تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816752582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش چند تن از نمايندگان به معرفي وزيران پيشنهادي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: واكنش چند تن از نمايندگان به معرفي وزيران پيشنهادي
گروه سياسي: پس از كشمكشهاي فراوان بين دولت و مجلس درباره معرفي وزير پيشنهادي اقتصاد در مهلت مقرر، سرانجام محمود احمدي نژاد سه شنبه گذشته وزيران پيشنهادي خود براي وزارتخانه هاي امور اقتصادي و دارايي، كشور و راه و ترابري را جهت اخذ راي اعتماد معرفي كرد.براين اساس در حالي كه انتظار مي رفت حسين صمصامي و سيد مهدي هاشمي به همراه حميد بهبهاني سرپرست وزارتخانه هاي اقتصاد ، كشور و راه براي اخذ راي اعتماد به مجلس معرفي شوند به ناگاه با تغيير تصميم احمدي نژاد كه حتي براي نمايندگان هم تعجب انگيز بود تنها گمانه زني معرفي بهبهاني براي وزارت راه درست از آب درآمد و دو گزينه ديگر تغيير كردند.بر اساس تصميم رئيس دولت نهم، آقايان سيدشمس الدين حسيني براي تصدي وزارت امور اقتصادي و دارايي و علي كردان براي تصدي وزارت كشور براي كسب راي اعتماد به مجلس معرفي شدند. صلاحيت و برنامه هاي وزيران پيشنهادي دولت قرار است سه شنبه اين هفته در صحن علني مجلس بررسي شود.براساس آئين نامه داخلي مجلس، رييس جمهور يكساعت فرصت دارد تا به معرفي و دفاع از سه وزير پيشنهادي خود بپردازد، سپس دو نماينده موافق و دو نماينده مخالف، براي هر وزير، مي توانند طي 15 دقيقه به بيان نقطه نظرات خود بپردازند. پس از آن هر يك از وزرا به ترتيب حروف الفبا (بهبهاني، حسيني و كردان) فرصت دارند در نيم ساعت به دفاع از برنامه هاي خود بپردازند. در پايان اين روند كه در آيين نامه داخلي مجلس آمده است، براي هر وزير پيشنهادي به طور جداگانه راي گيري خواهد شد.اين در حالي است كه معرفي وزيران پيشنهادي دولت به مجلس با دلخوري برخي نمايندگان نيز روبرو شده است كه به نظر مي رسد از نحوه انتخاب و تصميم احمدي نژاد چندان خشنود نيستند. يكسري از اين نمايندگان به گزينه هاي پيشنهادي رئيس دولت نهم ايراد وارد مي كنند و معتقدند كه ريس جمهور گزينه هاي مناسبي را براي وزارت به مجلس معرفي نكرده است.
حسينيان: به 3 وزير پيشنهادي اميدي نيست
روح الله حسينيان نماينده تهران و ازطيف حاميان دولت در مجلس از جمله اين نمايندگان است كه از معرفي وزيران پيشنهادي اقتصاد، كشور و راه از سوي دولت اظهار شگفتي كرده و گفته است كه به كارايي وزيران پيشنهادي اميدوار نيست.به گزارش مهر، حسينيان كه روز سه شنبه پس از معرفي وزيران به مجلس در جمع خبرنگاران سخن مي گفت در پاسخ به اين سوال كه نظر شما در مورد وزراي معرفي شده چيست؟ خاطرنشان كرد: "بسيار شگفت زده شدم". وي در پاسخ به سوال خبرنگاران كه چرا اين معرفي موجب شگفتي شما شد، تصريح كرد: "اميدي به اينكه اين افراد بتوانند كاري انجام دهند وجود ندارد". حسينيان در پاسخ به اين سئوال كه چرا رئيس جمهور اين افراد را معرفي كرد، خاطرنشان كرد: "اين سئوال را از خود رئيس جمهور بپرسيد". همزمان با ابراز ناخرسندي حاميان دولت از گزينه هاي پيشنهادي احمدي نژاد، يك سايت نزديك به دولت هم از معرفي كردان به جاي سيد مهدي هاشمي به شدت انتقاد كرد.به گزارش آفتاب ، اين سايت با انتقاد از معرفي كردان نوشت: چنانچه قرار بود گزينه اي با اين ويژگي ها معرفي شود، مصطفي پورمحمدي به مراتب مقتدرتر و مجرب تر بود. به هر حال، آنچه كه در تغيير پورمحمدي به نظر مي رسيد، احساس ضرورت برخي تغيير رويكردها بود كه اين تحول هم اكنون با ابهام روبرو شده است. اين سايت همچنين مدعي شد، رئيس جمهور با اين اقدام قصد داشته است از ايجاد فضاي تقابل دولت با مجلس هشتم در ماه هاي اول فعاليت اين مجلس جلوگيري نمايد.
انتقاد از عدم مشورت دولت با مجلس
يكسري از نمايندگان نيز به دليل اينكه رئيس جمهور بدون مشورت و رايزني با نمايندگان و كميسيون هاي تخصصي مجلس اقدام به معرفي گزينه هاي پيشنهادي خود دست زده است از اقدام رئيس دولت نهم ناخرسندند.محمدرضا خبازمخبر كميسيون اقتصادي مجلس يكي از اين نمايندگان است كه معتقد است عدم هماهنگي دولت در معرفي وزراي پيشنهاد خود با كميسيونهاي تخصصي مجلس مطلوب نيست.نماينده كاشمر كه در حاشيه جلسه علني روزسه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص معرفي حسيني به عنوان وزير پيشنهادي اقتصاد سخن مي گفت، اظهاركرد: نمايندگان مجلس پيش از اين جلساتي را با حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي داشتند و تصور بر اين بود كه صمصامي از سوي رئيس جمهور به مجلس معرفي مي شود.خباز با بيان اينكه" اين روش خوبي نيست كه كميسيونهاي تخصصي مجلس در جريان نباشند كه چه كسي به عنوان وزير به مجلس پيشنهاد مي شود" خاطرنشان ساخت: ما نيز همزمان با ملت متوجه معرفي وزرا شديم و اين درست نيست.نماينده كاشمر،اظهار داشت: بهتر بود كه دولت در انتخاب وزرا با كميسيونهاي تخصصي مجلس هماهنگ مي شد اقدام به شيوه فعلي موجب مي شود رابطه دولت و مجلس استحكام واقعي خود را پيدا نكند.وي خاطرنشان كرد: دولت نيازمند چنين هماهنگي هاي اوليه اي با مجلس براي كسب راي لازم براي وزراي پيشنهادي خود است . خباز تاكيد كرد : مجلس بايد در فرصت قانوني، برنامه ها و سوابق كاري وزراي پيشنهادي را به دقت مورد بررسي قرار دهد زيرا نمايندگان شناخت دقيقي از اين اشخاص ندارند.غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون اقتصادي هم در جمع خبرنگاران در ارتباط با معرفي سه وزير پيشنهادي به مجلس با اشاره به اين مطلب كه در خصوص اسامي وزراي پيشنهادي با مجلس مشورتي نشده بود، گفت: "بايد با دوستان خودمان صحبت كرده و سپس در مورد آنان اظهارنظر كنيم. در حال حاضر سوابق آنها را دريافت نكرده ايم". علاوه براين دو گروه يك عده از نمايندگان نيز از عدم ارائه برنامه وزيران پيشنهادي به مجلس گله مندند و خواستار ارائه هر چه زودتر اين برنامه ها هستند. در همين خصوص حميد رضا حاجي بابايي ، عضو هيات رييسه مجلس ديروز در گفت وگو با ايلنا در واكنش به انتقاد برخي نمايندگان در اين زمينه، گفت: اگرچه وزراي پيشنهادي روز سه شنبه به مجلس معرفي شدند، اما دولت هنوز برنامه هاي آنان را به مجلس ارائه نكرده است. نماينده همدان با بيان اينكه هنوز اين مساله از سوي هيات رييسه پيگيري نشده است، پيگيري آن را به امروز موكول كرد و افزود: چنانچه امروز اين برنامه ها از سوي دولت به هيات رييسه ارائه شود، تا ظهر آن را تكثير كرده و در اختيار نمايندگان قرار خواهيم داد. حال با توجه به اين واكنش ها به بررسي بيوگرافي كوتاهي از گزينه هاي پيشنهادي رئيس جمهور براي سه وزارتخانه اقتصاد، كشور و راه مي پردازيم.
جايگزين صمصامي كيست؟
شمس الدين حسيني متولد 1346 و داراي دكتري تخصصي اقتصاد بخش عمومي از دانشگاه آزاداسلامي است. حسيني در حال حاضر دبير كارگروه تحولات اقتصادي است و پيش از اين معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي و در دوره اصلاحات از مديران زير مجموعه دژپسند معاون وزارت بازرگاني و مدير روابط عمومي سازمان برنامه و بودجه در دوره سازندگي و رياست ميرزاده بوده است. وي همچنين عضو كميسيون تخصصي شوراي بورس، عضو كميسيون فرعي شوراي پول و اعتبار، مدير كل دفتر روابط عمومي و امور بين الملل وزارت نيرو، دبير كميسيون مشترك ايران و قطر، مديركل حوزه رياست سازمان برنامه و بودجه كشور، سرپرست دفتر بررسي هاي اقتصادي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي، دبير گردهمايي بررسي مسئله فقر و فقرزدايي در جمهوري اسلامي ايران و هماهنگ كننده ملي پروژه هاي دفتر عمران سازمان ملل متحد را در سوابق شغلي خود دارد. به گزارش "الف"، پس از كاهش احتمال راي اعتماد نمايندگان مجلس به حسين صمصامي، سيد شمس الدين حسيني براي كسب راي اعتماد به مجلس شد.
جايگزين هاشمي كيست؟
علي كردان هم كه روز سه شنبه هفته پيش به جاي هاشمي از سوي رئيس جمهوري به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت كشور به مجلس معرفي شد، داراي سوابق علمي و اجرايي به شرح زير است: وي متولد اول آبان 1337 هجري شمسي در يكي از روستاهاي توابع شهرستان ساري است. كردان در حال حاضر قائم مقام وزارت نفت است و در گذشته در سمت هاي معاون اداري- مالي، مجلس و امور استان هاي سازمان صدا و سيما (در دوره لاريجاني و ضرغامي) و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور (در دوره جهرمي) و معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (در دوره وزارت علي لاريجاني) سابقه فعاليت دارد. علي كردان هم اكنون مشغول نگارش برنامه خود براي اداره اين وزارتخانه مي باشد و به زودي آنرا تقديم مجلس مي كند. كردان در اولين واكنش خود پس ازمعرفي به عنوان وزير كشور درباره تغييرات در اين وزارتخانه به مهر گفته است كه نمي توان درصد و عددي براي ميزان تغييرات آتي در وزارت كشور بيان كرد.وي اظهار كرده است: اصل بر بقا و خدمت استانداران كشور است.
هاشمي: خودم نخواستم وزير شوم
در همين حال سيد مهدي هاشمي دراولين واكنش نسبت به معرفي كردان به مجلس براي تصدي وزارت كشوردرجمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه خودم پيشنهاد داده ام كه فرد ديگري وزير شود، گفته است: "البته تصميم نهايي در اين خصوص بر عهده رئيس جمهور بوده و ايشان تصميم گيرنده نهايي است".
جانشين رحمتي كيست؟
"حميد بهبهاني " وزير پيشنهادي از سوي رئيس دولت نهم براي پست وزارت راه و ترابري به مجلس نيز كه در حال حاضر پس از رحمتي سرپرستي اين وزارتخانه را از يك ماه پيش برعهده گرفته است متولد سال 1319 شيراز، اما بزرگ شده خوزستان است.وزير پيشنهادي احمدي نژاد براي وزارت راه و ترابري پيش از اين به عنوان معاونت برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل در همين وزارتخانه مشغول بكار بوده است. بهبهاني داراي دكتراي تخصصي عمران با گرايش حمل و نقل و ترافيك از دانشگاه " كينزول" فلوريدا است و هم اكنون به عنوان استاد دانشگاه هاي معتبر كشور از اعتبار بالايي در بين صاحب نظران و مهندسان كشور برخورداراست.وي از سوي احمدي نژاد به عضويت در شوراي عالي تدوين برنامه پنجم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور كه از سال 1389 تا 1393 قرار است در كشور به اجرا در آيد ،منصوب شده است . بهبهاني از ابتداي فعاليت دولت نهم نيز مشاور احمدي نژاد در امور حمل و نقل كشور بوده و در اين زمينه انجام وظيفه كرده است.وزير پيشنهادي براي وزارت راه و ترابري همچنين طي سال هاي 1356 تا 1369 به عنوان استاديار، و طي سال هاي 1376 تا 1380 به عنوان دانشيار و از سال 1380 تاكنون داراي كرسي استادي كامل در دانشگاه علم و صنعت ايران بوده است .
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن