تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815374727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

85 سال با قرآن؛ بزرگداشت «زهرابيگم روستا» مدرس و مربي قرآن‌دوست و همراه «روستا»: خانم «روستا» كوچكترين وجهي در ازاي سال‌ها تدريس قرآن دريافت نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: 85 سال با قرآن؛ بزرگداشت «زهرابيگم روستا» مدرس و مربي قرآن‌دوست و همراه «روستا»: خانم «روستا» كوچكترين وجهي در ازاي سال‌ها تدريس قرآن دريافت نكرد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: خانم «روستا» سال‌هاي طولاني به صورت رايگان به امر تدريس قرآن و سخنراني در جلسات مذهبي اهتمام ورزيد و معتقد است دريافت كوچكترين وجهي در ازاي تدريس قرآن و ترويج فرهنگ قرآني، منجر به كم شدن اجر اعمال نزد خداوند خواهد شد.
«طاهره‌الملوك مشايخي» دوست و همراه «زهرابيگم روستا» در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: از ويژگي‌هاي بارز خانم روستا سال‌ها تدريس قرآن و سخنراني در مجالس مذهبي به صورت رايگان است، ايشان حتي هديه‌ي شاگردانشان را به بهانه هفته بزرگداشت معلم و يا روز مادر نمي‌پذيرند.

اين دوست و همراه خانم روستا عنوان كرد: طي سفرهاي بسياري كه با خانم روستا همراه بودم از رفتار ايشان درس‌هاي فراواني گرفتم و همواره ايشان را در حال نماز، ذكر و يادخداوند ديدم، ايشان حتي در خواب هم ذكر خدا بر زبانش جاري است.

وي تصريح كرد: من توفيق شركت در جلسات عمومي خانم «روستا» را از سال‌ها قبل از پيروزي انقلاب داشتم اما سال 1357 ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي براي اولين بار به همراه ايشان به مشهد مقدس مشرف شدم كه سبب دوستي، نزديكي و صميميت بيشتر من با اين بانوي بزرگوار شد.

مشايخي اظهار كرد: از اولين سفري كه همراه خانم روستا بودم ايمان واقعي، تدين، خلوص، متانت، مهرباني، اخلاق خوش، شوخ‌طبعي، صفا و صميميت را در ايشان به وفور ديدم و توجه به رضاي خداوند را نكته‌اي حياطي در زندگي اين معلم قرآني يافتم.

اين دوست و همراه خانم روستا تاكيد كرد: خانم روستا از جمله معلمان قرآني‌اي‌ است كه تا به مطلبي عمل نكند آن را براي آموزش ديگران به زبان نمي‌آورد و اين موضوع مهمترين عامل محبوبيت ايشان نزد اطرافيان و شاگردانشان شده است.

وي در ادامه افزود: خانم روستا بسيار اهل ملاحظه هستند و با وجود كهولت سن كاري را به ديگران واگذار نمي‌كنند و توجه بسياري به حق‌الناس دارند به طور مثال در سفر ايشان درصدد بودند براي كسي مزاحمتي نداشته باشند حتي براي بهره‌وري از وقت همسفران برنامه‌ريزي مي‌كردند، همه رفتار ايشان براي من درس بود به ويژه اين‌كه در سفرهاي زيارتي تمام آداب سفر و مستحباتي كه در مفاتيح‌الجنان آمده است از حفظ رعايت مي‌كردند.

مشايخي عنوان كرد: خانم روستا در همه حال راضي به رضاي خدا، پايبند به شرعيات و شاكر نعمت‌هاي الهي هستند ايشان حتي زمان بيماري شكر مي‌گويد و به اطرافيان توصيه مي‌كند كه هميشه شاكر پرودگار خود باشند و به نظر من عامل اصلي موفقيت‌، محبوبيت و تاثير كلام اين خادم برگزيده قرآني، هديه‌اي از سوي خداوند و نتيجه دائم‌الشكر بودن ايشان است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تفسير «بياني از قرآن» تاليف خانم روستا را چگونه ارزيابي مي‌كنيد، اظهار كرد: اين تفسير همانند كلام شيواي خانم روستا بسيار ساده روان و خلاصه بيان شده و براي همه علاقه‌مندان به يادگيري تفسير به ويژه مبتديان اين راه، كاربردي و قابل استفاده است.

اين دوست و همراه صميمي خانم روستا مهرباني، گره‌گشايي از مشكلات مردم و خوش‌برخوردي را از ديگر ويژگي‌هاي اخلاقي اين معلم قرآني دانست و تصريح كرد: خانم روستا به شدت متواضع و فروتن هستند و با افراد در گروه‌هاي سني مختلف به خوبي ارتباط برقرار مي‌كنند.

مشايخي درباره كلاس‌داري و شيوه تدريس قرآن خانم روستا گفت: خانم روستا بسيار با صبر و حوصله همراه با برخورد خوب خاص خودشان با شاگردان ارتباط برقرار مي‌كنند و هيچ‌ زماني خود را معلم و بالاتر از ديگران نمي‌دانند، بيشترين زمان عمر خانم روستا وقف تدريس قرآن شده است و شاگردان بسياري در محضر ايشان آموزش ديده‌اند پس بايد اين راز موفقيت براي ديگر معلمان قرآني الگو شود.

اين دوست صميمي خانم روستا حق ايشان را برگردن شاگردانشان بيسار فراوان دانست و عنوان كرد: بهترين اداي دين از سوي شاگردان اين معلم قرآني مي‌تواند ادامه دادن راه ايشان و تبعيت از قرآن در همه حال باشد.

وي در پايان يادآور شد: قرآني بودن و خلق محمدي خانم روستا توفيق مسلمان كردن فردي يهودي را در كارنامه فعاليت‌هاي قرآني ايشان به يادگار گذاشته است، به خاطر دارم حدود 20 سال پيش خانمي يهودي در اثر مصاحبت و راهنمايي‌هاي خانم روستا مسلمان شد و اين توفيقي است كه در نتيجه ايمان حقيقي ايشان به دست آمده است.

يادآوري مي‌شود، «زهرا بيگم روستا» خادم قرآن كريم، مربي و نويسنده كتاب تفسير «بياني از قرآن»، در سال 1381 در نهمين دوره تجليل از خادمان برگزيده قرآن به عنوان خادم نمونه قرآني معرفي شد و در نمايشگاه بين‌المللي قرآن طي مراسمي از دست حجت‌الاسلام‌والمسلمين «خاتمي» رئيس جمهوري وقت، لوح تقدير دريافت كرد.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن