تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816589962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور دريايي سازمان بنادر: *فراكسيون دريايي در مجلس هشتم تشكيل مي‌شود *قرارداد خارج‌سازي 7 فروند شناور مغروقه از آب‌هاي خورموسي تغيير مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون امور دريايي سازمان بنادر: *فراكسيون دريايي در مجلس هشتم تشكيل مي‌شود *قرارداد خارج‌سازي 7 فروند شناور مغروقه از آب‌هاي خورموسي تغيير مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: سال گذشته قراردادي را براي خارج‌سازي هفت فروند شناور مغروقه از آب‌هاي خورموسي با شركت تايدواتر منعقد كرديم اما اين شركت به دلايل فني متعدد نتوانست موفق به پيدا كردن شريك خارجي شود كه به همين منظور سازمان بنادر و دريانوردي با رويكرد جديد در استفاده از توان داخلي قرارداد مذكور را تغيير خواهد كرد و به شركت‌هاي داخلي سپرده مي‌شود اما شركت‌هاي خارجي نيز در اين زمينه مي‌توانند همكاري كنند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سعيد نجفي ـ صبح امروز در يك نشست خبري به تشريح فعاليت‌هاي اين معاونت پرداخت و اظهار كرد: بيش از 85 درصد از مجموع مبادلات غير نفتي حمل و نقل كشور از طريق مبادي ورودي دريا و تقريبا 100 درصد از مبادلات نفتي نيز از اين طريق انجام مي‌شود.

وي افزود: سالانه 17 هزار كشتي عبوري از تنگه هرمز و خليج فارس حضور دارند و تعداد كشتي‌هايي كه سال گذشته وارد بنادر شمالي و جنوبي كشور شده‌اند به 10 هزار كشتي مي‌رسد.

وي با شاره به اينكه 110 ميليون تن عمليات تخليه بارگيري در سال گذشته انجام شد، گفت: حدود 930 فروند كشتي بالاي 500 هزار تن و حدود 23 هزار فروند كشتي زير 500 هزار تن تعدادكشتي‌هاي تحت پرچم است. همچنين حدود 520 فروند كشتي در حال ساخت است.

نجفي با بيان اينكه ناوگان تجاري ما در سطح منطقه رتبه اول و در سطح آسيا رتبه 12 و در سطح جهاني رتبه 19 را دارد، گفت: ناوگان نفتي ما در سطح منطقه رتبه اول و در سطح جهاني با تكميل ناوگان خود به رتبه چهارم ارتقا خواهد يافت.

معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: مجموعه ظرفت ناوگان نفتي و غير نفتي ما 4/5 ميليون تن است.

وي افزود: كشور ما در حال حاضر به 19 كنوانسيون دريايي ملحق شده كه 18 مورد آن به مرحله اجرا درآمده و كنوانسيون مبارزه با آلودگي‌هاي نفتي در دولت و مجلس در حال بررسي است.

وي گفت: مهمترين اقدامي كه در ماه‌هاي اخير انجام شده برگزاري مانور ملي مقابله با آلودگي‌هاي نفتي در بندر امير آباد بود كه در روزهاي اول و دوم مرداد ماه سال جاري برگزار شد.

نجفي فعاليت‌هاي مرتبط با اجراي سياست‌هاي اصل 44 و برون‌سپاري فعاليت‌هاي دريايي را به بخش خصوصي از ديگر برنامه‌هاي اين معاونت اعلام كرد و گفت: بخش دريايي سازمان بنادر عهده‌دار انجام وظايف حاكميتي‌ است و با برون سپاري فعاليت‌هاي خود درصدد است وظايف حاكميتي خود را تقويت كند.

وي افزود: به غير از عمليات مرتبط با جستجو و نجات دريايي، سيستم‌هاي ارتباطي و مخابراتي، شناسايي كليه فعاليت‌ها و خدمات دريايي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

معاون سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: فعاليت مرتبط با راهنماي كشتي‌ها تجهيزات و خدمات وابسته در هفته ‌آينده با اطلاع رساني كه دراين زمينه انجام خواهد آماده واگذاري به بخش خصوصي است و شركت‌هايي كه در اين زمينه علاقمند به همكاري هستند مي‌توانند اين تجهيزات را خريداري كنند.

نجفي با بيان اينكه دفاتر خدمات ساحلي در استان‌هاي ساحلي كشور راه‌اندازي خواهد شد، گفت: اين دفاتر مشابه خدمات دولت الكترونيكي هستند كه خدمات مشخص در ارتباط با امور دريايي و بنادر را ارائه خواهند كرد.

وي با بيان اينكه تجهيزاتي كه جزو وظايف حاكميتي سازمان بنادر و دريانوردي در بخش امور دريايي به شمار مي‌رود تقويت خواهد شد، گفت: همانطور كه بايد با واگذاري فعاليت‌هاي غير حاكميتي اين معاونت به دنبال سبك‌سازي هستيم اما بايد بخش حاكميتي مجهز شود كه به همين منظور تا پايان امسال به تقويت اين بخش خواهيم پرداخت.

معاون سازمان بنادر و دريانوردي درخصوص تشكيل دفتر CBCدر عراق گفت: اين دفتر همكاري با عراق تشكيل شده كه مجموعه عمليات مرتبط با پاكسازي و لايه‌روبي اروند رود، ايجاد رونق تجاري به طور مشخص در بندر خرمشهر در قالب كميته‌ حقوقي كه مسووليت آن به عهده وزارت امور خارجه است پيگيري كند.

وي افزود: سازمان بنادر و دريانوردي در جهت پاكسازي و لايه‌روبي اروندرود نظرات خود را اعلام كرده است و در اوايل اسفند ماه سال گذشته هيات بلند پايه عراقي به ايران آمدند و در اين خصوص مسائل مرتبط مطرح شد و تعهداتي در قالب تفاهم‌نامه در اين زمينه در پايان سفر هيات عراقي به امضا رسيد.

نجفي با بيان اينكه تشكيل فراكسيون دريايي در مجلس هشتم در حال بررسي است، گفت: با نمايندگان مجلس در اين زمينه مذاكراتي انجام شده و آنها نيز با اين مساله موافقت كردند به زودي شامل تشكيل فراكسيون دريايي در مجلس خواهيم بود.

معاون سازمان بنادر درباره خريد هليكوپترهاي امداد توسط اين سازمان از يك شركت فرانسوي اظهار كرد: سال گذشته قراردادي در رابطه با خريد سه فروند هليكوپتر تخصصي در بخش تجسس و نجات منعقد كرديم و حتي آرم سازمان بنادر و دريانوردي بر روي آن حك شد اما در آخرين لحظات كشور فروشنده در ارسال و اعزام اين هليكوپترها خودداري كرد و اين قرارداد كنسل شد. همچنين پول‌هاي پرداخت شده بازپس گرفته شد اما فعاليت جديدي را در اين زمينه شروع كرديم و منابع مناسب داخلي و خارجي را شناسايي كرده‌ايم و امسال اين قرارداد امضا خواهد شد.

انتهاي پيام
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن