تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار فارس: اتمام به‌موقع پروژه‌هاي نيمه‌تمام در گرو مديريت صحيح است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار فارس: اتمام به‌موقع پروژه‌هاي نيمه‌تمام در گرو مديريت صحيح است
خبرگزاري فارس: استاندار فارس با بيان اينكه يكي از ميراث‌هاي گذشته براي دولت نهم، طرح‌هاي نيمه تمام فراوان در بخش‌هاي مختلف در سطح كشور و استان فارس بوده است،‌ گفت: با اعمال مديريت صحيح و ظرف چند سال مي‌توان تمام اين طرح‌ها را تكميل كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، معضل طرح‌هاي نيمه‌تمام و باقي ماندن بيش از 9‌هزار طرح در بخش‌هاي خدمات،‌ آموزشي، بهداشتي، درماني، عمراني،‌ صنعت، كشاورزي و ... در سطح كشور، عمدتا گريبان استان‌هاي بزرگ را گرفته است.
سيدمحمدرضا رضا‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شيراز تعداد اين طرح‌ها در استان فارس را بالغ بر دو هزار و 207 طرح اعلام و تصريح كرد: علت عمده ناتمام ماندن اين طرح‌ها، تخصيص اعتبارات قطره چكاني بوده است.
رضازاده با بيان اينكه با اعمال شيوه‌هاي درست مديريتي، تمامي اين طرح‌ها قابليت ساماندهي و تكميل دارد، گفت: طي اين سال‌ها تعدادي از طرح‌ها در بخش‌هاي فرهنگي تكميل شده و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
استاندار فارس با بيان اينكه بخشي از اين طرح‌ها در حوزه سلامت و از ده سال قبل تاكنون مانده بود، گفت: در سال‌هاي گذشته چند مركز درماني و بيمارستان در نقاط مختلف استان فارس با همراهي خوب وزارت بهداشت تكميل شده و به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش فارس يكي از طرح‌هاي باقي‌مانده از سنوات گذشته كه سابقه كلنگ‌زني آن به دوره دوم رياست‌جمهوري هاشمي رفسنجاني باز مي‌گردد، طرح راه‌آهن شيراز- اصفهان است.
استاندار فارس در اين زمينه گفت: راه‌آهن شيراز- اصفهان،‌ يكي از پروژه‌هاي ماندگار در كشور به شمار مي‌رود كه از نظر سرعت، نوع سازه‌هاي استفاده شده و دقت به‌كار رفته منحصربه‌فرد است.
رضا‌زاده با بيان اينكه اين طرح به دليل اهتمام جدي مديران بخش حمل و نقل و راه و ترابري و همراهي هيئت دولت و شخص رئيس‌جمهوري به سامان رسيده است، گفت: تا نيمه اول سال 84 تنها در دو قطعه از هفت قطعه اين پروژه اقداماتي انجام شده بود.
ارشد مديران استان فارس گفت: از نيمه دوم سال 84 تاكنون، كار در قطعات مختلف و به‌صورت همزمان آغاز شده و با سرعت قابل قبولي پيش رفت به‌طوريكه اكنون ريل‌گذاري تا شهرستان اقليد انجام شده و در تيرماه اولي قطار وارد خاك استان فارس شد.
رضا‌زاده تصريح كرد: اين حركت انقلابي بزرگ در استان فارس بوجود خواهد آورد و با توجه به تاثيرگذاري بخش حمل و نقل در روند توسعه يك جامعه، رشد كشاورزي، صنعت و بخش‌هايي مانند معادن و خدمات را شاهد خواهيم بود.
استاندار فارس توسعه گردشگري را از ديگر تاثيرات اين اقدام دانست و گفت: حمل و نقل ريلي يكي از آرزوهاي ديرينه همه مردم و مديران اين استان بود كه با همت بلند دولت نهم و توجه ويژه شخص رئيس‌جمهوري اين كار بزرگ در اين دوره انجام شد و افتخار آن نيز براي هميشه باقي خواهد ماند.
به گزارش فارس با توجه به اينكه بين 250 تا 300 ميليارد تومان اعتبار براي تكميل دو هزار و 207 پروژه باقي‌مانده و ناتمام نياز است، مديريت استان پس از ارزيابي طرح‌هاي معطل مانده و با برگزاري جلساتي با مشورت كارشناسان راه‌هايي را براي تكميل اين پروژه‌ها پيش‌رو گذاشت كه تخصيص 60 درصد اعتبار مورد نياز به طرح‌هايي كه تا پايان سال تمام شوند را در دستور كار قرار داد.
استاندار فارس در اين خصوص گفت: اگر اين اقدام انجام مي‌شد، دوستان مجبور به اعمال تعديل‌هايي شده و مجبور بودند بعضا هيچ پروژه جديدي را آغاز نكنند و باتوجه به اينكه اجراي برخي از پروژه‌ها لازم و ضروري بود، پيشنهاد ديگري در دستور كار قرار گرفت.
رضا‌زاده اضافه كرد: بر اين اساس تعداد 532 پروژه انتخاب و تصميم گرفته شد تا با تخصيص 100 درصد اعتبار مورد نياز، اين پروژه‌هاي تكميل شود.
استاندار فارس با بيان اينكه اين تعداد پروژه تا پايان امسال تمام شده و به بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: علي‌‌رغم آنكه اين پروژه‌ها به لحاظ تعداد، 1/24 درصد پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان را شامل مي‌شود، اما در صورت تداوم اين سياست، ظرف چند سال تمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام ساماندهي خواهد شد.
وي ادامه داد: اگر مديريت صحيحي در اين خصوص اعمال شده و در هر سال همين تعداد پروژه را با اهتمامي جدي تكميل كنيم، ظرف چند سال تمام پروژه‌هاي نيمه تمام تكميل شده و پروژه‌هاي جديد نيز اجرا شده است.
به گزارش فارس اقتصاددانان اعتقاد دارند كه با اجراي هر پروژه عمراني در هر بخش، به واسطه هزينه‌هايي كه صرف اين اقدامات مي‌شود، آثار تورمي را مي‌توان در جامه مشاهده كرد.
اين آثار با تكميل پروژه‌ها و بهره‌برداري از آنها از بين مي‌رود، بنابراين در جامعه‌اي كه مسير توسعه را با سرعت بسيار زياد طي مي‌كند، بروز آثار تورمي در بخش‌هاي مختلف امري عادي است.
با اين استدلال متوجه خواهيم شد كه با اجرا و تكميل پروژه‌هاي نيمه تمامي كه ميراث گذشته براي جامعه و دولت است، علاوه بر منافعي كه چنين طرح‌هاي براي استان مورد نظر و ديگر نقاط كشور در بر دارد، آثار تورمي ايجاد شده نيز از بين خواهد رفت.
اين مسئله خود عاملي ترغيب كننده براي مديران است كه با اهتمام جدي نسبت به بررسي طرح‌هاي نيمه تمام و اولويت‌بندي آن از نقطه نظرهاي مختلف، زمينه تكميل آن‌ها را فراهم كنند.
يكي از طرح‌هاي مهم فرهنگي كه در شهر شيراز حدود ده سال قبل اجراي آن آغاز شد و طي اين سال‌ها با اعتبارات قطره‌‌چكاني تداوم پيدا كرد، پروژه كتابخانه ملي بود.
رضا‌زاده گفت: پروژه كتابخانه ملي از طرح‌هاي ده‌ساله‌اي بود كه با اعتبارات قطره‌چكاني تغذيه مي‌شد و زندگي بيماري را طي مي‌كرد.
استاندار فارس افزود: در دوسال گذشته بيش از 10 برابر اعتباراتي كه طي10 سال قبل از آن به اين طرح تزريق شده بود، به آن اختصاص داده شد و در سفر مقام معظم رهبري نيز با اختصاص حدود 6 ميليارد تومان اعتبار، خيالمان از بابت آن راحت شده است و اميدوار هستيم كه تا پايان امسال به اتمام برسد.
بحث توسعه استان فارس پشت سدي به‌نام راه‌هاي ارتباطي متوقف مانده بود.
از سال‌هاي گذشته، در كنار طرح راه‌آهن، طرح‌هايي مانند دوبانده كردن (بزرگراه) شيراز- اصفهان به عنوان محور ارتباطي استان فارس به شمال كشور، طرح ايمن‌سازي مسيرهايي مانند تنگ ابوالحيات و خروج كازرون از بن‌بست، از بين بردن نقاط حادثه خيز در جاده‌هاي استان فارس كه به واسطه تعداد بي‌شمار آن، فارس را در صدر جدول رتبه‌بندي حوادث جاده‌اي قرار داده بود و آرزوي داشتن راه‌آهن و آزاد‌راه و همچنين اتصال شيراز و فارس به خليج فارس، از جمله اقداماتي بود كه در هر دوره كه دولتي بر سركار آمد، گامي لرزان برداشته و در ابتداي راه متوقف شد.
از ابتداي آغاز به‌كار دولت نهم، طرح توسعه راه‌هاي استان فارس و تكميل پروژه‌هاي راه‌سازي در اين استان كه در مواردي گذر سال‌ها آن پروژه را به يك آرزوي دست نيافتني بدل كرده بود،‌ در دستور كار قرار گرفت.
اهتمام جدي مدير ارشد استان، معاون عمراني استانداري، مدير كل سابق و فعلي راه و ترابري استان فارس و حمايت وزارت راه و ترابري و شخص رئيس‌جمهوري در اين خصوص،‌ بسياري از آرزوهاي مردم را در اين خطه از ايران اسلامي محقق كرد.
طي اين سال‌ها، كار دوبانده شدن محور شيراز- اصفهان با جديت پيگيري و اين طرح ده ساله به سرانجام رسيد.
در كنار اين طرح و همزمان با توجه مديران استان به بحث تكميل خط‌آهن، موضوع اتصال استان به خليج فارس از يكسو و ايجاد آزادراه از سوي ديگر در دستور كار قرار گرفت.
با گذشت كمتر از چهارسال از آن زمان، اكنون استان فارس از طريق راه فيروزآباد-جم- عسلويه به خليج فارس متصل شده و كار ايجاد باند دوم آن نيز در دستور كار وزارت نفت قرار دارد.
در سمت شمال استان فارس نيز همزمان با شناسايي و حذف نقاط حادثه‌خيز كه يكي از دلايل مهم كاهش 35 درصدي حوادث جاده‌اي در نوروز امسال و طي اين روند كاهشي در طي سال گذشته به شمار مي‌رود، بحث تصويب آزاد راه، مسير خود را هموار ديد و تا مرحله مشخص شدن سرمايه‌گذار و انعقاد تفاهم نامه با صندوق بازنشستگي تامين اجتماعي پيش‌رفت.
در مسير جنوبي استان فارس نيز طرح معطل مانده خروج شهر كازرون از بن‌بست و رفع مشكل ترافيك تنگ ابوالحياط نيز به سرانجام رسيد و به دليل اهميت، اين طرح توسط شخص رئيس‌جمهوري و در يك سفر يك‌روزه همزمان با چندين طرح بهداشتي- درماني و صنعتي در بخش پتروشيمي و نفت و گاز، افتتاح شد و اكنون مسافران زيادي را به سمت زيبايي‌هاي بكر اين منطقه شامل جنگل‌ برم فيروز، درياچه پريشان و ديگر نقاط ديدني منطقه جذب مي‌كند.
به گزارش فارس دولت نهم و اهتمامي كه در تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام در سراسر كشور، خصوصا در استان فارس ايجاد شد، ثابت كرد كه با مديريت درست مي‌توان پروژه‌ها را بر اساس نياز تعريف و با شناخت دقيق امكانات كشور در موعد مقرر به اتمام رساند.
بي‌ترديد ادامه اين روند، علاوه بر تاثيراتي كه بر كاهش تورم حاصل از آغاز همزمان بسياري از پروژه‌ها خواهد داشت، شاهد سرعت گرفتن عمران و آباداني كشور نيز خواهيم بود.
برشمردن تعداد بي‌شمار طرح‌هايي كه طي سال‌هاي گذشته از دولت نهم در استان فارس تكميل شده و به بهره‌برداري رسيده است، كار دشواري است اما آنچه مسلم است، امروز جامعه ايران در مسير توسعه گام‌هاي بلندي را بر‌مي‌دارد كه نويددهنده فردايي زيبا و پر از عدل براي همه مردم است.
انتهاي پيام/ف
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن