تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816874056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار همدان : نه بي‌تفاوت و نه مچ‌گيري ، روزنامه نگاري توسعه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار همدان : نه بي‌تفاوت و نه مچ‌گيري ، روزنامه نگاري توسعه
داخلي. فرهنگي. روزخبرنگار.

استاندار همدان به فعالان مطبوعاتي استان پيشنهاد داد كه نسبت به مسايل استان نه بي‌تفاوت بوده ونه به سياق مطبوعات زرد و توسعه نيافته دنبال مچ گيري باشند بلكه الگوي روزنامه نگاري توسعه را رويكرد كاري خود قرار دهند.

دكتر" بهروز مرادي" در آستانه روز خبرنگار در ديدار با شوراي مركزي خانه مطبوعات استان همدان خاطر نشان كرد: مويد توسعه بودن الگويي است كه پيروي از آن عزت ، اخلاق و احترام مي‌آفريند.

وي گفت: مويد توسعه يعني همراه طرح‌ها و برنامه‌هاي توسعه حركت كرده و اهداف، هزينه‌ها ، تاثير ، زمانبندي و ديگر ويژگي‌هاي هر طرح را از طريق گفت و گو با كارشناسان ، مردم ومسوولان تحليل كنند.

و افزود: مطبوعات توسعه گرا مي‌توانند پيشاپيش ضعف وقوت برنامه‌ها را بنماياند و در زمان اجرا انحراف احتمالي از هر طرح را اعلام كنند.

وي نقد منصفانه و مبتني بركارشناسي با هدف بهبود امور را از ويژگي‌هاي روزنامه نگاري توسعه ذكر كرد و گفت: از مويد توسعه بودن مي‌توان به بد وخوب را با هم ديدن و با هم تحليل كردن و منافع عمومي را الگو قرار دادن تعبير كرد.

دكتر مرادي گفت: فعالان مطبوعاتي ورسانه‌اي استان مي‌توانند در تحليل روند توسعه استان چشم بيدار مردم و مسوولان باشند و برجستگيها را ارائه و انحراف از روند توسعه را آسيب شناسي و گوشزد كنند.

وي افزود: لازمه اين امر كمك به توسعه‌مطبوعات است و دراين خصوص مطبوعات استان همدان بايد متناسب با ديگر بخش‌ها و هم شان با جايگاه و ديرينگي فرهنگي اين استان از حيث كمي و كيفي رشد كنند.

وي اضافه كرد: توسعه كيفي وكمي مطبوعات موجود و راه اندازي جرايد و به ويژه و روزنامه‌هاي جديد مورد حمايت مديريت استان است ودراين خصوص لازم است فرهيختگان استان در عرصه مطبوعات حضور بيشتري داشته باشند.

وي با تبريك روز خبرنگار و گراميداشت سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار ايرنا در افغانستان و ديپلماتهاي ايراني توسط گفت: روزنامه نگار به معناي عام كلمه با داشتن تعهد وتخصص از منزلت اجتماعي بسيار بالايي برخوردار است.

وي از مجموعه فعالان رسانه‌اي كه در عرصه كار و تلاش استان همدان حضوري هميشگي دارند تقدير كرد.

استاندار همدان گفت: خانه مطبوعات و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مطبوعات همدان بايد راهكارهايي توسعه كمي و كيفي مطبوعات استان را بررسي و ارائه كند و مديريت استان نيز حمايت خواهد كرد.

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي نيز دراين نشست بر ضرورت توسعه مطبوعات استان تاكيد كرد.

" مجيد فروتن " گفت: مجموعه‌اي از مشكلات و كاستيهاي سخت افزاري وزيرساختي در توانمندي وارتقاي كمي وكيفي مطبوعات استان همدان تاثير گذاشته است.

رييس خانه مطبوعات همدان نيز دراين نشست خواستار حمايت مسوولان استان از فعالان رسانه‌اي ومطبوعاتي استان شد.

"محمد رضا عارف" گفت: نظر به هويت اقتصادي - فرهنگي مطبوعات، درصورتي كه هركدام از اين دو بخش آن با مشكل مواجه باشد كل مجموعه فاقد پويايي خواهد بود.

وي افزود: درحالي كه آگهي و نه تك فروشي اصليترين منابع درآمدي مطبوعات استان هستند دستگاه‌هاي دولتي به عنوان اصليترين مخاطبان مالي مطبوعات از اين حيث همراه نيستند.

وي خواستار توجه و حمايت مديريت استان دراين خصوص شد.

دبير خانه مطبوعات همدان نيز خواستار حمايت مديريت استان از بحث بيمه فعالان مطبوعاتي ، فرهنگي و هنري استان شد.

"عباس يادگاري" گفت: جامعه فرهنگي استان براي حضور بيشتر در اين عرصه نيازمند حمايت است.

"محمدرضا نبيئي" از اعضا شورا مركزي خانه مطبوعات استان همدان خواستار استفاده از الگو استانهاي موفق در زمينه پويايي مطبوعات شد.

وي گفت: در عمده دستگاه دولتي موضوع خريد و اشتراك مطبوعات استان تحت عنوان نداشتن بودجه مغفول مانده و در واقع تيغ صرفه‌جويي كاراتر از هرجا درخصوص مطبوعات عمل كرده است.

وي افزود: اشتراك مطبوعات هزينه مالي چنداني ندارد اما باعث افزايش شاخص مطالعه و ارتقا آگاهي وحساسيت عمومي و از طرف ديگر كمك به بقا مطبوعات محلي مي‌شود.

نايب رييس خانه مطبوعات همدان نيز دراين نشست بر مشكل ضعف نقدينگي وپايين بودن گردش مالي و از طرف ديگر ضعف محتوايي و كمبود كادر تخصصي به عنوان مشكلات عام بسياري از مطبوعات محلي كشور اشاره كرد.

"شهريار حيدري فر" گفت: فقدان درآمد باعث ناتواني در جذب نيروهاي متخصص وكيفي شده كه از طرف مقابل ضعف نيروي تخصصي باعث ضعف در جلب مخاطب و در نتيجه كاهش درآمد مطبوعات شده است.

وي افزود: حاصل اين درهم تنيدگي زنجيره‌اي علي ومعلولي نداشتن درآمد و فقدان نيروي تخصصي در كنار جوان بودن مطبوعات محلي مانع در ارتق ا كيفي وكمي آنها شده است.

وي خاطرنشان كرد: گردش مالي ضعيف در حوزه مطبوعات ورسانه باعث شده انباشت تجربه وتخصص دراين حوزه شكل نگيرد و نيروهاي كيفي مطبوعات نيز بعد از چند سال كسب تجربه ودانش جذب بخش‌هاي ديگر شوند.

وي گفت: از طرف ديگر مطبوعات محلي در رقابت شديد با روزنامه‌هاي سراسري هستند كه اين رقابت باتوجه به سابقه ،توان، قدرت مالي وهمچنين مركز گرايي فرهنگي رايج در مردم به ضرر مطبوعات محلي رقم مي‌خورد.

وي خواستار توانمندسازي مطبوعات در زمينه آموزش نيروها، ايجاد زيرساختهاي چاپ و نشر و افزايش اشتراك دستگاه‌هاي عمومي شد.

در پايان اين نشست مقرر شد معاون فرهنگي اداره كل‌فرهنگ وارشاد اسلامي و خانه مطبوعات پيشنهادهاي عمومي خود را جهت افزايش توانمندي مطبوعات استان ارائه كنند. ك/‪۲‬
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن