتالي را در دسترس داشته باشند و ه همين خاطر نقشه زميني گوگل طراحي شده است.
شرکت "کي هول" در سال 2005 به گوگل کمک کرد تا جهاني ديجيتالي را براي اين شرکت ايجاد کند تا کاربران آن بتوانند با استفاده از زياد و کم کردن فاصله عدسي ها تا فاصله بسيار کم زمين را ببينند.
با اين روش افراد قادر خواهند بود تا تصويرهاي ماهواره اي را ببينند .يکي از مهمترين خصوصيت هاي اين ابزار آن است که افراد با درخواست خود روي يک نقطه و يا منطقه مي توانند اطلاعات و حتي اخبار مربوط به آن منطقه را دريافت کنند.
در ابتدا کاربران براي استفاده از اين ابزار بايد برنامه آن را روي رايانه هاي خود منتقل مي کردند اما از سال 2008 اين امکان داده شد تا اين ابزار به طور کامل روي وب جاسازي شده باشد.
8) دسکتاپ گوگل (Google desktop):
تا به حال شده چند دقيقه خود را صرف پيدا کردن فايل هاي خاص در رايانه شخصي خود کنيد؟ مثلا نامه الکترونيکي که بين ده ها نامه ديگر و در پوشه اي دور مانده باشد؟کاري که گوگل دسک تاپ با دانلود کردن برنامه مجاني اش براي شما مي کند بسيار خوشايند است. اين ابزار مي تواند فايلها را روي رايانه شما جستجو کند و تمام اين کار را زماني انجام مي دهد که رايانه شما در حال انجام دادن هيچ کاري نيست.
اين ابزار تنها نام فايل را پيدا نمي کند بلکه محتويات آن را هم بررسي مي کند. ممکن است شما نام يک نامه خاص خود را به ياد نداشته باشيد اما يک خط از محتويات آن را به ياد بياوريد. اين ابزار با همان اطلاعات بسيار کم هم مي تواند اطلاعات مربوط به آن را به شما ارائه دهد.
با ابزار فوق همچنين کاربران مي توانند اطلاعات به روز شده اي را همچون آب و هوا و وضعيت ترافيکي و حتي دفترچه يادداشت و يادبود روي صفحه رايانه خود داشته باشند.
9) آي گوگل-(i-Google):
شما هم اگر کاربر دائمي اينترنت هستيد حتما سايت هايي وجود دارد که بيش از يک بار به آنها سر مي زنيد. اگر به شما بگوئيم که اين ابزار گوگل مي تواند به شما کمک کند تا تمامي صفحات مورد علاقه و توجه خود را در يک صفحه وب باز کنيد حتما خوشحال خواهيد شد.
آي گوگل به کاربران امکان مي دهد که چندين صفحه درخواستي و خبري را در تمامي اينترنت انتخاب کنند. با اين برنامه کاربر مي تواند صفحعه شخصي براي خود داشه باشد. به طور مثال يک طرفدار ورزش مي تواند پوشه هايي ايجاد کند که در آن آخرين خبرها از دنياي ورزش از تمامي اينترنت جمع شده و در آن ذخيره شوند.
10) گوگل سلامت (Google health):
تغيير دادن پزشک کار آساني نيست و اگر شما به بيماري مبتلا باشيد و بخواهيد پزشک خود را تغيير دهيد اولين مشکل شما توضيح دادن تمامي مدارک پزشکي شما از پزشک قبلي تان خواهد بود. انتقال اطلاعات پزشکي شما در اين حالت بسيار مهم است و هر چه پزشک جديد شما اطلاعت بيشتر و درست تري داشته باشد بهتر مي تواند به شما کمک کند.
راه گوگل براي اين مشکل شما؛ ايجاد صفحات الکترونيکي است که گوگل سلامت نام گرفته است. پزشک تان مي تواند اطلاعات پزشکي شما را به اين صفحات منتقل کند و به اين روش پزشک دوم شما تنها کافي است از طريق رايانه خود به اين صفحه دسترسي پيدا کند.
اما موضوعي که ممکن است نگران کننده به نظر برسد آن است که شايد فردي به اين اطلاعات شخصي شما دسترسي پيدا کند. اما گوگل اصرار دارد که امنيت اين فايل ها کاملا امن هستند و هيچ خطري براي دسترسي افراد ديگر به اين فايل ها وجود نخواهد داشت.

منبع: روزنامه همشهري





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن