تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806803732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبليغات اسلامي نيازمند هماهنگي گسترده تر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تبليغات اسلامي نيازمند هماهنگي گسترده تر
ث در آستانه 12 مرداد سالروز تاسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي
با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در 22 بهمن 1357 حكومت جمهوري اسلامي قرن ها پس از افول ظاهري نبوت و امامت به عنوان اولين حركت برپايه « مباني اسلام ناب محمدي (ص ) » و « فقاهت » و « عدالت » در جهان شكل گرفت . از نخستين روزهاي استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي موضوع مشاركت مردم در عرصه هاي مختلف به عنوان نماد و تبلور عيني جمهوريت نظام مورد توجه ويژه رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره ) و ساير مسئولان كشور قرار گرفت چرا كه نقش اصلي مردم در سرنگوني رژيم طاغوت و پاسداري از دستاوردهاي انقلاب به ويژه مقابله با توطئه هاي مختلف استكبار و عوامل داخلي آن در سال هاي آغازين انقلاب بسيار برجسته بود. اين حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه آفريني آنان نقش ويژه اي ايفا كرد و در دوران سازندگي كشور و ديگر عرصه هاي انقلاب حضور ميليوني امت نستوه و سلحشور ايران اسلامي همواره يكي از عوامل تعيين كننده در مقاطع مختلف پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است .
از سوي ديگر لزوم ارائه و تبيين ديدگاهها و انديشه هاي ناب اسلامي و انقلابي نظام در ابعاد مختلف و بزرگداشت و نكوداشت رخدادها مناسبت ها و مراسم عمومي نظام كه نمودي از تعظيم شعائر اسلامي و ملي است ايجاب مي كرد تا مركزي به منظور سياستگذاري برنامه ريزي سازماندهي بسيج منابع و امكانات هماهنگي و اجرا در برگزاري مراسم رسمي و عمومي كشور و نيز فراهم ساختن امكان هماهنگي بيشتر در سازمان ها و نهادهاي مسئول و اجتناب از تداخل كارها تشكيل گردد.
از اين رو شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در 12 مرداد 1359 با موافقت حضرت امام خميني (ره ) تاسيس شد . اين شورا زيرنظر نماينده ولي فقيه و مركب از جمعي از نهادهاي انقلاب اسلامي و دستگاه هاي مختلف كه عمدتا در حوزه هاي تبليغي ارتباطي فرهنگي و اطلاع رساني فعاليت دارند آغاز به كار كرد. نهادهايي مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جهادسازندگي بنياد شهيد انقلاب اسلامي سازمان تبليغات اسلامي و دستگاههايي چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سازمان صدا وسيماي جمهوري اسلامي و برخي تشكل هاي غيردولتي به عنوان نهادهاي عضو شورا همكاري خود را با شورا آغاز كردند.
ادوار مختلف شورا از بدو تاسيس تاكنون :
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از زمان تاسيس تاكنون ادوار مختلفي را پشت سر نهاده است :
1 ـ دوره تاسيس و پيدايش (از سال 59 تا 61 ) :
فلسفه وجودي شورا در اين دوره مبتني بر هماهنگي نهادهاي تبليغي ارتباطي رسانه اي انتشاراتي و فرهنگي از يك سو و مقابله با توطئه گروهك ها ملي گراها و ليبرالها منافقين جريان بني صدر و... كه در يك ائتلاف همگاني شركت كرده بودند از سوي ديگر بود. اين دو هدف رويكرد « مشاركت مردم » به صورت فراگير را در دستور كار قرار داد و مردم از اقشار مختلف در صحنه هاي انقلاب در دفاع از امام انقلاب و دستاوردهاي آن و نيز محكوم كردن توطئه گروهك ها به پا خاستند.
ساختار سازماني شورا در اين دوره بسيار بسيط و ساده اما تاثيرگذار و نقش آفرين بود.
در اين دوره هنوز برخي نهادهاي انقلاب در مراحل اوليه پيدايش بودند اما به دليل كارآمدي نيروها و اعتقاداتشان نقش آفرين اصلي بودند و دستگاههاي سنتي و ديوان سالار باقيمانده از رژيم گذشته ناكارآمد ناهماهنگ امام خواهان تحول و حركت در مسير انقلاب بودند.
راهبرد اصلي شورا در اين دوره بر « هماهنگي نهادهاي ذيربط در برگزاري تظاهرات واجتماعات در حمايت از دستاوردهاي انقلاب و محكوم كردن توطئه گروهك ها » استوار بود به گونه اي كه در سال هاي اوليه پس از پيروزي انقلاب گاهي قريب به 50 مراسم و تظاهرات در طول سال در سطح كشور برگزار مي شد و بي ترديد در اين دوره كسي بيش از اين از « شورا » انتظار نداشت و اين كار در آن مقطع كار بزرگي بود.
2 ـ دوره دوم از سالهاي 61 تا 68 را شامل مي گردد و داراي ويژگي هاي ذيل است :
اوج گيري جنگ تحميلي
كاهش توطئه گروهكها
نهادينه و قانونمند شدن نهادهاي انقلابي يكي پس از ديگري
پوياتر و كارآمدتر شدن دستگاههاي سنتي با بهره گيري از نيروهاي انقلابي و تطابق پذيري آنها با آرمانها و اهداف انقلاب اسلامي .
در اين مرحله تشكيل سازمان تبليغات اسلامي و رياست همزمان شورا و سازمان توسط حضرت آيت الله جنتي (مديريت واحد بر دو نهاد) كه پيامدهاي اين نوع مديريت در جاي خود نياز به تامل دارد.
به هر صورت با ويژگي هاي پيش گفته دوره دوم شورا سپري شد.
راهبرد اصلي شورا در اين دوره « حمايت همه جانبه از جنگ » و « فراهم ساختن مشاركت مردم » در عرصه هاي مختلف براي پشتيباني از دفاع مقدس بود. در اين دوره براي نخستين بار بحث برگزاري جشن هاي انقلاب مطرح گرديد كه بزرگداشت « دهمين سال پيروزي انقلاب اسلامي » و فعاليت هاي انجام شده در اين زمينه به عنوان يك دستاورد مهم تلقي مي شود. در اين دوره به دليل مديريت واحد بر دو نهاد سازمان تبليغات اسلامي و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي « شورا » كمتر به فكر سازماندهي و استقلال كاري بود و عمده كارها با تشريك مساعي و همكاري سازمان تبليغات اسلامي انجام مي گرفت . حتي در اين مقطع بحث ادغام اين دو نهاد در برخي لايه هاي مديريتي كشور به طور جدي مطرح شد كه در ميان برخي مديران شاغل در خود اين نهادها نيز طرفداران جدي داشت .
تفاوت بارز اين دوره با دوره اول آن است كه شورا ديگر به « تبليغات اسلامي » نمي پرداخت بلكه امر « هماهنگي مراسم » را دنبال مي كرد.
3 ـ دور سوم از پايان جنگ (سال 1368 ) آغاز و تا سال 1378 ادامه مي يابد .
در اين دوره كه ده سال طول مي كشد « شورا » به سمت استقلال و گسترش فعاليت هاي خود مي رود. دفاتر استانها تشكيل و فعال مي گردد . ستادهاي مراسم يكي پس از ديگري موجوديت مي يابند . براي اولين بار ستاد دهه فجر برنامه 5 ساله اي را طراحي و اجرا مي كند. ملحوظ كردن رديف بودجه مستقل براي شورا گوياي سمت گيري جديد شورا است .
در اين دوره شورا آرام آرام از سازمان تبليغات اسلامي جدا مي شود. جذب مديران در دستور كار قرار مي گيرد. ساختار تشكيلاتي جامعي براي شورا در سطح مركز استان و شهرستانها با مشاركت متخصصان و صاحبنظران امر درنظر گرفته مي شود كه هم اكنون نيز مبناي اداره شورا است . طبقه بندي مشاغل و استقرار نظام تشكيلاتي به سرعت دنبال مي گردد. مسائل رفاهي كاركنان در متن كار و نه حاشيه آن قرار مي گيرد. اين دوره از نظر پرداختن به درون سازمان نقطه عطفي براي شوراست اين « درون نگري » مرهون چند علت است :
يكم : اتمام جنگ و ايجاد فضاي جديد در كشور
دوم : اتمام مديريت آيت الله جنتي در سازمان تبليغات اسلامي و استقلال مديريت در دو نهاد.
سوم : مصوبه مجلس شوراي اسلامي درباره شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و شناسايي اين نهاد در فهرست « نهادهاي عمومي غيردولتي »
چهارم : ابلاغيه رياست محترم جمهوري اسلامي وقت حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني درباره « مديريت هدايت نظارت برنامه ريزي سياست گذاري و اجراي مراسم عمومي نظام راهپيمايي ها و جشن هاي انقلاب توسط شورا » و حمايت هاي بي دريغ ايشان از شورا و فعاليت هاي آن نقش بزرگي در تقويت جايگاه شورا و تحرك جدي قوه مجريه در قبال آن داشت .
اين دوران علاوه بر اين دستاوردها پيامدهاي بعضا ناخوشايندي نيز به دنبال داشت :
الف ) نهادهاي عضو چون گذشته همكاري جدي را با شورا نداشتند.
ب ) عدم تخصيص بودجه مناسب همواره « نقطه ضعف » شورا براي گسترش كمي و كيفي كارهاي آن بود.
ج ) محدود شدن حوزه عمل شورا در برگزاري جشن هاي انقلاب در داخل و عدم حضور تاثيرگذاري و هدايت لازم آن گونه كه انتظار مي رود در فعاليت هاي خارج از كشور
اما رويكرد شورا در اين دهه در برگزاري مراسم و مناسبت ها و نكوداشت ايام الله و جشن هاي انقلاب بر چند اصل استوار بود :
اول : تبيين و تحليل انقلاب و روند حوادث آفات چالش ها و تهديدهاي آن به صورت برجسته در دستور كار قرار گرفت .
دوم : نگاه شورا از كاركرد صرف حاكميتي ـ دولتي در برگزاري مراسم بر توجه كردن به نهادهاي غيردولتي ـ غيرحاكميتي معطوف شد.
سوم : مراسم و راهپيمايي ها به شدت محدود شد. اين محدوديت هم دلايل و مستندات منطقي به همراه داشت و هم براساس مقتضيات زمان بود.
4 ـ دوره چهارم شورا از سال 1378 آغاز مي شود و هم اكنون نيز ادامه دارد .
بزرگترين ويژگي هاي دوره چهارم « برنامه ريزي آموزش هماهنگي نهادينه شدن و ارتقا كمي و كيفي فعاليت ها » است .
تلاشهاي اين دوره بر سه مولفه استواراست :
الف ) فعاليت هاي درون سازماني :
داشتن برنامه در كارها با اتكا به سياست ها و راهبردهاي درون سازماني ارتقا سطح دانش كاركنان جذب نيروهاي مجرب اجراي ساختار سازماني در كليه سطوح و ارزيابي انها ارزيابي و نقد عملكرد ستادها دفاتر و بخش هاي تابعه توليد منشورات مختلف از جمله فصلنامه دو هفته نامه كتاب توجه ويژه به هماهنگي هاي درون سازمان و ارتباط مركز با استان ها تامين و تجهيز دفاتر و تعريف كاركردهاي سازماني از جمله گامهاي برجسته در اين دوران است .
همچنين ترميم و فعال شدن كميسيون طرح و برنامه اعلام سال 80 به عنوان « سال برنامه ريزي در شورا » كه طي آن بالغ بر 200 عنوان برنامه جديد در شورا تدوين و اجرا گرديد را بايد بر اين فعاليت افزود.
ب ) فعاليت هاي برون سازماني :
شورا در اين دوران اصل « هماهنگي موثر » با نهادهاي عضو را به طور جدي در دستور كار قرار داد.
اولا تركيب نهادهاي عضو ترميم و توسعه يافت .
ثانيا همكاري ها با انعقاد قراردادهاي همكاري نهادينه و شفاف گرديد.
ثالثا به اصل مشاركت موثر نهادها و دستگاههاي عضو در فعاليت ها توجه جدي به عمل آمد هرچند تا رسيدن به نقطه دلخواه راه زيادي بايد پيمود.
همچنين شورا به « تعامل سازنده و همكاري دوجانبه » با نهادها و دستگاههاي دولتي نهادهاي انقلابي و تشكل هاي غيردولتي روي آورد.
در اين دوره شورا بدون اعلام رسمي به آهستگي به بازسازي كاركردهاي خود پرداخت و به نقش جدي تر ساير نهادها انديشيد كه اين « خط مشي » دستاوردهاي فراواني را براي شورا و كشور به دنبال داشت .
شورا به موقع تشخيص داد كه بايد « نقش هماهنگي » را در امور به درستي تعريف و اجرا كند و اين خود گام بزرگي بود. در سايه اين ) به نقش آفريني در مراسم و نكوداشت ايام الله پرداختند و بدين سان N.G.O حسن تدبير نهادهاي مدني و تشكل هاي غيردولتي ( حلقه « دولت ـ مردم » توسط شورا در به صحنه كشاندن مردم در عرصه هاي مختلف به منصه ظهور رسيد و گام بزرگي براي رهايي از « انگ دولتي شدن مراسم » برداشته شد هرچند تا « مردمي تر كردن مراسم » هنوز بايد مسير زيادي را پيمود.
ج ) اقدامات و فعاليت هاي برنامه اي و راهبردي :
شورا در عصر رشد و پويايي خود عليرغم محدوديت هاي فراوان و تنگناهاي مالي و اعتباري خلا مقررات و قوانين حمايتي و پشتيباني موردنياز و... پوسته حاكم بر كارها را شكست و كوشيد تا فضاهاي جديد از كار را براي خود تعريف كند كه برخي از ان عرصه ها در تامين اهداف سياست خارجي نظام در موقع خود تاثير بسزايي داشت . مطالعات لازم براي راه اندازي پژوهشكده انقلاب اسلامي خبرگزاري انقلاب اسلامي سايت اينترنتي شورا موسسه فرهنگي ـ هنري تشكيل ستادهاي مختلف مراسم برپايي همايش هاي علمي كاربردي و نظاير آن گوياي سمت گيري مهم شورا براي نقش آفريني موثرتر در آينده است . شورا در اين دوره تلاش فراواني به عمل آورد كه به تعريف و تبيين ضرورتهاي حضور خود در مجامع و عرصه هاي موردنياز بپردازد و ساز وكار قانوني آن را پيگيري كند.
نوآوري و خلاقيت هاي متعدد در برگزاري مراسم و شيوه اداره كار شورا را نيز بايد بر اين فهرست افزود.
راهبرد جديد شورا در برگزاري مراسم علاوه بر جنبه نكوداشت مراسم و تعظيم ايام الله نوعي فرهنگ سازي و تحليل درست رخدادها را در خود دارد.
پاسخگويي به نسل جوان و ابهام زدايي از ذهن آنان جلوگيري از تحريف حقايق و تاريخ انقلاب الگوسازي و اسوه سازي از باورها مفاهيم ارزشهاي مشترك جامعه براي تواناسازي نسل جوان به منظور خنثي كردن تهاجم فرهنگي دشمن بهره گيري از شيوه هاي نوين در رسانه ها و مطبوعات و روي آوردن به تنوع در ابزارها و امكانات و ملحوظ كردن گرايش ها و سلايق مختلف سياسي و فكري در برنامه ها را مي توان از ويژگي هاي اين دوره دانست .
اهداف و وظايف شورا :
الف ـ برنامه ريزي سازماندهي هدايت و هماهنگي در اجراي مراسم رسمي و عمومي كشور و نيز مراسم ضروري و فوريتي
ب ـ اعلان مواضع در موقعيت ها و شرايط خاص سياسي اجتماعي با هماهنگي مراجع ذيربط .
ج ـ ايجاد ستادها و تشكلهاي موردنياز براي برگزاري مراسم رسمي و عمومي كشور با استفاده از امكانات و نيروي انساني دستگاههاي دولتي و مردمي .
د ـ ايجاد زمينه مناسب به منظور حضور گسترده كليه اقشار مردم در راهپيمائي ها تظاهرات و مراسم مختلف .
هـ ـ اشاعه فرهنگ اسلامي و انقلاب اسلامي به منظور پايداري آن در بين اقشار جامعه .
فعاليتهاي عمده شورا :
فعاليتهاي عمده شورا با توجه به وظايف محوله و اهداف آن كه همانا زنده نگاه داشتن ايام الله مرتبط با انقلاب اسلامي مردم مسلمان ايران است به 3 بخش مهم و اساسي تقسيم مي گردد .
1 ـ ايجاد ستادهاي مختلف در چارچوب وظايف با حضور نهادها و تشكل هاي مرتبط به قرار زير :
ستاد برگزاري مراسم شهداي هفتم تير :
اين ستاد هر ساله مقارن با سالگرد شهادت مظلومانه آيت الله دكترسيدمحمد حسيني بهشتي و 72 تن از همراهان و همدلان آن عزيز برنامه ها و مراسم مختلفي را در سراسر كشور و همچنين در محل قتلگاه شهيدان در سرچشمه تهران سازماندهي و برگزار مي كند.
ستاد برگزاري مراسم هفته زن و روز مادر :
در 20 جمادي الثاني هر سال كه مقارن با ميلاد دو گوهر گرانبهاي جهان اسلام يعني ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س ) و خلاصه خوبي ها حضرت امام خميني (ره ) است اين ستاد با هدايت و هماهنگي شورا مراسم گوناگوني را در نكوداشت اين ايام در سراسر كشور برگزار مي كند.
ستاد برگزاري مراسم سيزده آبان :
اين ستاد به منظور زنده نگاه داشتن خاطره حوادث تاريخي سيزدهم آبان يعني تبعيد حضرت امام (ره ) به تركيه (1342 ) كشتار دانش آموزان توسط رژيم شاه (1356 ) تسخير لانه جاسوسي آمريكا (1358 ) و سرانجام روز ملي مبارزه با استكبار جهاني برنامه هاي مختلفي را در سراسر كشور و به ويژه تهران برگزار مي نمايد.
ستاد انتفاضه و قدس :
با توجه به تاكيدي كه همه مسئولان و مردم در برگزاري باعظمت مراسم روز جهاني قدس (جمعه آخر ماه مبارك رمضان ) به عنوان يادگاري از انديشه هاي حضرت امام (ره ) دارند اين ستاد در تدارك مراسم روز جهاني قدس نهايت اهتمام خويش را براي ايجاد هماهنگي ميان نهادها و سازمانها صرف مي كند. اين ستاد همچنين وظيفه برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي مختلف در جهت حمايت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطين و تنوير افكار عمومي نسبت به جنايات رژيم اشغالگر قدس را برعهده دارد.
ستاد مركزي برگزاري مراسم دهه فجر انقلاب اسلامي :
اين ستاد در برگزاري بزرگترين جشن انقلاب يعني جشنهاي سراسري 12 تا 22 بهمن ماه به منظور بزرگداشت سالروز ورود پيروزمندانه حضرت امام خميني (ره ) به كشور و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي برنامه هاي متنوع و مفصل حماسي و فرهنگي را سازماندهي و هماهنگ مي كند كه راهپيمايي عظيم و پرشور 22 بهمن از جمله آنهاست . در اين ستاد بيش از چهل كميته تخصصي برنامه ريزي براي بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب در سراسر كشور را برعهده دارند.
ستاد همايش هاي علمي و فرهنگي :
ستاد همايش هاي علمي و فرهنگي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با هدف ارتقا سطح معلومات دانش و بينش عمومي و تبيين مباني ارزشها و مواضع اصولي انقلاب اسلامي همزمان با ايام يكصدمين سال ميلاد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره ) آبانماه سال 1378 فعاليت خود را با برگزاري اولين سلسله از نشستهاي بررسي انديشه امام خميني (ره ) و استكبار جهاني با عنوان (كانونهاي قدرت و محملهاي نفوذ استكبار) در دانشگاه تهران آغاز نمود.
ستاد مركور با انجام فعاليتهاي تحقيقاتي و علمي مي كوشد تا ضمن فراهم ساختن زمينه مناسب و منطقي تعامل و تعاطي افكار مسايل و موضوعات مبتلايه و مورد توجه اقشار مختلف بويژه جوانان و دانشجويان عزيز در قالب برگزاري ميزگرد و نشست هاي علمي در دانشگاهها مساجد فرهنگسراها و كانونهاي جمعيتي با همكاري اساتيد محترم حوزه و دانشگاه بررسي كند و پاسخگوي نياز فكري آنان باشد.
شورا همچنين در برخي مراسم و مناسبت هايي كه ملي نيستند و در استان هاي خاصي برگزار مي گردند (مانند شهادت شهيدان محراب ) مشاركت و همكاري دارد. مراسم و رخدادهاي موردي و پيش بيني نشده اي هم هستند كه هماهنگي و سازماندهي آنها از جمله ماموريت هاي شورا است ; مانند برگزاري مراسم راهپيمايي روز همبستگي ملي با مردم بوسني راهپيمايي 23 تير 78 در دفاع از اركان نظام و پشتيباني از فرمايش هاي مقام معظم رهبري در خصوص حوادث كوي دانشگاه تهران و آشوبهاي خياباني تظاهرات محكوم كردن حمله نظامي آمريكا و انگليس به افغانستان راه پيمايي حمايت از مردم فلسطين راه پيمايي محكوم كردن موضوع مداخله جويانه آمريكا در 28 تير ماه 81 و ...
2 ـ برپايي مناسبتهاي مختلف كه برنامه ريزي هماهنگي و اجراي آنها برعهده شورا بوده به قرار زير است :
دوازدهم فروردين (سالروز استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران )
هفده شهريور (به شهادت رساندن مردم مسلمان و مظلوم به دست رژيم ستمشاهي در سال 86 )
هشتم شهريور (سالروز شهادت دو يار صديق انقلاب اسلامي شهيدان رجايي و باهنر)
پانزدهم خرداد (سالروز مبارزات مردم مسلمان ايران )
3 ـ مشاركت فعال در ستادهاي ويژه اي كه به مناسبت هاي گوناگون در كشور تشكيل مي گردد از جمله :
ستاد برگزاري مراسم هفته دولت
ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس
ستاد برگزاري مراسم سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر
ستاد برزگاري مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره ) (چهاردهم خرداد)
همچنين شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به منظور بالابردن ضريب اطمينان از صحت و قوام برنامه ها و طرح هاي اجرايي خود و افزايش ميزان تحقق اهداف شوراها و مجامع كارشناسي متعددي را به كار مي گيرد.

علاوه بر تمامي تلاش هايي كه در 30 سال اخير براي هماهنگي تبليغات اسلامي در كشور شده هنوز نقاط ضعف فراواني در اين زمينه در سطح كشور مشاهده مي شود كه در برابر هجمه هاي گوناگون رسانه هاي غربي و شايعه سازان داخلي نيازمند فعاليت هاي گسترده تر تبليغي مي باشد. در اين زمينه پاسخ به سئوالات روز نسل جوان مي بايست از مهمترين رويكردهاي حال و آينده تبليغات اسلامي باشد تا جوانان و نوجوانان پس از حضور و يا حتي قبل از حضور در برنامه هاي ملي و مناسبتي مربوط به اسلام و انقلاب اسلامي و جشن ها و مناسبت هاي ويژه حماسه ساز در سه دهه اخير عمر پربركت جمهوري اسلامي با ماهيت اساسي اين برنامه ها هم آگاه باشد در حاليكه اگر نسل جوان از ماهيت اساسي و اصلي اين برنامه ها بي خبر و يا كم اطلاع باشد با كوچكترين تفاسير اشتباهي و القايي از سوي نااهلان و نامحرمان به اسرار انقلاب اسلامي مي توانند از مسير اصلي انقلاب اسلامي منحرف شوند همان اشتباهي كه متاسفانه تاكنون كمتر به آن توجه شده است .
اكنون عليرغم اينكه در آستانه جشن 30 سالگي تولد جمهوري اسلامي قرار داريم هنوز هماهنگي لازم ميان ارگانها و سازمانهاي تبليغي جمهوري اسلامي برقرار نشده كه متاسفانه بي پاسخ ماندن بسياري از سئولات نسل جوان يكي از نقاط ضعف اين گونه تبليغات در جامعه ما محسوب مي شود
لزوم ارائه و تبيين ديدگاهها و انديشه هاي ناب اسلامي و انقلابي در ابعاد مختلف و بزرگداشت و نكوداشت رخدادها مناسبت ها و مراسم عمومي نظام كه نمودي از تنظيم شعائر اسلامي و ملي محسوب مي شود هيچگاه تعطيل بردار نيست و نمي تواند به مناسبت هاي خاص همچون دهه فجر انقلاب اسلامي محدود شود
شوراي تبليغات اسلامي در كشور ما هنگامي متولد شد كه توطئه هاي التقاطي گروهك ها ملي گراها و ليبرالها منافقين و جريان بني صدر و... در اوج بود اين شورا با رويكرد « مشاركت مردم » توانست حمايت اقشار مختلف مردم در صحنه هاي انقلاب و دفاع از امام انقلاب و دستاوردهاي آن و نيز محكوم كردن توطئه گروهك ها را در قالب برپايي 50 تظاهرات سالانه به نمايش بگذارد
تلاش براي حذف كاركردهاي صرفا حاكميتي و دولتي براي مراسم و راهپيمايي ها و فعال كردن نهادهاي غيردولتي و مردمي يكي از اركان موفقيت نهادهاي متولي براي انسجام تبليغات اسلامي به شمار مي رود كه در صورت غفلت از آن باعث بي اثر شدن اين دست از فعاليت ها خواهد شد
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن