تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805527987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره‌اي كه مظلوم‌ترين جشنواره‌ها معرفي شد برگزيدگان نخستين جشنواره نماز و نياش معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جشنواره‌اي كه مظلوم‌ترين جشنواره‌ها معرفي شد برگزيدگان نخستين جشنواره نماز و نياش معرفي شدند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

نخستين جشنواره‌ي هنري نماز و نيايش عصر روز گذشته با حضور جمعي از مسؤولان فرهنگي و هنرمندان عرصه‌هاي مختلف هنر در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اصغر مهرآيين - دبير جشنواره و رييس فرهنگسراي نياوران - در ابتداي اين مراسم اظهار كرد: در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه نياز به معنويت بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود. دهكده‌ي جهاني امروز نياز به ابزاري براي ايجاد آرامش دارد. روزگاري كه معاصر ماست آن‌قدر درگير ارتباطات و فناوري است كه گاهي انسان هم درگيرودار ارتباطات و جزييات تكنولوژي فراموش‌شده و تنها زبان‌ها هستند كه روابط آدمي را شكل مي‌دهند، بنابراين انسان بايد تمام تلاش خودش را در جهت جلوه‌گري در عالم درون و بيرون به كار بگيرد.

به تعبير او، نماز و نيايش، مهم‌ترين و نيكوترين ابزار ايجاد معنويت در دنياي گرفتار امروز است. سرمايي كه علام را فراگرفته تنها با خورشيد عبادت درمان مي‌شود و انجماد افكار و انديشه‌هاي انساني با گرماي نيايش به درياي فكر متصل مي‌شود.

مهرآيين گفت: اگر انسان سعادت يابد كه آن‌چنان كه شايسته و بايسته‌ي ستايش پروردگار متعال است نماز بگذارد بسياري از مشكلات دنياي امروز حل خواهد شد. وقتي ما توان شناخت دنياي پيرامون را يافته‌ايم قطعا دريافت درونيات معنوي ذهنمان را هم خواهيم داشت. معرفت نقش گرچه دركي عظيم مي‌طلبد اما "آب دريا را اگر نتوان كشيد هم به قدر تشنگي بايد چشيد"، بنابراين وظيفه‌ي ما اين است كخه در معرفت نقس بكوشيم، اگر خدا بخواهد به قدر وسع دريابيم كه چه مي‌خواهيم، حضرت امام خميني (ره) فرمودند ما مكلف به وظيفه‌ايم نه ضامن نتيجه.

وي چنين نتيجه‌گيري كرد، ما موظفيم براي دريافت معرفت بكوشيم و مطمئن باشيم كه خداوند هم بيش از توان از ما نمي‌خواهد. از آن‌جا كه نماز سرچشمه همه‌ي خوبي‌هاست بكوشيم تا با دريافت حقيقت نماز و ستايش خالص پروردگار به سرچشمه نيكي‌ها دست يابيم. مهرآيين اعلام كرد كه در اين جشنواره 1000 اثر تجسمي از 28 استان و 118 اثر در رابطه به نمايش و 29 اثر موسيقايي شركت كردند كه براي اولين جشنواره بسيار شگفت‌انگيز بوده است.

سپس حجت‌الاسلام ارباب سليماني - رييس ستاد اقامه‌ي نماز - درباره‌ي اهميت نماز از قول انبياء و اوليا سخنراني و اظهار كرد: حضور فعالانه‌ي هنرمندان در نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش نشانگر توجه و تعهد هنرمندان ما به عرصه‌ي ارزش‌هاي ديني است.

سليماني همچنين از حاضران براي غيبت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - محمدحسين صفارهرندي - به علت كسالت عذرخواهي و تأكيد كرد كه وي بسيار علاقه‌مند به شركت در اين مراسم بوده است.

سپس نمايش راديويي رهاتر از باد به نويسندگي و سردبيري شكرالله اسدي مبرهن اجرا شد. اين نمايشنامه‌ي راديويي كه داستان بيرون كشيدن تير از پاي حضرت علي (ع) را روايت مي‌كرد و شامل گفت‌وگوي تير و باد و كمان و زمان بود.

در پايان مراسم اهداي قدرداني و اهداي جوايز به هنرمندان شركت‌كننده در جشنواره صورت گرفت كه در همان ابتداي امر اعلام شد تعداد 20 نفر برنده جشنواره نماز و نيايش دو برابر شد و به تعداد 40 نفر از برندگان جايزه اهدا خواهد شد. قبل از اهداي جوايز بيانيه‌ي هيأت داوران توسط حجت‌الله نادري كه داور بخش تئاتر بود خوانده شد.

او جشنواره‌ي نماز و نيايش را مظلوم‌ترين جشنواره‌ي فرهنگي در كشور خواند.

بيانيه‌ي هيات داوران

«از آن‌جا كه جشنواره نماز و نيايش به دليل ظرافت و عمق موضوع نسبت به ساير جشنواره‌ها از وجود متمايزي برخودار بود كار داوري آثار اين جشنواره نيز حساسيت و دقت بيشتر طلب مي‌كرد هنگامي‌كه موضوع كار غيرضميري و الهي است هركس آن‌چه در توان دارد در طبق اخلاص به پيشگاه خالق بزرگ تقديم مي‌كند بر همين اساس و با اين پيشينه‌ي انديشه‌اي آثار اين جشنواره كه شامل هنرهاي تجسمي، موسيقي و نمايش است در دو بخش واقع‌گرا و تحليل‌گرا مورد ارزشيابي واقع شد از آن‌جا كه هر بخش تكنيك‌ خاص خود را دارد هيأت‌ داوران موضوع و قدرت قلم در آثار واقع‌گرايان و خيال و شيوه‌ي اجراي آثار در تحليل‌گرايان را مورد سنجش قرار دادند. پندار و خيال در نماز و نيايش امري مجرد و فردي است هركس خدا را با نگاه انتزاعي خود مي‌پرستد لذا در كار دل به قول ملواي رومي هيچ عادت و ترتيبي مجوري هرچه مي‌خواهد دل تنگت بگوي. اميدواريم سنگ گران‌قدري كه امسال به عنوان پايه بر اين جشنواره معنوي الهي نباشد به موج عظيمي از عشق ايمان و عبوديت و سرسپردگي در مقابل ملك هستي و مالك گيتي تبديل شود و مجريان و خادميان اين بنا افتخار بندگي در جشنواره‌هاي آينده را كه يقينا در سطح بين‌المللي اجرا خواهد شد را داشته باشند.»

پس از خواندن اين بيانيه به‌روي سن آمدن حجت‌الله سليماني، پيمان جانشين معاونت هنري و مهرآئين مراسم اهداي لوح تقدير به دوران جشنواره و نيايش صورت گرفت. داوران بخش هنرهاي تجسمي بخش خوش‌نويسي: نصرالله افجه‌اي، يدالله كابلي، بخش نقاشي: طاها بهبهاني، ناصر آراسته، شاهرخ ديلمقاني، بخش موسيقي: داريوش پيرنياكان، حميدرضا نوربخش، داود گنجه‌اي، بخش تئاتر: حجت‌الله نادري، فردوس حاجيان، حسين راضي و عبداللهي شمشاد بودند.

داوران اين دوره جوايز را در حوزه نقاشي به دو بخش واقع‌گرا و تحليل‌گرا تقسيم كرده بودند.

در بخش نقاشي با نگاه واقع‌گرايانه به موضوع، احسان قلافگر، برگزيده‌ي نخست و برنده‌ي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و دو سكه‌ي بهار آزادي معرفي شد. نامي صالحي برگزيده‌ي دوم و برنده‌ي ديپلم افتخار و 5/1 سكه بهار آزادي و نفر سوم هم محمدعلي حدّت برنده‌ي ديپلم افتخار و يك سكه‌ي بهار آزادي بود.

در بخش نقاشي با نگاه تخيل‌گرايانه به موضوع هيات داوران به دليل نوگرايي در بيان و استفاده صحيح از عناصر بصري روحاني براي رسيدن به موضوع، جايزه‌ي نفر اول شامل تنديس جشنواره ديپلم افتخار و دو سكه تمام بهار آزادي را مشتركا به سيدعليرضا سعادتمند و ميترا بانژاد اهدا كرد. همچنين در اين بخش از اميرحسين اميرجلالي، نوشفر واسعي، پروين سهيلي، رضا بدرالسما با يك سكه بهار آزادي و ديپلم افتخار تقدير به عمل آمد.

در بخش مجسمه هم نفرات اول تا سوم، به‌ترتيب، نبي‌الله مصدق برنده‌ي تنديس جشنواره و ديپلم افتخار و دو سكه‌ي بهار آزادي به دليل اجراي هنرمندانه و انتخاب حركات موزون با تكيه بر عناصر ملي، سنتي و ديني، مرتضي نبي‌پور، برنده‌ي ديپلم افتخار و 5/1 سكه بهار آزادي به دليل سادگي بيان و بي‌پيرايگي با حركت درست و نمادين براي نيايش و منصور خادم خراساني برنده‌ي ديپلم افتخار و يك سكه بهار آزادي به دليل استفاده از المان خط در نقش برجسته و ايجاد حركت و توازن و تسلط به اجرا بودند.

در بخش خوش‌نويسي، روح‌الله دلخاني و محمدمهدي يعقوبيان برنده‌ي تنديس جشنواره – ديپلم افتخار و دو سكه به عناون برگزيدگان نخست، مهدي حسين‌پور و راضيه سپهر برنده‌ي ديپلم افتخار و 5/1 سكه بهار آزادي برگزيده‌ي دوم و محسن توسلي و محمودرضا علوي طباطبايي برنده‌ي ديپلم افتخار و يك سكه بهار آزادي به عناون نفرات جايگاه سوم معرفي شدند و از صغري حسيني تقدير شد.

در بخش موسيقي هم پنج گروه بدون اولويت‌بندي خاصي به بخش اجرايي جشنواره‌ راه يافتند كه با تقدير از همه از سرپرست گروه‌ها دعوت شد تا بروي صحنه بيايند.

مژگان مداحان شيرازي سرپرست گروه مشتاق از شيراز، بابك صادقي سرپرست گروه خايدالو از استان لرستان و حسين دامن پاك سرپرست گروه موسيقي تربت جام ، عاشيق منات رنجبري سرپرست گروه آذربايجان و پوريا فتحي تنظيم‌كننده‌ي قطعه‌ي اذان از اصفهان

در بخش صحنه‌خواني از مريم محبوب لايزال به عنوان بهترين صحنه‌خوان جشنواره تقدير و ديپلم افتخار به‌خاطر نمايشنامه‌خواني به وي اهدا شد.

همچنين در همين بخش جايزه بهترين نقش‌خوان زن مشتركا به پريا اميري - به‌خاطر نمايشنامه‌خواني خداوند علم و تفسير - و نسترن پيكانو - به‌خاطر نمايشنامه‌خواني و خواب سخن خداوند است - اهدا شد كه برنده تنديس جشنواره به‌همراه ديپلم افتخار و دو سكه شدند. نفر دوم وجيهه گرجيان برنده ديپلم افتخار و 5/1 سكه‌ي بهار آزادي به خاطر نمايشنامه‌خواني فطرس معرفي شد و جايزه‌ي سوم: مشتركا به باران عرفاني به خاطر نمايشنامه‌خواني و خوابي دگرگونه‌تر) و الدوز منصور به خاطر نمايشنامه‌خواني و خواب سخن خداوند است، اعطا شد.

همچنين از نقش‌خوانان مرد گروه نمايشنامه‌خواني و حريم خلوت راز كه شامل حميدرضا مرادي، هادي عبدالمالكي، مهرداد مصطفوي، محمد نوحيان بودند، تقدير به عمل آمد و جايزه نفر اول نقش‌خوانان مرد به موسي هدايتي برنده‌ي تنديس، ديپلم ديپلم افتخار و دو سكه‌ي بهار آزادي به‌خاطر نمايشنامه‌خواني "خوابي دگرگونه‌تر" اهدا شد. جايزه‌ي دوم مشتركا به علي مدني به خاطر نمايشنامه‌خواني راز و هومن روح تافي به خاطر نمايشنامه‌خواني "خداوند علم و شمشير اهدا شد. برنده‌ي سوم هم نيما محبي برنده‌ي - ديپلم افتخار و يك سكه - به‌خاطر نمايشنامه‌خواني و خواب سخن خداوند است، معرفي شد.

همچنين در بخش كارگرداني از بهنام ميرزايي به‌خاطر كارگرداني نمايش "و خوابي دگرگونه‌تر" و حميدرضا مرادي به‌خاطر نمايش حريم خلوت راز تقدير به عمل آمد و جوايز اين بخش به ترتيب نفرات اول تا سوم، عليرضا ديلمي، پريا اميري برنده و ساناز بيان تقديم شد.

همچنين در بخش نمايشنامه‌نويسي جايزه نفر اول به كاظم سياحي، نفر دوم مشتركا به عليرضا حنيفي و عباس عبدالله ‌زاده اهدا شد و جايزه نفر سوم هم مشتركا به هارپاك پارسا و حميدرضا مرادي رسيد.

همچنين جايزه بهترين اجراي جشنواره به عليرضا ديلمي به عنوان سرپرست گروه نمايشنامه‌خواني فطرس به نمايندگي از كل گروه اهدا شد و در آخر از شكرالله اسدي مبرهن و گروهشان به‌خاطر اجراي نمايش راديويي رهاتر از باد تقدير به‌عمل آمد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن