تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816902342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان جشنواره نماز و نيايش/نماز بزرگترين توصيه الهي است كه بايد با هنر متجلي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پايان جشنواره نماز و نيايش/نماز بزرگترين توصيه الهي است كه بايد با هنر متجلي شود
رئيس ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد در اختتاميه نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش، نماز را بزرگترين توصيه الهي خواند كه وزارت ارشاد بايد براي تجلي آن در هنر مردانه بكوشد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره نماز و نيايش عصر روز شنبه در فرهنگسراي نياوران برگزار شد و در ابتدا اصغر مهر‌آئين دبير جشنواره با ارائه گزارشي گفت: نماز و نيايش مهمترين و نيكوترين ابزار ايجاد معنويت در دنياي امروز است. اگر انسان سعادت يابد چنانكه شايسته و بايسته ستايش پروردگار است نماز بگذارد، بسياري از مشكلات حل خواهد شد. از آنجا كه نماز سرچشمه تمام خوبي‌هاست بكوشيم با ستايش خالص پروردگار به سرچشمه نيكي‌ها دست يابيم.

وي در ادامه افزود: اين جشنواره به همت معاونت هنري وزارت ارشاد، ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد و فرهنگسراي نياوران در سه بخش تئاتر، موسيقي و هنرهاي تجسمي برگزار شد. اولين دوره جشنواره نماز و نيايش با استقابل بيش از هزار اثر تجسمي، 118 نمايش و 29 گروه موسيقي روبرو شد كه در گام نخست شگفت‌انگيز بود و نشانگر حضور هنرمندان جوان در عرصه هنر معنوي است.

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني رئيس ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد با اشاره به جايگاه عظيم نماز در اديان الهي گفت: نماز زبان مشترك تمام اديان الهي است كه پيامبران در آخرين وصيت خود به پيروانشان از آن ياد كرده‌اند. اين امر بيانگر مقام والاي نماز در پيشگاه خداي متعال است. نماز بالاترين توصيه الهي است و وزارت ارشاد به عنوان بزرگترين نهاد فرهنگي وظيفه دارد در راه تجلي اين امر خدايي در جامعه با استفاده از هنر مردانه تلاش كند.

مراسم اختتاميه اره نماز و نيايش با اجراي نمايش و موسيقي ادامه يافت و در ادامه آيت پيمان، مشاور معاون هنري وزير ارشاد در سخناني گفت: معنويت مي‌تواند در قالب هنر به جامعه عرضه شود و شايسته است نماز كه بالاترين ارزش‌هاست در قالب آثار هنري توسط هنرمندان به جامعه اسلامي ارائه شود.

اين مراسم با تقدير از داوران جشنواره ادامه يافت. در بخش خوشنويسي از اسدالله افجه‌اي و يدالله كابلي، در بخش نقاشي طاها بهبهاني، ناصر آراسته و شاهرخ ديل مقال، در بخش موسيقي داريوش پيرنياكان، داود گنجه‌اي و حميدرضا نوربخش و در بخش تئاتر از حجت الاسلام ابوالقاسم نادري و فردوس حاجيان تجليل به عمل آمد.

معرفي برگزيدگان نخستين جشنواره نماز و نيايش بخش بعدي مراسم اختتاميه بود. در بخش نقاشي با نگاه واقعگرا، جايزه سوم به محمدعلي حدت اهدا و نامي صالحي برگزيده دوم شد. در اين بخش احسان قلافگر رتبه نخست راكسب كرد.

در بخش نقاشي با نگاه تخيل‌گرا از اميرحسين اميرجلالي، رضا بدرالسماء، نوشفر واسعي و پروين سهيلي تقدير شد. در اين بخش هيچ اثري حائز رتبه دوم نشد و سيدعليرضا سعادتمند و ميترا بانژاد مشتركا رتبه نخست را به خود اختصاص دادند. منصور خادم خراساني سوم، مرتضي نبي پور دوم و نبي‌الله مصدق اول، سه برگزيده بخش مجسمه بودند.

در بخش خوشنويسي، از سيده صغري حسيني تقدير شد ومحسن توسلي ومحمودرضا علوي طباطبايي مشتركا سوم شدند. مهدي حسين‌پور و راضيه سپهر به صورت مشترك دوم شدند و روح‌الله دلخاني و محمدمهدي يعقوبيان نفرات اول اين بخش بودند.

در بخش تئاتر نخستين جشنواره نماز و نيايش كه بصورت نمايشنامه‌خواني برگزار شد، از مريم محبوب لايزال به عنوان بهترين صحنه‌خوان تقدير به عمل آمد. در بخش نقش‌خوان زن جايزه سوم مشتركا به باران عرفاني براي نمايش "خوابي ديگرگونه‌تر" و اولدوز منصور براي نمايش "و خواب سخن خداوند است" اهدا شد.

جايزه دوم به وجيهه گرجيان براي "فطرس" تعلق گرفت و پريا اميري براي نمايش "خداوند علم و شمشير" و نسترن پيكانو براي نمايش "و خواب سخن خداوند است"به صورت مشترك اول شدند.

در بخش نقش‌خوان مرد از گروه بازيگران "حريم خلوت راز" تقدير شد و نيما محبي براي نمايش "و خواب سخن خداوند است" جايزه سوم را دريافت كرد. علي مدني از نمايش "راز" و هومن روح تافي براي نمايش "خداوند علم و شمشير" حائز رتبه دوم شدند. موسي هدايتي براي نمايش "خوابي ديگرگونه‌تر" نفر اول شد.

در بخش كارگرداني، از بهنام ميرزايي كارگردان نمايش "خوابي ديگرگونه‌تر" و حميد رضا مرادي كارگردان نمايش"حريم خلوت راز" تقدير به عمل آمد. ساناز بيان كارگردان "وخواب سخن خداوند است" سوم، پريا اميري كارگردان "خداوند علم و شمشير" دوم و علي رضا ديلمي كارگردان "فطرس" رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

در بخش نمايشنامه‌نويسي، هارپاك پارسا نويسنده "خداوند علم و شمشير" و حميدرضا مرادي نويسنده "حريم خلوت راز" سوم شدند. عليرضا حنيفي نويسنده "خوابي ديگر‌گونه‌تر"و عباس عبدالله زاده نويسنده "فطرس" مشتركا دوم شدند و جايزه نخست اين بخش به كاظم سياحي نويسنده "و خواب سخن خداوند است" تعلق گرفت.

همچنين گروه نمايشنامه‌خواني فطرس به عنوان نمايش برگزيده جشنواره معرفي شدند. در بخش موسيقي از پنج گروه تقدير شد. گروههاي مشتاق از شيراز، خايدالو از لرستان، گروه موسيقي تربت جام، گروه آذربايجان و پوريا فتحي تنظيم‌كننده قطعه "اذان" از اصفهان تقديرشدگان بخش موسيقي نخستين جشنواره نماز و نيايش بودند كه با اقامه نماز در فرهنگسراي نياوران پايان يافت.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1003]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن