تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810500835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني از ديروز تا امروز ـ 4 دولت نهم وارث وعده‌هاي گذشتگان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني از ديروز تا امروز ـ 4 دولت نهم وارث وعده‌هاي گذشتگان
خبرگزاري فارس: دولت نهم در حالي در سه سال اخير به تكميل طرح‌هاي عمراني نيمه‌تمام موجود در كشور همت گماشته، كه اين پروژه‌ها در حقيقت ميراث برنامه‌ريزي‌ها و اجراي طرح‌هاي مختلف وعده داده شده توسط دولت‌هاي گذشته بوده‌ است اما دولت نهم با جديت، تمام تلاش خود را براي اتمام و تكميل اين پروژه‌هاي نيمه‌تمام به كار بسته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، استان سمنان نيز از اين قاعده مستثنا نبوده است و در حالي مسيرهاي توسعه بيش از پيش را طي مي‌كند كه دولت نهم عزم جدي خود را براي تكميل طرح‌هاي وعده داده شده به مردم با سفرهاي استاني و حضور مسئولان رده‌هاي مختلف كشور در سمنان در عمل نشان داده است.
اختصاص اعتبار براي طرح‌هاي استاني و ملي، تأمين مصالح ساختماني مورد نياز و ايجاد شتاب در مديران دستگاه‌هاي اجرايي مهم‌ترين مواردي است كه در تكميل طرح‌هاي نيمه تمام عمراني بايد به آن توجه شود‌

*اختصاص اعتبار، گام نخست در اجراي طرح‌هاي عمراني
اختصاص اعتبار و تأمين منابع مالي در حقيقت گام نخست انجام هر فعاليتي توسط دستگاه‌هاي دولتي از جمله اجراي طرح‌هاي عمراني است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار سمنان در اين باره در گفتگو با خبرنگار فارس مي‌گويد: در سه ماهه نخست امسال، 960 ميليارد ريال اعتبار ملي و استاني به استان سمنان اختصاص يافته كه با آن تكميل بسياري از طرح‌هاي عمراني نيمه‌تمام انجام شده است.
بهزاد ظهيري با ارائه گزارشي از وضع اعتبارات تملك دارايي‌هاي استان سمنان افزود: در اين مدت، 760 ميليارد ريال اعتبار ملي و 200 ميليارد ريال اعتبار استاني به سمنان اختصاص يافته است.
وي همچنين روند جذب اعتبارات عمراني را در استان سمنان بسيار خوب و مطلوب دانست و اظهار داشت: در حالي كه در ابتداي امسال، 420 ميليارد ريال مانده اعتبارات عمراني سال گذشته داشتيم، با تلاش مديران اين رقم در حال حاضر به زير 10 ميليارد ريال رسيده است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار سمنان با بيان اينكه 40 درصد اعتبارات امسال استان سمنان بايد به روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت اختصاص يابد، تصريح كرد: اين تصميم براي توجه بيشتر به روستاها و شهرهاي كم‌جمعيت گرفته شده است.
وي با بيان ويژگي‌هاي بودجه سال‌ جاري گفت: بيشترين سقف اعتبارات در سال‌ جاري به بخش حمل و نقل اختصاص يافته است.
معاون برنامه‌‌ريزي استاندار سمنان ادامه داد: بيشترين رشد اعتبارات امسال نيز مربوط به بخش بهداشت است.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اختصاص اعتبار براي تكميل طرح‌هاي عمراني اين كانون كه بيشتر مورد استفاده كودكان و نوجوانان به خصوص در فصل تابستان قرار مي‌گيرد، گفت: امسال 15 ميليارد ريال اعتبار از محل هداياي رهبر انقلاب اسلامي در سفر به اين استان، به كانون پرورش فكري سمنان اختصاص يافته كه موتور محرك فعاليت‌هاي عمراني اين كانون است.
فضل‌الله موحدي افزود: با اين ميزان اعتبار، هفت طرح عمراني شامل مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري و مراكز كانون در شهميرزاد، سرخه، ايوانكي، آرادان، بسطام و مركز شماره دوي شاهرود اجرا مي‌شود.
وي گفت: براساس برنامه زمانبندي شده، اين طرح‌ها بايد تا پايان شهريور امسال به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان تحويل داده شوند.
موحدي ادامه داد: اين مراكز تا پايان امسال تجهيز و اوايل سال آينده راه‌اندازي مي‌شوند و تاكنون بين 40 تا 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان گفت: در مراكز كانون اين استان، 122 هزار و 600 جلد كتاب نگهداري مي‌شود و اين مراكز، 30 نوع فعاليت را به كودكان شش تا 16سال ارائه مي‌دهند.
موحدي افزود: با توجه به اينكه در سال گذشته دو مركز گيم‌نت و كافي‌نت با اينترنت پرسرعت براي كودكان در سمنان گشايش يافته بود، امسال نيز چهار مركز در شاهرود و گرمسار به بهره‌برداري مي‌رسد.
معاون امور عمراني استاندار سمنان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس اعتبار را گام نخست انجام بسياري از طرح‌هاي عمراني توصيف و به رايزني‌هاي انجام شده براي تأمين اعتبار خريد لوله به منظور استفاده در مراحل تكميلي طرح خط لوله 48 اينچ شريف‌آباد به سمنان اشاره كرد و اظهارداشت: با توجه به لوله‌گذاري 170 كيلومتر از مسير سمنان تا شاهرود براي تأمين گاز استان سمنان، لوله‌گذاري مسير ميامي به دشت شاد و نيز آغاز مرحله نخست لوله‌گذاري تويه دروار به فولادمحله، سمنان به‌زودي به شاهراه گازي كشور تبديل خواهد شد.
محمدهادي عموزاده با بيان اينكه اجراي اين خط لوله از مهم‌ترين طرح‌هاي مصوب سفر هيئت دولت به سمنان است، از اجراي 251 مصوبه هيئت وزيران در سمنان خبر داد.
وي گفت: اين مصوبه‌ها شامل يك هزار و 300 طرح كوچك و بزرگ عمراني، اقتصادي و خدماتي است.

*تأمين مصالح ساختماني، ضرورت عمران
مصالح ساختماني همواره به عنوان يكي از مولفه‌هاي اساسي در اجراي هر طرح عمراني توسط دولت و نيز ساخت و سازهاي مردمي كه در نهايت به عمران شهري منجر مي‌شود، مطرح بوده است.
در ماه‌هاي اخير مصرف مصالح ساختماني توسط بخش خصوصي و به‌ويژه مردم تا حدي بالا رفت كه علاوه بر افزايش بيش از اندازه قيمت اين مصالح، نارضايي مردم را نيز درپي داشت.
اين مسئله در ماه‌هاي اخير سبب شد تا استاندار سمنان با دستور شخصي خود خروج مصالح ساختماني را از استان سمنان ممنوع اعلام كند.
معاون امور عمراني استاندار سمنان تأكيد كرد: مردم از قيمت فعلي مصالح ساختماني رضايت ندارند و بايد نظارت بيشتري بر كنترل بازار در اين بخش انجام شود.
عموزاده گفت: قيمت شن و ماسه و ديگر مصالح ساختماني تا پايان امسال در استان سمنان تغييري نخواهد كرد و مشكل تأمين مصالح ساختماني در استان و كشور از جمله نگراني‌هاي مردم است.
وي تصريح كرد: با آنكه دستگاه‌هاي نظارتي فراتر از از حد و وظايف خود عمل مي‌كنند، اما انتظار جامعه بيشتر از اينهاست و مردم از قيمت مصالح ساختماني رضايت ندارند.
معاون امور عمراني استاندار سمنان ادامه داد: قيمت ابلاغ شده از سوي دولت با قيمت مصالحي كه به دست مردم مي‌رسد، فاصله دارد و به همين خاطر تعرفه‌ها بايد به نوعي ساماندهي و شرايط متعادل‌تري در پيش گرفته شود.
عموزاده گفت: از آنجايي كه بايد حقوق مردم را رعايت كنيم، كميته‌اي توسط سازمان بازرگاني استان سمنان براي تعيين قيمت سيمان و آجر تعيين شده است كه شرايط مورد نظر توليدكنندگان را نيز براي تعرفه‌گذاري در نظر مي‌گيرد.
وي با اشاره به انجام دو سفر مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي و هيئت دولت به استان سمنان، افزايش طرح‌هاي عمراني را يكي از دستاوردهاي اين سفرها دانست كه مصالح ساختماني زيادي را در اين استان مصرف مي‌كند.
معاون امور عمراني استاندار سمنان اضافه كرد: هنوز عمليات اجرايي تعدادي از اين طرح‌ها شروع نشده و 15 هزار واحد مسكوني نيز در تعهدهاي سفر هيئت دولت است كه بايد براي اقشار كم‌درآمد ساخته شود.
عموزاده با تأكيد بر اين كه قيمت‌ها بايد با كار كارشناسي تعيين شود، اظهار داشت: در بخش مسكن، ساخت و ساز عمده‌اي در استان سمنان انجام نشده كه قيمت مصالح تا اين حد بالا رفته است.
وي صادرات مصالح ساختماني به كشورهاي ديگر را سبب افزايش قيمت اين محصولات در استان سمنان دانست و گفت: با توجه به ناتمام ماندن طرح‌هاي عمراني سمنان، خروج مصالح از اين استان كماكان به صورت پنهاني ادامه دارد.
معاون امور عمراني استاندار سمنان در ارتباط با سيمان نيز افزود: با توجه به ابلاغيه وزارت بازرگاني، سهم طرح‌هاي عمراني در ارتباط با سيمان از 35 به 12/5 درصد كاهش يافته است كه بيشتر طرح‌هاي عمراني با مشكل مواجه مي‌شوند.
استاندار سمنان نيز تصريح كرد: قبل از تأمين نياز نقاط مختلف اين استان، خروج مصالح ساختماني از سمنان ممنوع است.
علي عبداللهي افزود: تا زماني كه طرح‌هاي عمراني به مصالح نيازمند هستند، نبايد مصالح ساختماني از استان سمنان خارج شود و در درجه نخست بايد براساس قيمت‌هاي اعلام شده، نياز استان سمنان را تأمين كرد.
وي با بيان اين كه كنترل قيمت كالاها بايد مستمر باشد، جلوگيري از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها را در استان سمنان خواستار شد.
استاندار سمنان همچنين افزود: موضوع تورم و افزايش قيمت كالاها، يكي از مسائل مهمي است كه بايد بيشتر به آن پرداخته شود.
استاندار سمنان ادامه داد: براي كنترل اين معضل بايد نظارت ويژه همه دستگاه‌هاي متولي به صورت مستمر انجام گيرد و حوزه‌هاي امور عمراني و سياسي و امنيتي استانداري سمنان نيز بر اين موضوع احاطه داشته باشند.

*كم‌كاري مسئولان و كندي اجراي طرح‌ها
شماري از صاحب‌نظران و كارشناسان عمراني استان سمنان كم‌كاري برخي مديران دستگاه‌هاي اجرايي و بي‌برنامگي را يكي از علت‌هاي تأخير در اجراي طرح‌هاي عمراني مي‌دانند و معتقدند: در دولت نهم بسياري از مديراني كه اين‌گونه عمل مي‌كردند از كار بركنار شدند و دولت نهم براي اجراي طرح‌هاي عمراني در موعد مقرر تأكيد دارد.
استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار فارس در اين خصوص با صراحت گفت: اجازه نمي‌دهيم اجراي هيچ كدام از طرح‌هاي ملي مصوب در استان سمنان به هر علتي متوقف شود.
عبداللهي افزود: اجراي برخي طرح‌هاي ملي مصوب در استان سمنان از دهه 70 آغاز شده است و بيش از 16سال از عمر آنها مي‌گذرد و شايسته نيست طرح‌هاي كوچك ساليان دراز در پيچ و خم فعاليت‌هاي اجرايي باشند.
وي تصريح كرد: منابع اعتباري استان سمنان بايد به نحوي سازماندهي شود كه مردم بتوانند از مزاياي اجراي طرح‌هاي عمراني استاني و ملي به سرعت بهره‌مند شوند.
استاندار سمنان با تأكيد بر اينكه تا زماني كه طرح‌هاي عمراني اجرايي نشده و مردم به طور عملي از آنها استفاده نكرده‌اند، هيچ فعاليت مثبتي انجام نشده است، اظهارداشت: طرح‌هاي عمراني كه از محل اعتبارات استاني اجرا مي‌شوند بايد حداكثر ظرف سه سال به بهره‌برداري برسند.
عبداللهي اتمام طرح‌هاي نيمه‌كاره عمراني را يكي از اولويت‌هاي اساسي استان سمنان در امور توسعه و عمران شهري اعلام كرد و گفت: در اجراي طرح‌هاي عمراني بايد به نيازهاي عمومي مردم توجه شود و اجراي طرح‌هايي را كه مردم بيشتر به آن نياز دارند، در اولويت قرار گيرد.
وي ادامه داد: دولت نهم علاوه بر تسلط بر مسائل خارجي، در درون كشور نيز گام‌هاي اساسي و بسيار مهمي را براي عمران و آباداني نقاط مختلف ايران اسلامي، ارتقاي امنيت اجتماعي و عمومي و بهبود معيشت، آسايش و رفاه مردم برداشته است.
استاندار سمنان اضافه كرد: دولت براي اجراي سياست‌ها و طرح‌هاي خود همكاري مطلوبي با مجلس شوراي اسلامي برقرار كرده است.
عبداللهي سياست‌هاي دولت را براي اجراي طرح‌هاي پرداخت تسهيلات بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده اقتصادي، توزيع سهام عدالت، كاهش نرخ سود بانكي و راه‌اندازي صندوق مهر امام رضا (ع) موفق ارزيابي كرد.
وي افزود: همه مديران دستگاه‌هاي دولتي در يك مجموعه واحد كار مي‌كنند و عضوي از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند و به همين خاطر بايد خوب فعاليت كنند تا نظام رشد معقول و مناسبي داشته باشد و با سلامت كامل به اهداف پيش‌بيني شده دست يابد.
استاندار سمنان با تأكيد بر لزوم ايجاد انسجام و وحدت در فعاليت‌هاي اجرايي گفت: مديران با توجه به نامگذاري سال 87 به عنوان سال نوآوري و شكوفايي از سوي رهبري، بايد همكاري بيشتري براي شكوفايي و اجراي طرح‌هاي عمراني داشته باشند.
عبداللهي مدير موفق و بومي را فردي دانست كه دلسوزتر، پرتلاش تر و پركارتر بوده و به صرفه‌جويي در هزينه منابع اعتقاد داشته باشد.
استاندار سمنان گفت: در بسياري از موارد، هنگام اجراي طرح‌هاي عمراني مولفه زمان در نظر گرفته نمي‌شود و اين مسئله به طولاني شدن اجراي طرح‌ها مي‌انجامد.
عبداللهي افزود: مشكلات متعدد مربوط به تأخير زماني اجراي طرح‌هاي بخش عمراني در شهرهاي مختلف استان سمنان به زمان‌بر بودن آنها مربوط است.
وي تأكيد كرد: زمان مطالعات طرح‌هاي عمراني توسط مشاوران در نظر گرفته نمي‌شود و به همين خاطر اجراي طرح از موعد مقرر طولاني‌تر شده و با تأخير همراه است.
استاندار سمنان تصريح كرد: استانداري سمنان به طور جدي اين مسئله را پيگيري مي‌كند و درصدد رفع آن است.
وي اظهار داشت: هدف دولت ساخت در بعد ارتفاع است و به همين منظور بايد ترتيبي اتخاذ شود تا طرح‌هاي عمراني در بعد ارتفاع و در طبقات مختلف ساخته شود.
عبداللهي ادامه داد: در سند توسعه استان سمنان و كليات چشم‌انداز و با توجه به وسعت زياد اين استان و جمعيت كم آن، رشد صنعت يكي از محورهاي توسعه سمنان در نظر گرفته شده است و در اولويت كاري مسئولان قرار دارد.
وي امكان بهره‌برداري مناسب در تمامي زمينه‌ها، تبديل مواد اوليه به كالاهايي با ارزش افزوده بيشتر و ارائه آن به بازار مصرف جهاني را از مهم‌ترين ويژگي‌هاي بخش صنعت در استان سمنان دانست.
استاندار سمنان بر ضرورت تسريع در اجراي طرح‌هاي عمراني توسط دستگاه‌هاي اجرايي استان سمنان تأكيد كرد و افزود: همه دستگاه‌هاي دولتي موظف هستند در جذب اعتبارات و اجراي طرح‌ها شتاب كنند.
وي بر استفاده از فرصت باقي ‌مانده براي جذب اعتبارات تأكيد كرد و اظهار داشت: دستگاه‌ها بايد با جذب اعتبارات براي اجراي طرح‌هاي عمراني و رفع نيازهايي كه مردم دارند، تلاش كنند.
استاندار سمنان گفت: دستگاه‌هاي اجرايي موظفند در به پايان رساندن طرح‌هاي باقي مانده و جذب اعتبارات تعجيل و در اصلاح موافقتنامه‌ها اقدام كنند.
استاندار سمنان تكميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام موجود در كشور را يكي از مهم‌ترين اهداف دولت نهم دانست و افزود: تكميل طرح‌هاي عمراني نيمه‌تمام در استان سمنان با سرعت خوبي در حال پيگيري است.
وي اظهار داشت: اجراي طرح‌هاي مورد نياز مردم در استان سمنان آغاز شده و فعاليت‌هاي بسيار ارزشمند خيران در كمك به ساخت بيمارستان‌ها و مدارس، توسعه و پيشرفت را در اين استان شتاب بخشيده است.
استاندار سمنان گفت: يكي از مصوبه‌هاي هيئت دولت در سفر به استان سمنان تأمين تجهيزات بيمارستان آرادان بود كه به همت وزارت مسكن و شهرسازي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اجرايي و هم‌اكنون تجهيزات خوب و پيشرفته‌اي در اين بيمارستان نصب شده است.
معاون امور عمراني استاندار سمنان نيز در اين خصوص افزود: ميانگين پيشرفت فيزيكي طرح‌هاي عمراني استان سمنان نشانگر مطلوب بودن اجراي طرح‌هاي عمراني در اين استان است.
عموزاده درباره علل كندي اجراي طرح‌هاي عمراني گفت: با سپري شدن چهار ماه از سال و اختصاص درصد مطلوبي از اعتبارات عمراني، اين ميزان پيشرفت فيزيكي مطلوب است و اين بخش خيلي عقب‌مانده محسوب نمي‌شود.
معاون امور عمراني استاندار سمنان همچنين در واكنش به طرح‌هاي باقي مانده از ساليان گذشته اظهار داشت: برايم قابل قبول نيست كه معاون استاندار در شوراي عمراني عضو باشد و فعاليت‌هاي عمراني به اين شكل پيش برود.
عموزاده به مديران دولتي استان سمنان گفت: من اهل تهديد نيستم اما روش‌هاي اجراي طرح‌هاي عمراني بايد هر‌چه سريع‌تر اصلاح شود.
وي ادامه داد: مديران تنها به اراده قوي براي اجراي طرح‌هاي عمراني نياز دارند تا مسائل و مشكلات اين بخش را برطرف كنند.
معاون امور عمراني استاندار سمنان، روان‌سازي و تسهيل فعاليت‌ها را براي مردم، هنر مديريتي دانست و گفت: مردم از طولاني بودن مدت زمان دريافت مجوز ساخت و ساز نگران هستند.
عموزاده اظهار داشت: بايد با ايجاد فرايندي مشخص و تسهيل در اخذ مجوز ساخت و ساز در يك دوره گردش كار كوتاه و حداقلي، مردم بتوانند مجوز ساخت دريافت كنند.
وي بر اتخاذ راه‌كارهاي مختلف براي افزايش درآمدها و نظارت بر طرح‌هاي شهرداري‌ها تأكيد كرد و ادامه داد: بايد با مشاركت دادن و ارزش قائل شدن براي مردم، فعاليت‌هاي عمراني را در فاصله زماني مشخصي انجام داد و با نصب تابلو، زمان آغاز و خاتمه طرح‌هاي عمراني را به آنها اعلام كرد.
معاون امور عمراني استاندار سمنان خاطرنشان كرد: به جاي اينكه در طول 10سال، فعاليت‌هاي عمراني متفاوتي را آغاز كنيم و آنها را نيمه‌كاره رها كنيم، بهتر است فعاليت‌هاي مشخصي را در دست بگيريم و همه آنها را به سرانجام برسانيم.

*مردم از اقدامات دولت رضايت دارند
مردم شهرستان‌هاي مختلف استان سمنان مي‌گويند: با به روي كار آمدن دولت نهم و آغاز رياست جمهوري احمدي‌نژاد بسياري از طرح‌هايي كه از سال‌هاي دور در اين شهرها نيمه‌تمام مانده بود، به بهره‌برداري رسيده است و هم‌اكنون مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
يكي از جوانان سمناني كه از مجموعه ورزشي غدير سمنان در رشته تكواندو استفاده مي‌كند در اين باره به خبرنگار فارس در سمنان گفت: چند سال بود كه از ساخت اين مجموعه ورزشي مي‌گذشت و با وجود اعلام بهره‌برداري رسمي از اين طرح، هيچ كدام از بخش‌هاي آن هنوز تكميل نشده بود اما از دو سال پيش تاكنون تجهيزات و امكانات مطلوبي به اين مجموعه ورزشي اختصاص يافته است.
فيض‌الله عزالدين مي‌افزايد: هم‌اكنون تشك‌هايي كه در اين مجموعه نصب شده است، پيش‌تر حتي در بهترين ورزشگاه سمنان نيز وجود نداشت و مسئولان به خوبي از مجموعه ورزشي غدير استفاده چند منظوره مي‌كنند.
وي ادامه داد: در سال نخست بهره‌برداري از اين مجموعه كه در سال 84 انجام شد حتي داخل محوطه يك آب سردكن و وسائل شستشوي دست و صورت هم نبود اما امروز امكانات اين ورزشگاه به حدي كامل است كه رقابت‌هاي بين‌المللي و كشوري در آن برگزار مي‌شود.
يكي از كارگران در شهرستان دامغان نيز بهره‌برداري از زمين چمن و مجموعه ورزشي ويژه كارگران را در اين شهرستان از گام‌هاي مثبت دولت نهم عنوان كرد.
علي بيرجنديان افزود: كارگران دامغاني سال‌ها بدون هيچ امكانات ورزشي و تفريحي بودند و ساخت مجموعه ورزشي ويژه كارگران تأثير به‌سزايي در ارتقاي روحي آنها و افزايش انگيزه كاري كارگران دامغاني داشت.
وي تصريح كرد: توجه به بعد سلامت جسماني مي‌تواند در رشد بهره‌وري كاري نيز موثر باشد و حضور كارگران در ورزشگاه‌ها پس از ساعت‌هاي طولاني كار در كارخانه‌ها آنها را از نظر روحي نيز ارتقا مي‌دهد.
اين كارگر دامغاني با قدرداني از اقدامات دولت نهم براي تكميل طرح‌هاي عمراني نيمه‌تمام در دامغان افزود: بسياري از محل‌هاي بازي كودكان در دامغان و بوستان‌هاي اين شهر در يكي دو سال اخير بهسازي و ايجاد شد كه تسهيلات رفاهي مناسبي را براي خانواده‌ها ايجاد كرده است.
يكي از شهروندان شاهرودي نيز با تقدير از اقدامات دولت نهم براي بهسازي و ايجاد راه‌هاي مواصلاتي جديد مي‌گويد: جاده‌هاي استان سمنان قبل از اين بسيار نامناسب و در بيشتر مناطق دچار خرابي‌هاي متعدد بود كه هم‌اكنون بسياري از آنها اصلاح شده است.
اصغر احمدي با بيان اينكه وضع موجود تا اهداف ايده‌آل فاصله زيادي دارد، اظهار داشت: اما همين قدر كه به امنيت سفر مردم توجه مي‌شود پسنديده است و مردم از آن رضايت دارند.
وي شهرستان شاهرود را نيازمند توجه بيشتر مسئولان برنامه‌ريز و دولتمردان كشورمان دانست و افزود: اين شهرستان در ماه‌هاي اخير با مصوبه سفر استاني هيئت دولت، داراي فرمانداري ويژه شد و فرماندار شاهرود اختيارات بيشتري براي انجام وظايف خود به خصوص در بخش عمراني پيدا كرد.
اين شهروند شاهرودي با بيان اينكه اگر دولت نهم معضل بيكاري را نيز در اين شهرستان از بين ببرد تعهدات خود را در قبال مردم اين شهرستان به طور كامل انجام داده است، ادامه داد: بيكاري در برهه كنوني گريبانگير جوانان شاهرودي شده است و بايد به رفع اين مشكل نيز پرداخت.
به هر حال استان سمنان با جمعيتي حدود 600 هزار نفر، وجود حدود 2 هزار واحد صنعتي و معدني و 102 هزار بيمه شده تأمين اجتماعي مي‌تواند در تحولات اقتصادي و اجتماعي كشور تأثيرگذار باشد و بايد به عمران صنعتي آن بيش از ساير بخش‌ها توجه كرد.
مسئولان استان سمنان با اينكه از شمار طرح‌هاي عمراني نيمه‌تمام موجود در اين استان و طرح‌هاي در دست اقدام آمار دقيقي در دست ندارند اما گزارش‌ها از وجود بيش از 2 هزار طرح در دست اجرا در شهرستان‌هاي مختلف اين استان حكايت مي‌كند كه هم‌اكنون با عزم دولت نهم در حال پيگيري و اجراست.
به جرات مي‌توان گفت كه تكميل طرح‌هايي كه مورد انتظار مردم استان سمنان است و نيز توجه به روستاها و سركشي از طرح‌هاي در دست اقدام نقاط دورافتاده و محروم در افزايش رضايت‌مندي عمومي نقشي غيرقابل انكار دارد و دولت نهم تا امروز در گام نهادن در اين مسير موفق بوده است.
-------------------------------------
گزارش از: مرتضي مزيناني صفابين
خبرنگار فارس در استان سمنان
-------------------------------------
انتهاي پيام:/ر
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن