تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815659077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌نه كشته و نود و پنج زخمي در شديدترين درگيري‌هاي‌ حماس با هواداران فتح در غزه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ‌نه كشته و نود و پنج زخمي در شديدترين درگيري‌هاي‌ حماس با هواداران فتح در غزه‌
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: از حدود 10 روز پيش درگيري‌هاي شديدي ميان دو جنبش فلسطيني فتح و حماس آغاز شده كه تاكنون تعدادي كشته و مجروح از هر دو طرف بر جاي گذاشته است. درگيري‌ها در پي وقوع چند انفجار در غزه آغاز شد كه منجر به كشته شدن پنج عضو حماس و يك كودك در ساحل غزه شد. پس از آن بلافاصله جنبش حماس انگشت اتهام را به سوي فتح نشانه رفت اما جنبش فتح تمام اتهامات را رد مي‌كند. در عين حال موج بازداشت‌ها و درگيري‌ها ميان دو طرف همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش‌ها سه تن از نيروهاي پليس وابسته به دولت تحت كنترل حماس در غزه و شش تن از اعضاي يك طايفه هوادار فتح در نوار غزه در درگيري‌هاي روز شنبه كه شديدترين درگيري‌ها بين دو طرف از زمان كنترل حماس بر غزه در يك سال قبل محسوب مي‌شود كشته شدند.

تازه‌ترين موج درگيري‌ها زماني آغاز شد كه افراد مسلح وابسته به حماس، محله در شهر غزه را محاصره كردند تا 11 فرد مظنون از طايفه را كه مسئول چندين انفجار در غزه معرفي شده‌اند دستگير كنند.

به گفته يك افسر پليس حماس، تعدادي از اعضاي طايفه حلس كه از جنبش فتح به رياست محمود عباس حمايت مي‌كنند بعد از درگيري‌هاي شديدي كه همچنين منجر به زخمي شدن پنج پليس حماس 90 نفر ديگر از جمله 16 كودك شد خود را تسليم نيروهاي حماس كردند. ‌‌ بزرگ خاندان حلس و 180 نفر از هوادارانش به سمت مرزهاي فلسطين اشغالي فرار كردند و ارتش رژيم صهيونيستي به آنان اجازه داد از مرز عبور كنند و مجروحان آنان در بيمارستان‌هاي اين رژيم بستري شدند.

در همين حال سعيد صيام وزير امور داخلي دولت منتخب فلسطيني در غزه گفت: نيروهاي پليس دهها فرد مسلح از جمله چهار نفر از 11 فرد مظنون به دست داشتن در انفجارهاي غزه را دستگير و مقدار زيادي سلاح و مواد منفجره را كشف و ضبط كردند. ‌

حكم اعدام‌

نماينده حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين از صدور قريب‌الوقوع حكم اعدام براي خائنان خبر داد. مشير المصري تأكيد كرد كه اين دست‌نشاندگان كه متهم به دست داشتن در ترور مبارزان فلسطيني هستند پس از محاكمه قانوني و اثبات جرم آنها به سزاي خود خواهند رسيد.

وي افزود زمان چشم‌پوشي و بخشش در برخورد با جنايتكاران و قاتلان كه با رژيم صهيونيستي در ترور فرزندان ملت فلسطين همكاري مي‌كنند گذشته است.

دليل بازداشت‌ها

جنبش حماس اعلام كرد بازداشت شماري از رهبران فتح در نوار غزه واكنشي طبيعي به تداوم روند بازداشت‌هاي سياسي عليه رهبران و اعضاي حماس در كرانه باختري است.

سامي ابوزهري سخنگوي حماس گفت: به دنبال تشديد روند بازداشت‌هاي سياسي رهبران و اعضاي حماس در كرانه باختري و سكوت طرف‌هاي داخلي و خارجي در مقابل اين اقدام زشت، اين جنبش مجبور به بازداشت رهبران فتح شده تا از اين طريق مانع از جنايت هولناكي شود كه امروز با نظارت ژنرال آمريكايي و در راستاي همكاري‌هاي امنيتي ميان رژيم صهيونيستي و دستگاه‌هاي امنيتي تشكيلات خودگردان عليه رهبران و اعضاي حماس در كرانه باختري انجام مي‌شود.

خبر ديگري حاكي است 5 نفر در اثر ريزش تونل غزه در مرز فلسطين با مصر كشته و 14 تن ديگر بشدت مجروح شدند.

اخيراً بسياري از تونل‌هاي غزه در مناطق مرزي مصر - فلسطين ريزش كرده و جان بسياري از شهروندان فلسطيني را گرفته است.

گفته مي‌شود كه بيشتر جان باختگان را تاجران تشكيل مي‌دهند.

پيشتازي ليوني‌

براساس نتايج نظرسنجي‌ها، تزيپي ليوني، وزير خارجه رژيم صهيونيستي در رقابت درون حزبي كاديما براي جانشيني نخست‌وزير اين رژيم از برتري كامل برخوردار است. اما مقامات حزب كاديما توانايي وي را براي تشكيل دولت ائتلافي و احراز پست نخست‌وزيري زير سؤال برده‌اند.

همچنين براساس نتايج دو مورد از سه نظرسنجي كه در روزنامه‌هاي اصلي اسرائيل به چاپ رسيده است در صورتي كه انتخابات زودهنگام پارلماني برگزار شود ليوني با بنيامين نتانياهو، رهبر حزب راست‌گراي ليكود تقريباً در رقابتي يكسان به سر مي‌برند.

شكست مذاكرات‌

پايگاه خبري وابسته به سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در پي استعفاي و نمايندگان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در مذاكرات غيرمستقيم با سوريه اعلام كرد اين مذاكرات به شكست انجاميده و هيچ هدفي را محقق نكرده است. ‌

به گزارش دبكا فايل، مقامات ترك كه مسئوليت ميانجيگري در اين مذاكرات را بر عهده داشتند نيز به رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه اطلاع داده‌اند كه مذاكرات به شكست انجاميده است.




 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن