تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816315078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهار نظر روزنامه نگار كانادايي در خصوص رضازاده


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: اظهار نظر روزنامه نگار كانادايي در خصوص رضازاده


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: ديو استابز كارشناس كانادايي در يكي از روزنامه هاي معتبر كانادا ضمن ابراز تاسف از خداحافظي رضازاده گزارشي كامل از وي منتشر نمود.

به گزارش روز پنجشنبه گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"؛ ديو استابز خبرنگار كانادايي پس از خداحافظي حسين رضازاده از دنياي وزنه برداري ضمن ابراز تاسف مقاله اي را در روزنامه مونترال گازته در خصوص وي منتشر نمود كه متن كامل آن به شرح زير است:

مونترال- من چهار سال پيش تنها يكبار با حسين رضازاده در اتاق بخار آلود تعويض لباس در عمق سالن وزنه برداري المپيك نيكايا صحبت كردم .مدت پانزده ثانيه مكالمه ما شامل يك سوال و يك جواب دو جمله اي صادقانه بود.
من فقط دو بار او را در مسابقات ديدم. يكي آن شب و ديگري چهار سال قبل از آن در صحنه المپيك سيدني , هر دو مرتبه پيروزي و كسب مدال طلاي وي، نفس من را گرفت. بهمين دليل مشتاق بودم تا مجدداً ماه ديگر در پكن رضازادة جذاب را تحت پوشش خبري قرار دهم ولي هفته گذشته ناگهان وي از مسابقات المپيك كنار كشيد و از وزنه برداري باز نشسته شد .اگر من نااميد شدم , كشوري كه او را مي ستايد ، مطمئنا در حالت ماتم قرار گرفته است.
با تقلا و كشمكش در طي سال گذشته رضازاده تصميم گرفت تا به نصايح پزشكان گوش دهد كه ديگر نبايد خود را در معرض فعاليتهاي سنگين و پرتنش قرار دهد ,
رضازاده بمدت 19 ماه در هيچ مسابقه اي شركت نكرده است و در چند ماه گذشته از يك آسيب ديدگي زانويي در تصادف رانندگي كه در وضعيت مه آلود جاده در شمال ايران به كوه برخورد كرد رنج برد.اكنون چنين است كه سيستم آوندي او ممكن است كه از كار بيافتد , .او در گفتگوهاي خود به خبرگزاري هاي ايران گفته : مدت پنج ماه گذشته پزشكان به من گفتند ورزش را كنار بگذارم .
”ولي تمايل من براي بردن سومين مدال طلا المپيك آنقدر قوي بود كه ميخواستم تا لحظه آخر بجنگم و افتخار و ابديت را براي ايران و خودم بدست آورم ”من هميشه رضازاده 159 كيلو گرمي را در آنشب (چهار سال پيش) بخاطر خواهم داشت , زماني كه برگ گل پيروزي را بر سر گذاشت و قهرمان كره اي در طرف چپ او بود .
درآم تاريخي آن شب همه را در سالن محوطه در خود فرو برده بود "پيروزي رضازاده "
سرانجام پس از يك سال انتظار با يك جمله كساني كه از گردن او آويزان بودند او گفت: فكر كنم كه خوب كار كردم , پر از قدرت بودم .سپس دست خود را دراز كرد و همانطور كه دست من در دست او گم شده بود از اطاق بيرون برده شد .
اجراي خوب رضازاده در دسته 105 + كيلوگرم در حقيقت تاريخي بود .مجموع 5/472 كيلوگرم بر روي سرش در حركت يكضرب و دوضرب .او با ركورد المپيك كه در المپيك سيدني با بردن طلاي بازيها در اولين دوره بازيهايش بعنوان جوانترين قهرمان فوق سنگين برابري مي كرد.
رضازاده پنج وزنه از شش وزنه اي را كه برايش انتخاب شده بود را با موفقيت در آتن بالا برد كه شامل يك ركورد جهاني 263 كيلوگرمي در دوضرب بود.پنج حركت مجموعاً كيلوگرم بود , يعني يك و يكچهارم تن.
او اكنون با داشتن 3 ركورد جهاني : 213 كيلوگرم در يكضرب , 263 كيلوگرم در دوضرب و 472 كيلوگرم در مجموع باز نشسته ميشود.
پيروزي رضازاده در آتن بياد ماندني ترين رويداد است كه در يك دوجين المپيك پوشش داده ام, جايي كه در ميان مطبوعات و خبرنگاران ايراني داشتم كه با هيجانها و تشويقهاي آنها محاصره شده بودم و زماني كه با هر بالا بردن نفسها را در سينه هايشان حبس مي كردند.
بسياري از آنها اشك شوق ميريختند زماني كه بر زانويش ميافتاد و سكو را پس از هر پيروزي مدال طلايش ,مي بوسيد .طرفدارانش با تكاندادن پرچمها از جايگاههاي خود بسمت رضازاده بر روي صحنه هجوم مياورند و نگهبانان يوناني تقريباً با اين نمايش پر احساس غرق در صميميت ميشدند.
پيروزي او در سيدني چهار سال قبل از آن به 44 سال حكمراني روسها و شورويها در رده فوق سنگين المپيك پايان داد.ولي او در ميان مردمانش بخاطر وفاداري به پرچمش تبديل به يك بت شده بود زماني كه پيشنهادات وسوسه انگيز و سود آور تركيه و يونان را براي تعويض پاسپورتش رد كرد.
رضازاده يك سال بعد ازدواج كرد .ازدواجش بطور زنده از تلوزيون ايران پخش شد, و اكنون او يك پسر 5 ساله دارد بنام ابوالفضل كه به افتخار نام شهيد اسلام گذاشته شد.كسي كه قبل ازهر بلند كردن در المپيك از او ياري ميگرفت .او چند روز قبل گفت: مطمئنم كه ابوالفضل ركورد مرا خواهد شكست , او كه اكنون در حال گذراندن كلاسهاي مربيگريست ادامه داد : اميدوارم كه بتواند اينكار را بكند و هر كاري كه بتوانم مي كنم تا او بتواند جاي مرا بگيرد.
هميشه خوبست كه سريعترين و با شكوه ترين را در المپيك ببينيم ولي قوي ترين در آتن رضازاده بود كه حقيقت برجسته اي را نشان داد.حداقل براي يك شب هركول تنها اسطورة يوناني نبود.//
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن