تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816940517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايپا - پرسپوليس، امروز ساعت 30/17 در اولين بازي ليگ هشتم؛... و دوباره زندگي با فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سايپا - پرسپوليس، امروز ساعت 30/17 در اولين بازي ليگ هشتم؛... و دوباره زندگي با فوتبال


اعتماد ملي: و بالا‌خره شمارش معكوس به پايان رسيد. بعد از دو ماه و نيم تعطيلي حالا‌ دوباره نوبت زندگي با فوتبال شده است. اگرچه جام ملت‌هاي اروپا نگذاشت فاصله زيادي بين فصل قبل و فصل آينده فوتبال ايران بيفتد و تا حدودي علا‌قه‌مندان به فوتبال را سرگرم نگه داشت اما هيجان ليگ برتر ايران جاي خود را دارد، حتي اگر قرار باشد طرفداران فوتبال يك فصل كامل ليگ‌هاي اروپايي را هم از تلويزيون تماشا كنند.

نكته مهم اما اينكه اهميت زيادي به اين هيجان داده نمي‌شود. كنفدراسيون فوتبال آسيا تاكيد زيادي دارد كه فوتبال در كشورهاي آسيايي با كيفيت بالا‌تري برگزار شود و به همه كشورها توصيه كرده شرايط حرفه‌اي‌تر شدن را فراهم كنند اما ليگ هشتم ايران در شرايطي آغاز مي‌شود كه فاصله‌زيادي بين فوتبال ايران و استانداردهاي آسيا وجود دارد. صداوسيما همچنان در برابر پرداخت حق پخش تلويزيوني مقاومت مي‌كند. امسال حتي ليگ امارات هم با شبكه‌هاي دبي‌اسپورت و ابوظبي اسپورت به توافق رسيد و قرار است سالا‌نه 19 ميليون دلا‌ر بابت حق پخش تلويزيوني بگيرد. در اينجا اما شرايط با گذشته فرقي نكرده و همچنان باشگاه‌ها از اين حق قانوني خود محروم هستند. كار به جايي رسيده كه ناصر شفق عضو هيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال پيشنهاد داده امروز دوربين‌هاي تلويزيوني را به ورزشگاه راه ندهند و علي كفاشيان رئيس فدراسيون هم هرگونه عواقب بعدي در مورد كم شدن سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا را متوجه صدا و سيما دانسته است.

جدا از بحث حق پخش تلويزيوني، هنوز وضعيت تجاري شدن باشگاه‌ها هم به نتيجه نرسيده است. اگرچه سازمان ليگ به باشگاه‌ها فشار آورد كه اساسنامه‌شان را تجاري كنند و آنها را براي ‌AFC فرستاد اما اين تنها ظاهر قضيه است و باشگاه‌ها همچنان به دولت وابسته‌اند. ورزشگاه‌هاي ايران به غير از ورزشگاه آزادي كه 70، 80 درصد استانداردهاي جهاني را داراست هيچ كدام بيش از 50 درصد استانداردهاي جهاني را ندارند. نه زمين مناسب، نه سكوهاي مناسب كه صندلي‌دار و شماره‌دار باشد، نه بليت فروشي پيشرفته، نه جايگاه خبرنگاران استاندارد، نه رختكن‌هاي مجهز و نه هيچ چيز ديگر آنها شرايط استاندارد را ندارد. تنها پول گرفتن بازيكنان و مربيان روزبه‌روز پيشرفت مي‌كند و اين در شرايطي است كه روابط غيرمعمول و زدوبندهاي پشت پرده هم بيش از پيش فوتبال ايران را تحت تاثير قرار داده است.

قطبي روبه‌روي ليت بارسكي

وقتي بازي حساس سوپرجام كشور كه در اغلب كشورهاي جهان يك بازي ويژه باارزش تاريخي و مالي بالا‌ محسوب مي‌شود، اينقدر راحت لغو مي‌شود، فكر كردن به اينكه ليگ هشتم با مراسم افتتاحيه يا بدون مراسم آغاز خواهد شد، ضرورتي ندارد. مهم‌ترين اتفاق بازي اول ليگ كه بين سايپا و پرسپوليس برگزار مي‌شود رويارويي پيرليت بارسكي و افشين قطبي است. پرسپوليس خيلي خوشحال است كه در اولين بازي ليگ امسال ميزبان نيست چون آن وقت مجبور بود اين بازي مهم را بدون تماشاگر برگزار كند. اين تيم به خاطر اتفاقات بازي آخر فصل قبل مقابل سپاهان به انجام دو بازي بدون تماشاگر محكوم است و چون سايپا ميزبان اين بازي است، محروميت پرسپوليس در بازي‌هاي بعدي اعمال مي‌شود. مسعود زارعي اما دو جلسه محروميت دارد و نمي‌تواند در اين بازي به ميدان برود. با اين وجود، افشين قطبي از اينكه در چنين بازي‌حساسي مي‌تواند از حمايت هوادارانش برخوردار شود بايد خيلي خوشحال باشد. او گفته از بچگي ليت بارسكي را دوست داشته و تصور نمي‌كرده روزي در برابر او بايستد. حالا‌ اين رويا به واقعيت تبديل شده و قهرمان جام جهاني 1990 روبه‌روي او ايستاده است. ليت بارسكي اولين فردي است كه با لمس جام جهاني به ايران آمده به همين دليل قطبي حضور او در فوتبال ايران را به فال نيك گرفته و پيش‌بيني كرده اين اتفاق به نفع فوتبال ايران تمام خواهد شد. او در مورد بازي امروز هم گفته:

از تيم سال قبل پرسپوليس دو بازيكن يعني كعبي و آقايي به سايپا رفته‌اند كه البته كعبي به دليل مصدوميت امروز بازي نخواهد كرد. ليت بارسكي كه شناختي از فوتبال ايران و پرسپوليس ندارد گفته از اين دو بازيكن اطلا‌عات لا‌زم را در مورد پرسپوليس مي‌گيرد.

او البته در همين مدت كوتاه فيلم‌هاي زيادي از پرسپوليس ديده و تلا‌ش كرده با مشورت با همكاران ايراني‌اش تيم خوبي را براي بازي امروز آماده كند. او ديروز صبح آخرين نكات را هم در تمرينات به بازيكنانش گوشزد كرد اما همانطور كه خودش گفته نمي‌توان در چند هفته اول ليگ انتظار تغيير و تحولا‌ت زيادي را از وي داشت:

تركيب پرسپوليس

با توجه به حضور بازيكنان جديد قطعا تركيب دو تيم تغييرات زيادي خواهد داشت. در سايپا ابراهيم ميرزاپور، محمد پروين، عباس آقايي و صابر ميرقرباني مطرح‌‌ترين بازيكنان جديدي هستند كه امروز به ميدان خواهند رفت و پرسپوليس هم شرايطي مشابه خواهد داشت.

با توجه به تمرينات چند روز اخير پيش‌بيني مي‌شود ميثاق معمارزاده (دروازه‌بان)، عليرضا محمد (دفاع راست)، سپهر حيدري و نبي‌الله باقري‌ها (دفاع مياني)، پژمان نوري (دفاع چپ)، كريم باقري و مازيار زارع (هافبك دفاعي)، نيكبخت‌واحدي (هافبك چپ)، حسين بادامكي (هافبك راست)، ايوان پتروويچ (هافبك نفوذي) و ابراهيم توره (مهاجم نوك)، يازده بازيكن پرسپوليس در بازي ساعت 30/17 دقيقه امروز باشند. اين بازي در واقع نبرد قهرمانان دو فصل آخر فوتبال ايران است. اينكه قطبي اين نبرد را ببرد يا ليت بارسكي، تا غروب بايد صبر كرد.

امروز تنها يك بازي برگزار مي‌شود و ساير بازي‌هاي هفته اول فردا برگزار خواهد شد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن