تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815354122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مظفر: امام خميني(ره) واژه‌هايي غيرقابل جمع را پيوند زد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مظفر: امام خميني(ره) واژه‌هايي غيرقابل جمع را پيوند زد
خبرگزاري فارس: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بسياري از واژه‌هاي غيرقابل جمع نظير اسلاميت و جمهوريت، دنيا و آخرت، حق و تكليف در انقلاب اسلامي توسط امام خميني با اتكا به انديشه‌هاي اسلامي پيوند داده شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسين مظفر امروز در همايش انديشه‌هاي آسماني افزود: در مكاتب مطرح دنيا گاهي نقش مردم و گاهي نقش دين در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي ناديده گرفته و نفي مي‌شود ولي در انديشه‌هاي امام خميني اسلاميت و جمهوريت لازم، ملزوم، مكمل و دو روي يك سكه هستند.
وي ادامه داد: در انديشه‌هاي امام، اسلاميت روح نظام اسلامي است كه در كالبد جمهوريت نظام متجلي شده و در سايه حضور مردم در جامعه نمود پيدا مي‌كند.
وزير سابق آموزش و پرورش با اشاره به نامگذاري نظام اسلامي در اوايل انقلاب گفت: در آن هنگام عده‌اي براي دفاع از اسلام حكومت اسلامي و عده‌اي جمهوري را در حالي كه امام جمهوري اسلامي نه يك كلام كم و نه يك كلام زياد مطرح كردند.
وي گفت: ثمره تلفيق جمهوريت و اسلاميت داراي بركات زيادي در طول اين 30 سال انقلاب داشته است به طوريكه شاهد فداكاري‌ها، رشادت و شهادت طلبي‌ها، سرمايه‌گذاري‌هاي مردم در اين دوران با الهام از مباني ديني بوده‌ايم.
مظفر افزود: اسلاميت بدون حضور مردم تجلي پيدا نمي‌كند زيرا حضرت علي (ع) باوجود تأكيد پيامبر بر رهبري امت اسلامي به دليل حمايت مردم مورد اقبال قرار نگرفت و سقيفه و ساير انحرافات ايجاد شد.
وي با بيان اينكه مردم و جمهوريت بدون جان‌مايه اسلامي و ديني هرگز تعالي بخش و سعادت بخش نيست، اظهار داشت: طرفدار مردم بر اساس انديشه‌هاي اسلامي و چارچوب اراده الهي و نه به معناي مطلق، هواخواهي و اميال هستيم.
مظفر تأكيد كرد: اكثريت و اقليت ملاك حقانيت در اسلام نيست چرا كه اقليتي بر مبناي باطل و برعكس وجود دارد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در نظام اسلامي برخلاف مكاتب غربي دمكراسي و مردم سالاري روش و نه هدف است، روشي كه مي‌‌تواند قابل تلفيق باشد.
وي ادامه داد: حضور مردم بدون توجه به جان مايه فكري در تمامي مكاتب و اديان ارزشي ندارد و پايدار نيست زيرا باورها و اعتقادات است كه باعث هدايت انسان‌ها مي‌شود.
وي با انتقاد از روزنامه‌ها به‌دليل ترجمه ناصحيح از مقبوليت و مشروعيت گفت: معناي مشروعيت و مقبوليت به دليل معناي متفاوت آنان درست در روزنامه‌ها تبيين نمي‌شود و هر دو آن به يك معنا به كار برده مي‌‌شود.
مظفر افزود: مقبوليت ميزان اقبال، حمايت و پذيرش مردم نسبت به يك مكتب است در حالي كه مشروعيت به معناي جواز براي حكومت و پذيرش آن از سوي مردم است.
وي افزود: معناي مشروعيت و مقبوليت در غرب يكسان است ولي در نظام اسلامي متفاوت است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: انسان نمي‌تواند معيار حقانيت باشد و تنها كساني را كه خدا براي حكومت مردم تعيين كرده است داراي حقانيت و مشروعيت هستند.
وي افزود: پيامبران، 12 امام معصوم، نواب اربعه در عصر غيبت صغري و مراجع و علما به عنوان حجت امام دوازدهم در غيبت كبري مبناي حقانيت حكومت در اسلام، باوجود تجلي آن در حضور مردم در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي است.
وي گفت: به همين دليل جمهوريت و اسلاميت در قانون اساسي با هم آمده است و ساز و كارهايي براي پاسداري از آن تبيين شده است.
مظفر شوراي نگهبان، رهبري ولايت مطلقه فقيه را از مهم‌ترين ركن‌هاي پاسداري از اسلاميت نظام ذكر كرد و افزود: انقلاب اسلامي برخلاف ساير مكاتب بر تمامي ابعاد زندگي اجتماعي و فردي فرد تأكيد دارد.
انتهاي پيام:/
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن