تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816713169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگينامه: بيل گيتس (1955-)


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: زندگينامه: بيل گيتس (1955-)


شركت‌ها- همشهري آنلاين:
ويليام هنري گيتس‌سوم، مشهور به بيل گيتس (Bill Gates) رئيس و موسس شركت مايكرو‌سافت، در ۲۸ اكتبر۱۹۵۵ در يك خانواده متوسط در شهر سياتل امريكا متولد شد.

گيتس از همان دوران كودكي روحيه رقابت‌طلبي خود را نشان داد و سعي مي‌كرد در هر زمينه‌اي از دوستان خود پيش باشد. وي تحصيلات ابتدايي را در مدرسه عمومي پشت‌سر گذاشت و در آنجا بود كه با كامپيوتر آشنا شد.

در آغاز يكي از سالهاي تحصيلي، مسئولان مدرسه تصميم گرفتند با كمك خانواده دانش‌آموزان، يك ترمينال كامپيوتر اجاره كنند و در اختيار دانش‌آموزان قرار ‌بدهند. در اين هنگام بيل گيتس با كامپيوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت كسب كرد و در 13سالگي اولين نرم‌فزار خود را كه يك بازي ساده بود، نوشت.

گيتس به همراه دوست خود پل آلن كه 2 سال از وي بزرگتر است و در زمينه سخت‌افزار كامپيوتر هم مهارت داشت، بيشتر وقت خود را به برنامه‌نويسي در اتاق كامپيوتر مي‌گذراند.
وي در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استيو بالمر آشنا شد و در آن زمان يك نسخه از زبان BASIC را براي كامپيوتر MITS Altair طراحي كرد.

بيل گيتس در سال ۱۹۷۵ به همراه دوست دوران كودكي خود پل آلن شركت كوچكي به نام Microsoft با شعار در هر خانه يك كامپيوتر ايجاد كرد. مايكروسافت انواع زبان‌هاي برنامه‌سازي را براي كامپيوترهاي مختلف توليد مي‌كرد. وي سال 1976 به خاطر مايكروسافت هاروارد را ترك كرد و هيچگاه درسش را تمام نكرد و مدرك نگرفت.

در آن زمان مايكروسافت فقط ۴۰ كارمند داشت كه شبانه روز كار مي‌كردند و كل فروش آن فقط 4/2 ميليون دلار در سال بود. در سال ۱۹۸۰ شركت IBM براي اينكه از بازار كامپيوترهاي شخصي عقب نماند تصميم گرفت تا كامپيوتر خود را كه بعدها PC نام گرفت و كامپيوترهاي امروزي نيز مبتني بر آن هستند، بسازد و وارد بازار كند. IBM تصميم گرفت تا كار نرم‌افزار آن را به عهده شركت ديگري بگذارد. اين بود كه IBM قراردادي با شركت مايكروسافت بست تا نرم‌افزارهاي سازگار با كامپيوترهاي شخصي IBM را توليد كند.

كامپيوتر‌هاي جديد IBM از پردازنده‌هاي ۱۶بيتي ۸۰۸۸ شركت اينتل استفاده‌ مي‌كرد. بنابراين مايكروسافت براي فروش زبان‌هاي برنامه‌سازي خود به يك سيستم عامل ۱۶ بيتي نياز داشت. در آن زمان شخصي به نام تيم پاترسون در كارگاه خانه خود يك كامپيوتر ۱۶ بيتي كوچك ساخته بود و براي آن يك سيستم عامل ساده ۱۶ بيتي نوشت كه نام DOS ۸۶ را براي آن انتخاب كرده بود. بيل گيتس كليه حقوق سيستم عامل DOS ۸۶ را با پرداخت ۷۵ هزار دلار بدست آورد و با پل آلن سيستم DOS ۸۶ را متناسب با كامپيوتر‌هاي شخصي IBM تغيير دادند و امكانات بيشتري به آن افزودند و از آن يك سيستم عامل قوي ۱۶ بيتي ساختند.

مايكروسافت اين سيستم عامل را MS-DOS ناميد. MS-DOS روي كامپيوترهاي شخصي IBM جاي گرفت و IBM درصدي از فروش كامپيوترهايPC خود را براي استفاده از MS-DOS به مايكروسافت مي‌پرداخت. بعدها مايكروسافت با توليد سيستم عامل گرافيكي Windows و محصولات ديگر، گامهاي بزرگتري به سوي موفقيت برداشت.

اكنون بيل گيتس با بيش از ۵۰ ميليارد دلار، يكي از ثروتمندترين مردان دنيا شناخته شده است. [سقوط بيل گيتس به رده سوم ثروتمندترين‌هاي جهان] يكي از دلايل موفقيت مايكروسافت به گفته خود گيتس استخدام افراد باهوش در اين شركت است.

گيتس زماني كه فقط ۱۹ سال داشت مايكروسافت را مديريت مي‌كرد. او به قدري كار مي‌كرد كه حتي گاهي چند روز محل كار خود را ترك نمي‌كرد و به همراه كارمندان خود به سختي روي پروژه‌هاي مختلف و سفارش مشتريان كار مي‌كرد.

گيتس در سال ۱۹۹۴ با مليندا فرنج گيتس ازدواج كرد كه حاصل آن يك دختر (متولد سال ۱۹۹۶) و يك پسر (متولد سال ۱۹۹۹) است.

وي در سال 2000 از مديرعاملي كنار مي‌كشد و بالمر را جايگزين خود مي‌كند و راه مادر خود را ادامه مي‌دهد(تاسيس بنياد خيريه). او با 29 ميليارد دلار سرمايه، بنياد خيريه بيل و مليندا را تاسيس كرد.

سال2006گيتس اعلام كرد از جولاي 2008 كار در مايكروسافت را رها مي‌كند ولي به دليل علاقه زياد در كارهاي برنامه‌نويسي به مايكروسافت كمك خواهد كرد. [دنياي بيل گيتس از مايكروسافت جدا شد]

وي هم اكنون همراه همسر و فرزندان خود در شهر سياتل ساكن است.

تاريخ درج: 13 مرداد 1387 ساعت 18:52 تاريخ تاييد: 13 مرداد 1387 ساعت 20:24 تاريخ به روز رساني: 13 مرداد 1387 ساعت 20:24
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن