تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوكاشنكو در برابر واشنگتن


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: لوكاشنكو در برابر واشنگتن
حامد رشيدي

“الكساندر لوكاشنكو”رئيس جمهور بلاروس از اصلى ترين مخالفان ايالات متحده آمريكا در نظام بين الملل محسوب مى شود.واشنگتان پس از راه اندازى انقلابهاى گل رز و نارنجى در گرجستان و اوكراين سعى نمود معادلات سياسى مينسك را نيز به سود خود متحول نمايد اما پيروزى لوكاشنكو در انتخابات بلاروس نوار انقلابهاى زنگين را پاره نمود.هرچند روسيه قدر اين پيروزى لوكاشنكو را ندانست و حتى در مقطعى گاز خود را به روى بلاروس قطع نمود اما اين مسئله موجب نشد تا لوكاشنكو خود را در برابر قدرتهاى بزرگ ببازد.”الكساندر لوكاشنكو” بارها اعلام نموده است كه كه اين كشور از تحريم هاى آمريكا و اروپا ترسى ندارد و باج گيرى غرب با استفاده از اين شيوه را بيهوده مى داند.

لوكاشنكو مى گويد كه بلاروس تهديدى براى براى همسايه هاى نزديك و دور و هيچ كشورى ديگرى نيست. ومينسك

به اندازه كافى دوست و متفق داردو به دنبال صلح است.اتحاديه اروپا و آمريكا به دليل اينكه انتخابات رياست جمهورى 2006 را در بلاروس غير دموكراتيك ناميدند، تحريم هايى را عليه اين كشور وضع كرده اند.

رئيس جمهور بلاروس كه با امضاى حكمى به نمايندگان احزاب سياسى اجازه حضور در تركيب كميسيون انتخاباتى را داده، ابراز اميدوارى كرد كه انتخابات آتى پارلمان در پاييز، تاكيدى بر دموكراتيك و باز بودن نظام سياسى بلاروس باشد.

اخيرا تحولات سياسى تازه اى در مينسك رخ داده است.رئيس جمهورى بلاروس، رئيس شوراى امنيت و رئيس دفتر خود كه از اطرافيان وى محسوب مى شدند را بخاطر بمب گذارى 4 جولاى در مينسك از سمت‌هاى خويش بركنار كرد.

“ويكتور شيمن”، 50 ساله، رئيس شوراى امنيت و “گنادى نويگلاس”، 54 ساله، رئيس دفتر رياست جمهورى بلاروس در رابطه با حادثه بمب گذارى روز 4 جولاى (روز استقلال بلاروس) در مينسك از سمت هاى خويش بركنار شدند.

لوكاشنكو در انتقاد از عملكرد مقامات نظامى بلاروس در برخورد با حادثه مذكور، ويكتور شيمن را مقصر اصلى اين حادثه ناميد. هر دو اين افراد سال‌هاى زيادى است كه از جمله افراد نزديك به رئيس جمهورى بلاروس محسوب مى شوند.

شيمن كه بعد از سال 1994 كه در انتخابات رياست جمهورى بلاروس شكست خورد، به سمت هاى دبيرى شوراى امنيت، دادستان كل و رئيس دفتر رياست جمهورى كشور منصوب شده بود و در سال 2006 مجددا رياست شوراى امنيت بلاروس را بر عهده گرفت.

گنادى نويگلاس نيز از جمله افراد مورد اعتماد لوكاشنكو محسوب مى شد. وى از سال 2000 تا 2001 رياست سرويس امنيتى بلاروس را بر عهده داشت و تا قبل از رياست دفتر رئيس جمهوري، رئيس شوراى امنيت بود.

ازسوى ديگر،مناقشات گازى بلاروس با شركت گاز پروم نيز وارد فاز تاره اى گرديده است.شركت دولتى گاز بلاروس اخيرا اعلام نموده است كه مينسك هيچ گونه بدهى به شركت گازپروم روسيه ندارد.

اين موضع گيرى بلاروس يك هفته بعد از ان صورت مى گيرد كه شركت گازپروم روسيه تهديد كرد به علت ديركرد در بازپرداخت بدهى هاى بلاروس به اين شركت عليه مينسك شكايت خواهد كرد. بلاروس از اول اوريل سال جارى ميلادى در ازاى هر هزار متر مكعب گاز طبيعى كه از روسيه تحويل مى گيرد مبلغ يكصد و بيست و هشت دلار مى پردازد. اين درحالى است كه بلاروس در سه ماهه اول سال جارى ميلادى در ازاى هر هزار متر مكعب گاز طبيعى خريدارى شده از روسيه يكصد و نوزده دلار مى پرداخت. اين مبلغ به مراتب كمتر از چهارصد دلارى است كه كشورهاى عضو اتحاديه اروپا در ازاى هر هزار متر مكعب گاز طبيعى به شركت گازپروم مى پردازند.

ولاديمير چكوف سخنگوى شركت دولتى حمل و نقل گاز بلاروس اعلام نموده است كه در حال حاضر بلاروس تمام بدهى ها خود را به شركت گازپروم پرداخته و هيچ گونه بدهى به آن ندارد.اين در حالى است كه تحليلگران بازار انرژى مى گويند بلاروس مبلغ پنجاه ميليون دلار بدهى دارد.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن