تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلسله نشست هاي بررسي آسيب هاي اجتماعي نوپديد در ايسكانيوز / 2 سرهنگ سماواتي: عدم موفقيت در كاهش تقاضا مهمترين عامل شيوع اعتياد در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سلسله نشست هاي بررسي آسيب هاي اجتماعي نوپديد در ايسكانيوز / 2 سرهنگ سماواتي: عدم موفقيت در كاهش تقاضا مهمترين عامل شيوع اعتياد در كشور است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: رييس مركز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه عرضه و تقاضا دو شاخصه مهم در مبارزه با مواد مخدر محسوب مي شوند، گفت: عدم موفقيت در كاهش تقاضاي مواد مخدر زمينه را براي گرايش به اعتياد بيشتر كرده است.

سرهنگ علي سماواتي، رييس مركز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز شنبه با حضور در خبرگزاري "ايسكانيوز"، در ادامه سلسله نشست هاي بررسي آسيب هاي نوپديد اجتماعي با اعلام اين مطلب افزود: با اينكه مبارزات گسترده اي در جهت برخورد با عرضه مواد مخدر صورت مي گيرد اما هنوز هم شاهد گرايش افراد به خصوص جوانان به پديده شومي چون اعتياد هستيم.
وي تصريح كرد: همان قدر كه مبارزه با قاچاق و عرضه مواد مخدر به كشور مهم است، اقدامات و برنامه ريزي هاي كلان در عرصه كاهش تقاضا نيز در جهت كنترل و مهار اعتياد لازم است.
سرهنگ سماواتي با بيان اينكه قرار گرفتن كشورمان در نزديكي بزرگترين منبع توليد مواد مخدر، مبارزه عليه ورود مواد مخدر به داخل كشور را سخت تر كرده است، خاطرنشان كرد: هر چه قدر سياست گذاري هاي مبارزه با پديده مواد مخدر در جهت پيشگيري از گرايش مردم به اعتياد باشد موفقيت هاي بهترين اتخاذ مي شود.
رييس مركز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي بر لزوم اطلاع رساني و آموزش همگاني معضلات ناشي از اعتياد به مواد مخدر تاكيد كرد و يادآور شد: گرپه طي چند سال اخير شاهد رشد برنامه هاي پيشگيري از اعتياد با تكيه بر آگاهي سازي و اطلاع رساني هستيم اما متاسفانه ميزان اين گونه برنامه ها از طريق رسانه ها به خصوص رسانه ملي كافي نيست.
سرهنگ سماواتي با اظهار اينكه معضل اعتياد مهمترين معضل و دغدغه كشور است، گفت: همه دستگاه ها، نهادها و ارگان هاي مربوط به اين امر در كنار هم و با عزم ملي سعي در مهار پديده شوم و نامباركي چون اعتياد گام بردارند.
وي افزود: تنها برخورد پليس با عوامل قاچاق و توزيع كننده مواد مخدر نمي تواند كار ساز باشد بلكه هر نهادي بنابر آنچه كه در حيطه وظايف اش است بايد تلاش كند، از دستگاه هاي فرهنگي گرفته تا مراكز آموزشي – درماني و اجتماعي، همه و همه در اين موضوع دخيل هستند.
رييس مركز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود خلاء شادي و نشاط را در بين جوانان از جمله عوامل گرايش به اعتياد دانست و تصريح كرد: اگر معتقديم كه اعتياد مخرب است و نبايد جوانان به سراغ آن بروند بنابراين بايد چيز ديگري را جايگزين آن كنيم تا اين خلاء را پر كند.
وي خاطرنشان كرد: فراهم ساختن زمينه هاي شادي و نشاط و ورزش آن هم به طوري كه صرفا براي اقشار پر درآمد نبوده و عامه باشد و بتواند نياز جوان پر انرژي را تامين سازد يكي از تاثيرگذار ترين برنامه هاي پيشگيري از گرايش افراد به اعتياد است.
رييس مركز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با بيان اينكه مواد مخدر جسم و روح مصرف كننده را گرفتار خود مي كند، گفت: اگرچه پروسه هاي درماني اعتياد پايان بپذيرد اما آسيب هاي ناشي از اعتياد طوري جسم و روان فرد را تحت تاثير قرار مي دهد كه شخص تا پايان عمر بايد آن را تحمل كند.
سرهنگ سماواتي خانواده را عنصري مهم در الگو پذيري آنها در بين جوانان عنوان كرد و گفت: مطالعات نشان داده است فرزندان والدين معتاد به صورت بالقوه در آينده گرايش به اعتياد دارند، بنابراين نبايد از پدران و مادران معتاد انتظار داشته باشيم كه فرزندان سالمي را در اختيار جامعه قرار دهند.
رييس مركز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال خبرنگار ايسكانيوز مبني بر اينكه آگاهي چه تاثيري در عدم گرايش افراد به اعتياد دارد گفت: بر اساس بررسي هاي به عمل آمده، بيش از 70 درصد كساني كه به مواد مخدر روي آوردند كساني بودند كه اساسا از عوارض مواد مخدر مورد مصرفي خود اطلاع جامع و كاملي نداشته و صرفا به شايعات رايج در مورد آن بسنده كرده بودند./05/146/125
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 688]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن