تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798970676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گويمدير پژوهش و فناوري شركت ملي گاز در گفتگو با موج مطرح كرد:بومي‌سازي صنعت سي‌ان جي با محوريت استاندارد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گفت و گويمدير پژوهش و فناوري شركت ملي گاز در گفتگو با موج مطرح كرد:بومي‌سازي صنعت سي‌ان جي با محوريت استاندارد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني بحث استفاده از گاز طبيعي به عنوان سوخت خودروها از قدمتي 36 ساله در كشور ما برخوردار است. افزايش مصرف و در نهايت واردات بنزين طي سال‌هاي اخير و به دنبال آن اجراي طرح سهميه‌بندي و وجود حدود 28 تريليون ذخيره گاز طبيعي در كشور موجب تسريع در استفاده از گاز در خودروها به عنوانن سوخت جايگزين بنزين شده است.


وجود همين مزيت‌هاي نسبي موجب شده مجموعه دولت بخش عمده‌اي از فعاليت‌هاي خود را براي تعداد سي‌ان جي در كشور معطوف كند. براين اساس تا كنون بيش از 800 هزار دستگاه خودروي دوگانه سوز توليد و نزديك به 600 جايگاه تك منظوره و دو منظوره جايگاه سي‌ان جي در 30 استان كشور مورد بهره‌برداري قرار گرفته‌اند. از سوي ديگر براساس برنامه‌هاي تدوين شده در بخش ساخت و توسعه جايگاه‌هاي سي‌ان جي تا پايان سال جاري تعداد جايگاه‌هاي گاز به 1800 باب افزيش پيدا مي‌كند و توليد خودروهاي دوگانه سوز هم در كارگاهاي تبديل و كارخانه خودروسازان باروند پرشتابي دنبال مي‌شود. اما براي توسعه همه جانبه صنعت سي‌ان جي در كشور هم اكنون سازندگان، پيمانكاران و شركت‌هاي مختلف داخلي فعاليت‌هاي گسترده‌اي را آغاز كرده‌اند.
به طوري كه تاكنون چندين خط توليد در بخش ساخت كيت، مخزن، شير، رگلاتور و ... در كشور راه‌اندازي شده است. اما بدون شك يكي از محوري‌ترين مباحث مطروحه در ساختن قطعات و تجهيزات مورد نياز صنايع سي‌ان‌جي در بخش‌هاي توليد و تبديل خودروهاي دوگانه سوز و ساخت ايستگاه‌هاي سي‌ان جي بحث رعايت استانداردها است. بايد به اين موضوع توجه كرد كه در كنار بومي سازي ساخت قطعات و تجهيزات و توليد فن‌آوري‌هاي جديد كه يك گام بلند در جهت توسعه صنعتي كشور به شمار مي‌آيد. حفظ و رعايت استانداردها در سطوح ملي و بين‌المللي هم يك اصلي اساسي خواهد بود كه در طي سال‌هاي اخير در مجموعه وزارت نفت مكررا مورد سفارش مديران ارشد اين وزارت خانه قرار گرفته است. با توجه به برگزاري يك ميزدگرد تخصصي تحت عنوان «بررسي‌ معيارهاي كيفي، ايمني و مراقبت‌هاي ادواري تجهيزات سي‌ان‌جي و كيفيت گاز طبيعي در اولين كنفرانس ملي سي‌ان جي گفتگوي بدون حاشيه‌اي با دكتر سعيد پاك سرشت مدير پژوهش و فن‌آوري و عضو هيات مديره شركت ملي گاز ايران تركيب داده‌ايم كه شرح آن در پي مي‌آيد:

هدف شركت ملي گاز ايران از برگزاري اولين كنفرانس سي‌ان‌جي در ايران چه بوده است؟
در حال حاضر سازمان هاوارگان‌هاي مختلفي در صنعت سي‌ان‌جي درگير هستند و از اين مديران عامل دو شركت ملي گاز ايران و پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي با تعاملي كه همواره بين دو مجموعه وجود داشته سعي كردند در يك فضاي مشترك راهكارها و مكانيزم‌هايي كه به نوعي موجب رشد و توسعه صنايع سي‌ان‌جي در كشور مي‌شود را بررسي كرده و راه‌كارهايي اجرايي براي دستيابي به اهداف مورد نظر را مشخص كنند. از سوي ديگر سعي شده در اين گردهمايي دو روزه ميزگردهايي تخصصي براي تشريح مسائل روز صنعت سي‌ان جي تشكيل شود و راهكارهايي علمي و اجرايي براي رفع معضلات و مشكلات پيش روي آن‌ها تعريف كرد. اما با توجه به اينكه در شرايط كنوني و با توجه به برنامه‌هاي گسترده توسعه صنعت سي‌ان‌جي حضور بخش خصوصي مي تواند گره گشاي بسياري از مشكلات باشد. سعي شده تا با همگرايي همه جانبه موانع پيش روي همكاري‌هاي بخش هاي خصوصي را شناسايي و در جهت حل و فصل آنها تصميمات اساسي اتخاذ شود. همچنين در اين كنفرانس مقاله‌هاي علمي نيز ارائه خواهد شد و از حضور موسسات و انجمن‌هاي بين‌المللي همچون ANGVA و IAVGV هم در قالب سخنراني استفاده كرد.

مهم ترين اهداف و محورهاي اصلي اولين كنفرانس ملي سي‌ان‌جي را تشريح فرماييد؟

آشنايي با آخرين دستاوردهاي فني و تكنولوژي در رشته‌هاي مرتبط با صنعت سي‌ان‌جي، ارتقا توانمندي‌ شركت‌هاي سازنده داخلي در تامين قطعات و اجزاي ساخت داخل و خارج، فرهنگ سازي و اطلاع رساني در خصوص كاربري صحيح سي‌ان‌جي در صنعت خودرو، بررسي‌ و ايجاد زمينه‌هاي همكاري با شركت‌هاي بين‌المللي فعال در صنعت سي‌ان‌جي، آشنايي با وضعيت موجود در ارائه چشم‌انداز، جلب توجه مراكز علمي و پژوهشي به زمينه‌هاي توسعه و ارتقاي صنعت سي‌ان‌جي، تبيين اولويت‌هاي خودروهاي عمومي و خدماتي در استفاده از گاز و بررسي راهكارهاي تسريع در آن، بررسي استانداردهاي ايمني در به كارگيري سي‌ان‌جي و بومي‌سازي آن، ارائه راهكارهاي لازم جهت ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌هاي ذي‌ربط با صنعت سي‌ان‌جي، تسهيل در سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ساخت و تجهيز جايگاه‌ها و معرفي روش‌هاي ارائه خدمات نگهداري و پشتيباني تجهيزات جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي از مهمترين اهداف و محورهاي اين گردهمايي دور روزه خواهد بود.

همان طوري كه اشاره كرديد در اين گردهمايي دو روزه پنج ميزگرد تخصصي و دو كارگاه آموزشي نيز برگزار مي‌شود. در اين رابطه هم توضيحاتي ارائه فرماييد؟
پنج ميزگرد تخصصي اين كنفرانس به منظور بررسي برنامه‌ حال و توسعه كار برد سي‌ان‌جي و نحوه تعامل دستگاه‌هاي مرتبط، معيارهاي كيفي، ايمني و مراقبت‌هاي ادواري تجهيزات سي‌ان‌جي و كيفيت گاز طبيعي برنامه‌ريزي و كنترل توليد خودروهاي پايه گاز سوز و تبديل خودروهاي دوگانه سوز، توسعه سي‌ان‌جي و فرصت‌هاي موجود براي سرمايه‌گذري و فعاليت‌هاي بخش خصوصي در قالب سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي و بهره‌برداري و پشتيباني از جايگاه‌هاي عرضه گاز خواهد بود. در اين 5 نشست تخصصي علاوه بر حضور معاونين وزراي نفت، صنايع و كشور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران از موسسه استاندارد، سازمان حفاظت محيط زيست، ستاد مديريت حمل و نقل سوخت، سنديكاي جايگاه‌داران بنزين، شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي و گاز خودرو هم حضور دارند. همچنين دو كارگاه آموزشي و تخصصي در زمينه‌ جايگاه‌هاي سوخت‌گيري سي‌ان‌جي و فرآيند تبديل سوخت خودروها هم تشكيل خواهد شد.

يكي از اصلي ترين اهداف شركت ملي گاز ايران بومي سازي ساخت تجهيزات و قطعات سي ان جي است. در اين رابطه جدا فعاليت هايي كه براي خلق دانش و فن آوري هاي جديد كرده ايد . براي رعايت استانداردها چه اقداماتي صورت گرفته است؟
در توسعه سي ان جي كشور قطعا يكي از اهداف استراتژيك شركت ملي گاز و گاز خودرو ايران رعايت استانداردهاي ملي و بين الملي است به طوري كه در اين رابطه به كليه سازندگان و توليد كنندگان اهميت اين موضوع را اعلام كرده ايم . هم اكنون نيز در كنار توليد اخلي بسياري از تجهيزات و مسائل ايمني و استاندارد به دقت رعايت مي شود و در بخش كارگاه اي تبديل خودرو شركت گاز خودرو با دقت و وساس خاصي نسبت به نحوه فعاليت اين كارگاه ها نظارت دارد و با واحد هاي متخلف به شدت برخورد مي شود . از سوي ديگر بايد به اين نكته اشاره كنيم كه براي استانداردها تنها به استاندارد هاي تعريف شده در شركت ملي گاز ايران بسنده نمي كنيم و از نظرات كارشناسي ساير ارگان ها و سازمان هاي معتبر مانند سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران هم استفاده مي كنيم .
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن