تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816781731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: علاج همه مشكلات در پناه قرآن است كاوش‌هاي قرآني تحولي ماندگار ايجاد مي‌كند امروزه ابوجهل‌هاي مدرن، به روح پيامبر بزرگ اسلام(ص) زخم مي‌زنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لاريجاني: علاج همه مشكلات در پناه قرآن است كاوش‌هاي قرآني تحولي ماندگار ايجاد مي‌كند امروزه ابوجهل‌هاي مدرن، به روح پيامبر بزرگ اسلام(ص) زخم مي‌زنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: هدف آمريكا از طرح بحث خاورميانه بزرگ، تحميل هژموني آمريكايي بر منطقه و دستيابي به ثروت مخفي آن از طريق تاكتيك دموكراسي‌خواهي و افزايش قدرت اسرائيل در منطقه است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، دكتر علي لاريجاني در مراسم افتتاح بيست و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در تالار قدس حرم مطهر رضوي افزود: هدف آمريكا از طرح اين بحث، ترسيم يك وضعيت هرمي با قاعده كشورهاي منطقه و راس آمريكا بود، به طوري كه كشورهاي قاعده حق ارتباط و پيوند با يكديگر را نداشته باشند، اما تك‌تك موظفند با راس هرم در ارتباط باشند.

وي افزود: مسلما اين طراحي و اعمال آن حادثه كوچكي نبود و مي‌توانست سرنوشت منطقه را عوض كند، متاسفانه استراتژي‌هاي غرب براي سايرين، ظاهرا رحمت و باطنا زحمت و عذاب است، اما آن چيزي كه آمريكايي‌ها محاسبه نكرده بودند، قدرت لايتناهي الهي و اعتقاد مسلمانان به اين قدرت بود؛ منطقه‌اي كه فرهنگ آن بر مبناي نفسانيت استوار نيست و اندازه‌هايي از فهم توحيد در آن وجود دارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه حزب‌الله لبنان بيان داشت: وقتي در جنگ 33 روزه، رژيم صهيونيستي عمليات گسترده‌اي عليه حزب‌الله انجام داد، تفسير آن‌ها اين بود كه با اين سازماندهي، طي يك هفته سرنوشت حزب الله را تعيين خواهد كرد و اين در حالي بود كه وزير امور خارجه آمريكا نيز از اعدام رهبران حزب‌الله خبر مي‌داد.

وي تاكيد كرد: مسلما نيروهاي حزب‌الله به لحاظ شمار و امكانات، قابل مقايسه با نيروهاي رژيم صهيونيستي نبودند، اما وجود يك مساله اين معادله را به هم زد؛ يك طرف اين معادله اسرائيل و قدرتش بود، اما طرف ديگر يعني حزب‌الله هدفي الهي داشت و حاضر بود هستي خود را در راه اين هدف فدا كند.

لاريجاني با اشاره به نوشته‌هاي يكي از متفكران غربي بيان داشت: امروزه بسياري از فعالان محلي از كار كردن با آمريكايي‌ها امتناع مي‌كنند، سياست‌هاي آمريكايي در قبال خاورميانه آن قدر نفرت‌انگيز است كه فعالان غرب نمي‌توانند از آمريكا و طرح‌هايش استقبال كنند، چرا كه با اين كار اعتبار خود را به خطر مي‌اندازند.

وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: سلسله پيامبران حاوي يك پيام هستند و هيچ تفاوتي در پيامشان نيست، چرا كه حقيقت همه اديان، يكي است و آن توحيد است و لذا هنگامي كه كانون همه اديان يك حقيقت واحد باشد، مسلما تفاوتي در ميان آن‌ها وجود نخواهد داشت، حقيقتي كه اگر به درستي و نيكي دريافت شود، همه مسائل و مشكلات پيرامون به نحوي حل خواهد شد.

لاريجاني افزود: بسياري از مشكلات پيش روي ما ناشي از دو مساله درك نادرست از توحيد و عدم عامليت در اين موضوع است، آنچه كه از توحيد در بحث اسلامي آمده، اين است كه در هستي تنها يك چيز اصالت دارد و بقيه نيستند و اگر چيزي هم از بقيه مي‌بينيم، نمايانگر همان منشا واحد است. در واقع توحيد به معناي واقعي اين است، نه به اين معني كه همه موجودات يك وجود واحد دارند و خداوند وجود بزرگتري است، چرا كه اين درك و دريافت مسلما يك درك عوامانه است و در مباحث اسلامي هيچ جايگاهي ندارد.

وي در ذكر جوهره فكر بعثت اظهار داشت: ركن بعثت و دولت نبوي، تربيت انسان‌ها بر اساس تفكر توحيدي است كه اگر مبناي جناح‌گرايي توحيدي و آيه «اشداء علي‌الكفار، رحماء بينهم» مرزبندي شود، آن‌گاه پيروي واقعي از دولت نبوي صورت گرفته است، نه اين كه با آمريكا دوستي كرده و در برابر آن استراتژي مودت اتخاذ كنند و در مقابل دوستان و همسايگان از استراتژي موذيانه، جنگجويانه و مخرب استفاده نمايند.

لاريجاني افزود: علاج همه مشكلات در پناه قرآن است و سراسر فكر و اخلاق اسلامي بر پايه تفكرات قرآني بنا شده است. حتي در حوزه عرفان و شعر و ادب هم اين قضيه وجود دارد، چرا كه هر گاه اثر فاخري از شعر و ادب اسلامي توليد شده، همه به پشتوانه مفاهيم قرآني بوده است و جالب اين كه هر چه در تاريخ ادبيات جلوتر مي رويم، حضور مستندات قرآني بيشتر به چشم مي‌آيد، دليل آن هم اين است كه قرآن خاصيت طبيعت را دارد و همان‌گونه كه انسان‌ها همواره در آغوش طبيعت دستاوردهاي بيشتري را كسب مي‌كنند، از قرآن نيز با گذشت زمان دستاوردها و اسرار جديدي كشف مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: به همين جهت گسترش چنين مسابقاتي در سطوح مختلف مي‌تواند گام مهمي در نزديكي ساختار فردي و اجتماعي ما به دولت نبوي باشد و در چنين شرايطي ممكن است گفته شود جلسات قرآني ساكن و بي‌هيجان هستند، اما اگر به دقت به مساله نظاره شود، كاوش‌هاي قرآني آنچنان بر دل مي‌نشيند كه تحولي ماندگار ايجاد مي‌كند.

لاريجاني گفت: خوشبختانه طي سال‌هاي اخير مشاهده شده كه غالبا در كنار مسابقات قرآني، به نوعي بحث عمق بخشيدن به مفاهيم قرآني و كاوش در آن مشاهده مي‌شود كه همه بيانگر حركاتي اصيل و برنامه‌ريزي شده در اين زمينه است.

وي با بيان اين كه امروزه ابوجهل‌هاي مدرن به روح پيامبر بزرگ اسلام(ص) زخم مي‌زنند، افزود: يكي از متفكران غربي مي گويد: " تاريخ همواره تكرار مي‌شود. ابتدا به صورت يك تراژدي و سپس يك نمايش كمدي" متاسفانه غربي‌ها امروز تفكر تخريب را پيش گرفته‌اند، آن هم تخريب پيامبر بزرگ اسلام، كسي كه همه عالم از ازل تا ابد در پناه وجود نازنين او كسب فيض كرده است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن