تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803768984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
در مراسم معارفه مدير كل جديد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي تأكيد شد ؛
آمادگي مشهد مقدس براي پذيرايي از 40 ميليون زائر

خراسان امروز - خجسته نيا: قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از اختصاص 85 درصد بودجه خريد حريم هاي آثار باستاني، به شهر توس مشهد خبر داد.
بقايي كه در مراسم معارفه و توديع مدير كل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي سخن مي گفت، افزود: از آنجا كه خراسان رضوي از اصلي ترين استانهاي كشور به شمار مي رود، بيشترين اعتبار و حجم كار سازمان در اين استان صرف شده، اما هنوز سطح توقع بيش از اين است.
وي با اعلام آمادگي از حمايت همه جانبه براي رفع مشكلات شهر «توس» گفت: ما به فردوسي شاعر حماسه سراي ايران و مردم اين منطقه مديون هستيم.
وي از فرصت فراهم شده در توس به عنوان بازار فروش صنايع دستي كشور ياد كرد و اظهار داشت: متأسفانه در حالي از اين بازار غافليم كه در فروش توليدات داخلي صنايع دستي بشدت مشكل داريم.

خصوصي سازي اجباري در سازمان ميراث فرهنگي
وي برپايي نمايشگاه و حمايت از شركتهاي خصوصي براي فروش توليدات داخلي صنايع دستي در خارج از كشور را از سياستهاي اين سازمان عنوان كرد و گفت: مابه رغم اين همه گردشگر فرهنگي نبايد در فروش صنايع دستي عقب بمانيم.
قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، خصوصي سازي را از اصلي ترين برنامه هاي اين سازمان برشمرد و افزود: بايد تمامي اموري را كه جنبه تصدي گري ندارد، حتي كاوشگري را به بخش خصوصي سپرد.
وي با تأكيد بر اينكه وظيفه اصلي اين سازمان تبيين تاريخ ايران، نظارت و سياستگذاري است، اظهار داشت: براي نجات از وضع فعلي خصوصي سازي در سازمان اجباري شده است.
بقايي مقررات موجود و رفتارهاي حاكم را از جمله مشكلات اساسي خصوصي سازي عنوان كرد و گفت: خوشبختانه نقايص مقررات در حال رفع است و براي جذب سرمايه گذار در اين بخش بايد رفتارها را تغيير دهيم.
وي با انتقاد از كمبود سرويس بهداشتي در جاده هاي اصلي كشور گفت: اولين گام در رونق و توسعه صنعت گردشگري، وجود يك سرويس بهداشتي به ازاي هر 50 كيلومتر مسافت جاده اي است.
وي احداث هزار سرويس بهداشتي در جاده هاي بين راهي را از ديگر برنامه هاي اولويت دار سازمان در سال جاري برشمرد و از گرفتن مجوز براي واگذاري اين اماكن با امتياز تجاري به بخش خصوصي خبر داد.

آمادگي براي ورود 40 ميليون زائر و گردشگر
معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري خراسان رضوي نيز در اين مراسم با اشاره به ورود سالانه بيش از 20 ميليون زائر به مشهد، بر تأمين زيرساختهاي اساسي بخش گردشگري در اين كلان شهر تأكيد كرد.
مهندس حسين پور جذب 400 تا 500 هزار گردشگر خارجي طي دو سال اخير را نشان دهنده موقعيت خاص اين استان برشمرد و گفت: مشهد تنها متعلق به ساكنان آن نيست، بلكه يك شهر فراملي است.
وي وجود 45 درصد مجموعه مراكز اقامتي كشور در مشهد را ناكافي عنوان كرد و گفت: بايد براي افق 1410 و ورود بيش از 40 ميليون زائر از هم اكنون برنامه ريزي كرد.
وي از احداث شهر تمدنها با 120اثر باستاني مينياتوري دنيا در مشهد خبر داد و افزود: مطالعات اين طرح در مدت 8 ماه انجام شده و تنها مسايل داخلي آن براي انتخاب مكان از بين گزينه هاي مختلف در حال بررسي است كه اميدواريم بزودي به مرحله اجرا درآيد.
به گفته وي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي موفق شده در ثبت آثار تاريخي و احداث موزه رتبه دوم كشور را كسب كند.
معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري خراسان رضوي جذب سرمايه گذار براي توسعه فضاهاي گردشگري و اقامتي استان، توجه به اكوتوريسم، تهيه طرحهاي گردشگري و گسترش مناطق نمونه گردشگري منطقه اي و محلي را از ضرورتهاي اين بخش در استان برشمرد و اظهار داشت: با اهتمام جدي به اين مسايل مي توان زمان ماندگاري مسافران در مشهد را از 2 تا 3 روز، حداقل به يك هفته رساند.

رفع مشكلات شهر توس
مدير كل سابق سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز در اين مراسم از نهايي شدن قرارداد طرح «توس» خبرداد و گفت: با حمايتهاي استانداري و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور قرارداد اجراي اين پروژه بزرگ با بخش خصوصي پس از يك وقفه كوتاه در حال اجراست.
ابوالفضل مكرمي فر رفع مشكلات توس را آرزوي مردم اين شهر و خراساني ها دانست و اظهار اميدواري كرد كه اجراي اين پروژه مانع تضييع حقوق مردم و به صلاح دولت باشد.
وي همچنين از انعقاد قرارداد تهيه نقشه باستان شناسي استان با دانشگاه تهران خبرداد و خواستار توجه ويژه به موزه بزرگ خراسان شد و گفت: اين موزه در زميني به مساحت 18 هزار متر مربع و با جذب 5 ميليارد تومان اعتبار تاكنون 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
محسن لشكري مدير كل جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز حضور ميليوني زائران در اين استان را يك فرصت برشمرد و اظهار اميدواري كرد كه با فعاليت بيش از پيش از اين فرصت به نحو شايسته بهره جست.
***
در حاشيه
* بقايي، در زمان توديع مكرمي فر، مدير كل سابق سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، گفت: قصد داريم از توان ايشان در جاي ديگري استفاده كنيم كه خبر آن بزودي به گوش مردم خواهد رسيد.
* از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور هزينه يك سفر عمره به مكرمي فر و همسرش اهدا شد.
مكرمي فر در سخنانش از «توس» به عنوان قصه پر غصه توس ياد كرد.
محسن لشكري پيش از اين مدير كل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي خراسان شمالي بوده است.

70 كيلومتر بزرگراه ره آورد استان شدن خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مديركل راه و ترابري خراسان شمالي از جذب بيش از 99 درصدي اعتبارات در حوزه راه اين استان خبر داد.
باقرنيا با اعلام اين مطلب گفت: ميزان اعتبارات كل استان در سال جاري بيش از 25 ميليارد و 844 ميليون تومان بوده است.
وي از اجرايي شدن 95 درصد از مطالعات پروژه محور بجنورد- آزادشهر و 90 درصد از مطالعات كنارگذر شيروان - فاروج و مطالعات مقدماتي كنارگذر آشخانه و بجنورد خبر داد و اظهار اميدواري كرد: طي 10 روز آينده براي تسهيل تردد مسافران و زائران حرم امام رضا(ع) 17 كيلومتر از محور شيروان - فاروج به بهره برداري برسد.
به گفته مديركل راه و ترابري خراسان شمالي، احداث راه روستايي از 730 كيلومتر قبل از استان شدن به 1300 كيلومتر افزايش يافته است.
باقرنيا اظهار اميدواري كرد: اين ميزان تا پايان سال جاري به هزار و 500 كيلومتر افزايش يابد.
وي با اشاره به اينكه قبل از تشكيل استان، بزرگراهي در اين منطقه وجود نداشت، افزود: هم اكنون بيش از 70 كيلومتر بزرگراه در استان وجود دارد كه قبلاً شروع شده بود، اما در دولت نهم افتتاح شد.
وي به راهداري افتخاري در كشور اشاره كرد و اذعان داشت: اين امر نهضتي در بخش راه كشور است و راهداران افتخاري مي توانند در نگهداري راهها، حريم و ايمن سازي جاده ها به اداره كل راه و ترابري كمك كنند.
وي تصريح كرد: سال گذشته اين اداره كل در زمينه عملكرد راهها جزو استانهاي برتر كشور شناخته شد.

راپورت

* امير روحپرور
خروج پرچم شهرداري از شوراي شهر
بعضي از اعضاي شوراي شهر معتقدند، اين شورا به شوراي شهرداري تبديل شده است؟!ماجرا از اين قرار است كه بخش عمده اي از وقت اين شورا به بررسي مسايل شهرداري سپري مي شود. در اين جلسات معمولاً شهردار و مسؤولان سازمانهاي تابعه با حضور در صحن علني شورا پاسخگوي مسايل مختلفي هستند كه از سوي اعضا مطرح مي شود. همين مسأله باعث شده كه به اعتقاد برخي از اعضا، شوراي شهر نتواند در خصوص برخي از مسايل مهم ورود پيدا كند.در اين رابطه يكي از اعضا مي گفت:ما به همين دليل پرچم شهرداري را از صحن شورا خارج كرده ايم تالار شوراي شهر مشهد در حال حاضر در ساختمان قديمي شهرداري مشهد است.

اقدام دير هنگام ستاد اسكان زائران
چند روز قبل اولين جلسه ستاد ساماندهي اسكان زائران در فرمانداري مشهد برگزار شد. در اين جلسه كه نمايندگان دستگاههاي مختلف اجرايي حضور داشتند، ضمن بررسي مشكلات زائران، تصميمات لازم اتخاذ شد.
در اين جلسه در حالي يكي از مسؤولان از برنامه ريزي مناسب برخي از استانهاي توريستي كشور براي ارايه خدمات مطلوب به مسافران سخن مي گفت كه معلوم نيست چرا اين جلسه در ايام پيك ورود مسافر به مشهد برگزار شد!
اين در حالي است كه انتظار مي رود اين گونه جلسات براي ساماندهي امور، برنامه ريزي و اتخاذ تمهيدات لازم، قبل از ورود زائران برگزار شود.

پذيرايي از مسافران تابستاني با قبض جريمه
حالا كه بحث اسكان و ورود مسافران شد، جالب است بدانيد كه اجراي طرح ترافيك علاوه بر مشكلاتي كه اين روزها رسانه ها به آن مي پردازند، بازار جريمه ها را داغ كرده است.
در اين رابطه يكي از مسؤولان شهر مي گفت: بعضي از زائران كه نيمه شب وارد مشهد مي شوند بلافاصله براي زيارت وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند، اماخيلي زود و با روشن شدن آسمان نقره داغ مي شوند. وي با تأكيد بر اطلاع رساني بيشتر ادامه داد: نبايد زمينه اي فراهم شود تا از زائري كه از راه دور براي زيارت به مشهد سفر مي كند و قصد تخلفي هم در مسايل راهنمايي و رانندگي ندارد، با قبض جريمه پذيرايي كنيم.

كوچ ادارات از گناباد
اما راپورتچي ما از گناباد گزارش داد كه در اين شهرستان مدتي است هر روز يك اداره بسته مي شود؟!
در اين رابطه اداراتي همچون مسكن و شهرسازي، سرپرستي بانك كشاورزي، بنگاه توسعه ماشين آلات كشاورزي جهاد دانشگاهي و... از اين شهرستان كوچ كرده اند.
همچنين اداره بيمه خدمات درماني اين شهرستان به يكي ديگر از شهرها منتقل شده و شهروندان براي كارهاي اداري بيمه بايد به كاشمر بروند.

فرماندار خبر داد : باب حضور مديران كل در بردسكن باز شده است

بردسكن - خبرنگار قدس: فرماندار بردسكن از حضور اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي طي هفته جاري در اين شهرستان خبر داد.مهندس حبيب ا... مقامي در پنجمين جلسه مردمي مسؤولان ادارات اين شهرستان با اشاره به وضعيت سرمازدگي باغها و پديده خشكسالي در اين شهرستان حضور اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس را در شهرستان مهم دانست.فرماندار بردسكن همچنين به طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار اشاره كرد و گفت: در اجراي اين طرح 30 ايستگاه در شهرستان پيش بيني شده است كه 12 ايستگاه آن شهري و 18 ايستگاه ديگر آن روستايي مي باشد.فرماندار بردسكن به فلسفه برگزاري اين جلسات در مساجد محلات اشاره كرد و از مسؤولان خواست به مشكلات مردم در حوزه ماموريت خود توجه ويژه اي داشته باشند و پرونده مشكلات مطرح شده را در يك جلسه نبندند، بلكه كارهاي انجام شده را در جلسات بعد براي مردم بازگو كنند. مقامي افزود: گره كار مشكلات مردم توسط مسؤولان باز مي شود و بايد مسؤولان در اين راستا از هيچ گونه تلاشي دريغ نكنند.
وي افزود: خوشبختانه باب حضور مديران كل در شهرستان باز شده و هر ماه شاهد حضور چهار نفر از مديران كل در بردسكن مي باشيم. وي از مسؤولان و مديرانن كه كمتر در شهرستان حضور مي يابند، خواست زمينه حضور آنها را در شهرستان فراهم كنند.
در اين جلسه مشكلاتي از قبيل نبود سرويس بهداشتي در خيابان عدالت، نابساماني ناوگان درون شهري و وضعيت پخت نانوايي ها مطرح و مسؤولان مربوطه براي رفع اين مشكلات نيز قول مساعد دادند.

15مرداد آغاز مي شود؛ توزيع كالا برگهاي مرحله سيزدهم شهري در خراسان رضوي

خراسان امروز: كالابرگهاي مرحله سيزدهم شهري در استان خراسان رضوي از نيمه مردادماه توزيع مي شود. به گزارش روابط عمومي سازمان بازرگاني خراسان رضوي، توزيع اين كالابرگها در ادارات پست و دفاتر پستي منتخب با ارايه شناسنامه همه افراد خانواده و ته سوش كالابرگهاي مرحله قبل صورت مي گيرد.لازم به ذكر است، خانوارهايي كه تعداد اعضاي آن افزايش داشته و يا تفكيك شده است، بايد براي انجام تغييرات ته سوش كالابرگ به مراكزي كه توسط سازمان بازرگاني در نظر گرفته شده است، مراجعه نمايند.روابط عمومي سازمان بازرگاني خراسان رضوي با تأكيد بر اينكه انجام تغييرات متقاضيان انتقال كالابرگ به ساير استانها صرفاً در مركز شماره 2 اين سازمان واقع در ابتداي كوهسنگي، هنرستان شهيد دكتر بهشتي، انجام خواهد شد، اعلام كرد كه تغييرات ته سوش كالابرگ شهري در شهرستانهاي استان در ادارات بازرگاني شهرستانها يا مراكزي كه از سوي اين ادارات اعلام مي شود انجام خواهد شد.

خباز: جبران خسارت سرمازدگي و خشكسالي در خليل آباد 400 ميليارد تومان اعتبار مي طلبد

خليل آباد - خبرنگار قدس: جبران خسارت سرمازدگي در خليل آباد يك ششم بودجه اختصاص يافته كشوري به اين امر را مي طلبد.
نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام اين مطلب، كل اعتبار اختصاص يافته به سرمازدگي و خشكسالي را چهار هزار و 500 ميليارد تومان ذكر كرد و افزود: از اين ميزان دو هزار ميليارد تومان براي خريد كالاهاي اساسي از جمله گندم، برنج و روغن اختصاص يافته است.
دكتر محمدرضا خباز اظهار داشت: تنها براي جبران خسارت سرمازدگي و خشكسالي در خليل آباد نياز به 400 ميليارد تومان اعتبار است.وي نياز كشور به گندم را سالانه يازده ميليون و 200 هزار تن اعلام كرد و اظهار داشت: از اين ميزان 6 ميليون و 200 هزار تن در كشور توليد و پنج ميليون تن ديگر بايد وارد شود.مخبر كميسيون اقتصادي مجلس از اختصاص اعتبار براي اجراي آبياري تحت فشار به ازاي هر هكتار يك ميليون و 400 هزار تومان خبر داد و اضافه كرد: اين ميزان اعتبار به صورت بلاعوض در اختيار كشاورزان قرار مي گيرد.خباز با توصيه به كشاورزان، از آنها خواست كه با تغيير روش آبياري سنتي مزارع، ضمن استفاده از تسهيلات خوب دولت، در حفظ منابع آبي تلاش نمايند.

كميسيون نظارت بر واحدهاي صنفي در خراسان شمالي آغاز به كار كرد

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس سازمان بازرگاني خراسان شمالي از آغاز به كار كميسيون نظارت بر واحدهاي صنفي خبر داد. محمد رضا كفاشي گفت: 15بازرس از طريق اتحاديه هاي صنفي همگام با سازمان بازرگاني و معاونت نظارت و بازرسي، كار بازرسي از واحدهاي صنفي استان را به صورت تخصصي پي گيري مي كنند و براي افزايش بازرسان و بازرسي ها نيز آمادگي لازم وجود دارد.
وي افزود: استانداري قول تأمين نيرو براي افزايش تعداد بازرسان را به بازرگاني داده است.
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن