تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816016439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدرضا خرميان:مسابقات بين‌المللي قرآن ايران از مسائل حاشيه‌اي به دور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: محمدرضا خرميان:مسابقات بين‌المللي قرآن ايران از مسائل حاشيه‌اي به دور است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: عدالت در مسابقات بين‌المللي قرآن ايران به حق رعايت مي‌شود و اين مسابقات از هر گونه مسائل حاشيه‌اي كه در برخي كشورها ديده مي‌شود، به دور است.
«محمدرضا خرميان» معاون اداره امور مجلس وزارت امور خارجه و داور بين‌المللي قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب افزود: در مسابقات ايران، داوران به حق نمره مي‌دهند ولي در برخي كشورها مسائل سياسي نيز در قضاوت داوران موثر است.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري بيست و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن در شهر مشهد، اظهار كرد: پايتخت هر كشوري به علت دارا بودن امكانات و تجهيزات لازم، چشم و چراغ كشور به حساب مي‌آيد و مسابقات بين‌المللي اغلب در پايتخت برگزار مي‌شود ولي به علت تداخل مسابقات امسال با برنامه‌ ديگري در سالن اجلاس سران، مشهد مقدس كه از بركت و معنويت خاصي نيز برخوردار است براي اين منظور انتخاب شد.

خرميان در پاسخ به اين پرسش كه حضور قاريان به‌نام و معروف از كشورهاي اسلامي در جريان برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن چه اثرات فرهنگي براي كشور به دنبال خواهد داشت، تأكيد كرد: حضور قاريان و داوران معروف، اعتبار مسابقات را چند برابر مي‌كند، همچنين در يك مسابقه بين‌المللي بايد قراء و استادان بين‌المللي براي قرائت و حضور در تيم داوري دعوت شوند.

اين قاري ممتاز كشورمان ادامه داد: قرآن كتابي است كه به زبان عربي نازل شده است و ما بايد از عرب‌ها كه صاحب فن در اين زمينه هستند الگو بگيريم و حضور قاريان پيشكسوت و معروف در جريان برگزاري مسابقات، هم عاملي براي تشويق قاريان نوجوان و جوان كشورمان مي‌شود هم آن‌ها را با آهنگ لهجه عربي بيشتر آشنا مي‌كند.

خرميان برگزاري مسابقات ويژه قاريان بين‌المللي ايران در حاشيه برگزاري مسابقات را اقدامي خوب عنوان كرد و گفت: برگزاري چنين مسابقاتي يك نوع محك براي قارياني خواهد بود كه سال‌ها از جريان برگزاري مسابقات دور افتاده‌اند.

وي با مقايسه مسابقات بين‌المللي قرآن ايران با ساير كشورهاي اسلامي به مواردي اشاره و تصريح كرد: مسابقات قرآن از بهترين مسابقات بين‌المللي قرآن است و من طي دو مرتبه‌اي كه در اين مسابقات شركت كردم با عظمت آن آشنا شدم و بعد از مالزي، جمهوري اسلامي ايران سرآمد همه مسابقات جهاني قرآن است.

معاون اداره امور مجلس وزارت امور خارجه در ادامه اظهار كرد: در ابتداي برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن نقاط ضعف زيادي داشتيم اما همه ساله به سمت ارتقاي سطح مسابقات پيش رفتيم و در حال حاضر مسابقات قرآن كشورمان از جلوه و شكوه خاصي برخوردار است كه لازم است از مسئولان و دست‌اندركاران اين امر تشكر كنيم.

اين قاري بين‌المللي قرآن در پايان با اشاره به نقش رعايت تجويد و قرائت خوب در نفوذ قرآن به دل‌ها، تصريح كرد: من در 80 كشور جهان حضور داشتم و در كشور اتيوپي و ساحل عاج بعد از قرائت قرآن دو نفر مسيحي به اسلام گرويدند يعني جاذبه قرآن آن‌ها را جذب كرد، اميدوارم قرآن و قرائت آن در قلب و دل جوانان ما نفوذ كند و بتوانيم از معنويت قرآن و بركات آن استفاده كنيم.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن