تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/قرارداد ساخت موتور لكوموتيو ملي امضا شد/ قلعه‌باني: نخستين موتور مهر‌١٣٨٩ تحويل راه‌آهن مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /قرارداد ساخت موتور لكوموتيو ملي امضا شد/ قلعه‌باني: نخستين موتور مهر‌١٣٨٩ تحويل راه‌آهن مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

قرارداد ساخت موتور لكوموتيو ملي بين راه آهن و شركت دسا (وابسته به وزارت صنايع و معادن) صبح روز 8 مرداد ماه در ساختمان راه آهن امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ حسن زياري ـ مديرعامل راه‌آهن ـ در اين مراسم با تاكيد بر اهميت ساخت موتور لكوموتيو اظهار كرد:‌ لكوموتيو يكي از گلوگاه‌هاي اصلي راه آهن به شمار مي آيد و مشكلاتي كه امروز در تاخير قطارهاي مسافربري رو به رو هستيم بسياري از آنها به كمبود و خرابي لوكوموتيوها در كشور برمي گردد.

وي گفت:‌ موتور بخش حساس و پيچيده لكوموتيو است و آنچه هم اكنون استفاده مي كنيم محصول ساخت كشورهاي خارجي است.

زياري با اشاره به اينكه در حال حاضر قطعات ناچيز لكوموتيو در داخل كشور ساخته مي‌شود، گفت: بيش از90 درصد از قطعات را وارد كشور مي كنيم و مسايل مانند تحريم سبب شده در زمينه خريد قطعات با مشكل برخورد كنيم.

او با بيان اينكه در بخش خريد قطعات لكوموتيو وابستگي‌هاي بالايي داريم، گفت:‌ در حال حاضر حركت خوبي در توليد قطعات در يك سال گذشته برداشته شده اما نياز به لكوموتيو و موتور مساله اساسي در كشور به شمار مي‌آيد.

معاون وزير راه با اشاره به اهميت استفاده چند منظوره از نوع موتور لكوموتيو در جهان گفت:‌ بايد بسيار زودتر از اين به فكر توليد و ساخت موتورهاي لكوموتيو مي افتاديم، اما اميدواريم قدم‌هايي كه امروز در جهت آن برداشته شده سبب توسعه سريع‌تر در اين بخش شود.

مديرعامل راه‌آهن گفت:‌ تاكنون چهار ميليارد تومان در مطالعات و طراحي اوليه براي ساخت اين موتور لكوموتيو ملي هزينه شده است.

به گزارش ايسنا، احمد قلعه باني ـ معاون وزير صنايع و معادن و رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ـ نيز در مراسم امضاي اين قرارداد اظهار كرد:‌ اين پروژه يكي از پروژه‌هاي مهم وزارت صنايع و معادن است كه وزير صنايع بارها بر آن تاكيد كردند كه در عرصه‌هايي كه كشور دچار معضل است و بخش‌هاي ديگر رغبت سرمايه گذاري ندارند، اما اين صنايع نو و كليدي به شمار مي‌آيند بايد سازمان گسترش وارد عرصه شود.

وي با بيان اين‌كه از چند سال پيش اين فعاليت را آغاز كرده‌ايم و اميدواريم در بخش توليد موتور لكوموتيو موثر واقع شويم، گفت: تاكنون نزديك به شش ميليارد تومان هزينه شده كه با اين قراردادي كه امروز براي ساخت لكوموتيو ملي امضا مي‌شود، نتايج اين تحقيقات به بار مي‌نشيند.

به گفته قلعه‌باني، ‌امضاي اين قرارداد نقطه عطفي در توليد در بخش قوه محركه در كشور است و دولت نهم نيز بر صنايع جديد و دانش محور تاكيد دارد كه اميدواريم با تاكيدات مقام معظم رهبري در راستاي اهداف تعيين شده اين پروژه هر چه زودتر به ثمر بنشيند.

سيد مصطفي ميرسليم ـ رييس هيات مديره شركت ديزل سنگين ايران (دسا) ـ نيز در اين مراسم اظهار كرد: ‌امضاي اين قرارداد چند نكته اصلي را گوشزد كرد؛ يكي آن‌كه چگونه كوشش‌هاي دانشگاهي در زمينه تحقيقات به ثمر مي نشيند، دوم آن كه به دليل تحريم‌هايي كه كشور ما امروز به آن دچار است در زمينه توليد قواي محركه به خودكفايي برسيم و در آخر آن‌كه با همكاري توان داخلي و قطعه‌سازان به سمت توسعه در اين بخش حركت كنيم كه اميدواريم با امضاي اين قرارداد و اجرايي شدن آن شاهد توسعه در اين بخش باشيم و اين گونه قراردادها بيش از گذشته در كشور مورد توجه قرار گيرد.

گفتني است؛ تفاهم‌نامه‌اي براي حمايت وزارت صنايع از اين پروژه نيز با راه‌آهن به امضا رسيد.

نخستين دستگاه موتور ملي لكوموتيو مهر 1389 تحويل شركت راه‌آهن ايران مي‌شود

قلعه‌باني در حاشيه مراسم امضاي قرارداد ساخت موتور ملي لكوموتيو با بيان اين مطلب گفت: توليد موتور ملي لكوموتيو مرحله تحقيقاتي خود را پشت سر گذاشته و هم‌اكنون در مرحله ساخت و توليد قرار گرفته است.

وي با اشاره به اين‌كه موتور ملي لكوموتيو در زمينه‌هاي دريايي و نيروگاهي نيز كاربرد دارد، افزود:‌ تحويل اولين موتور لكوموتيو ملي مهر ماه 1389 و مابقي موتورها تا پايان سال 1390 است.

وي در واكنش به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه چه ضمانتي وجود دارد، شركت ديزل سنگين ايران (دسا) در تعهدات خود مبني بر تحويل موتورهاي يادشده درست عمل كند؟ عنوان كرد: اين پروژه با حمايت‌هاي دانشگاهي و دولتي به اين مرحله رسيده و اميدواريم با كمك مسوولان شركت ديزل سنگين ايران و شركت راه‌آهن به كليه تعهدات عمل شود.

قلعه‌باني همچنين درباره فعاليت‌هاي سازمان گسترش در زمينه توليد صنعتي ساختمان توضيح داد: سازمان گسترش با همكاري وزارتخانه‌هاي تعاون و مسكن و شهرسازي و در قالب طرح مسكن مهر تاكنون حدود70 تفاهم‌نامه در زمينه احداث كارخانه‌هاي توليد مصالح مدرن ساختماني با بخش خصوصي امضا كرده است كه برخي از اين شركت‌ها در مرحله ثبت قرار دارند.

به گفته وي اين كارخانه‌ها قرار است زنجيره تامين مصالح ساختماني را در كشور به عهده داشته باشند.

كشتي ايران - اراك آماده تحويل است

يكي از خبرنگاران از رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران پرسيد، زماني قرار بود در صنعت كشتي‌سازي صاحب برند و كشتي ساخت داخل باشيم، اما در حال حاضر و با گذشت چندين سال هنوز كشتي ايران ـ اراك تحويل داده نشده است، چه برنامه‌اي داريد كه توليد موتور ملي لكوموتيو نيز به همان وضعيت دچار نشود؟ ضمن اين‌كه واگن‌سازان كشور نيز مانند واگن پارس در عمل به تعهدات خود مبني بر تحويل واگن به شركت راه‌آهن تاخيرات زيادي دارند؟

قلعه‌باني نيز تنها به گفته اين جمله بسنده كرد كه كشتي ايران ـ اراك در حال حاضر آماده تحويل است.

خبرنگار نيز پاسخ داد كه سه سال است مسوولان همين جواب را مي دهند و خبري از كشتي يادشده نيست.

او همچنين درباره تاخير واگن‌سازان در عمل به تعهدات خود با اشاره به اين‌كه بهتر است اين سوال را از مسوولان مربوطه بپرسيد، تصريح كرد: در سال‌هاي اخير واگن‌سازان در تحويل واگن پيشرفت‌هاي خوبي داشتند و طي چند سال اخير نيز در زمينه صادرات واگن به وضعيت مناسبي رسيده‌ايم. البته مشكلاتي در زمينه سرمايه‌گذاري و مديريت وجود دارد كه در حال برطرف شدن هستند.

به گزارش ايسنا، موضوع اين قرارداد ساخت و فروش 35 دستگاه لكوموتيو ملي با موتور 12 سيلندر D87 به توان نامي هزار كيلووات در شرايط ISO 3046 به منظور نصب و راه‌اندازي بر روي لوكوموتيوهاي مانوري هيتاچي است كه اولين موتور در مهرماه 1389 تحويل و مابقي طبق زمانبندي توافق شده تا آذرماه 1390 تحويل داده مي‌شود. ارزش قرارداد نيز 10 ميليارد تومان است و اين پروژه در سه فاز به انجام مي‌رسد كه به ترتيب 55، 75 درصد و 100 درصد است قطعات لكوموتيو، داخلي‌سازي مي‌شود.

انتهاي پيام
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن