تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814058085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش آغاز شد وزارت ارشاد آثار شاخص با موضوع نماز و مضامين معنوي را مي‌خرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش آغاز شد وزارت ارشاد آثار شاخص با موضوع نماز و مضامين معنوي را مي‌خرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

شامگاه گذشته، هم‌زمان با شب عيد سعيد مبعث، نخستين جشنواره‌ي هنري نماز و نيايش با آغاز به‌كار بخش هنرهاي تجسمي در نگارخانه فرهنگسراي نياوران گشايش يافت.

به گزارش بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري داشجويان ايران (ايسنا)، اصغر مهرآيين - دبير نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش و رييس فرهنگسراي نياوران - با ارايه‌ي گزارشي گفت: نمار و نيايش همزاد آدمي ست و نياز به نماز در نهاد بشر ريشه دارد.

او با اشاره به اينكه هنرمندان از 28 استان كشور براي اين رويداد اثر فرستادند، خاطر نشان كرد: حضور چشم‌گير هنرمندان در اين جشنواره گوياي شيدايي هنرمندان به مفاهيم معنوي است.

مهرآيين با نگاه آماري به روند برپايي اين جشنواره گفت: در بخش هنرهاي تجسمي نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش بيش از يك هزار اثر تجسمي به دبيرخانه رسيد كه شامل بيش از 500 نقاشي، بيش از 350 خوش‌نويسي، قريب به 100 اثر حجم و حدود 25 طرح چيدمان بود كه براساس داوري يدالله كابلي و نصرالله افجه‌اي در بخش خوش‌نويسي و نيز طاها بهبهاني، ناصر آراسته و شاهرخ ديلمقاني حدود يك‌صد نقاشي و حجم، نزديك به 50 خوش‌نويسي و هفت اثر چيدمان به مرحله مسابقه راه يافته‌اند كه هم اكنون در اين نگارخانه به معرض نمايش گذاشته شده‌اند.

وي افزود: در بخش موسيقي 29 اثر در زمينه‌هاي موسيقي دستگاهي، مقامي و آهنگسازي به دبيرخانه رسيد كه بنابر داوري داريوش پيرنياكان، حميدرضا نوربخش و داود گنجه‌اي پنج اثر به بخش مسابقه راه يافتند كه 10 و 11 مرداد در جشنواره اجرا خواهد شد.

دبير نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش در پايان گفت:در بخش تئاتر 118 اثر به دبيرخانه رسيد كه در مرحله بازخواني متون 25 نمايشنامه به مرحله بازبيني راه يافتند با انتخاب داوران اين بخش حجت الاسلام ابوالقاسم نادري، حسين رازي، عبدالحي شماسي و فردوس حاجيان 9 نمايش براي بخش مسابقه انتخاب شدند كه 10 و 11 مرداد در جشنواره اجرا مي‌شوند.

در ادامه اين مراسم محمد حسين ايماني - معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - در سخناني عناون كرد، آثاري كه در اين نمايشگاه ارايه شده است نشان مي‌دهد كه هنرمندان به سمت و سويي حركت كرده كه با مردم و مخاطبان ارتباط برقرار مي‌كنند.

وي افزود: در اين سال‌هاي اخير اين رويكرد كه فاصله هنر و هنرمندان و مردم به حداقل برسد مورد توجه قرار گرفته است و در حوزه‌هاي مختلف هنر مانند هنرهاي تجسمي، موسيقي و نمايش آثار ارزشمندي توسط هنرمندان توليد و ارايه شده است كه به خوبي با مخاطبان و مردم ارتباط برقرار كردند و از سوي مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت.

ايماني در پايان خبر داد: امسال كه سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي است 30 اثر تجسمي شاخص و برجسته با موضوع نماز و مضامين معنوي و ديني از سوي دفتر تجسمي خريداري مي‌شود.

طاها بهبهاني - نقاش صاحب سبك و پيشكسوت كه يكي از اعضاي داوري بخش تجسمي نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش - آخرين سخنران اين مراسم بود. وي گفت: در اين 37 سال تجربه كار در جامعه تجسمي ايران نخستين‌باري است كه مي بينيم طيفي از هنرمندان صادق و خالص كنار هم قرار گرفته‌اند‌، هنرمندان خوب شهرستان حضوري بسيار پررنگ دارند و جشنواره‌اي ارزشمند و نمايشگاهي را برپا كردند كه سنگ بناي رويدادي مستمر خواهد بود.

بهبهاني افزود: ستايش و نيايش پايه‌گذار مدنيت است و چنانچه به وضوح مي‌بينيد در ادبيات و عرفان جايگاه شاخصي دارد و آثار بزرگان اين سرزمين با ستايش و ياد خدا شروع مي‌شود‌.

نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش در زمينه‌هاي هنرهاي تجسمي‌، موسيقي و تئاتر به همت معاونت هنري وزارت فرهتك و ارشاد اسلامي‌، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران 8 تا 12 مرداد در فرهنگسراي نياوران برپا مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن