محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826563352
براي فروش آثار هنرمندان برنامه مدون داريم
واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي فروش آثار هنرمندان برنامه مدون داريم
،سمابابايي:محمود شالويي بعد از استعفاي حبيب الله صادقي به عنوان مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران انتخاب شد. او پيش از اين در سمت هايي چون مدير كلي دفتر آموزش وتوسعه فعاليت هاي هنري، سرپرستي مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت ارشاد، عضويت در شوراي برنامه ريزي و رياست گروه فرهنگ و هنر دانشگاه علمي كاربردي، دبيري شوراهاي راهبردي و نظارت بر هنرستان هاي هنرهاي زيبا و ... فعال بوده است .
او داراي مدرك كارشناسي ارشد اديان تطبيقي است و درحال حاضر مراحل پاياني دوره دكترا را در رشته عرفان اسلامي مي گذراند.در اين سه ماهي كه شالويي در دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد مستقر شده، اعضاي شوراي خريد آثار هنري را اعلام كرد و بحث تاسيس چند موزه هنرهاي معاصر را و نكات ديگري را در همين زمينه ها مطرح كرد و تمام اينها دلايلي شد تا با او گفت و گو كنيم. ھھھ +بحث را از خبرهايي كه اين روزها مبني بر تاسيس اولين موزه هنرهاي معاصر ايران به شكل خصوصي در رسانه هاي خارجي منعكس شده است، آغاز كنيم. اصلاً ماهيت اين موزه چيست؟ من هم وقتي اين خبر را شنيدم بسيار متعجب و متحير شدم و بيش از هر چيز به ذهنم آمد كه يك شوخي يا طنز باشد، چراكه هرگز چنين موضوعي وجود نداشته است و حتي اقدامي نيز در اين زمينه صورت نگرفته وگرنه ما به عنوان متولي امر حتما مطلع مي شديم، بنابراين تاسيس چنين موزه اي كذب محض است و من به زيرمجموعه خود سپرده ام تا از طرق مختلف اطلاعاتي را در اين زمينه به دست آورند چراكه چنين ادعاهايي هيچ پايه و اساسي ندارند. در اين سال ها هيچ كس اقدامي براي تاسيس موزه نكرده است، چه برسد به آنكه بزرگ ترين موزه هنرهاي معاصر باشد. به هر حال مدعي اين امر شايد درصدد كسب شهرت در خارج از كشور است. +البته ادعايي به اين بزرگي حتماً جاي سوال است، ضمن آنكه مدت هاست اين مساله مطرح شده و با هيچ واكنشي از طرف مسوولان نيز روبه رو نبوده است؟ ببينيد ما هيچ اطلاعي از اين شخص نداريم. ممكن است يك مجموعه دار بزرگ باشد اما به هر حال در داخل كشور فرد شناخته شده اي نيست و اقدامي در جهت تاسيس موزه نكرده و همانطور كه اشاره كردم فقط در حد يك ادعاست. +گمان نمي كنيد كمرنگ بودن حضور رئيس موزه هنرهاي معاصر در مجامع بين المللي موجب به وجود آمدن اين شبهات و اقدامات مي شود؟ من براي دوره هاي گذشته هيچ تحليل و نظر خاصي ندارم و نمي خواهم وارد اين بحث شوم اما از زماني كه من به عنوان مدير دفتر هنرهاي تجسمي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر فعاليت خود را آغاز كرده ام، اين مساله را به شكل جدي دنبال كرده ام و تلاش بسياري صورت گرفته است تا ارتباطاتي عميق در بخش بين المللي و به خصوص موزه هاي مهم دنيا صورت گيرد. در همين ارتباط بخش بين الملل ما به شكلي گسترده در اين زمينه فعاليت مي كند و مكاتبات زيادي نيز صورت گرفته است. علاوه بر آن به رايزن هاي فرهنگي ايران در كشورهاي مختلف اعلام كرده ايم كه شما موزه هايي را شناسايي كنيد تا ما زمينه همكاري را به وجود بياوريم ، تاكنون به برخي از اين درخواست ها نيز پاسخ داده شده است. به هر حال من اميدوارم در سال جاري بتوانيم تفاهمنامه اي را با چند موزه مهم دنيا برقرار و تبادلات فرهنگي جدي تري با آنان داشته باشيم. +اقدام عملي اي هم در اين زمينه صورت گرفته است؟ آثار دو هنرمند آلماني زمستان در موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي آيد ودر قبال آن بنابر تفاهمنامه با رايزن فرهنگي آلمان نمايشگاهي از آثار هنرمندان ايراني برگزار خواهيم كرد. كشور فرانسه هم براي ايجاد همكاري و نزديكي موزه هاي دوكشور اعلام آمادگي كرده و زمينه هايي براي حضور هنرمندان فرانسوي در تهران فراهم شده اين اقدام در مورد كانادا هم انجام شده است. علاوه بر آن به تازگي از هندوستان درخواست هايي داشته ايم كه مشغول بررسي آن هستيم و با اين اوصاف به نظر مي رسد، زمينه هاي كار فراهم شده و دورنماي آن روشن است. مابر اين اعتقاد هستيم كه مي توانيم با اقدامات اساسي زمينه تحولي جدي را فراهم كنيم. +به نظر مي رسد فعاليت هاي موزه در بخش بين الملل بيشتر حالتي يك سويه دارد، يعني نمايش آثار هنرمندان خارجي در ايران بسيار پررنگ تر از عرضه آثار ايرانيان در خارج است، شما چنين اعتقادي نداريد؟ شايد تاكنون چنين بوده اما ما سعي مي كنيم اين ارتباط به شكل دو سويه برقرار شود، به خصوص آنكه بسياري از مردم از سراسر دنيا به هنر ايراني عشق مي ورزند و همين زمينه فعاليت را آسان تر مي كند و در صورتي كه ما در اين زمينه اقدامي صورت ندهيم، عرصه را براي فعاليت هاي ديگر باز كرده ايم. +چطور رسيدن به اين اهداف امكان پذير است، وقتي رئيس موزه هنرهاي معاصر و دفتر هنرهاي تجسمي همواره با عزل و نصب هاي متعدد روبه روست؟ شايد اين مشكل وجود داشته باشد اما موضوع را بايد اين گونه نگاه كنيم كه مديركل هنرهاي تجسمي با حفظ سمت رئيس موزه هنرهاي معاصر هم بوده و اعتقاد من اين است بايد مديري براي اين موزه انتخاب شود كه با تحولات مرسوم تغيير نكند. اما در عين حال بايد پذيرفت اين تغيير و تحولات تا حد زيادي طبيعي است. +چطور مي تواند طبيعي باشد وقتي مانع بزرگي براي تحقق بسياري از اهداف است، يك مدير به محض آشنا شدن با فضا تغيير مي كند و دوباره قصه از نو آغاز مي شود. من با ديدگاه شما موافق نيستم، همان طور كه گفتم براي تغيير و تحولات در سطح مديريتي اشكالي نمي بينم، بلكه مساله اينجاست كه مديريت ها هميشه تحت سليقه عمل مي كنند و به ضوابط و قوانين توجهي ندارند و همين است كه به ساختار هنري در كشور لطمه وارد مي كند اما اگر براي موزه و نظام هنري يك برنامه ريزي مدون و دستورالعمل مشخص تدوين شود، ديگر اين عزل و نصب ها به عنوان يك مانع بزرگ مطرح نمي شود. در واقع مشكل در سليقه اي اقدام كردن است. به هر حال ما تا حد زيادي به دنبال ضابطه مند كردن موضوع هستيم و مي خواهيم جشنواره ها، بي ينال ها و برپايي نمايشگاه ها را به شكلي مدون و ضابطه مند كنيم كه تاكنون اين اتفاق نيفتاده است. +تاكنون به چه توفيقي در اين زمينه رسيده ايد؟ ما آيين نامه دو سالانه هنرهاي تجسمي را به تصويب رسانديم و بر مبناي آن اقدام خواهيم كرد. تعويقي هم كه در برگزاري اين دوسالانه رخ داد، به خاطر تدوين اين آيين نامه و تصويب آن توسط معاون هنري وزير ارشاد بود. برخي از دوسالانه ها كه تاكنون چندين سال از برگزاري آن ها مي گذرد، هنوز آيين نامه اي نداشتند كه ما در اين زمينه تلاش هايي را صورت داديم يا مثلاً براي استفاده از شهرك بين المللي (سينته) آيين نامه اي تدوين كرديم كه هنرمندان براساس آن بتوانند از امكانات اين شهرك استفاده كنند. اگر تمام موضوعات به اين شكل ضابطه مند شود، بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد. +بخش هنر هميشه با كمبود بودجه مواجه است و در اين ميان دفتر هنرهاي تجسمي با مشكلي مضاعف تر روبه رو است. اقدامي جهت توجيه مسوولان براي افزايش بودجه نخواهيد كرد، مثل تحركاتي كه هنرمندان تئاتر انجام دادند و موفق هم شدند؟ به هر حال مشكل كمبود بودجه براي بسياري از برنامه ها ما را با مشكلات متعددي مواجه مي كند اما ما تلاش مي كنيم با صرفه جويي و قناعت در اين زمينه اقدام كنيم. اين بودجه شايد در حد مطلوبي نباشد اما امكان اجراي برنامه ها را با چالش جدي مواجه نمي كند يعني مي توان با يك مديريت قوي و صحيح بسياري از اين مشكلات بودجه را حل و برنامه ها را اجرا كرد. اگر چه من هم بر اين عقيده هستم كه بودجه موجود براي توسعه هنر و فرهنگ و رونق بخشيدن به آن كافي نبوده و لازم است دست اندركاران نظام بودجه اي توجه جدي به آن داشته باشند و بخش فرهنگ و هنر را از ديگر بخش ها كمتر نبينند. +در يكي، دو سال اخير بخش خصوصي در زمينه هنرهاي تجسمي بسيار فعال عمل كرده اند و در اين زمينه بخش دولتي عقب مانده است. به خصوص آنكه كشورهاي منطقه نيز در زمينه برگزاري اكسپو و... بسيار فعال شده اند. نگراني من و برخي ديگر از مسوولان اين است كه اين شكوفايي اقتصادي كه ظرف يكي دو سال اخير آغاز شده است، موقتي باشد. بنابراين ما بايد تلاش كنيم اين جريان استمرار داشته باشد. در همين ارتباط هدف ما اين است كه به موازات فعاليت هنرمندان شرايط اقتصادي آنان را نيز تغيير داده و فرصتي ايجاد كنيم كه آثار آنها مخاطبان خود را پيدا كند. به خصوص آنكه اين اكسپوها فراگيري چنداني نداشته و همه هنرمندان توفيق حضور در آن را ندارند، در حالي كه بايد تمام هنرمندان امكان حضور در آن را داشته باشند. +به هر حال اكسپوهاي خارجي اين حق انتخاب را دارند كه از هر هنرمندي كه مي خواهند دعوت كنندونمي توان از اين جهت به اكسپوها انتقاد كرد. دقيقاً، اما آنچه براي ما اهميت دارد اين است كه در داخل كشور اكسپوهايي را برگزار كنيم تا آحاد هنرمندان به اين نمايشگاه ها راه پيدا كنند و بدين ترتيب شكوفايي اقتصادي هنر حاصل شود. از طرفي ما در همين زمينه پيشنهاد كرديم كه دستگاه هاي دولتي هرزماني كه مي خواهند جوايزي را اعطا كنند و به جاي سكه يا جوايز نقدي از آثار هنري استفاده كنند. به دليل اينكه اين آثار هميشه باارزش افزوده همراه است. همچنين در حال برنامه ريزي برگزاري اكسپوهايي در داخل هستيم كه هم اكنون مقدمات آن فراهم شده است. در واقع ما بدين وسيله مي خواهيم برگزاري اكسپو ها را به شكل يك نمايشگاه كتاب فراهم كنيم كه خوشبختانه وزير ارشاد با اين پيشنهاد موافقت كرده و مقدمات امر فراهم شده است و بدين ترتيب اين اميدواري وجود دارد كه هر ساله نمايشگاه هنرهاي تجسمي به طور ثابت در تهران برگزار و در كنار آن اكسپوهاي استاني برگزار شود. شوراي راهبردي هنرهاي تجسمي نيز در اين زمينه فعاليت هايي را انجام داده و برگزاري اكسپو را به عنوان اولين اقدام خود در نظر دارد. +سهم بخش خصوصي در اين ميان چه خواهد بود؟ فكر نمي كنيد برگزاري اكسپوهاي دولتي در ايران نتواند آن موفقيت لازم را به دست آورد؟ بخش خصوصي هم مي تواند در اين برنامه ها حضور داشته باشد. ما نيز به شكلي گسترده از گالري داران و مجموعه داران در برنامه هاي مان استفاده خواهيم كرد، مهم ترين مشكل تاكنون نبود يك برنامه ريزي قوي و مدون يا اهتمام لازم در اين موضوع بوده است كه نگاه ها را به داخل كشور كمتر جلب كرده است. از طرفي نمي توان كتمان كرد كه برگزاري اكسپوهاي داخلي به هر حال نمرات بيشتري از اكسپوهاي بين المللي دارد. + اين اهدافي كه شما در نظر داريد بدون شك ثمرات خوبي براي هنرهاي تجسمي ايران به دنبال دارد اما آيا ضمانت اجرايي كافي هم در آنها وجود دارد؟ ما در حال تصويب آنان به شكل قانوني هستيم. در اين صورت ديگر هيچ مانعي براي اجراي آنان وجود نخواهد داشت. همان طور كه تاكنون اتفاق نيفتاده است كه نمايشگاه كتاب برگزار نشود چرا كه برگزاري آن يك ضابطه شده است. از طرفي آيين نامه اكسپو در حال تدوين است و اميد مي رود، هر سال يك اكسپوي بين المللي در ايران برگزار شود. برسيم به بحث تاسيس + پنج موزه هنرهاي معاصر كه شما در صحبت هاي اخيرتان به آن اشاره كرده ايد.واقعاً گمان مي كنيد اين امر مي تواند محقق شود. بسياري از استان هاي ما اين ظرفيت را دارند كه يك موزه هنرهاي معاصر داشته باشند اما اين امر نيازمند پيگيري جدي است و حتي مي توان تعداد موزه بيشتري نيز تاسيس كرد، به خصوص آنكه برخي استان ها ساختمان هاي شان هم آماده است و تنها امكانات موزه اي مي خواهند تا افتتاح شوند. اگرچه نمي توان اين انتظار را داشت كه آنان به غناي موزه هنرهاي معاصر تهران بيفزايند اما فرصت خوبي را در اين زمينه فراهم مي آورد. +واقعاً اين استان ها به اندازه اي آثار هنري دارند كه بتوان مكاني تاسيس كرد و نام موزه هنرهاي معاصر بر آن گذاشت؟ ببينيد موزه هنرهاي معاصر اين امكان را دارد كه آثار هنري هنرمندان معاصر را به نمايش گذاشته و در گنجينه خود نگهداري كنند و هر استاني اين قابليت را دارد. +و آن وقت كاركرد يك گالري را نمي يابد تا موزه؟ آن هم موزه هنرهاي معاصر؟ نمايش آثار در گالري ها حالت اختصاصي و گزينشي دارد، يعني آثار براي مدت زمان كوتاهي به نمايش گذاشته و بعد جمع آوري مي شوند در حالي كه موزه هنرهاي معاصر تنها اين كاركرد را ندارند و مي توان با تاسيس آنها هنرمندان هر استان را شناسايي و از آثار آنان نگهداري كرد. اطمينان دارم اگر موزه در مراكز استان ها راه اندازي شود، هنرمندان استاني به خلق آثار هنري تشويق مي شوند و همين موجب رونق هنر در اين مناطق مي شود. +اين موزه ها چه زماني افتتاح مي شوند؟ موزه هنرهاي معاصر اهواز همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح مي شود و موزه آبادان نيز با عكس هاي ناصر تقوايي كار خود را آغاز مي كند. +برنامه اي براي ارتقاي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران نداريد؟ ما بنا را به خريد آ ثار ايراني از محل بودجه گذاشته ايم اين گنجينه هر سال تقويت شده و ما نيز در همين زمينه حركت خواهيم كرد. + شما براي اولين بار از حضور چهار مشاور در كنار خود استفاده مي كنيد، در اين خصوص توضيح مي دهيد كه اين اقدام به چه علت صورت گرفته است؟ مركز هنرهاي تجسمي ارشاد متولي هنرهاي متعدد و مختلفي است كه هر مديري كه در راس آن قرار بگيرد، نمي تواند داراي همه شرايط لازم براي كارشناسي امور باشد لذا نيازمند آن است كه در رشته هاي مختلف از افراد كارشناس و صاحبنظر كه دانش و تجربه لازم دارند، استفاده كند. من از زمان مسووليتم در اين سمت به طور دائم در تعامل و ارتباط نزديك با اغلب صاحبنظران و پيشكسوتان رشته هاي مختلف هنرهاي تجسمي بودم و نظرات آنها را با هر سبك و سياق و سليقه اي كه دارند، دريافت كردم. علاوه بر آن من بر اين اعتقاد هستم كه براي اعتلاي هنر در بخش هنرهاي تجسمي نياز است كه از همه هنرمندان با هر سليقه و سبك و سياقي بدون در نظر گرفتن نوع ارتباط شان با خودم، دعوت و مشورت كنم و در برنامه ريزي هاي آتي هم با مشورت آنها با توجه به سوابق و تحليلي از آينده برنامه ريزي مي كنيم. بنابراين حضور اين مشاوران نيز كه هر كدام در رشته هاي خود هنرمندان مطرحي هستند، مي تواند در اعتلاي فعاليت هاي فرهنگي ما نقش بسزايي را ايفا كند. + برنامه اي براي احياي بحث اختصاص نيم درصد از بودجه عمراني وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي به خريد آثار هنري داريد؟ بحث نيم درصد كه قرار بود وزارتخانه ها از بودجه عمراني خودشان صرف خريد آثار هنري كنند عملي نشد و اكنون اين بحث و مصوبه آن متوقف شده است. ما به دنبال آن هستيم كه با جديت اين نيم درصد را احيا كنيم كه با احياي آن شاهد تحول جدي در اقتصاد هنر خواهيم بود. +به نظر شما عدم حضور هنرمندان در بي ينال هاي مهم دنيا به علت ضعف مديريتي است يا كمبود بودجه؟ ما در نظر داريم، در پنجاه وسومين دوسالانه بين المللي ونيز حضوري فعال و پررنگ داشته باشيم به اينگونه كه عدم حضور دوره قبل را هم از نظر تعداد آثار هنري و هم تعداد هنرمندان بازديدكننده از اين دوسالانه جبران كنيم. از هم اكنون مقدمات كار فراهم شده است و به زودي اسامي هنرمندان شركت كننده را نيز اعلام خواهيم كرد و شايد ظرف يك ماه آينده غرفه ايران را هم در اين دوسالانه اجاره كنيم. همه مسوولان در وزارت ارشاد اصرار بر اين موضوع دارند كه در دوسالانه ونيز با جديت شركت كنيم و بودجه لازم براي شركت در اين دوسالانه را هم در اختيار داريم. +و برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي به كجا رسيد ؟ دبيرخانه اي را براي اين جشنواره در محل دبيرخانه دائمي دوسالانه ها تشكيل داده ايم و غلامعلي طاهري به همراه جمع ديگري از صاحبنظران مامور تهيه آيين نامه اي براي اين جشنواره هستند. با توجه به تدوين اين آيين نامه شايد در همه رشته هاي وابسته به هنرهاي تجسمي نتوانيم آثار را بپذيريم اما در پنج يا شش رشته از هنرهاي تجسمي برنامه ريزي خواهيم كرد. اگر فرصت كافي در اختيار داشته باشيم، تعدادي از كشورهاي همسايه را دعوت خواهيم كرد تا شكل بين المللي به خود بگيرد و اگر اين امكان فراهم نشد، از سال آينده مطمئناً اين جشنواره به شكل بين المللي برپا خواهد شد. همچنين بخشي از آثار گنجينه موزه، براي اولين بار به مناسبت دهه فجر به نمايش درمي آيد و مخاطبين فراواني هم خواهد داشت. گنجينه آثار موزه هنرهاي معاصر بسيار غني و ارزشمند است و پشتوانه بسيار مهمي براي نظام هنري ما محسوب مي شود. اينكه تصور كنيم اين گنجينه راكد مانده چندان صحيح نيست بلكه بايد ديد از اين گنجينه چه استفاده اي مي توان كرد. + بالاخره چه بر سر آثاري خواهد آمد كه در ايران قابل نمايش نيستند ؟ درصد اندكي از اين آثار مناسب نمايش نيستند اما اغلب آثار به خصوص آثار ايراني قابليت نمايش دارند و نمايش آنها در ايام دهه فجر نيز يك اقدام موثر است كه همگان از نزديك شاهد آن باشند. آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر آن قدر زياد و متنوع است كه اگر بخواهيم در هر دوره بخش هايي از آن را به نمايش بگذاريم تا مدت ها كار تكراري نخواهيم ديد. علاوه بر آن هيچ برنامه اي براي معاوضه آثار غيرقابل نمايش موزه در دستور كارمان نداريم و من هم شخصاً با اين موضوع اصلاً موافق نيستم چرا كه ارزش گذاري اين آثار و مقايسه كردن آنها با ديگر آثار براي معاوضه كار ساده اي نيست اما اين مساله كه اين آثار را با ميراث به غارت رفته ايران معاوضه كنيم، نيازمند تيم كارشناسي قوي براي تشخيص و همچنين صلاحديد مسوولان ذي ربط است كه اگر چنين موضوعي به تصويب برسد ما هم همكاري خواهيم كرد. شما ضرورتي براي شكوفايي + اقتصاد هنر احساس مي كنيد ؟ ما در مركز هنرهاي تجسمي و شوراي هنر فرهنگستان هنر در زمينه اقتصاد هنر و فروش آثار هنري، بحث هاي جدي را دنبال مي كنيم و راهكارهايي را براي آن پيدا مي كنيم. براي آنكه عموم هنرمندان ما بتوانند آثارشان را عرضه كنند و از عوايد يك حراج بهره مند شوند، برنامه مدوني را داريم . تعدادي از انجمن هاي تجسمي از جمله انجمن مجسمه سازان، نقاشان و طراحان گرافيك مكاني را كه در اختيار دارند از سوي مركز هنرهاي تجسمي اجاره و رهن شده است و در تلاشيم اگر بتوانيم مكان بزرگي را براي تجميع همه انجمن هاي تجسمي فراهم كنيم اما اگر اين امكان فراهم نشد، اميدواريم بتوانيم انجمن هاي مختلف را برابر با شرح فعاليتي كه دارند، گزارشي كه به ما مي دهند، ارتباط نزديكي كه با ما برقرار مي كنند و سهمي كه در همكاري با فعاليت هاي ما ايفا مي كنند مورد حمايت قرار دهيم.
شنبه 12 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]
-
گوناگون
پربازدیدترینها