تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812917222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمايت فدراسيون از صعودهاي مستقل برون‌مرزي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: حمايت فدراسيون از صعودهاي مستقل برون‌مرزي
تهران - واحد مركزي خبر - ورزشي 1387/05/08

فدراسيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي در خصوص حادثه‌ اي كه براي گروه كوهنوردي باشگاه دماوند در برنامه صعود به قله‌ نانگاپاربات پاكستان رخ داد و منجر به مفقود شدن يكي از اعضاي اين گروه به نام «سامان نعمتي» شد ؛‌ بيانيه اي صادر كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر ، درپي اظهارات مديريت اين باشگاه و ساير دست‌اندركاران اين صعود در رسانه‌ها ، اين فدراسيون با صدور اطلاعيه‌اي نكاتي را به اطلاع مي‌رساند...
الف) حمايت و پشتيباني از برنامه‌هاي برون‌مرزي كوهنوردان مستقل در صعودهاي بلند به ‌خصوص بالاي 8 هزار متر ارتفاع با رويكرد پيشرفت اين رشته و افتخارآفريني براي اين مرز و بوم همواره تأكيد نظري و عملي اين فدراسيون بوده و در صورت ارائه برنامه‌ي صعود تيم‌هاي مستقل از طريق مكاتبات رسمي و در موعد مناسب و پيگيري‌هاي مقتضي، فدراسيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي براساس آئين‌نامه‌هاي موجود و بررسي‌هاي لازم به ويژه از منظر صلاحيت‌هاي فني و سرپرستي زمينه‌هايي را براي مساعدت و پشتيباني در حيطه‌ امكانات و توانمندي‌هاي خود فراهم مي‌آورد.
در همين خصوص مي‌توان به حمايت از برنامه‌هاي صعودهاي مختلف برون‌مرزي كه به‌صورت مستقل هم‌اكنون درحال انجام است و از طريق مكاتبات رسمي با فدراسيون، درخواست پشتيباني شده است را اشاره كرد :
1- برنامه صعود كوهنوردان منتخب هيات كوهنوردي تهران كه به قله 8 هزار متري در كشور پاكستان صعود مي كنند 0
2- برنامه صعود به قله برودپيك به ارتفاع 8125 متر با تلاش كوهنوردان استان مركزي
3 - برنامه صعود به قله برودپيك ـ هيئت كوه‌نوردي كارگران كشور
4- برنامه صعود مستقل يك تيم پنج نفره براي صعود به 3 قله بالاي 7 هزار متر با شعار «خليج فارس، قلب آبي ايران را عاشقانه دوست مي‌داريم».
5- برنامه صعود 3 تن از بانوان كوهنورد كشورمان به قله 7 هزار متري لنين در قرقيزستان
6- برنامه صعود به قله لنين ـ گروه‌هاي كوه‌نوردي استان فارس
7- برنامه صعود قله 7010 متري خان‌تنگري ـ كوهنوردان مستقل و...
ب) برنامه‌ي جدول صعودهاي برون‌مرزي در نظر گرفته شده‌ي باشگاه كوه‌نوردي و اسكي دماوند به صورت كلي و شامل معرفي 3 برنامه در آذرماه سال گذشته به فدراسيون كوه‌نوردي اعلام شد كه اين مكاتبه ‌بايد از طريق هيئت كوهنوردي و صعودهاي استان تهران به فدراسيون واصل مي‌شد كه در همان مقطع زماني اين نامه از طرف فدراسيون به هيئت تهران ارجاع داده شد.
اما آنچه بعد از اين اعلام كلي ضرورت دارد و بعد از قطعيت اجراي اين برنامه‌ها از طرف يك گروه يا باشگاه صورت مي‌گيرد؛ مكاتبه‌ي رسمي جداگانه و درخواست طرح در كميسيون‌هاي فني فدراسيون به منظور تأييدات فني و همچنين تقاضاي حمايت و پشتيباني‌هاي مربوط است كه باشگاه دماوند پس از قطعي شدن اجراي برنامه‌ نانگاپاربات و مشخص شدن جزئيات و تركيب افراد آن، فقط به همان اعلام كلي برنامه‌ها در سال گذشته اكتفا كرده و درخواست مكتوب و ثبت‌شده‌ ديگري از فدراسيون نداشته است.
اين در حاليست كه اطلاع‌يابي فدراسيون نيز از قطعي شدن اين برنامه فقط از طريق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و نقل شرح‌حال تيم بوده است.
بدينوسيله هيچ‌گونه مكاتبه رسمي اختصاصي در خصوص اين برنامه و بر اساس سلسله مراتب اداري و ثبت دبيرخانه‌اي مبني بر درخواست پشتيباني و ساير حمايت‌هاي فدراسيون به عمل نيامده است.
ج) هرچند اجراي اين برنامه بدون تأييدات فني و صلاحيت‌هاي سرپرستي تيم، از طرف فدراسيون صورت گرفت كه اين خود در خصوص مشكلات پيش آنده تعهدي را متوجه فدراسيون نمي‌كرد، اما براي حس انسان‌دوستي، اين فدراسيون به محض اطلاع از جريان حادثه و مفقود شدن يكي از اعضاي اين تيم به نام «سامان نعمتي» و مراجعه و درخواست خانواده نعمتي مبني بر مساعدت فدراسيون، از تمام ارتباطات و توانمندي‌هاي خود براي جست‌وجو و امداد كوه‌نورد مفقود شده استفاده كرد كه به علت شرايط نامساعد جوي و درخواست سرپرست برنامه از تيم امداد، عمليات متوقف شد. خاطرنشان مي‌شود سفارت كشورمان در پاكستان و شركت گردشگري طرف قرارداد براي جست‌وجو و امداد هر اقدامي را فقط منوط به درخواست رسمي اين فدراسيون به‌عنوان مرجع رسمي، قانوني و متعهد مالي كرده بود كه به همين علت ، مكاتبات لازم در اسرع وقت صورت گرفت.
د) فدراسيون كوه‌نوردي و صعودهاي ورزشي از كوه‌نوردان باشگاه‌ها، گروه‌ها و كوه‌نورداني كه به صورت انفرادي و بدون وابستگي به گروه يا باشگاهي به برنامه‌ريزي و اجراي صعودهاي برون‌مرزي در صعودهاي بالاي 8 هزار متر اقدام مي‌كنند، درخواست مي‌كند؛ پيش از اجراي برنامه در موعد مناسب (حداقل شش ماه قبل از اعزام) از طريق مكاتبه رسمي هيئت كوه‌نوردي استان متبوع و فدراسيون كوه‌نوردي را در جريان قرار داده و براي اخذ مجوز لازم و برخورداري از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي اين فدراسيون مبادرت ورزند.
كد 0001/10105/12/59
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن